Co do smoka jak tylko kupiłem Madzię to przy wymianie oleju zdjąłem miskę ale smok był czysty jak kryształ. Więc popieram opinie, że dobry olej a nie jakieś wynalazki to podstawa.
Demontaż miski olejowej
1, 2
JAKSA ma rację najlepszy jest 5W30 Dexelia, moja M6 jeżdzi od samego początku na tym oleju i nie mam problemów a na liczniku ponad 150 tyś. km.
Co do smoka jak tylko kupiłem Madzię to przy wymianie oleju zdjąłem miskę ale smok był czysty jak kryształ. Więc popieram opinie, że dobry olej a nie jakieś wynalazki to podstawa.
Co do smoka jak tylko kupiłem Madzię to przy wymianie oleju zdjąłem miskę ale smok był czysty jak kryształ. Więc popieram opinie, że dobry olej a nie jakieś wynalazki to podstawa.
- Od: 31 paź 2009, 01:23
- Posty: 6
- Skąd: Opole
- Auto: Mazda 6 Combi 136 Ps '2004
Hose napisał(a):JAKSA ma rację
Taki podtytył:
"Czy JAKSA ma racje?"
Po pierwsze mówienie że najlepszy jest olej ...... jest conajmniej niezręczne, i oczywiście niezgodne z prawdą. Czy myślicie że wlanie takiego oleju do silnika z powiedzmy 300k przebiegu który całe życie jedździł na mineralu jest dobre?
Panowie, najlepszy jest taki olej jaki był do tej pory używany, i tutaj nawet nie bardzo chodzi o producenta, bardziej chodzi o właściwości oleju.
Sprawa druga: Jeśli założymy że Dexelia i Elf Evolution są to te same oleje to:
Elf evolution to olej hydrosyntetyczny, i dalej tak jak mozemy przeczytać na jednej z poważnie wygladających stron:
"Oznaczenie "wykonane w technologii syntetycznej" lub "hydrosyntetyczny" zwykle mówi o tym, iż jest to olej mineralny, jednak poddany zaawansowanej przeróbce (hydrokrackingowi). Swoimi własnościami zbliża się on do niektórych olejów syntetycznych, ale z chemicznego punktu widzenia jest on nadal olejem pochodzenia mineralnego (baza z grupy III). Hydrosyntetyczny to nie jest olej syntetyczny."
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
I tak mi się jeszcze przypomniało:
Nie jest wykluczone że smok zapycha się właśnie po przesiadce z oleju o słabych parametrach(np mineralnego) na supernowoczesnego syntetyka (oczywiście w silnikach ze znacznym przebiegiem)
Nie jest wykluczone że smok zapycha się właśnie po przesiadce z oleju o słabych parametrach(np mineralnego) na supernowoczesnego syntetyka (oczywiście w silnikach ze znacznym przebiegiem)
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
- Od: 14 kwi 2009, 09:17
- Posty: 85
- Auto: M6
to jeszcze jedno pytanie... nie mam zielonego pojecia czy Dexelia "czerwona" czy "żółta"?? jeden dedykowany jest silnokom z foltrem PDF. w jaki sposób sprawdzic czy auto posiada ten własnie filtr? czy stoso9wane one są tylko w nowych 6tkach? ja mam 2002r CD, bardzo prosze o wsparcoe bo oleju brak i koniecznie dzis musze jakis skombinować...
- Od: 7 paź 2009, 10:59
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6, 2.0 diesel, 2002r
zenon napisał(a):..Nie jest wykluczone że smok zapycha się właśnie po przesiadce z oleju o słabych parametrach(np mineralnego) na supernowoczesnego syntetyka (oczywiście w silnikach ze znacznym przebiegiem)
to nie jest przyczyna, absolutnie!
czytałem dokumentacje, rzeczoznawcy biegłego, który to przygotował dokumentacje w celach sądowo/procesowych, z której to ewidentnie wynikało, że to nieszczelne podkładki pod wtryskami sa przyczyną zaklejania/zapychania smoka!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krasnek napisał(a):mam zamiar zdemontować miske olejowa (podejrzewam ze mam zapchany smok)
to nie zwlekaj , bo pacjent padnie!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam.
Właśnie kompletuję filtry i olej do wymiany, przy tym sprawdzę sobie w jakim stanie jest smok.
Napiszcie proszę z jaką siłą (Nm) dokręcać śruby i w jakiej kolejności (po kolei, czy schematem jak głowicę) ?
Właśnie kompletuję filtry i olej do wymiany, przy tym sprawdzę sobie w jakim stanie jest smok.
Napiszcie proszę z jaką siłą (Nm) dokręcać śruby i w jakiej kolejności (po kolei, czy schematem jak głowicę) ?
Pozdrawiam Paweł
- Od: 2 mar 2010, 18:25
- Posty: 12
- Skąd: UK
- Auto: M6'05 GY, TS 2.0 136KM
mieczyk73 napisał(a):..... jaką siłą (Nm) dokręcać śruby i w jakiej kolejności (po kolei, czy schematem jak głowicę) ?
24 Nm i tak jak glowice...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):mieczyk73 napisał(a):..... jaką siłą (Nm) dokręcać śruby i w jakiej kolejności (po kolei, czy schematem jak głowicę) ?
24 Nm i tak jak glowice...
pozdr.
E.
Dokręcanie jak głowicę na pewno nie zaszkodzi, ale i sensu chyba wielkiego nie ma. Ja chwyciłem sobie na 2 śruby, a później jechałem po kolei, jedna rundka na lekko, później druga z czuciem (z siłą lekko pi razy oko + trochę dla pewności) i gotowe. Generalnie nie ma to jakiegoś wielkiego znaczenia. Założenia są dwa: 1 nie przekręcić gwintów, 2 ma nie sączyć olej.
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
witam ja jezdze na castrol 5w40 i jestem zadowolony jak ktos ma jakies inne opinie to prosze o odpowiedz
- Od: 2 sty 2011, 14:22
- Posty: 4
Raczej nie ten dział i temat do rozmowy o jakości oliwy...
Wbij się do tego pod poniższym linkiem
viewtopic.php?f=329&t=11168&p=1879464&hilit=oleje#p1879464
Wbij się do tego pod poniższym linkiem
viewtopic.php?f=329&t=11168&p=1879464&hilit=oleje#p1879464
- Od: 10 sty 2011, 00:23
- Posty: 242
- Skąd: Rawa Mazowiecka
- Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y
WITAM,panowie taka sprawa zamontowalem miske na silicon,ale skubana cieknie.Glownie chodzi mi z jaka sila dokrecic miske.Dokrecalem z wyczuciem i mam wrazenie,ze za lekko z tad ten wyciek.Czy dokrecac ja do wyczuwalnego oporu czy konkretnym momentem?
- Od: 23 cze 2011, 21:09
- Posty: 31
- Skąd: warszawa/uk
- Auto: MAZDA 6 GH 2009 2.0 benzyna
A wyprostowałeś w miejscu wkręcania śruby do odklejenia miski od silnika.
Tak na marginesie mam ten sam problem i chyba na wiosnę znów będą ją zdejmował bo dokręcanie nie pomaga a problem zaczął się niedawno.
Tak na marginesie mam ten sam problem i chyba na wiosnę znów będą ją zdejmował bo dokręcanie nie pomaga a problem zaczął się niedawno.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):A wyprostowałeś w miejscu wkręcania śruby do odklejenia miski od silnika.
To właśnie miałem u siebie, odchylenie od płaszczyzny było niewielkie, ale po kropelce kapało. Po kolejnym zdjęciu i wyprostowaniu suchutko

- Od: 5 lis 2010, 19:51
- Posty: 133
- Skąd: Łapy
- Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6