Wymiana oleju w silniku MZR-CD
W toyocie przez 3,5 roku zalewałem Mobil1 Ow-40 Turbo Diesel.
W Mazdzie po kupnie zalałem Mobil1 5w-40. Coś mi nie odpowiadało, bo później się dowiedziałem, że to flagowy produkt mobila i jest i do diesla i benzyny. Tak, więc jak stuknęło 10 tysięcy i przyszedł czas na zmianę bardzo dużo zastanawiałem się na jaki olej zmienić. Akurat w nissanie rodziców też nastąpił okres wymiany. Dostałem w sklepie dobry rabat na zakup 10 litrów oleju Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. Nissan zaraz po zakupie (rodzice mają go od 2 lat) był takim olejem zalany w ASO Nissana i wszystko się dobrze sprawuje. W tym roku nawet 3 razy był już wymieniany olej. Zawsze co 10 tyś.
W Mazdzie po kupnie zalałem Mobil1 5w-40. Coś mi nie odpowiadało, bo później się dowiedziałem, że to flagowy produkt mobila i jest i do diesla i benzyny. Tak, więc jak stuknęło 10 tysięcy i przyszedł czas na zmianę bardzo dużo zastanawiałem się na jaki olej zmienić. Akurat w nissanie rodziców też nastąpił okres wymiany. Dostałem w sklepie dobry rabat na zakup 10 litrów oleju Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. Nissan zaraz po zakupie (rodzice mają go od 2 lat) był takim olejem zalany w ASO Nissana i wszystko się dobrze sprawuje. W tym roku nawet 3 razy był już wymieniany olej. Zawsze co 10 tyś.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
W toyocie przez 3,5 roku zalewałem Mobil1 Ow-40 Turbo Diesel.
W Mazdzie po kupnie zalałem Mobil1 5w-40. Coś mi nie odpowiadało, bo później się dowiedziałem, że to flagowy produkt mobila i jest i do diesla i benzyny. Tak, więc jak stuknęło 10 tysięcy i przyszedł czas na zmianę bardzo dużo zastanawiałem się na jaki olej zmienić. Akurat w nissanie rodziców też nastąpił okres wymiany. Dostałem w sklepie dobry rabat na zakup 10 litrów oleju Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. Nissan zaraz po zakupie (rodzice mają go od 2 lat) był takim olejem zalany w ASO Nissana i wszystko się dobrze sprawuje. W tym roku nawet 3 razy był już wymieniany olej. Zawsze co 10 tyś.
W Mazdzie po kupnie zalałem Mobil1 5w-40. Coś mi nie odpowiadało, bo później się dowiedziałem, że to flagowy produkt mobila i jest i do diesla i benzyny. Tak, więc jak stuknęło 10 tysięcy i przyszedł czas na zmianę bardzo dużo zastanawiałem się na jaki olej zmienić. Akurat w nissanie rodziców też nastąpił okres wymiany. Dostałem w sklepie dobry rabat na zakup 10 litrów oleju Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. Nissan zaraz po zakupie (rodzice mają go od 2 lat) był takim olejem zalany w ASO Nissana i wszystko się dobrze sprawuje. W tym roku nawet 3 razy był już wymieniany olej. Zawsze co 10 tyś.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
- Od: 2 wrz 2011, 12:41
- Posty: 20
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB
Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
- Od: 2 wrz 2011, 12:41
- Posty: 20
- Skąd: 3miasto
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB
mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.
mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.
dobrzyn22 napisał(a):mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.
Nic nie wyciągaj, najszybciej oleju przybywa w pierwszym okresie po wymianie, im dalej od wymiany, tym przybywanie oleju wolniejsze... wiem, że to dziwnie brzmi ale tak jest
dobrzyn22 napisał(a):mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.
Nic nie wyciągaj, najszybciej oleju przybywa w pierwszym okresie po wymianie, im dalej od wymiany, tym przybywanie oleju wolniejsze... wiem, że to dziwnie brzmi ale tak jest
Witam ,. Może mi któs powiedzieć czy mazda 6 z silnikiem 2.0 citd (121km) z 2003 r posiada filtr DPF bo nigdzie nie mogę znależć żadnej informacji a zbliza mi się wymiana oleju.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
dante23
Witam
Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?
Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....
Z góry dzięki za poświęcony czas.
Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?
Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....
Z góry dzięki za poświęcony czas.
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
Witam
Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?
Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....
Z góry dzięki za poświęcony czas.
Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?
Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....
Z góry dzięki za poświęcony czas.
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
okrasa_lukasz napisał(a):Witam
Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?
Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....
Z góry dzięki za poświęcony czas.
Skoro nie masz już DPF-a, to myślę że możesz śmiało lać olej nie stworzony z myślą o tych filtrach.
"coś co przypomina sitko" to tzw smok olejowy(ssak).Nie ma konieczności kontrolowania go przy każdej wymianie oleju,ale raz na kilka wymian z pewnością warto.Ogólnie wielkiej filozofii nie ma-odkręcasz miskę olejową,z wyczuciem ją odklejasz(jest na silikon wysokotemperaturowy) i kontrolujesz stan smoka/ewentualnie czyścisz go.Pamiętaj ,że po nałożeniu świeżego silikonu potrzebuje on trochę czasu żeby "zastygnąć"
okrasa_lukasz napisał(a):Witam
Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?
Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....
Z góry dzięki za poświęcony czas.
Skoro nie masz już DPF-a, to myślę że możesz śmiało lać olej nie stworzony z myślą o tych filtrach.
"coś co przypomina sitko" to tzw smok olejowy(ssak).Nie ma konieczności kontrolowania go przy każdej wymianie oleju,ale raz na kilka wymian z pewnością warto.Ogólnie wielkiej filozofii nie ma-odkręcasz miskę olejową,z wyczuciem ją odklejasz(jest na silikon wysokotemperaturowy) i kontrolujesz stan smoka/ewentualnie czyścisz go.Pamiętaj ,że po nałożeniu świeżego silikonu potrzebuje on trochę czasu żeby "zastygnąć"
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6