Luźny pasek rozrządu po wyłączeniu silnika

Postprzez mądry » 3 gru 2011, 12:11

jak to mówią "cudze chwalicie, swego nie znacie" <lol> . Kolego batmobil zerknij na inne fora Audi, BMW itd. A zobaczysz że problemy z mazdą to pikuś w zestawieniu z niektórymi problemami innych marek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Riki » 3 gru 2011, 21:36

mądry napisał(a):cudze chwalicie, swego nie znacie"

<spoko>

Dodałbym jeszcze.... "wszędzie dobrze gdzie nas nie ma" <lol> ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez batmobil » 5 gru 2011, 19:34

mądry napisał(a):jak to mówią "cudze chwalicie, swego nie znacie" <lol> . Kolego batmobil zerknij na inne fora Audi, BMW itd. A zobaczysz że problemy z mazdą to pikuś w zestawieniu z niektórymi problemami innych marek.

Kolego wiem że inne marki to syf, dlatego mam Mazdę ale spodziewałem się że będzie troszkę mniej problemów. Przedtem miałem Hondę Civica 99 i było z nią mniej problemów, może mniej zaawansowana technicznie ale naprawdę bezawaryjna.
batmobil
 

Postprzez Riki » 6 gru 2011, 00:03

batmobil napisał(a):może mniej zaawansowana technicznie

:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez darek74 » 18 lut 2013, 17:05

Co do aut japońskich z lat 90 to macie racje są nie do zajechania, ujeżdżałem Lancera wolnossącego miał już 298tysi na liczniku i powiem że palił szybciej niż obecna Madzia. No ale tam nie miało co się zepsuć silnik pompa jak wciągniku.
Wracając do tego paska to nie do końca się zgodzę że ma być luźny po zgaszeniu silnika. To znaczy że napinacz hydrauliczny jest już do wymiany, że tak powiem powinien mieć swoją siłę i to nie małą aby docisnąć rolkę do paska i utrzymać go w optymalnym naprężeniu. Niestety amory się zużywają choć maja trochę inną zasadę działania tak i nasz napinacz cały czas pracuje co prawda są to minimalne skoki tłoczka ale są. Chyba że kolega ma pasek wyciągnięty i to nieźle, ja bym tego tak nie zostawił. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez Enduro » 18 lut 2013, 17:23

troche nie rozumiesz, dlaczego ten pasek sie luzuje- na postoju.
to nie przez wyciągnięty pasek czy uszkodzony/ wyeksplatowany napinacz.
przyczyna tkwi w obrocie walu glownego w zaleznosci na jakiej poczylni stoi auto, bo wtedy wal napina niekorzystnie pasek, jesli jego tendencja jest negatywna, niz w sytuacji normalnej pracy no i w takiej opcji napinacz moze byc tez lekko wcisniety, co powoduje luz paska i zagrozenie przeskoczeniem.
dlatego:
podczas parkowania z gorki zawsze zapinamy jednyke!
w przypadku postoju pod gorke tylko wsteczny!

istniej mozliwosc dorobienia odpowiedniej podkladki (mocuje sie ja na jedenej ze srub mocujacych napinacz) ktora to zapobiega poluznieniu paska, nawet w niekorzystnej pozycji parkowania.

pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darek74 » 18 lut 2013, 17:41

Opisałem co mogłem na podstawie Premacki z 2004r nie wiem do końca jak to się ma do mazdy 6. Czy aby tam jest takie samo rozwiązanie, nie wiem?
Ale skoro Enduro pisze że tak jest no cóż jak zmienię auto z Premacy na 6 to będę poznawać usterki od nowa.
Nie mieszam już więcej choć liczyłem że rozwiązania niektórych elementów są takie same, widocznie nie do końca.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6