Wymiana oleju w silniku MZR-CD

Postprzez maselek » 26 wrz 2011, 18:10

Ja bym dolał ELF Solaris DPF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez maselek » 26 wrz 2011, 18:10

Ja bym dolał ELF Solaris DPF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez grzegolas » 26 wrz 2011, 22:31

Dzięki serdeczne zobaczę może dostanę bez zamówienia w sklepie i taniej od Dexeli...
1L Dexeli 62zł chcą i na zamówienie myślę że Elf będzie tańszy.
Dziekx ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 21:49
Posty: 21
Skąd: Ryki/Mińsk Mazowiecki
Auto: MAZDA 6 SPORT Hatchback 2.0 CITD 2006r

Postprzez grzegolas » 26 wrz 2011, 22:31

Dzięki serdeczne zobaczę może dostanę bez zamówienia w sklepie i taniej od Dexeli...
1L Dexeli 62zł chcą i na zamówienie myślę że Elf będzie tańszy.
Dziekx ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2010, 21:49
Posty: 21
Skąd: Ryki/Mińsk Mazowiecki
Auto: MAZDA 6 SPORT Hatchback 2.0 CITD 2006r

Postprzez Fans » 29 paź 2011, 22:04

W toyocie przez 3,5 roku zalewałem Mobil1 Ow-40 Turbo Diesel.
W Mazdzie po kupnie zalałem Mobil1 5w-40. Coś mi nie odpowiadało, bo później się dowiedziałem, że to flagowy produkt mobila i jest i do diesla i benzyny. Tak, więc jak stuknęło 10 tysięcy i przyszedł czas na zmianę bardzo dużo zastanawiałem się na jaki olej zmienić. Akurat w nissanie rodziców też nastąpił okres wymiany. Dostałem w sklepie dobry rabat na zakup 10 litrów oleju Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. Nissan zaraz po zakupie (rodzice mają go od 2 lat) był takim olejem zalany w ASO Nissana i wszystko się dobrze sprawuje. W tym roku nawet 3 razy był już wymieniany olej. Zawsze co 10 tyś.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez Fans » 29 paź 2011, 22:04

W toyocie przez 3,5 roku zalewałem Mobil1 Ow-40 Turbo Diesel.
W Mazdzie po kupnie zalałem Mobil1 5w-40. Coś mi nie odpowiadało, bo później się dowiedziałem, że to flagowy produkt mobila i jest i do diesla i benzyny. Tak, więc jak stuknęło 10 tysięcy i przyszedł czas na zmianę bardzo dużo zastanawiałem się na jaki olej zmienić. Akurat w nissanie rodziców też nastąpił okres wymiany. Dostałem w sklepie dobry rabat na zakup 10 litrów oleju Shell Helix Ultra Diesel 5w-40 Active Cleansing. Nissan zaraz po zakupie (rodzice mają go od 2 lat) był takim olejem zalany w ASO Nissana i wszystko się dobrze sprawuje. W tym roku nawet 3 razy był już wymieniany olej. Zawsze co 10 tyś.
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2010, 12:16
Posty: 516 (3/2)
Skąd: Białełęka Warszawa
Auto: Opel Insignia 2.0 CDTI 4x4 2013r., 160 KM

Postprzez mewczi » 26 lis 2011, 22:02

Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez mewczi » 26 lis 2011, 22:02

Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez dobrzyn22 » 26 lis 2011, 23:15

mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.


nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 26 lis 2011, 23:15

mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.


nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 27 lis 2011, 01:04

dobrzyn22 napisał(a):
mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.


nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.


Nic nie wyciągaj, najszybciej oleju przybywa w pierwszym okresie po wymianie, im dalej od wymiany, tym przybywanie oleju wolniejsze... wiem, że to dziwnie brzmi ale tak jest :) <piwo>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez smile » 27 lis 2011, 01:04

dobrzyn22 napisał(a):
mewczi napisał(a):Ostatnio sprawdziłem poziom oleju u siebie i mam mniej więcej 1/3 drogi od F do X i teraz się zastanawiam, co z tym fantem zrobić. Olej był wymieniany pod koniec marca tego roku, od tamtej pory przejechałem może 1000 – 1500 km. Dzięki krótkim odcinkom, jazdy w mieście i mojej złej eksploatacji auta, z DPFu zaczęło troche spływać.
Wiecie może jaka jest pojemność od F do X ? Jeżeli są to dziesiętne litra, to bym go wężykiem i strzykawą troche wyciągnął. Jeżeli są to większe wartości to rozumiem, że z powodu na utratę swoich właściwości i gęstości będe musiał go wymienić.


nic nie rób.Czekaj,aż poziom osiągnie X,albo przejedziesz 10-15tys(zależnie co wcześniej)i dopiero wtedy wymieniaj.


Nic nie wyciągaj, najszybciej oleju przybywa w pierwszym okresie po wymianie, im dalej od wymiany, tym przybywanie oleju wolniejsze... wiem, że to dziwnie brzmi ale tak jest :) <piwo>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez mewczi » 27 lis 2011, 14:17

Aa no to spoko :) Myślałem, że z tego powodu jakieś nieprzyjemne rzeczy mogą się dziać. W takim przypadku pewnie wymienie go dopiero znowu marzec/kwiecień.
Dzięki za rade.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

Postprzez mewczi » 27 lis 2011, 14:17

Aa no to spoko :) Myślałem, że z tego powodu jakieś nieprzyjemne rzeczy mogą się dziać. W takim przypadku pewnie wymienie go dopiero znowu marzec/kwiecień.
Dzięki za rade.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2011, 12:41
Posty: 20
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK 2.0 MZR-CD 2007 HB

PostTen post został usunięty przez bieski 28 lis 2011, 19:17.
Powód: Porządki

Postprzez dante23 » 28 lis 2011, 18:57

Witam ,. Może mi któs powiedzieć czy mazda 6 z silnikiem 2.0 citd (121km) z 2003 r posiada filtr DPF bo nigdzie nie mogę znależć żadnej informacji a zbliza mi się wymiana oleju.
Pozdrawiam
dante23
 

Postprzez okrasa_lukasz » 2 gru 2011, 20:38

Witam

Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?

Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....

Z góry dzięki za poświęcony czas.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 09:31
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r

Postprzez okrasa_lukasz » 2 gru 2011, 20:38

Witam

Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?

Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....

Z góry dzięki za poświęcony czas.
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2011, 09:31
Posty: 30
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r

Postprzez dobrzyn22 » 2 gru 2011, 23:53

okrasa_lukasz napisał(a):Witam

Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?

Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....

Z góry dzięki za poświęcony czas.


Skoro nie masz już DPF-a, to myślę że możesz śmiało lać olej nie stworzony z myślą o tych filtrach.

"coś co przypomina sitko" to tzw smok olejowy(ssak).Nie ma konieczności kontrolowania go przy każdej wymianie oleju,ale raz na kilka wymian z pewnością warto.Ogólnie wielkiej filozofii nie ma-odkręcasz miskę olejową,z wyczuciem ją odklejasz(jest na silikon wysokotemperaturowy) i kontrolujesz stan smoka/ewentualnie czyścisz go.Pamiętaj ,że po nałożeniu świeżego silikonu potrzebuje on trochę czasu żeby "zastygnąć"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez dobrzyn22 » 2 gru 2011, 23:53

okrasa_lukasz napisał(a):Witam

Przymierzam się do wymiany oleju, mam usunięty DPF, wcześniej zalany Dexelią 5W30 do DPF, jak uważacie mogę go zalać jakimś 5W30 do Diesla bez DPF'a?

Doczytałem również że powinienem przy wymianie przeczyścić coś co przypomina sitko....

Z góry dzięki za poświęcony czas.


Skoro nie masz już DPF-a, to myślę że możesz śmiało lać olej nie stworzony z myślą o tych filtrach.

"coś co przypomina sitko" to tzw smok olejowy(ssak).Nie ma konieczności kontrolowania go przy każdej wymianie oleju,ale raz na kilka wymian z pewnością warto.Ogólnie wielkiej filozofii nie ma-odkręcasz miskę olejową,z wyczuciem ją odklejasz(jest na silikon wysokotemperaturowy) i kontrolujesz stan smoka/ewentualnie czyścisz go.Pamiętaj ,że po nałożeniu świeżego silikonu potrzebuje on trochę czasu żeby "zastygnąć"
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron