Witam
W mojej mazdzie 6 diesel silnik MZR-CD moc 121KM[/b] w deszczowe dni występuje błąd P0302 czyli Cylinder No.2 mistfire detected – inaczej wypodanie zapłonu na drugim cylindrze.
Błąd podczas np. deszczu, mgły się utrzymuje tzn. po skasowaniu go znowu się pojawia. Ostawiałem czujnik położenia wału ze względu na niskie położenie ale po wymianie błąd w deszczowe dni nie znika.
Błąd występuje na tym samym cylindrze ciągle tak że myśle że to kable odpowiadające za ten cylinder. Czy się mylę?
Proszę o sugestie gdzie mam szukać usterki tzn. w jakim odcinku kabla ?
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu
Strona 1 z 1
O jakich kablach piszesz ?
Ja tylko ci powiem, że miałem identyczny błąd P0302 i niestety musiałem wtryskiwacz wymienić
.
Dobrą metodą na sprawdzenie wtryskiwacza byłaby zamiana z sąsiadującym. Ja tak zrobiłem i niestety musiałem wymienić.
A temat albo będzie skoszowany albo ktoś mądrzejszy może ci podsunie lepszy pomysł...
Ja tylko ci powiem, że miałem identyczny błąd P0302 i niestety musiałem wtryskiwacz wymienić
Dobrą metodą na sprawdzenie wtryskiwacza byłaby zamiana z sąsiadującym. Ja tak zrobiłem i niestety musiałem wymienić.
A temat albo będzie skoszowany albo ktoś mądrzejszy może ci podsunie lepszy pomysł...
Ostatnio edytowano 20 lut 2013, 13:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Witam
Dziękuję wszystkim za porady.
Jak tylko przyjdzie odwilż to zabiorę się myślę w przyszłym tygodniu za wymiane kabli od sterownika wtrysku do wtryskiwaczy.
Myśle że to będzie to.
Najgorsze są właśnie takie usterki – trudno je zlokalizować.
Dziękuję wszystkim za porady.
Jak tylko przyjdzie odwilż to zabiorę się myślę w przyszłym tygodniu za wymiane kabli od sterownika wtrysku do wtryskiwaczy.
Myśle że to będzie to.
Najgorsze są właśnie takie usterki – trudno je zlokalizować.
- Od: 19 lut 2013, 23:29
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r
Witam
Dziś rozebrałem trochę moją Mazdę i zobaczyłem że numery kabli oporowych przy wtryskach to 1,8,1,8 natomiast numery wtrysków na denkach 12,13,9,13 .
Wtryskiwacze pewnie nie są skalibrowane – tak myślę.
Czy myślicie że to może mieć znaczenie w usterce którą opisuje ?
Kable od wtrysków oraz wtyczki przy sterowniku wtryskiwaczy wydają się być w porządku.
Nie chcię bez potrzeby wyciągac całej instalacji bo to dużo roboty.
Proszę o ocenę.
Dziś rozebrałem trochę moją Mazdę i zobaczyłem że numery kabli oporowych przy wtryskach to 1,8,1,8 natomiast numery wtrysków na denkach 12,13,9,13 .
Wtryskiwacze pewnie nie są skalibrowane – tak myślę.
Czy myślicie że to może mieć znaczenie w usterce którą opisuje ?
Kable od wtrysków oraz wtyczki przy sterowniku wtryskiwaczy wydają się być w porządku.
Nie chcię bez potrzeby wyciągac całej instalacji bo to dużo roboty.
Proszę o ocenę.
- Od: 19 lut 2013, 23:29
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r
Przeprowadziłem testy ze zraszaczem.
Psikałem przewody przy wtryskach i nic, pózniej karcher i lewe nadkole i także nic.
Czy może ktoś zasugerować na jakich odcinakch okablowania się szczególnie skoncentrować?
Podobno wtryskiwacze są sterowane wysokonapięciowo tzn ok 80V. Czy to prawda ?
Czy skoro błąd pojawia się podszas wilgoci, jazdy w deszcz to jest prawdopodobne aby drugi wtryskiwacz niedomagał i jest sens zamieniać wtryski ze sobą ?
Nie chcę się brać za wymianę instalacji bo to bardzo duże przedsięwzięcie
Proszę o jakieś sugestie z góry dziękuję.
Psikałem przewody przy wtryskach i nic, pózniej karcher i lewe nadkole i także nic.
Czy może ktoś zasugerować na jakich odcinakch okablowania się szczególnie skoncentrować?
Podobno wtryskiwacze są sterowane wysokonapięciowo tzn ok 80V. Czy to prawda ?
Czy skoro błąd pojawia się podszas wilgoci, jazdy w deszcz to jest prawdopodobne aby drugi wtryskiwacz niedomagał i jest sens zamieniać wtryski ze sobą ?
Nie chcę się brać za wymianę instalacji bo to bardzo duże przedsięwzięcie
Proszę o jakieś sugestie z góry dziękuję.
- Od: 19 lut 2013, 23:29
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r
Nie lej wodą, bo to nie pomoże w 50%
obejrzyj wiązkę na intercoolerze. Po prostu ją rozbierz i pooglądaj. Ja miałem błąd P0300 i P0304 naraz.
U mnie było tak, że po wjechaniu w większą kałużę z dużą prędkością, po wizycie ma myjni, przy dużej wilgotności powietrza itp. (nie zawsze, ale jednak często, dlatego napisałem, że taka zabawa to 50% powodzenia), gdy odpalałem samochód to odpalił, pochodził ok. 3 sekund i zgasł. Potem można było kręcić do woli i nie odpalił. Dopiero po napompowaniu pompką przy filtrze paliwa do oporu znów odpaliła na 2-3 sekundy i zgasła. Samochód zaczął normalnie palić jak postał kilka dni w upale. Wtedy wszystkie błędy poznikały i palił na dotyk.
Oddałem ją do elektryka, teraz nie pamiętam, czy wymienił ją całą, czy naprawił, zabezpieczył i chodzi to do dziś. A dwa dni temu jak wymieniałem przetwornice to widziałem, że na IC jest taki jakby wytopiony ślad, właśnie z tej wiązki, bo nic innego tamtędy nie idzie.
Oddałem ją do elektryka, teraz nie pamiętam, czy wymienił ją całą, czy naprawił, zabezpieczył i chodzi to do dziś. A dwa dni temu jak wymieniałem przetwornice to widziałem, że na IC jest taki jakby wytopiony ślad, właśnie z tej wiązki, bo nic innego tamtędy nie idzie.
Witam
Jeszcze raz dziś pojachałem na myjnię karcher i lałem po kablach przy sterowniku wtrysku, kable przy wejsiu do nadwozia, kable przy boxie z bezpiecznikami i nic chodzi super a pojedzie się w deszczu do błąd i nie ma jazdy.
To są normalnie jakieś jaja w biały dzień.
Czy możesz mi wysłać zdjęcie tego miejsca gdzie została wymieniona wiązka przy IC bo żeby się dostać do IC to trzeba co najmiej nadkole zdejmowaćlnajlepiej przedni zderzak ?
Proszę o pomoc.
Nie chcialbym czegoś niepotrzebie demontować.
Jeszcze raz dziś pojachałem na myjnię karcher i lałem po kablach przy sterowniku wtrysku, kable przy wejsiu do nadwozia, kable przy boxie z bezpiecznikami i nic chodzi super a pojedzie się w deszczu do błąd i nie ma jazdy.
To są normalnie jakieś jaja w biały dzień.
Czy możesz mi wysłać zdjęcie tego miejsca gdzie została wymieniona wiązka przy IC bo żeby się dostać do IC to trzeba co najmiej nadkole zdejmowaćlnajlepiej przedni zderzak ?
Proszę o pomoc.
Nie chcialbym czegoś niepotrzebie demontować.
- Od: 19 lut 2013, 23:29
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r
Czyli identyczne objawy jak u mnie. Żeby dostać się to tej wiązki trzeba wyjąć reflektor. Wtedy masz całą wiązkę "do dyspozycji". A znowu do wyciągnięcia reflektora najlepiej poluzować zderzak albo go zdjąć. Generalnie łatwiej, szybciej i mniej inwazyjnie jest wszystko pościągać niż się gimnastykować i naciągać plastiki. Cała operacja potrzebna do wyjęcia reflektora to ok 15 minut roboty.
Jutro wrzucę poglądowe zdjęcie, nie będę wszystkiego rozbierać
Dopisano 10 mar 2013, 00:02:
Mój problem i borykanie się z nim opisane jest TUTAJ.
Jutro wrzucę poglądowe zdjęcie, nie będę wszystkiego rozbierać
Dopisano 10 mar 2013, 00:02:
Mój problem i borykanie się z nim opisane jest TUTAJ.
Faktycznie winna była wiązka kabli pod reflektorem. Gdy zdemontowałem reflektor wiązka była nadpalona od intercoolera i na przewodach widoczne były żyły. Podczas deszczu kableki z pewnością zwierały do inetrcoolera i stąd wypadanie zapłonu.
Pozdrawiam kolegę który mi pomógł w zlokalizowaniu usterki. Brawo
Pozdrawiam kolegę który mi pomógł w zlokalizowaniu usterki. Brawo
- Od: 19 lut 2013, 23:29
- Posty: 10
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6