Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
Jestem posiadaczem mazdy 6 2003 disel i mam pytanie do użytkowników jaka jest przewidzian norma spalania oleju powiedzmy na 1000km
- Od: 24 paź 2011, 17:07
- Posty: 18
- Skąd: poznań
- Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel
producenci w instrukcjach obsługi mocno mają zawyżone te wartości – nawet 1l/1000km (co generalnie świadczy na 99% o mniej lub bardziej poważnych usterkach, np. silnika).
Prawda jest taka, że "zdrowy" silnik oleju nie powinien brać wcale. Jedynym wyjątkiem jest częste tzw. żyłowanie silnika, lub jazda autostradowa(z większymi prędkościami)
Prawda jest taka, że "zdrowy" silnik oleju nie powinien brać wcale. Jedynym wyjątkiem jest częste tzw. żyłowanie silnika, lub jazda autostradowa(z większymi prędkościami)
Tutaj, mogę to na sobie potwierdzić. Jechałem na Chorwację ze średnią prędkością 120km/h. Tam Madzia tez dostała w tyłek jeżdżąc po stromych podjazdach i zjazdach. No i oczywiście powrót. Wymieniałem olej zaraz przed wyjazdem, była optymalna ilość oleju. Po powrocie do domu, przy wjeżdżaniu pod górę zaświeciła mi się kontrolka oleju. Natychmiast sprawdziłem stan oleju i bagnet był suchy. Jestem mocno niezadowolony, że dopuściłem do tego stanu, ale na szczęście nic się nie stało. Dolałem do optymalnej ilości (połowa bagnetu) i po przejechaniu 1200 km od dolania jest chyba tyle samo, może odrobinę mniej.



Mandey napisał(a):Wymieniałem olej zaraz przed wyjazdem, była optymalna ilość oleju.
...
Dolałem do optymalnej ilości (połowa bagnetu)
...
Jestem mocno niezadowolony, że dopuściłem do tego stanu, ale na szczęście nic się nie stało.
gdybys zalal do "full" przy wymianie, to nie bylo by tej sytuacji...
po powrocie z tak dlugiej trasy i tak bys sprawdzil poziom oleju i dolal... do pelna
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Noo, tam było minęło, na szczęście obeszło sie bez szkód. Na przyszłość na pewno będę o tym pamiętać 



Czy na diesla to norma? Ostatnio zauważyłem, że turbinka trochę wyje.
Ostatnio edytowano 11 wrz 2012, 19:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego posta, który znajduje się bezpośrednio powyżej
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego posta, który znajduje się bezpośrednio powyżej
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Witam
jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 D 2003 r. mam nastepujacy problem , zauwazyłem znaczny ubytek oleju w silniku dodam ze zadnych wyciekow nie zauważyłem , oprócz tego na zimnym silniku np. przy porannym rozruchu badz dłuzszym postoju ( np. 8 godz ktore jestem w pracy) przez ok. 1 sekunde puszcza białego dymka . Przegladajac forum trafiłęm na rozne posty o braniu oleju miedzy innymi za przyczyne podaja – podkładki pod wtryskami lub co chyba gorsze finansowo uszczelniacze . Czy orientuje sie ktos co w moim przypadku bedzie bardziej prawdopodobne . z góry dziekuje za pomoc 
- Od: 30 cze 2012, 17:48
- Posty: 12
- Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.
Jeżeli oleju ubywa a nie ma wycieków to znaczy, że jest spalany.
1. Odkręć korek wlewu oleju na ciepłym pracującym silniku i daj znać czy lecą stamtąd spaliny.
2. Zdejmij wąż idący od turbo do intercolera, odpal silnik i daj gazu tak 3000 obr. i sprawdź czy chlapie olejem.
3. Napisz na forum co zaobserwowałeś.
1. Odkręć korek wlewu oleju na ciepłym pracującym silniku i daj znać czy lecą stamtąd spaliny.
2. Zdejmij wąż idący od turbo do intercolera, odpal silnik i daj gazu tak 3000 obr. i sprawdź czy chlapie olejem.
3. Napisz na forum co zaobserwowałeś.
Panowie zapytam czy 250 ml oleju na 1000km to jest trochę za dużo jak sądzicie
- Od: 24 paź 2011, 17:07
- Posty: 18
- Skąd: poznań
- Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel
jest uzupełnione
- Od: 24 paź 2011, 17:07
- Posty: 18
- Skąd: poznań
- Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel
Jeżeli te 1000km to nie jazda autostrada z prędkością ok 160km/h albo jazda "do odcięcia" to wydaje mi się, że bardzo dużo jak na ten silnik.
- Od: 20 lip 2012, 11:57
- Posty: 35
- Skąd: Legnica
- Auto: MAZDA 6 2.0 136KM 2003r
szczotek99 napisał(a):Jeżeli te 1000km to nie jazda autostrada z prędkością ok 160km/h albo jazda "do odcięcia" to wydaje mi się, że bardzo dużo jak na ten silnik.
Jakos ja 2 dni temu przejechalem 1100km z predkosciami 160 – 200 (Niemcy). Dzis rano wychodze wyjmuje bagnet a tu stan max
-
kot_kot
kot_kot napisał(a):Jakos ja 2 dni temu przejechalem 1100km z predkosciami 160 – 200 (Niemcy). Dzis rano wychodze wyjmuje bagnet a tu stan maxTak wiec ja dalej nie wiem jak to jest z tym spalaniem. Przed remontem bralo 1.4L/700km bez wzgledu na sposob jazdy. Po remoncie mialem takie same wrazenie jak ty czyli ze jak sie jej cisnie ponad 4 500 obr to zje jakies 100 – 150ml / 1000km a teraz nie wziela mi kompletnie nic. Ani grama doslownie. Adni milimetra na bagnecie. Silnik zalany Valvoline 5W40 jakies 2500km temu. Pozdrawiam Mazdowiczow i zycze im takiego spalania oleju jak u siebie
co innego jazda po autostradzie, co innego odcinki po 50km na zatłoczonej trasie z manewrami wyprzedzania z pedałem w podłodze. Moja M6 "bierze" około 1,3l/15kkm przy takim właśnie stylu i uważam to za coś całkiem normalnego.
Ostatnio edytowano 5 sty 2013, 11:45 przez siemek55, łącznie edytowano 1 raz
Panowie piszę tu ponieważ nie znalazłem innego wątku .Chciałem wymienić olej odkręciłem osłonę od dołu silnika i zobaczyłem że skrzynia biegów jest olana olejem silnikowym .Może to być zimerig walnięty między silnikiem a skrzynią czy coś innego proszę o radę
- Od: 24 paź 2011, 17:07
- Posty: 18
- Skąd: poznań
- Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel
Witam wszystkich
Problemem silnika diesla w Mazdzie są przedmuchy czyli moim skromnym zdaniem słabe pierścienie tłokowe.
Tak się składa że odma olejowa jest blisko Turbosprężarki a ta dając duże ciśnienie zasysa te opary olejowe a w przypadku przedmuchów olej i wyciąga go z silnika tłocząc wraz z powietrzem przez intercooler do kolektora ssącego i następuje jego spalanie.
Aby zlikwidować to zjawisko domowy sposób jeden zdjąć oryginalny wąż odmy z pokrywy zaworów założyć nowy kawałek węża wprowadzić go do butelki z korkiem butelkę zamocować .
Króciec wystający z węża intercoolera idący do turbiny zakorkować.
Spalanie oleju powinno znacznie się zmniejszyć.
Olej który powstanie z oparów można wykorzystać wlewając go do silnika.
Lecz nie powinno być go aż tak dużo.
Ponieważ powstanie on tylko z mimowolnych oparów.
Zostało to sprawdzone .
Jeśli ktoś będzie miał pytania proszę pisać na pw.
Pozdrawiam i powodzenia.
Problemem silnika diesla w Mazdzie są przedmuchy czyli moim skromnym zdaniem słabe pierścienie tłokowe.
Tak się składa że odma olejowa jest blisko Turbosprężarki a ta dając duże ciśnienie zasysa te opary olejowe a w przypadku przedmuchów olej i wyciąga go z silnika tłocząc wraz z powietrzem przez intercooler do kolektora ssącego i następuje jego spalanie.
Aby zlikwidować to zjawisko domowy sposób jeden zdjąć oryginalny wąż odmy z pokrywy zaworów założyć nowy kawałek węża wprowadzić go do butelki z korkiem butelkę zamocować .
Króciec wystający z węża intercoolera idący do turbiny zakorkować.
Spalanie oleju powinno znacznie się zmniejszyć.
Olej który powstanie z oparów można wykorzystać wlewając go do silnika.
Lecz nie powinno być go aż tak dużo.
Ponieważ powstanie on tylko z mimowolnych oparów.
Zostało to sprawdzone .
Jeśli ktoś będzie miał pytania proszę pisać na pw.
Pozdrawiam i powodzenia.
-
NICO38
Witam
Chciałbym napisać co w mojej Mazdzie 6 2.0 diesel 2003 r. się dzieje. Po pierwsze zauważyłem że ostatnio moja mazda dziwnie stuka, klekocze po odpaleniu po nocy ale tylko chwilę tak od parunastu do maks parudziesięciu sekund ale na początku myślałem że to nic bo zimno i nie zwróciłem szczególnie na to uwagi no ale pomyślałem że zobaczę ile oleju mam no i ku memu z dziwieniu prawie nic nie ma tylko trochę tak na końcu bagnetu bardzo się z dziwiłem ponieważ w grudniu wymieniłem olej(castrol magnatic 5w40) filtr(knecht) wcześniej nie było tego problemu i nie wiem jak długo szczerze jeżdziłem tak więc zacząłem czytać na forum o spalaniu oleju i tak jak odpalę to chwile leci czarny dym ale przestaje i jak jest jeszcze zimny i zwiększam obroty to też leci czarny dym ale po jakiś 2 min jak silnik się rozgrzeje to leci biały dym. Moc nadal ma bo nie mam problemu z jazdą i moje pytanie co powinienem zrobić ? To stukanie klekotanie było spowodowane mała ilością oleju? dzisiaj dolałem olej i narazie jestem w pracy więc nie wiem czy ustanie to stukanie po dolaniu oleju czy też nie teraz to pisze ponieważ może ktoś dzisiaj mi odpowie bo jestem po prostu zaniepokojony że coś spieprzyłem.
Chciałbym napisać co w mojej Mazdzie 6 2.0 diesel 2003 r. się dzieje. Po pierwsze zauważyłem że ostatnio moja mazda dziwnie stuka, klekocze po odpaleniu po nocy ale tylko chwilę tak od parunastu do maks parudziesięciu sekund ale na początku myślałem że to nic bo zimno i nie zwróciłem szczególnie na to uwagi no ale pomyślałem że zobaczę ile oleju mam no i ku memu z dziwieniu prawie nic nie ma tylko trochę tak na końcu bagnetu bardzo się z dziwiłem ponieważ w grudniu wymieniłem olej(castrol magnatic 5w40) filtr(knecht) wcześniej nie było tego problemu i nie wiem jak długo szczerze jeżdziłem tak więc zacząłem czytać na forum o spalaniu oleju i tak jak odpalę to chwile leci czarny dym ale przestaje i jak jest jeszcze zimny i zwiększam obroty to też leci czarny dym ale po jakiś 2 min jak silnik się rozgrzeje to leci biały dym. Moc nadal ma bo nie mam problemu z jazdą i moje pytanie co powinienem zrobić ? To stukanie klekotanie było spowodowane mała ilością oleju? dzisiaj dolałem olej i narazie jestem w pracy więc nie wiem czy ustanie to stukanie po dolaniu oleju czy też nie teraz to pisze ponieważ może ktoś dzisiaj mi odpowie bo jestem po prostu zaniepokojony że coś spieprzyłem.
- Od: 23 lip 2012, 18:45
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6