M6 Diesel błąd P0302 – wypadanie zapłonu

Postprzez Zawalllo » 19 lut 2013, 23:33

Witam
W mojej mazdzie 6 diesel silnik MZR-CD moc 121KM[/b] w deszczowe dni występuje błąd P0302 czyli Cylinder No.2 mistfire detected – inaczej wypodanie zapłonu na drugim cylindrze.
Błąd podczas np. deszczu, mgły się utrzymuje tzn. po skasowaniu go znowu się pojawia. Ostawiałem czujnik położenia wału ze względu na niskie położenie ale po wymianie błąd w deszczowe dni nie znika.
Błąd występuje na tym samym cylindrze ciągle tak że myśle że to kable odpowiadające za ten cylinder. Czy się mylę?
Proszę o sugestie gdzie mam szukać usterki tzn. w jakim odcinku kabla ?
Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Postprzez zboq » 20 lut 2013, 08:23

O jakich kablach piszesz ?

Ja tylko ci powiem, że miałem identyczny błąd P0302 i niestety musiałem wtryskiwacz wymienić ;).
Dobrą metodą na sprawdzenie wtryskiwacza byłaby zamiana z sąsiadującym. Ja tak zrobiłem i niestety musiałem wymienić.

A temat albo będzie skoszowany albo ktoś mądrzejszy może ci podsunie lepszy pomysł...
Ostatnio edytowano 20 lut 2013, 13:04 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez dobrzyn22 » 22 lut 2013, 18:24

proszę o zapoznanie się z potencjalnymi rozwiązaniami w tym wątku:
viewtopic.php?f=60&t=147403
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zawalllo » 24 lut 2013, 13:35

Witam
Dziękuję wszystkim za porady.
Jak tylko przyjdzie odwilż to zabiorę się myślę w przyszłym tygodniu za wymiane kabli od sterownika wtrysku do wtryskiwaczy.
Myśle że to będzie to.
Najgorsze są właśnie takie usterki – trudno je zlokalizować.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Postprzez Zawalllo » 3 mar 2013, 16:43

Witam
Dziś rozebrałem trochę moją Mazdę i zobaczyłem że numery kabli oporowych przy wtryskach to 1,8,1,8 natomiast numery wtrysków na denkach 12,13,9,13 .
Wtryskiwacze pewnie nie są skalibrowane – tak myślę.
Czy myślicie że to może mieć znaczenie w usterce którą opisuje ?
Kable od wtrysków oraz wtyczki przy sterowniku wtryskiwaczy wydają się być w porządku.
Nie chcię bez potrzeby wyciągac całej instalacji bo to dużo roboty.
Proszę o ocenę.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Postprzez Zawalllo » 8 mar 2013, 21:15

Przeprowadziłem testy ze zraszaczem.
Psikałem przewody przy wtryskach i nic, pózniej karcher i lewe nadkole i także nic.
Czy może ktoś zasugerować na jakich odcinakch okablowania się szczególnie skoncentrować?
Podobno wtryskiwacze są sterowane wysokonapięciowo tzn ok 80V. Czy to prawda ?
Czy skoro błąd pojawia się podszas wilgoci, jazdy w deszcz to jest prawdopodobne aby drugi wtryskiwacz niedomagał i jest sens zamieniać wtryski ze sobą ?
Nie chcę się brać za wymianę instalacji bo to bardzo duże przedsięwzięcie
Proszę o jakieś sugestie z góry dziękuję.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Postprzez Mandey » 9 mar 2013, 00:07

Nie lej wodą, bo to nie pomoże w 50% :P obejrzyj wiązkę na intercoolerze. Po prostu ją rozbierz i pooglądaj. Ja miałem błąd P0300 i P0304 naraz.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Zawalllo » 9 mar 2013, 10:32

No dobra podpowiedz ale o który fragment wiązki chodzi bo przy intercoolerze to tylko jest ten sterownik wtrysku.
A jaka była przyczyna tych błędów u ciebie dokladnie i jak sobie z nimi poradziłeś?
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Postprzez Mandey » 9 mar 2013, 11:31

U mnie było tak, że po wjechaniu w większą kałużę z dużą prędkością, po wizycie ma myjni, przy dużej wilgotności powietrza itp. (nie zawsze, ale jednak często, dlatego napisałem, że taka zabawa to 50% powodzenia), gdy odpalałem samochód to odpalił, pochodził ok. 3 sekund i zgasł. Potem można było kręcić do woli i nie odpalił. Dopiero po napompowaniu pompką przy filtrze paliwa do oporu znów odpaliła na 2-3 sekundy i zgasła. Samochód zaczął normalnie palić jak postał kilka dni w upale. Wtedy wszystkie błędy poznikały i palił na dotyk.
Oddałem ją do elektryka, teraz nie pamiętam, czy wymienił ją całą, czy naprawił, zabezpieczył i chodzi to do dziś. A dwa dni temu jak wymieniałem przetwornice to widziałem, że na IC jest taki jakby wytopiony ślad, właśnie z tej wiązki, bo nic innego tamtędy nie idzie.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Zawalllo » 9 mar 2013, 17:08

Witam
Jeszcze raz dziś pojachałem na myjnię karcher i lałem po kablach przy sterowniku wtrysku, kable przy wejsiu do nadwozia, kable przy boxie z bezpiecznikami i nic chodzi super a pojedzie się w deszczu do błąd i nie ma jazdy.
To są normalnie jakieś jaja w biały dzień.
Czy możesz mi wysłać zdjęcie tego miejsca gdzie została wymieniona wiązka przy IC bo żeby się dostać do IC to trzeba co najmiej nadkole zdejmowaćlnajlepiej przedni zderzak ?
Proszę o pomoc.
Nie chcialbym czegoś niepotrzebie demontować.
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Postprzez Mandey » 10 mar 2013, 00:48

Czyli identyczne objawy jak u mnie. Żeby dostać się to tej wiązki trzeba wyjąć reflektor. Wtedy masz całą wiązkę "do dyspozycji". A znowu do wyciągnięcia reflektora najlepiej poluzować zderzak albo go zdjąć. Generalnie łatwiej, szybciej i mniej inwazyjnie jest wszystko pościągać niż się gimnastykować i naciągać plastiki. Cała operacja potrzebna do wyjęcia reflektora to ok 15 minut roboty.
Jutro wrzucę poglądowe zdjęcie, nie będę wszystkiego rozbierać :P

Dopisano 10 mar 2013, 00:02:

Mój problem i borykanie się z nim opisane jest TUTAJ.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

PostTen post został usunięty przez bieski 14 mar 2013, 19:31.
Powód: OT

Postprzez Zawalllo » 19 kwi 2013, 21:25

Faktycznie winna była wiązka kabli pod reflektorem. Gdy zdemontowałem reflektor wiązka była nadpalona od intercoolera i na przewodach widoczne były żyły. Podczas deszczu kableki z pewnością zwierały do inetrcoolera i stąd wypadanie zapłonu.
Pozdrawiam kolegę który mi pomógł w zlokalizowaniu usterki. Brawo
Początkujący
 
Od: 19 lut 2013, 23:29
Posty: 10
Auto: Mazda 6 MZR-CD 121 KM 2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6