Sylikon pod wtryskiwaczami :(

Postprzez ignacy » 8 sty 2013, 23:49

Witam!
Mam takie pytanie , czy po zdjęciu pokrywy zaworów i odkręceniu następnego elementu silnika mamy uszczelkę głowicy ? ponieważ dziś czyściłem ze starego (lub też nowego, trudno stwierdzić ;/) oleju silnik, a dokładnie miejsce pod wtryskiwaczami i zauważyłem że jest tam sylikon (jeśli się nie mylę to jest miejsce gdzie powinna być uszczelka pod głowicę <glupek2> ), jutro wrzucę zdjęcie , ale jeśli to jest ta uszczelka to chyba nie powinno być tam sylikonu <nauka> ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez flywin » 9 sty 2013, 00:59

zapewne ktoś próbował łatać podkładki pod wtryskami..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez ignacy » 9 sty 2013, 14:01

nie nie to nie o to chodzi, może źle zatytułowałem temat
chodzi mi o to że ściągając kolejno pokrywę zaworów mamy uszczelkę tak ? ściągając kolejny element i to będzie głowica tak ? i pod tym też powinna być uszczelka (uszczelka głowicy ?) i jak patrzę na silnik to w tym miejscu ewidentnie jest silikonowane, wydaje mi się że ktoś to rozbierał i nie chciał wymieniać uszczelki to przejechał silikonem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez flywin » 9 sty 2013, 14:38

jeżeli masz pod klawiatura to czasem tak robią natomiast pod głowica jak jest sylikon to jest źle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez krzychotron » 9 sty 2013, 15:26

ignacy napisał(a):wydaje mi się że ktoś to rozbierał i nie chciał wymieniać uszczelki to przejechał silikonem


noooo :| jeśli masz racje to należało by zamordować klienta który to zrobił
Początkujący
 
Od: 21 sty 2012, 11:23
Posty: 5
Skąd: Milicz
Auto: Mazda MPV 2003r. 2.0 diesel 136KM

Postprzez ignacy » 9 sty 2013, 16:13

na zdjęciu zaznaczyłem czerwonym kolorem ten sylikon, jest on dookoła całego silnika (czyli na całej uszczelce)

Obrazek

link bezpośredni

http://s2.postimage.org/eihx3v2h5/Obraz_0101.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez klosek6 » 9 sty 2013, 16:27

tam się daje silikion nie dostaniesz pod ten dekiel uszczelki. Jest to jedna z części pokrywy zaworów i nie ma się czym martwić , że tam jest silikon :)
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez ignacy » 9 sty 2013, 22:28

Pytam o to bo mam wyciek na silniku, do końca nie mogłem zlokalizować gdzie mi ucieka olej bo silnik był "zarzygany" starym olejem, potraktowałem silnik delikatnie myjką i się znalazło, właśnie tam na tym łączeniu gdzie jest ten sylikon cieknie olej, na zdjęciu miejsce oznaczone II, czyli tam uszczelki nie ma i sam sylikon ? a pod pierwszym dekielkiem ? (zdjęcie oznaczone I) tam też tylko sylikon ? bo jutro to będzie rozkręcane
Obrazek


link bezposredni
http://s13.postimage.org/donmxa8t3/Obraz_0102.jpg


ps. co pokaże bagnet na odpalonym silniku ? bo tak chwile temu silnik zimny ale odpalony, wyciągam bagnet (drugi raz po wytarciu) a on hmm praktycznie do połowy w oleju <oczy> , czy na odpalonym silniku to normalne ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Mateusz L » 9 sty 2013, 22:39

pod głowica jak jest sylikon to jest źle

Myślę, że dłużej jak przez okres jednego cyklu by tam nie był.

, czy na odpalonym silniku to normalne ?


Sprawdzanie poziomu oleju na odpalonym silniku nie jest normalne ;) Olej jest w obiegu, nie wiadomo co tam może bryzgać, chlapać i bagnet na pewno będzie brudny itd. Najlepiej, jak silnik się zagrzeje, a po zgaszeniu dasz mu parę minut by obciekł, choć zaraz... to Mazda 6, zapewne na syntetyku, więc i zimny w tej temperaturze szybko obcieknie. Sprawdzaj na zgaszonym, po jakimś czasie.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez ignacy » 9 sty 2013, 22:45

to nowy dexill, zawsze sprawdzam na zgaszonym, z tym że wyciek nie jest mały (parę dni temu kropka przez noc, teraz plamka oleju w 2 godziny ;/ jak to co nakapało rozcierałem na reku to miałem wrażenie że jest rzadkie, dla tego wyjąłem bagnet żeby sprawdzić co jest na nim <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Jaksa » 10 sty 2013, 11:49

ignacy napisał(a):właśnie tam na tym łączeniu gdzie jest ten sylikon cieknie olej, na zdjęciu miejsce oznaczone II, czyli tam uszczelki nie ma i sam sylikon ?
Ta czesc jest klejona na silikon , zdejmiesz pokrywe zaworow , odkrecisz przewody wysokiego cisnienia i masz ten korpus ktory odkrecisz i uszczelnisz raz jeszcze , uszczelka pod głowica jest jeszcze nizej i tam nie stosuje sie silikonu . Pozdrawiam J
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 10 sty 2013, 12:09

ignacy napisał(a):parę dni temu kropka przez noc, teraz plamka oleju w 2 godziny ;/ jak to co nakapało rozcierałem na reku to miałem wrażenie że jest rzadkie, dla tego wyjąłem bagnet żeby sprawdzić co jest na nim

Sprawdź od spodu skąd cieknie. Żeby zrobiła się duża plama przez 2h, to musiałoby stamtąd dosłownie sikać oliwą.
Może się okazać, że to wcale nie olej a np. płyn wspomagania. Sprawdź jego poziom w zbiorniczku.
Jak spadnie za bardzo to będą kłopoty ...
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez ignacy » 10 sty 2013, 13:21

to olej, płynu wspomagania nie ubywa
jak go kupiłem była pęknięta gumowa rura przy turbinie (ta z filtra powietrza) oczywiście olej tam chlapał na potęgę, zachlapany był cały silnik pod turbiną, tyle co się dało to wyczyściłem, wydawało mi się (patrząc od spodu) że wyciek jest z takiej rurki aluminiowej pod turbiną, ale tak jak pisałem wcześniej tam gdzie się dało ( delikatnie aby nie po kostkach) umyłem silnik myjką, i na drugi dzień po myciu zauważyłem że silnik jest znowu zalany olejem tam gdzie zaznaczyłem na zdjęciu) jest to wyciek od góry silnika, więc olej spływa po całym silniku co utrudnia zlokalizowanie wycieku od dołu ;p <glupek2> właśnie zdjąłem górną pokrywę zaworów i mam dwa pytania
1. aby ściągnąć tą druga część muszę ruszać wtryskiwacze? czy wystarczy wykręcić przewody ?
2. mam drugi samochód opla, (też 2 litrowy disel ) i w nim jak ściągam pokrywę zaworów mam wszystko czyściutkie, w oleju ale bez żadnego 'osadu' ' nagaru' , a w mazdzie jest pełno smolistego nalotu (sadzy,zaschniętego oleju), który trzeba skrobać śrubokrętem <cisza> ten typ tak ma ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez bieski » 10 sty 2013, 13:35

ignacy napisał(a):ten typ tak ma ?

Mój tak nie miał. Sprawdzane przy wymianie podkładek pod wtryskami i było czyściutko.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez ignacy » 10 sty 2013, 14:26

Rozebrałem już dwie części pokrywy zaworów, i zrobiłem parę fotek, może to olej nie przeciekał na łączeniu tam gdzie dany był sylikon, a na gumowej tulejce (siedzą one w tej dolnej części pokrywy zaworów)w miejscu gdzie się wkręca przewody do wtryskiwaczy ?
Obrazek
tak wyglądało to po wykręceniu, było w oleju
link bezpośredni
http://s7.postimage.org/cosa45abv/DSC01702.jpg
2
Obrazek
w tle widać jak to jest zajeb..e :(
link bezposredni
http://s8.postimage.org/ujqtqd1p1/DSC01703.jpg
3
Obrazek
na tym zdjęciu widać gdzie włożyłem śrubokręt, czułem jak bym wbijał go w błoto :/ na kolejnym zdjęciu widać całą to mazie która tam jest
4
Obrazek
link bez.
http://s13.postimage.org/cawjqd0tj/DSC01705.jpg
po tym padł mi aparat i nie zdążyłem zrobić zdjęcia pokrywy
dodam też że wymieniając olej czyściłem misę olejową i tam czegoś takiego nie było


edit:
podładowałem aparat, dorzucam zdjęcia pokrywy zaworów
Obrazek
2
Obrazek
ten syf na kartce to jest to samo co zdjęcie wyżej, tylko po tym jak już olej ściekł, i został sam szlam
3Obrazek
a tu te gumowe tulejki, mogą one puszczać olej ?

nie wiem co tam było wcześniej zalane, ja zalałem dexill i nawet jeśli wcześniej był inny olej to nie ma chyba opcji że to się ścięło czy coś ?silnik ma już ponad 200kkm przelatane i myślę że ostatnia wymiana była robiona właśnie te 200tys km temu <glupek2> <glupek2> <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Jaksa » 10 sty 2013, 15:17

Łomatko , ale masz brudny ten silnik , mysle ze poprzedni własciciel jezdzil na oleju nie przystosowanym do DPF . Widziałem kilka takich motorow z "masłem " pod deklem – masakra , teraz wypadało by zrobic płukanke silnika aby ten szlam wymyło . Generalnie w silnikach z DPF gdzie ON przedostaje sie do niego wszystko jest czyste i piekne :) Zgadzam sie z Tobą ze moze i cieknąc przez gumki przewodow wtryskowych , sam u siebie miałem ten problem , po wymianie 4 szt jest sucho ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez ignacy » 10 sty 2013, 15:28

w jaki sposób można płukać silnik ?
wiem że są preparaty dodawane do oleju, ale różne są opinie na ich temat

edit:
dostałem u siebie preparat K2 Motor Flush
http://www.k2.com.pl/component/provider ... Itemid=344

miałem w planach wymianę rozrządu, więc złoże pokrywę tak jak była i przed samą wymianą wleje ten preparat , żeby wypłukał silnik i za jednym razem zrobię płukanie i rozrząd, tylko oleju szkoda bo nowy :(

w związku z tym mam pytanie, co warto jeszcze przy okazji wymienić/wyczyścić ?
pompę oleju ręczne czyszczenie ? może jeszcze coś ?
prawdopodobnie odkręcę też turbinę, sprawdzę co tam jest grane, przy okazji wymiana uszczelek
wiem że trzeba wymieniać podkładki pod wtryskiwacze
będę wymieniał też w/w gumowe tulejki
uszczelki na turbinie itp chce to najpierw skompletować i dopiero wymieniać, będę potrzebował nr katalogowych tych że części
wiem że te gumowe tulejki to NR KATALOGOWY RF7J-10-508 zgadza się ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:14
Posty: 38
Skąd: Siemiatycze
Auto: mazda 6 2.0 diesel 143km

Postprzez Riki » 10 sty 2013, 23:46

Gumowe uszczelniacze wtrysków – RF5C-13-R08 (mam nowe i dobre uzywki)
ignacy napisał(a): gumowe tulejki to NR KATALOGOWY RF7J-10-508 zgadza się ?

tak, tulejki w pokrywę zaworów na wtryski.

Płukanka, polecam –> http://forte-nwe.pl/Jak-Wymienic-Olej-w ... odzie.html

dwa opakowania do oleju tego co masz, 45min pracy na postoju, co jakiś czas dodać gazu na 3500obr/min. Zanim to zrobisz oczyścić to co można ręcznie (pod miską itd)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 11 sty 2013, 00:47

Nie zapomnij oczyścić smok olejowy ( zdemontować miskę ), bo z takim szlamem może Ci smarowania zabraknąć.....
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Jaksa » 11 sty 2013, 08:59

Riki napisał(a):Płukanka, polecam
Dokładnie o tym pisałem ( ten preparat )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6