Zacina się zawór

Postprzez RadekG126 » 16 sty 2013, 21:44

Witam na początku pozdrawiam wszystkich forumowiczów :) Wymieniałem podkładki pod wtryskiwaczami przy okazji chciałem wyregulować zawory wszystko poszło ok złożyłem jak trzeba no i odpaliłem silnik pracował normalnie a po chwili coś zaczęło stukać (praca silnika link podany poniżej) domyśliłem się że to zawory rozebrałem ponownie no i gdy kręciłem wałem zauważyłem że jeden zawór nie oddaje (4 czyli ssący ten bliżej komory samochodu ) idzie w dół potem nie wraca dopiero jak tłok go popchnie <płacze> czy jest możliwe że ustawiłem za małą przerwę i zawór się wygiął?? (kiedy wkładałem szczelinomierz to wchodził ciasno ale wszedł) czy będę musiał rozbierać głowice żeby sprawdzić ten zawór ??

Praca silnika: http://www.youtube.com/watch?v=G6Gxi8Go ... e=youtu.be
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Postprzez RadekG126 » 17 sty 2013, 21:54

Czy naprawdę nikt nie potrafi mi odpowiedzieć czy przez luz zaworowy mógł wygiąć się zawór?? Jeśli już okaże się że trzeba głowicę ściągać to czy mógłby ktoś dać jakąś instrukcje jak to zrobić (czego potrzebuje jak zdemontować turbinę), nie mam w pobliżu żadnego mechanika co by chciał to zrobić a dać do takiego co mi to spierniczy to ja podziękuje.
Załączniki
20130117_193200.jpg
Na zdj pokazane jest który zawór się zacina, jak trochę w niego uderzę to odskakuje
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Postprzez jarek999 » 17 sty 2013, 23:11

Witaj kolego. Do zdemontowania turbiny potrzebujesz zestaw kluczy grzechotka duża,mała i nasadki oraz zestaw płasko-oczkowych,śrubokręt płaski i krzyżak,kombinerki i giętkie ręce. Ja przy demontowaniu turbiny wymontowałem obudowę filtra powietrza,akumulator, podstawę akumulatora, rurę co idzie od turbiny do intercoolera (ta pod akumulatorem)zwolni się miejsce żeby wsadzić rękę do odkręcenia rurki od zasilania smarowania olejem turbiny i od odpływu oleju z turbiny.Musisz jeszcze odkręcić dwa przewody od zasilania i odpływu płynu chłodzącego.Cztery śruby od kolektora wydechowego i trzy śruby od tłumika. Nic Ci nie wpadło na denko tłoka przez otwór głowicy na wtryskiwacz ? Jak długo masz auto,jaki przebieg i ile sam zrobiłeś autem i czy znasz historie auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez RadekG126 » 17 sty 2013, 23:32

Dzięki za instrukcję :) A czy to wystarczy do zdemontowania głowicy czy przy pompie vacum nic nie muszę odkręcać ?? Auto kupiłem niecałe 3 mieś temu zrobiłem nim ok 13 tyś aktualny przebieg to ok 210 tys. Historii auta niestety nie znam :( Ok mieś po zakupie auto zaczęło gasnąć pomogło zaślepienie EGR na jakiś czas potem znów nie trzymało obrotów dopiero po przejechaniu kilku kilometrów na wysokich obrotach tak do 5 tys obr. pomogło no i wszystko było ok dopiero jak ustawiałem luzy zaworowe odpaliłem silnik to się tak stało. Do tłoka raczej nic nie wpadło jedynie przy czyszczeniu może trochę nagaru. Zastanawia mnie to czy po kilku mm różnicy luzu mógł się wygiąć ten zawór :(
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Postprzez jarek999 » 18 sty 2013, 00:21

Do zdjecia glowicy to juz musisz troche wiecej auta rozebrac. Na sa poczatek to musisz zdjac przednie kolo prawe,kawalek nadkola,ta czesc co zaslania silnik. Zdjac trzeba pasek osprzetu(ten co napedza alternator i sprezarke klimatyzacji)pozniej kolo pasowe,zbiornik plynu od spryskiwaczy. Podwieszasz albo podnosisz delikatnie
silnik i demontujesz poduszke silnika i bierzesz sie za demontaz oslony rozrzadu. Wal i walek rozrzadu usutawiasz na znaki i blokujesz poprzez wkrecenie srub 8mm.Demontujesz pasek rozrzadu.Kolektor ssacy i wydechowy i wacum pompe,walek rozrzadu zeby odkrecic glowice i wszystko co bedzies widzial,ze przeszkadza do demontarzu glowicy. o wielu rzeczach pewnie nie napisalem ale juz pogladowo masz wyjasnione co cie czeka.ps.rozrzad wymieniales w aucie odkad go kupiles i czy zagladales do smoka olejowego?
pisze z samsung wave i nie mam polskich znakow za co przepraszam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez RadekG126 » 18 sty 2013, 00:27

No nic będę musiał się za to zabrać :( Dzięki za pomoc :) Rozrządu nie wymieniałem, smok olejowy był mocno zawalony ale teraz już wszystko wyczyściłem :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Postprzez jarek999 » 18 sty 2013, 00:41

Zastanow sie nad tym rozrzadem zeby go wymienic teraz przy okazji bo mozesz szukac drugiego silnika jak ten stary rozrzad da ciala. Ten smok to tez niedobra wiadomosc,ze byl mocno zawalony-oby czwarta panewka nie oberwala za bardzo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez RadekG126 » 18 sty 2013, 00:51

Myślałem już o tym rozrządzie. A z tą panewką nie wiem jak jest, kontrolka oleju już od jakiegoś czasu się dość często zapalała no ale nie miałem czasu na wyjęcie smoka zobaczę co teraz będzie :)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Postprzez bieski » 18 sty 2013, 00:57

RadekG126 napisał(a):teraz już wszystko wyczyściłem

A jak czyściłeś to były może jakieś opiłki w misce ? Wg. mnie raczej byś przyczaił :>
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez RadekG126 » 18 sty 2013, 01:01

To raczej nie były opiłki tylko takie jakby grudki które w palcach się rozpuszczały to samo było pod pokrywą zaworów.
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6