Praca silnika: http://www.youtube.com/watch?v=G6Gxi8Go ... e=youtu.be
Zacina się zawór
Strona 1 z 1
Witam na początku pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Wymieniałem podkładki pod wtryskiwaczami przy okazji chciałem wyregulować zawory wszystko poszło ok złożyłem jak trzeba no i odpaliłem silnik pracował normalnie a po chwili coś zaczęło stukać (praca silnika link podany poniżej) domyśliłem się że to zawory rozebrałem ponownie no i gdy kręciłem wałem zauważyłem że jeden zawór nie oddaje (4 czyli ssący ten bliżej komory samochodu ) idzie w dół potem nie wraca dopiero jak tłok go popchnie
czy jest możliwe że ustawiłem za małą przerwę i zawór się wygiął?? (kiedy wkładałem szczelinomierz to wchodził ciasno ale wszedł) czy będę musiał rozbierać głowice żeby sprawdzić ten zawór 
Praca silnika: http://www.youtube.com/watch?v=G6Gxi8Go ... e=youtu.be
Praca silnika: http://www.youtube.com/watch?v=G6Gxi8Go ... e=youtu.be
- Od: 15 sty 2013, 17:52
- Posty: 20
- Skąd: Brodnica/Glandorf
- Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.
Czy naprawdę nikt nie potrafi mi odpowiedzieć czy przez luz zaworowy mógł wygiąć się zawór?? Jeśli już okaże się że trzeba głowicę ściągać to czy mógłby ktoś dać jakąś instrukcje jak to zrobić (czego potrzebuje jak zdemontować turbinę), nie mam w pobliżu żadnego mechanika co by chciał to zrobić a dać do takiego co mi to spierniczy to ja podziękuje.
- Od: 15 sty 2013, 17:52
- Posty: 20
- Skąd: Brodnica/Glandorf
- Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.
Witaj kolego. Do zdemontowania turbiny potrzebujesz zestaw kluczy grzechotka duża,mała i nasadki oraz zestaw płasko-oczkowych,śrubokręt płaski i krzyżak,kombinerki i giętkie ręce. Ja przy demontowaniu turbiny wymontowałem obudowę filtra powietrza,akumulator, podstawę akumulatora, rurę co idzie od turbiny do intercoolera (ta pod akumulatorem)zwolni się miejsce żeby wsadzić rękę do odkręcenia rurki od zasilania smarowania olejem turbiny i od odpływu oleju z turbiny.Musisz jeszcze odkręcić dwa przewody od zasilania i odpływu płynu chłodzącego.Cztery śruby od kolektora wydechowego i trzy śruby od tłumika. Nic Ci nie wpadło na denko tłoka przez otwór głowicy na wtryskiwacz ? Jak długo masz auto,jaki przebieg i ile sam zrobiłeś autem i czy znasz historie auta?
Dzięki za instrukcję
A czy to wystarczy do zdemontowania głowicy czy przy pompie vacum nic nie muszę odkręcać
Auto kupiłem niecałe 3 mieś temu zrobiłem nim ok 13 tyś aktualny przebieg to ok 210 tys. Historii auta niestety nie znam
Ok mieś po zakupie auto zaczęło gasnąć pomogło zaślepienie EGR na jakiś czas potem znów nie trzymało obrotów dopiero po przejechaniu kilku kilometrów na wysokich obrotach tak do 5 tys obr. pomogło no i wszystko było ok dopiero jak ustawiałem luzy zaworowe odpaliłem silnik to się tak stało. Do tłoka raczej nic nie wpadło jedynie przy czyszczeniu może trochę nagaru. Zastanawia mnie to czy po kilku mm różnicy luzu mógł się wygiąć ten zawór 
- Od: 15 sty 2013, 17:52
- Posty: 20
- Skąd: Brodnica/Glandorf
- Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.
Do zdjecia glowicy to juz musisz troche wiecej auta rozebrac. Na sa poczatek to musisz zdjac przednie kolo prawe,kawalek nadkola,ta czesc co zaslania silnik. Zdjac trzeba pasek osprzetu(ten co napedza alternator i sprezarke klimatyzacji)pozniej kolo pasowe,zbiornik plynu od spryskiwaczy. Podwieszasz albo podnosisz delikatnie
silnik i demontujesz poduszke silnika i bierzesz sie za demontaz oslony rozrzadu. Wal i walek rozrzadu usutawiasz na znaki i blokujesz poprzez wkrecenie srub 8mm.Demontujesz pasek rozrzadu.Kolektor ssacy i wydechowy i wacum pompe,walek rozrzadu zeby odkrecic glowice i wszystko co bedzies widzial,ze przeszkadza do demontarzu glowicy. o wielu rzeczach pewnie nie napisalem ale juz pogladowo masz wyjasnione co cie czeka.ps.rozrzad wymieniales w aucie odkad go kupiles i czy zagladales do smoka olejowego?
pisze z samsung wave i nie mam polskich znakow za co przepraszam.
silnik i demontujesz poduszke silnika i bierzesz sie za demontaz oslony rozrzadu. Wal i walek rozrzadu usutawiasz na znaki i blokujesz poprzez wkrecenie srub 8mm.Demontujesz pasek rozrzadu.Kolektor ssacy i wydechowy i wacum pompe,walek rozrzadu zeby odkrecic glowice i wszystko co bedzies widzial,ze przeszkadza do demontarzu glowicy. o wielu rzeczach pewnie nie napisalem ale juz pogladowo masz wyjasnione co cie czeka.ps.rozrzad wymieniales w aucie odkad go kupiles i czy zagladales do smoka olejowego?
pisze z samsung wave i nie mam polskich znakow za co przepraszam.
Zastanow sie nad tym rozrzadem zeby go wymienic teraz przy okazji bo mozesz szukac drugiego silnika jak ten stary rozrzad da ciala. Ten smok to tez niedobra wiadomosc,ze byl mocno zawalony-oby czwarta panewka nie oberwala za bardzo.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6