Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez ignacy » 5 sty 2013, 12:03

Przy wymianie wiązki silnika pomyliłeś wtyczki, czujnika temperatury silnika z czujnikiem temperatury paliwa ( jeden jest na pompie a drugi na głowicy ), wtyczki są identyczne. Po zamianie wtyczek odłącz akumulator, wciśnij hamulec na 20 sekund, podłącz akumulator i jedź na próbę


hmm wymianę robiłem w ten sposób że odłączyłem 1 kostkę ze starej wiązki i od razu podłączałem nową, i tak po kolei, ale sprawdzę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez jaco266 » 20 sty 2013, 13:52

Witam!
Mam pytanie odnośnie Mazdy 6, nabyłem taki egzemplarz sprowadzony z Francji, rok produkcji 2009, 2.2D 163 KM, przebieg 70tys km.
Mam ją od niedawna, została kupiona dla żony, która jeździ głownie miasto. Ja czasmi przelecę trasę ok 160 km. Po przejechaniu 1300km pierwszy raz zapaliła się kontrolka DPF, podobno nie migała (odkryłem, że się pali gdy pojechałem zmienić koła na zimowe, zona twierdziła że paliła się góra 3 dni ), niestety auto już pracowało w trybie awaryjnym, więc żadne przepalanie typu 40 km na 3 biegu i 2800 obrotów na tempomacie nie dało skutku.
Pojechałem do ASO Mazda(Księżyno Warszawa), panowie zmierzylii stwierdzili, że DPF do wymiany, ale przepalą wcześniej tu opisywanym "magicznym sposobem", trwało to z 6 godzin, podobno odbyło się 5 czy 6 cykli przepalania, wymieniłem olej na zalecaną Dexelię (auto kupiłem od handlarza z komisu i miało wlany świeży olej Castrol, nowy filtr powietrza i oleju (Filtron , olej sprawdzałem przy zakupie i faktycznie był świeżo zalany bo jeszcze czysty, praktycznie przeźroczysty ) wymienili też oczywiście filtr oleju na oryginał. Zapewnili mnie, że jak będę zmieniał oliwę co 10 tys i co raz zrobię traskę zapomnę o DPFie. (zabuliłem 600zł za przepalenie plus reszta). Jednak po przejechaniu 1000 km, w tym ok. 380 km trasy (święta) znowu zaświeciła się kontrolka DPF. (Fakt, że ostatnie 2 tygodnie żona jeździła głównie po mieście plus 2lub 3 "trasy" po 14 km w jedną stronę). Kazałem jej nie gasić silnika, dojechałem swoim autem i wziołem Mazdę w trasę 36 km w jedną stronę i spowrotem 36 km. Kontrolka nie zgasła, ale po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu już się nie zapaliła. Ucieszyłem się.......na 3 dni, po 3 dniach taka sama sytuacja, telefon ta sama trasa,kontrolka nie zgasła sama, ale po zgaszeniu i zapaleniu samochodu po ok 1 minucie się nie zapaliła. Znowu się ucieszyłem....... tym razem na 2 dni. Dzisiaj sytuacja taka sama, znów ta sama trasa w sumie ok.80 km w tę i z powrotem, kontrolka nie zgasła, zgasiłem samochód zapalilem po minucie i DPF dalej się świeci. Zrezygnowałem, ale poczytałem na tym forum i pojechałem w trasę jeszcze raz tym razem po 60 km w jedną stronę, 3bieg, 2800-2900 obrotów w tamtą stronę, z powrotem 4bieg i obroty między 2500-3100, na koniec przegoniłem ją po tej zaśnieżonej drodze do 160 km na godzinę dobrze wciskając jej nawet do 4700 obrotów i po wystudzeniu zjechałem do domu. Kontrolka nie zgasła, zgasiłem silnik po minucie odpaliłem i dalej się świeci. Samochód jeszcze nie jest w trybie awaryjnym.
I tu wołanie RATUNKU!!!!!

Mam drugiego diesla od nowości Subaru Forester 2,0 D zczipowany na Młodnickiej do 178KM, i w nim nigdy nie miałem problemów z DPFem (zresztą nie miałem z nim nigdy jakichkolwiek problemów, ma w tej chwili 105 tys km, i we wrześniu mineło mu 3 lata)

Proszę doradźcie mi co zrobić? Noszę się z zamiarem usunięcia DPF w Kreatorze Mocy na Młodnickiej w Warszawie, rozmiawiałem i właściciel powiedział, że temat ogarną w 6-7 godzin. Powiedział też, że trzeba zacząć od konkretnej diagnozy czemu się todzieje- posprawdzać dolot, EGR i takie tam. Robili mi tam zczipowanie Subarka i wszystko śmiga jak należy (już ok 20 tys km na czipie).

Czy mam jechać na Młodnicką, czy doradzicie mi jeszcze kogoś w okolicach Warszawy lub Białegostoku (jestem z Siedlec). Wiem, że nie każdy robi Denso. Nie jestem za tym żeby od razu usuwać DPFa, ale chyba kolejna wizyta w ASO nic nie da. W ASO sprawdzili i w ramach akcji serwisowej Mazda we Francji miała zmieniony soft pod kątem rozrządu (podobno łańcuch się w tych modelach rozciągał) oraz 5 tys km później wymieniony łańcuch rozrządu (przy około 62 tys km przebiegu). Poza tym w historii serwisowej jest czysto choć mechanik w ASO sugerował mi, że auto ma nową turbinę (i faktycznie wygląda jak nówka, praktycznie się jeszcze świeci) więc może z turbiną był kłopot i faktycznie trochę oleju poszło na DPF jak sugeruje mój zaprzyjaźniony, miejscowy mechanik i dla tego jest problem?
jaco266
 

Postprzez Wojtek » 20 sty 2013, 14:01

niestety chyba trzeba jeszcze raz przepalic filtr DPF a pozniej nauczyc zone jezdzic...
poczytaj ten watek... powaznie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ymcamazda » 20 sty 2013, 14:15

Wojtek napisał(a):niestety chyba trzeba jeszcze raz przepalic filtr DPF a pozniej nauczyc zone jezdzi


nie wiem czy nauczenie ma jakis sens, to nie sa sporadyczne przypadki z DPF w mazdzie, skoro ludzie potrafia jezdzic dieselami innych marek i nic sie nie dzieje a w mazdzie sie dzieje to znaczy ze cos nie tak, skoro ludzie podaja mazde do sądu to moze serio cos nie trybi i sa problemy ale mazda sie nie chce przyznac, chyba ze to jakas specjalna technika jazdy dieselem mazdy tylko, moze nie powinienem gadac takich rzeczy na forum mazdy bo to forum mazdy ale nie lubie dieseli, niewazne mazda czy audi, nowe czy stare dalej smierdza i duzo grozniejsze dla zdrowia niz benzyniaki nie mowiac juz po wyrzuceniu dpfa!!!
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez Myjk » 20 sty 2013, 15:00

ymcamazda napisał(a):to nie sa sporadyczne przypadki z DPF w mazdzie

Są sporadyczne. Takich aut jeżdżą tysiące, jak nie setki tysięcy, a problemy wyłażą rzadko. W większości wypadków, jak ten powyżej (zalany Castrol), winny jest zły serwis i brak świadomości użytkownika. Po raz kolejny, po co kupować diesla na krótkie odcinki, skoro można kupić jakieś TFSI. Silniki cichsze, parametry (moment, moc) prawie identyczne jak w Dieslu itd.

ymcamazda napisał(a):skoro ludzie potrafia jezdzic dieselami innych marek i nic sie nie dzieje a w mazdzie sie dzieje to znaczy ze cos nie tak

Weź sobie poczytaj fora Opla, VW czy Audi i przestań pierdoły opowiadać. W innych autach też są IDENTYCZNE problemy.

Resztę "wywodu", przez wrodzoną grzeczność, pominę.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Wojtek » 20 sty 2013, 15:58

ymcamazda napisał(a):nie wiem czy nauczenie ma jakis sens, to nie sa sporadyczne przypadki z DPF w mazdzie, skoro ludzie potrafia jezdzic dieselami innych marek i nic sie nie dzieje a w mazdzie sie dzieje to znaczy ze cos nie tak,

zaprosilem do zapoznania sie z watkiem... i wyjdzie jedno:
Mazda to nie VW czy Opel... jej silniki diesla maja inna charakterystyke i inaczej sie nimi powinno jezdzic...
to sami kierowcy je zarzynaja i doprowadzaja do konca zywota jego filtr ... :|

ps. w tym miejscu popierwam Myjka...

Myjk napisał(a):Resztę "wywodu", przez wrodzoną grzeczność, pominę.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ymcamazda » 20 sty 2013, 22:02

hehehe ledwie co się zarejstrowałem na forum a juz sobie wrogów robie hehe ...bywa :)
ok nie wam bedzie, co do spraw technicznych pewnie macie racje, moze troche było to moje najezdzanie na diesele mazdy przesadzone, sorki dieselowcy :)

Myjk napisał(a): Po raz kolejny, po co kupować diesla na krótkie odcinki

tu masz oczywiscie racje, trzeba tez czytac o samochodzie przed jego kupieniem zeby potem nie płakac

Myjk napisał(a):Resztę "wywodu", przez wrodzoną grzeczność, pominę.

szkoda ze jestes grzeczny bo moze dowiedziałbym sie co takiego nieprawdziwego bylo w moim wywodzie? co do smierdzenia dieseli? ok kwestia gustu, jakto mawiali starozytni górale: jeden lubi pomarancze, drugi jak mu nogi smierdzą!

a co do ekologii diesele tez sa spoko? tylko mi nie mów ze sa bardziej ekologiczne od benzyniakow bo mniej palą. Szkoda bo bym sie moze czegos dowiedzial nowego <nauka>

na spoty z dieselowcami raczej na moim miejscu byloby głupota pojechac hehe chyba ze z wulkanizatorem i moze lekarzem heheh
Ostatnio edytowano 20 sty 2013, 22:45 przez ymcamazda, łącznie edytowano 2 razy
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lis 2012, 21:28
Posty: 275 (0/5)
Skąd: Radom/Londyn/Krakow
Auto: byla: mazda 6 GG 2.0
jest: mazda 6 GH 2.5 sport

Postprzez dobrzyn22 » 20 sty 2013, 22:09

i na tym proponuję zakończyć OT pod tytułem "zapachy z wydechów naszych aut" ;)

wątek jest o problemach z wypalaniem DPF – i tego proszę się trzymać <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez jaco266 » 29 sty 2013, 00:58

Mojej drogi część dalsza..........

Po lekturze forum udałem się do Auto Jaksy (Wawa Bronisze), panowie podpieli smochodzik pod IDS-a, dpf się zapalł bo rozcieńczenie oleju za duże (1.7 ON w oleju) i przekroczony czas regeneracji filtra., zdażyło sie tak dokładnie po przejechaniu 1640 km od wymiany poprzedniej (Dexelia DPF), po skasowaniu błędów i przejechaniu się DPF powiedzieli że w normie i nie trzeba wypalać (1,9). Poziom oleju na bagnecie jak ruszałem do Jaksy (mam 110km) był "leciutko" powyzej "F", ale całą drogę Maździna jechała w trybie awaryjnym. Wymieniono mi olej z filterem, wykasowano wszystkie błedy itd i mam teraz potestować co będzie dalej....... jeśli dalej będzie przybywać to podobno moze być problem z "lejącymi" wtryskiwaczami...... aż się boję. Po zrobieniu przez weekend 500 km dziś sprawdzałem i na bagnecie jest już olej na "F" gdzie pan u Jaksy powiedział, że wlał do dolnego stanu czyli chyba "L".
Załamka <glupek2> trzeba było kupic 2,0T benzynę z VW lub Skody

Jutro mam trasę na 1050 km z czego 800 km po autostradzie i zastanawiam się czy jechać Mazdą <płacze> , czy Subarkiem. Bo jeśli wyskoczy mi znów tryb awaryjny to się zastrzelę......................

Teraz zasadznicze pytanie....... Premierze jak żyć <cisza>
A tak już śmiertelnie poważnie co mam robić dalej???? Czy próbować np. Forte do wtryskiwaczy, czy to już i tak nic nie da? Auto mam mały przebieg i żeby taka jazda była.........................................

Odpowiedźcie szczerze, czy to przez ten jeb.... DPF, czy faktycznie coś z wtryskiwaczami?
jaco266
 

Postprzez WarunekPL » 29 sty 2013, 01:26

Primo to zdublowałeś posta, a po grugie primo to polecam wyjebutanie tego shitu z mazdy i wgranie oprogramowania z DPF OFF, ja już miałem powyżej uszu problemów z tym durnym filtrem i po kilku godzinach u szpenia znachora teraz mi wisi i powiewa :D i osiągi jakby się poprawiły <spoko> .
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez marex » 29 sty 2013, 10:25

WarunekPL z takimi radami to się na razie wstrzymaj. To nie jest usuniecie przyczyny tylko skutku. Co z tego ze wywali DPF (który na dzień dzisiejszy jest sprawny) jak ma problem z innymi podzespołami.
Wywalenie filtra to powinna być ostatnia rzecz. Dzięki niemu można też określić czy z autem wszystko jest w porządku czy sypią się nam wtryskiwacze turbina czy problem z dolotem.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez WarunekPL » 29 sty 2013, 21:36

Racja.
U mnie filtr (po wyjęciu było widać wszystko) był do połowy zabity na amen jakimś takim białym b twardym shitem. Nie było mowy żeby dało się to przepalić czy nawet jakąś chemią rozpuścić. Niestety kupując auto używane musimy się liczyć, że pewne wianki z czasem wyjdą... Jak na razie śmiga hula, aż miło i aby tak zostało <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez wzl00 » 19 lut 2013, 01:21

Witam, u mnie jest taki o to przypadek. Zaczęła migać kontrolka dpf. Pierwsze co pomyślałem że insp. olejowa i to by sie zgadzało bo nadchodził czas wymiany. Jednak po wymianie oleju i filtrów usunąłem inspekcje metodą kabelkową a kontrolka dalej miga. 2 opcja czyli za duzo oleju, ale jak i przed wymianą jak i po wymianie poziom prawidłowy. No wiec została 3 opcja- zapchany filter dpf jednak przed mruganiem ani razu nie zaświeciła mi sie ta kontrolka ( a dokładniej od 8 miesięcy).

Jest na sali jakiś ekspert ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2012, 21:11
Posty: 26 (2/0)
Skąd: Weiz/ Austria
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS /2007

Postprzez Myjk » 19 lut 2013, 09:09

wzl00 napisał(a): Jednak po wymianie oleju i filtrów usunąłem inspekcje metodą kabelkową a kontrolka dalej miga

Ale przestała po zworkach i znowu zaczęła? Skasowałeś błędy z kompa po zworkach?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez wzl00 » 19 lut 2013, 09:21

Nie, usunelem inpekcje , wyłączenie zapłonu, wlaczylem zaplon a dfp migal dalej. skasować błędy? tzn? myślałem że wystarczy metoda kabelkowa i po włączeniu zapłonu przestaje migac kontrolka.
Ostatnio edytowano 19 lut 2013, 09:26 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2012, 21:11
Posty: 26 (2/0)
Skąd: Weiz/ Austria
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS /2007

Postprzez Myjk » 19 lut 2013, 09:30

Wg mojej skromnej opinii kasowanie inspekcji nie kasuje automatycznie błędów zapisanych w pamięci komputera. Skasuj błędy, AFAIR klema z akumulatora i STOP na 20 sek. Po tym powinno być OK, a jak nie, to źle wykonałeś kasowanie inspekcji.

PS Olej jaki zalazłeś? ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez wzl00 » 19 lut 2013, 09:58

Dzięki, wrócę z pracy to spróbuje z klemami. Mam nadzieję że to to bo nie uśmiecha mi się wydawać ojro w aso... A olej z racji że mieszkam w Austrii to ciężko mi było znaleźć dexelie i jak powiedziałem w sklepie że chce dexelie to gosciu mi dał jakiś Wiv eco 5w30 dpf za 60 ojro więc chyba to samo co dexelia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2012, 21:11
Posty: 26 (2/0)
Skąd: Weiz/ Austria
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS /2007

Postprzez dobrzyn22 » 19 lut 2013, 11:13

wzl00 napisał(a):to gosciu mi dał jakiś Wiv eco 5w30 dpf za 60 ojro więc chyba to samo co dexelia

chyba nie ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Myjk » 19 lut 2013, 11:20

wzl00 napisał(a):Dzięki, wrócę z pracy to spróbuje z klemami. Mam nadzieję że to to bo nie uśmiecha mi się wydawać ojro w aso... A olej z racji że mieszkam w Austrii to ciężko mi było znaleźć dexelie i jak powiedziałem w sklepie że chce dexelie to gosciu mi dał jakiś Wiv eco 5w30 dpf za 60 ojro więc chyba to samo co dexelia

Nie znam się na olejach i nie chce mi się szukać, ale obyś sobie nie wbił tym gwoździa do trumny. Tak ciężko zamówić właściwy olej w necie, albo jednak podjechać na wymianę, albo choćby po sam olej do ASO i spać spokojnie? Nie kapuję takiego podejścia.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez wrzachoo » 3 kwi 2013, 13:17

Witam,

Za bardzo nie wiedziałem jak sformułować temat. Po tej zimie zauważyłem że moja madzia 6 2.0 143km za całą zimę wypalała 1 raz dpf, co dla mnie było bardzo dziwne bo wcześniej dioda zapalała się raz na 2 tyg a jeżdżę tyle samo i tak samo. Czy wasze mazdy też zimą rzadziej proszą o wypalenie dpf, czy to zależy w jakimś stopniu od temperatury? Ponieważ jak pojawiły się ostatnio temperatury dodatnie w ciągu ostatniego tygodnia wypalałem 2 razy... Ewentualnie czy może to zależeć od jakości paliwa, mazde mam od sierpnia 2012 i była to nasza pierwsza zima, zawsze tankuje na orlenie, jednak zimą zamknęli pobliski orlen praktycznie na całą zimę i przerzuciłem się na BP w tym czasie (cała zima) miałem 1 raz wypalanie dpf. 2 tygodnie temu znów ruszył orlen w pobliżu mojego domu, zatankowałem do pełna i w przeciągu tygodnia, góra półtora 2 razy wypalałem dpf. Od czego to może zależeć?
Początkujący
 
Od: 30 sty 2013, 23:19
Posty: 5
Auto: Mazda 6 [FL], Pojemność: 2.0 l Diesel [MZR-CD], Moc: 143KM, Rok: 2006, Silnik: RF-7J, Układ: l4; Zawory: 16/OHC; Doładowanie: Turbo

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6