Demontaż miski olejowej

Postprzez Hose » 8 gru 2009, 14:59

JAKSA ma rację najlepszy jest 5W30 Dexelia, moja M6 jeżdzi od samego początku na tym oleju i nie mam problemów a na liczniku ponad 150 tyś. km.
Co do smoka jak tylko kupiłem Madzię to przy wymianie oleju zdjąłem miskę ale smok był czysty jak kryształ. Więc popieram opinie, że dobry olej a nie jakieś wynalazki to podstawa. ;)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2009, 01:23
Posty: 6
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 Combi 136 Ps '2004

Postprzez zenon » 8 gru 2009, 16:37

Hose napisał(a):JAKSA ma rację


Taki podtytył:

"Czy JAKSA ma racje?" :D

Po pierwsze mówienie że najlepszy jest olej ...... jest conajmniej niezręczne, i oczywiście niezgodne z prawdą. Czy myślicie że wlanie takiego oleju do silnika z powiedzmy 300k przebiegu który całe życie jedździł na mineralu jest dobre?
Panowie, najlepszy jest taki olej jaki był do tej pory używany, i tutaj nawet nie bardzo chodzi o producenta, bardziej chodzi o właściwości oleju.

Sprawa druga: Jeśli założymy że Dexelia i Elf Evolution są to te same oleje to:

Elf evolution to olej hydrosyntetyczny, i dalej tak jak mozemy przeczytać na jednej z poważnie wygladających stron:

"Oznaczenie "wykonane w technologii syntetycznej" lub "hydrosyntetyczny" zwykle mówi o tym, iż jest to olej mineralny, jednak poddany zaawansowanej przeróbce (hydrokrackingowi). Swoimi własnościami zbliża się on do niektórych olejów syntetycznych, ale z chemicznego punktu widzenia jest on nadal olejem pochodzenia mineralnego (baza z grupy III). Hydrosyntetyczny to nie jest olej syntetyczny."
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez zenon » 8 gru 2009, 16:47

I tak mi się jeszcze przypomniało:

Nie jest wykluczone że smok zapycha się właśnie po przesiadce z oleju o słabych parametrach(np mineralnego) na supernowoczesnego syntetyka (oczywiście w silnikach ze znacznym przebiegiem)
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez homme11 » 16 mar 2010, 12:04

to jeszcze jedno pytanie... nie mam zielonego pojecia czy Dexelia "czerwona" czy "żółta"?? jeden dedykowany jest silnokom z foltrem PDF. w jaki sposób sprawdzic czy auto posiada ten własnie filtr? czy stoso9wane one są tylko w nowych 6tkach? ja mam 2002r CD, bardzo prosze o wsparcoe bo oleju brak i koniecznie dzis musze jakis skombinować...
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 10:59
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 2002r

Postprzez Arkadius 73 » 16 mar 2010, 12:08

DPF był po lifcie z tego co mi wiadomo od 2005.Poszukaj w dziale diesel
Arkadius 73
 

Postprzez homme11 » 16 mar 2010, 12:12

w takim razie powierzając ufność imiennikowi ;) zamawiam "czerwony", mean do silników bez filtrów DPF
pozdrawiam, arek
Początkujący
 
Od: 7 paź 2009, 10:59
Posty: 5
Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 2002r

Postprzez canyon » 16 mar 2010, 16:56

napewno DPF był montowany w Po liftach wiec nie masz się co obawiać, napewno zamówiłeś dobry olej
Początkujący
 
Od: 1 gru 2008, 22:18
Posty: 5
Skąd: K-ce
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2002/3

Postprzez Enduro » 17 mar 2010, 19:18

zenon napisał(a):..Nie jest wykluczone że smok zapycha się właśnie po przesiadce z oleju o słabych parametrach(np mineralnego) na supernowoczesnego syntetyka (oczywiście w silnikach ze znacznym przebiegiem)

to nie jest przyczyna, absolutnie!
czytałem dokumentacje, rzeczoznawcy biegłego, który to przygotował dokumentacje w celach sądowo/procesowych, z której to ewidentnie wynikało, że to nieszczelne podkładki pod wtryskami sa przyczyną zaklejania/zapychania smoka!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 17 mar 2010, 19:19

krasnek napisał(a):mam zamiar zdemontować miske olejowa (podejrzewam ze mam zapchany smok)

to nie zwlekaj , bo pacjent padnie!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mieczyk73 » 22 mar 2010, 22:58

Witam.

Właśnie kompletuję filtry i olej do wymiany, przy tym sprawdzę sobie w jakim stanie jest smok.
Napiszcie proszę z jaką siłą (Nm) dokręcać śruby i w jakiej kolejności (po kolei, czy schematem jak głowicę) ?
Pozdrawiam Paweł
Początkujący
 
Od: 2 mar 2010, 18:25
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: M6'05 GY, TS 2.0 136KM

Postprzez Enduro » 22 mar 2010, 23:22

mieczyk73 napisał(a):..... jaką siłą (Nm) dokręcać śruby i w jakiej kolejności (po kolei, czy schematem jak głowicę) ?

24 Nm i tak jak glowice...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Tobo » 23 mar 2010, 00:21

Enduro napisał(a):
mieczyk73 napisał(a):..... jaką siłą (Nm) dokręcać śruby i w jakiej kolejności (po kolei, czy schematem jak głowicę) ?

24 Nm i tak jak glowice...
pozdr.
E.

Dokręcanie jak głowicę na pewno nie zaszkodzi, ale i sensu chyba wielkiego nie ma. Ja chwyciłem sobie na 2 śruby, a później jechałem po kolei, jedna rundka na lekko, później druga z czuciem (z siłą lekko pi razy oko + trochę dla pewności) i gotowe. Generalnie nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia. Założenia są dwa: 1 nie przekręcić gwintów, 2 ma nie sączyć olej.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez grzegorztulej » 13 sty 2011, 12:10

witam ja jezdze na castrol 5w40 i jestem zadowolony jak ktos ma jakies inne opinie to prosze o odpowiedz
Początkujący
 
Od: 2 sty 2011, 14:22
Posty: 4

Postprzez agnostyk » 13 sty 2011, 13:07

Raczej nie ten dział i temat do rozmowy o jakości oliwy...

Wbij się do tego pod poniższym linkiem :P

viewtopic.php?f=329&t=11168&p=1879464&hilit=oleje#p1879464
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez muniekwawa » 9 gru 2012, 21:30

WITAM,panowie taka sprawa zamontowalem miske na silicon,ale skubana cieknie.Glownie chodzi mi z jaka sila dokrecic miske.Dokrecalem z wyczuciem i mam wrazenie,ze za lekko z tad ten wyciek.Czy dokrecac ja do wyczuwalnego oporu czy konkretnym momentem?
Forumowicz
 
Od: 23 cze 2011, 21:09
Posty: 31
Skąd: warszawa/uk
Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna

Postprzez marex » 9 gru 2012, 21:40

A wyprostowałeś w miejscu wkręcania śruby do odklejenia miski od silnika.
Tak na marginesie mam ten sam problem i chyba na wiosnę znów będą ją zdejmował bo dokręcanie nie pomaga a problem zaczął się niedawno.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2012, 23:07

o jak dobrze, że ktoś "odkopał" wątek, bo widzę niezłe OT :D będzie postprzątane ;)
PS.dotyczy postów 2009-2011 ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez WarunekPL » 10 gru 2012, 22:49

marex napisał(a):A wyprostowałeś w miejscu wkręcania śruby do odklejenia miski od silnika.

To właśnie miałem u siebie, odchylenie od płaszczyzny było niewielkie, ale po kropelce kapało. Po kolejnym zdjęciu i wyprostowaniu suchutko <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6