Problem z odpalaniem – diesel

Postprzez bedi358 » 29 lis 2012, 21:13

Witam,

Moje auto – Mazda 6 GY 2003 136 KM.
Problem:
Zapala za 2,3 razem po kręceniu rozrusznikiem

Oddałem auto do mechanika, by ten wymontował turbinę i oddał do regeneracji.
Niestety gdy mi oddał samochód zauważyłem że zaczął zapalać dopiero za 4 razem.
Mechanik powiedział, że to być może świece -więc wymieniłem, niestety nie pomogło i samochód dalej ciężko zapalał. ten sam majster zamontował zawór by paliwo nie wracało z pompy paliwa to również nie pomogło (zauważcie że zamontowany zawór powinien uniemożliwiać cofanie się paliwa); zasilanie świec żarowych również pokazało że prąd dochodzi. U elektryka na komputerze nie wyskakują żadne błędy.
Jeszcze zauważyłem, że gdy już odpali, to po ok 10 sekundach chodzenia samochód gaśnie – wcześniej tego nie robił.

Czy możecie pomóc zdiagnozować problem?
Początkujący
 
Od: 30 wrz 2008, 21:59
Posty: 9
Skąd: Polska Północna
Auto: Mazda 6 MZR-CD GY

Postprzez Gnat80 » 29 lis 2012, 22:23

Ja bym zmienił mechanika na samym początku.
Sprawdź sitko w baku,może masz zapchane,filtr paliwa,zawór scv może.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Enduro » 1 gru 2012, 15:27

turbina nie jest odpowiedzialna za to, jak auto zapala, absolutnie!
i tu jestem ciekawy kto na taki pomysl wpadl!? <co?>
po wymianie filtra paliwa, sprawdz kompresje.
powodzenia
Enduro
Ostatnio edytowano 14 gru 2012, 00:30 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez robert12121 » 9 gru 2012, 11:43

Witam wszystkich.
NIe wiem czy taki temat był już ruszany ale nigdzie nie znalazłem opisu mojego problemu.
Problem mam taki:
Musiałem wymontować webasto z samochodu w celu naprawy urządzenia, zaraz po demontarzu webasta zauwarzyłem, że muszę dłużej pokręcić silnikiem żeby odpalić samochód.
Wczoraj rano ledwo udało mi się uruchomić pojazd, czy ta dolegliwość może być spowodowana tym,że odłączone są kostki instalacji webasta ,czy to tylko zbieg okoliczności i powinienem szukać przyczyny gdzie indziej.
Nadmienie, że do momentu wyjęcia webasta nawet przy temperaturze -11 stopni z uruchomieniem silnika nie było żadnych kłopotów. Teraz nie dość że ciężko odpala to jeszcze potrałi zgasnąć po uruchomieniu.
Pozdrawiam i proszę o jakieś informacje. :(
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 20:10
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 rok 2002
2.0 d 136 KM

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2012, 14:46

przenoszę--->diesel

PS. nie wydaje mi się, żeby wymontowanie webasto mogło mieć wpływ na odpalanie, a najdziwniejsze jest to, że
jeszcze potrałi zgasnąć po uruchomieniu.


PS.2. przeniosłem do istniejącego wątku – proszę się z nim zapoznać <czytaj>
do tego np. ten wątek:
viewtopic.php?f=90&t=130822
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 9 gru 2012, 21:27

robert12121 napisał(a):Musiałem wymontować webasto z samochodu


A w tym celu na pewno ruszałeś filtr paliwa więc upewnij się na początek, że tam wszystko OK.
Na moje oko łapie powietrze do układu paliwowego i stąd Twoje problemy.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 9 gru 2012, 23:10

smile napisał(a):A w tym celu na pewno ruszałeś filtr paliwa

za późno zaskoczyłem, że musiał przecież rozłączyć paliwo do piecyka ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5222 (21/68)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez robert12121 » 10 gru 2012, 22:07

Przy filtrze paliwa jest wszystko OK już sprawdzałem, też podejżewam lewe powietrze ale od zasilania webasto. W czwartek montuje naprawione webasto i sprawdze czy problem zniknie.
Narazie dziękuje ale jak będziecie mieć jeszcze jakieś pomysły z przyjemnością sprawdzę.
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 20:10
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 rok 2002
2.0 d 136 KM

Postprzez robert12121 » 15 gru 2012, 00:47

Webasto zamontowałem w dniu dzisiejszym wszystkie problemy związane z odpalaniem samochodu znikneły.
Wszystko działa super. hahaha
Początkujący
 
Od: 4 lut 2012, 20:10
Posty: 7
Skąd: Elbląg
Auto: Mazda 6 rok 2002
2.0 d 136 KM

Postprzez mądry » 15 gru 2012, 16:39

Podejrzewam ze po prostu miałeś kiepsko zaślepiony przewód zasilający webasto i z tamtąd silnik łapał lewe powietrze...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Enduro » 15 gru 2012, 19:44

mądry napisał(a):...miałeś kiepsko zaślepiony przewód zasilający webasto i z tamtąd silnik łapał lewe powietrze...

i to jest pewniak.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez łapa119 » 19 gru 2012, 12:33

Witam. Mam taki sam problem jak w temacie ze swoją m6 citd wystarczy, ze postoi około 12 godzin bez odpalania i już trzeba długo kręcić a po starcie przez jakieś 3 może 5 minut dość głośno klekocze. Prawdziwy problem pojawia się przy mrozach wystarczy -5 stoi całą noc i rano bez samostartu nie podchodź. Po odpaleniu nie mam problemu z przyspieszeniem i auto nie gaśnie. mój cały problem tkwi w uruchomieniu silnika Filtr powietrza i paliwa wymieniany rok temu przymierzam się do wymiany, napewno to nie zaszkodzi ale wydaje mi się że nie pomoże. Komputer błędów nie pokazuje więcej mechanikom w mojej okolicy nie dam zrobić przy samochodzie bo kończy się to unieruchomieniem auta na dwa miesiące i wymienianiu wszystkiego co się da (metoda prób i błędów) a fantazje mają wysoką co im szkodzi klient płaci w ten sposób mam cały bagażnik części które kupił mechanik i dalej ten sam problem niestety mechanik nie dostał ani grosza bo nic nie naprawił i już nie chce ani pieniędzy ani części ani naprawiać dalej mojego auta:)
łapa119
 

Postprzez Enduro » 19 gru 2012, 12:49

wymień filter paliwa(obejrzyj jego zawartosc: woda parafina itp..) i najlepiej tez paliwo wymień na dobre/zimowe, a jesli efekt nieodpalania nie minie, to napisz, otrzmasz dalsze wskazówki
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez łapa119 » 19 gru 2012, 13:44

Dzięki za odp. więc tak filtry kupiłem już wcześniej filtr paliwa knecht po założeniu pod pompowaniu ręczną pompką problem ten sam przed założeniem specjalnie jej nie odpalałem. Parafiny nie było. Paliwo może nie jest najlepsze ale takie trudno dostać w naszym kraju. Posiadam dwie m6 ta z którą jest problem ma 270tys a druga rok młodsza 340tys przebiegi oryginalne jeżdżą na tym samym paliwie i z tą drugą poza tylnymi zaciskami nie ma żadnego problemu dodam że tą z którą nie ma problemów często jestem w Rosji i często jest konieczność tankowania na tamtejszych stacjach i pomino przebiegu chodzi jak szwajcarski zegarek. Mam jeszcze jedno pytanie bo silnik zachowuje się tak jakby w nieuzasadniony sposób nie dostawał paliwa ale przycisk na ręcznej pompce zawsze jest twardy i pompowanie nic nie pomaga. SCV podmieniany żadnych efektów listwa cr z czujnikiem też bez zmian. Prosiłbym o kolejne wskazówki. Z góry dzięki.
łapa119
 

Postprzez luktrans318 » 11 gru 2013, 18:51

Witam serdecznie wszystkich!
Jestem ,,szczęśliwym" <płacze> posiadaczem mazdy 6 z 2007 roku 2 litrowego diesla 143KM.
Długi czas borykałem się z przybywającym olejem w silniku. Pozbyłem się problemu poprzez usunięcie filtra DPF i przeprogramowanie sterownika, tak żeby samochód widział czysty filtr i już go nie wypalał.
Od tamtej pory gdy na dworze panuje ujemna temperatura samochód ciężko zapala, ale nie za każdym razem.
dodam że:
-wtryski były wyciągane i sprawdzane na maszynie- są ok!
-zawory wyregulowane
-wszystkie filtry wymienione
-podczas podłączenia komputera zostało sprawdzone jaką temperaturę widzi samochód-świece grzeją dłużej jak jest zimno
Ogólnie brak jakichkolwiek błędów silnika. Nowy akumulator.
CZY SPOTKALIŚCIE SIĘ Z TAKIM PROBLEMEM?
Znajomy Elektro-mechanik powiedział, że może to być problem z dawką rozruchową, ale nie ma pewności-bo nie dzieje się to za każdym razem.

Dodam na 10 zapaleń 3 są nieprawidłowe.
luktrans318
 

Postprzez rewerty » 11 gru 2013, 23:07

Jaką masz pewność, że świece grzeją? Świece są tylko odbiornikiem prądu, nie są podłączone pod komputer, także po połączeniu ze złączem diagnostycznym nic nie pokaże się. Co najwyżej może jedynie wykazać błąd przekaźnika od świec.
Ostatnio wymieniłem u siebie wszystkie świece bo dwie nie grzały-były spalone, a i rozruch w minusowych temp. był utrudniony ( jak było dodatnio to odpalał normalnie). Sprawdzić świece można miernikiem bez ich wykręcania.
Początkujący
 
Od: 26 maja 2013, 21:00
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2007r , 2,0 MZR-CD 143KM

Postprzez Enduro » 12 gru 2013, 00:27

rewerty napisał(a):...Sprawdzić świece można miernikiem bez ich wykręcania.

aby konkretnie je sprawdzic, polecam je wykrecic, oczyscic i podlaczac do baterii tak aby stwierdzic czy plus/ minus podobnym czasie zagrzewaja sie do czerwona!
badanie miernikiem jest poprawne, ale moze nas wprowadzic w blad.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez luktrans318 » 12 gru 2013, 17:37

Dzięki za podpowiedź ze świecami, chociaż wątpię, że to one. Auto jak jest 0 czy -3 zapala źle, a ostatnio był -12 i zapaliło dobrze.
Pozdrawiam
luktrans318
 

Postprzez Irek6 » 13 gru 2013, 21:09

na zimnym silniku słabo odpala <płacze>.myślałem że to świece podejrzewam SCVkto mi pomoże proszę
Irek6
 

Postprzez smile » 13 gru 2013, 21:22

Słabo odpala czy odpala i gaśnie?! Coś więcej?! Z jednego zdania ciężko cokolwiek wywnioskować...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6