Mazda 6 szarpie, wpada w wibracje, cieżko wchodzi 2

Postprzez proper » 2 wrz 2012, 19:27

Witam
Mam problem z moją 6, otóż auto szarpie przy ruszaniu także przy zmianie biegów oraz gdy sie doda lub odejmie gazu na każdym z biegów. Ciężko także wchodzi 2 bieg chyba że zejdzie chwilę z obrotów to wtedy nie haczy, reszta biegów ok. Zauważyłem również że na biegu jałowym w okolicy 1250-1350 obrotów auto wpada w drgania dość spore, wciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia.
Myślałem że to koło dwumasowe ale nic nie trzeszczy nic nie stuka ani nic nie obciera.
Czy takie objawy to też kończący sie 2 mas czy może to być coś innego?
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2012, 19:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GG/ 2004/ 2.0 CiTD 121KM
GJ/2014/2.2

Postprzez Myjk » 3 wrz 2012, 09:42

Oprócz dwumasy, może być także poduszka silnika/skrzyni:
viewtopic.php?f=90&t=53430
albo:
viewtopic.php?f=90&t=46493
itd.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 9 wrz 2012, 15:45

proper napisał(a):...auto szarpie przy ruszaniu ..

to raczej problem wtryskiem paliwa
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez proper » 16 wrz 2012, 21:19

Poduszki silnika i skrzyni zostały sprawdzone – wszystkie ok. No i teraz nie wiem od czego zacząć, chyba trzeba będzie najpierw sprawdzić wtryski. Da się je sprawdzić 100 % podłączając auto do komputera czy trzeba robić test przelewowy, a może starczy sama kalibracja?
Początkujący
 
Od: 2 wrz 2012, 19:06
Posty: 8
Auto: Mazda 6 GG/ 2004/ 2.0 CiTD 121KM
GJ/2014/2.2

Postprzez Enduro » 16 wrz 2012, 21:49

proper napisał(a):..starczy sama kalibracja?

to ewidentnie najlepszy test ich sprawnosci.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 16 wrz 2012, 22:06

Jak się na 1-wszym biegu przeciągnie, to dwójka trudniej wchodzi, ale to jest cecha samochodu a nie jego wada :P
większość problemów z dieslami bierze się ze złego wtrysku – 2xForte na pierwszy rzut, jedno 1:1 z paliwem i podłączyć pod pompę wtryskową, drugie do baku. Następnie kalibracja, ewentualnie IDS i odczyt wartości wtrysków.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 17 wrz 2012, 11:04

smile napisał(a):... ewentualnie IDS i odczyt wartości wtrysków.

w przedlifcie nie wykonalne.
no chyba, ze masz tu na mysli odczyt ilosci przelanego paliwa w tzw. tescie przelewowym..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez smile » 17 wrz 2012, 12:22

Faktycznie to przedlift, a to przepraszam :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sabrtek » 29 lis 2012, 00:08

przeniesiony
Początkujący
 
Od: 24 cze 2010, 12:28
Posty: 17
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6