Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez janko1kierowca » 19 sie 2012, 13:55

Jestem posiadaczem mazdy 6 2003 disel i mam pytanie do użytkowników jaka jest przewidzian norma spalania oleju powiedzmy na 1000km
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 17:07
Posty: 18
Skąd: poznań
Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel

Postprzez dobrzyn22 » 19 sie 2012, 18:23

producenci w instrukcjach obsługi mocno mają zawyżone te wartości – nawet 1l/1000km (co generalnie świadczy na 99% o mniej lub bardziej poważnych usterkach, np. silnika).
Prawda jest taka, że "zdrowy" silnik oleju nie powinien brać wcale. Jedynym wyjątkiem jest częste tzw. żyłowanie silnika, lub jazda autostradowa(z większymi prędkościami)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 19 sie 2012, 21:35

Tutaj, mogę to na sobie potwierdzić. Jechałem na Chorwację ze średnią prędkością 120km/h. Tam Madzia tez dostała w tyłek jeżdżąc po stromych podjazdach i zjazdach. No i oczywiście powrót. Wymieniałem olej zaraz przed wyjazdem, była optymalna ilość oleju. Po powrocie do domu, przy wjeżdżaniu pod górę zaświeciła mi się kontrolka oleju. Natychmiast sprawdziłem stan oleju i bagnet był suchy. Jestem mocno niezadowolony, że dopuściłem do tego stanu, ale na szczęście nic się nie stało. Dolałem do optymalnej ilości (połowa bagnetu) i po przejechaniu 1200 km od dolania jest chyba tyle samo, może odrobinę mniej.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Wojtek » 19 sie 2012, 22:57

Mandey napisał(a):Wymieniałem olej zaraz przed wyjazdem, była optymalna ilość oleju.
...
Dolałem do optymalnej ilości (połowa bagnetu)
...
Jestem mocno niezadowolony, że dopuściłem do tego stanu, ale na szczęście nic się nie stało.

gdybys zalal do "full" przy wymianie, to nie bylo by tej sytuacji...
po powrocie z tak dlugiej trasy i tak bys sprawdzil poziom oleju i dolal... do pelna ;)
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 19 sie 2012, 23:42

Noo, tam było minęło, na szczęście obeszło sie bez szkód. Na przyszłość na pewno będę o tym pamiętać <zawstydzony>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1811 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Mitsubishi Lancer [CY3A], 143KM, 1.8 MIVEC, Rok prod.: 2008

Postprzez Pamek » 11 wrz 2012, 16:30

Czy na diesla to norma? Ostatnio zauważyłem, że turbinka trochę wyje.
Ostatnio edytowano 11 wrz 2012, 19:50 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego posta, który znajduje się bezpośrednio powyżej
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez kubsztyk » 11 wrz 2012, 17:04

To nie jest normalne.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Raffi27 » 17 wrz 2012, 22:21

Witam :) jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 D 2003 r. mam nastepujacy problem , zauwazyłem znaczny ubytek oleju w silniku dodam ze zadnych wyciekow nie zauważyłem , oprócz tego na zimnym silniku np. przy porannym rozruchu badz dłuzszym postoju ( np. 8 godz ktore jestem w pracy) przez ok. 1 sekunde puszcza białego dymka . Przegladajac forum trafiłęm na rozne posty o braniu oleju miedzy innymi za przyczyne podaja – podkładki pod wtryskami lub co chyba gorsze finansowo uszczelniacze . Czy orientuje sie ktos co w moim przypadku bedzie bardziej prawdopodobne . z góry dziekuje za pomoc :)
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez smile » 18 wrz 2012, 19:25

Jeżeli oleju ubywa a nie ma wycieków to znaczy, że jest spalany.
1. Odkręć korek wlewu oleju na ciepłym pracującym silniku i daj znać czy lecą stamtąd spaliny.
2. Zdejmij wąż idący od turbo do intercolera, odpal silnik i daj gazu tak 3000 obr. i sprawdź czy chlapie olejem.
3. Napisz na forum co zaobserwowałeś.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Raffi27 » 19 wrz 2012, 18:14

odkreciłem ten korek wlewu oleju tak jak sugerował to kolega i raczej nie leca z tamtad spaliny widac tylko tala delikatna mgiełke jak by para i tyle , jeszcze sprawdze ta turbine
Początkujący
 
Od: 30 cze 2012, 17:48
Posty: 12
Auto: Mazda 6 2.0 Dizel 2003 r.

Postprzez janko1kierowca » 15 paź 2012, 19:58

Panowie zapytam czy 250 ml oleju na 1000km to jest trochę za dużo jak sądzicie
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 17:07
Posty: 18
Skąd: poznań
Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel

Postprzez dobrzyn22 » 15 paź 2012, 20:01

a jaki silnik ?? (dopisz do profilu)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez janko1kierowca » 15 paź 2012, 20:07

jest uzupełnione
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 17:07
Posty: 18
Skąd: poznań
Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel

Postprzez szczotek99 » 16 paź 2012, 09:02

Jeżeli te 1000km to nie jazda autostrada z prędkością ok 160km/h albo jazda "do odcięcia" to wydaje mi się, że bardzo dużo jak na ten silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2012, 11:57
Posty: 35
Skąd: Legnica
Auto: MAZDA 6 2.0 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 16 paź 2012, 11:03

dokładnie. nie dymi spod korka wlewu oleju ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5235 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kot_kot » 4 sty 2013, 14:04

szczotek99 napisał(a):Jeżeli te 1000km to nie jazda autostrada z prędkością ok 160km/h albo jazda "do odcięcia" to wydaje mi się, że bardzo dużo jak na ten silnik.


Jakos ja 2 dni temu przejechalem 1100km z predkosciami 160 – 200 (Niemcy). Dzis rano wychodze wyjmuje bagnet a tu stan max :) Tak wiec ja dalej nie wiem jak to jest z tym spalaniem. Przed remontem bralo 1.4L/700km bez wzgledu na sposob jazdy. Po remoncie mialem takie same wrazenie jak ty czyli ze jak sie jej cisnie ponad 4 500 obr to zje jakies 100 – 150ml / 1000km a teraz nie wziela mi kompletnie nic. Ani grama doslownie. Adni milimetra na bagnecie. Silnik zalany Valvoline 5W40 jakies 2500km temu. Pozdrawiam Mazdowiczow i zycze im takiego spalania oleju jak u siebie :)
kot_kot
 

Postprzez siemek55 » 5 sty 2013, 10:58

kot_kot napisał(a):Jakos ja 2 dni temu przejechalem 1100km z predkosciami 160 – 200 (Niemcy). Dzis rano wychodze wyjmuje bagnet a tu stan max :) Tak wiec ja dalej nie wiem jak to jest z tym spalaniem. Przed remontem bralo 1.4L/700km bez wzgledu na sposob jazdy. Po remoncie mialem takie same wrazenie jak ty czyli ze jak sie jej cisnie ponad 4 500 obr to zje jakies 100 – 150ml / 1000km a teraz nie wziela mi kompletnie nic. Ani grama doslownie. Adni milimetra na bagnecie. Silnik zalany Valvoline 5W40 jakies 2500km temu. Pozdrawiam Mazdowiczow i zycze im takiego spalania oleju jak u siebie :)

co innego jazda po autostradzie, co innego odcinki po 50km na zatłoczonej trasie z manewrami wyprzedzania z pedałem w podłodze. Moja M6 "bierze" około 1,3l/15kkm przy takim właśnie stylu i uważam to za coś całkiem normalnego.
Ostatnio edytowano 5 sty 2013, 11:45 przez siemek55, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1315 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez janko1kierowca » 9 lut 2013, 16:21

Panowie piszę tu ponieważ nie znalazłem innego wątku .Chciałem wymienić olej odkręciłem osłonę od dołu silnika i zobaczyłem że skrzynia biegów jest olana olejem silnikowym .Może to być zimerig walnięty między silnikiem a skrzynią czy coś innego proszę o radę
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 17:07
Posty: 18
Skąd: poznań
Auto: mazda6 2003 silnik 2.0 121KM diesel

Postprzez NICO38 » 17 lut 2013, 12:05

Witam wszystkich
Problemem silnika diesla w Mazdzie są przedmuchy czyli moim skromnym zdaniem słabe pierścienie tłokowe.
Tak się składa że odma olejowa jest blisko Turbosprężarki a ta dając duże ciśnienie zasysa te opary olejowe a w przypadku przedmuchów olej i wyciąga go z silnika tłocząc wraz z powietrzem przez intercooler do kolektora ssącego i następuje jego spalanie.
Aby zlikwidować to zjawisko domowy sposób jeden zdjąć oryginalny wąż odmy z pokrywy zaworów założyć nowy kawałek węża wprowadzić go do butelki z korkiem butelkę zamocować .
Króciec wystający z węża intercoolera idący do turbiny zakorkować.

Spalanie oleju powinno znacznie się zmniejszyć.
Olej który powstanie z oparów można wykorzystać wlewając go do silnika.
Lecz nie powinno być go aż tak dużo.
Ponieważ powstanie on tylko z mimowolnych oparów.
Zostało to sprawdzone .
Jeśli ktoś będzie miał pytania proszę pisać na pw.
Pozdrawiam i powodzenia.
NICO38
 

Postprzez smokss » 2 mar 2013, 12:59

Witam
Chciałbym napisać co w mojej Mazdzie 6 2.0 diesel 2003 r. się dzieje. Po pierwsze zauważyłem że ostatnio moja mazda dziwnie stuka, klekocze po odpaleniu po nocy ale tylko chwilę tak od parunastu do maks parudziesięciu sekund ale na początku myślałem że to nic bo zimno i nie zwróciłem szczególnie na to uwagi no ale pomyślałem że zobaczę ile oleju mam no i ku memu z dziwieniu prawie nic nie ma tylko trochę tak na końcu bagnetu bardzo się z dziwiłem ponieważ w grudniu wymieniłem olej(castrol magnatic 5w40) filtr(knecht) wcześniej nie było tego problemu i nie wiem jak długo szczerze jeżdziłem tak więc zacząłem czytać na forum o spalaniu oleju i tak jak odpalę to chwile leci czarny dym ale przestaje i jak jest jeszcze zimny i zwiększam obroty to też leci czarny dym ale po jakiś 2 min jak silnik się rozgrzeje to leci biały dym. Moc nadal ma bo nie mam problemu z jazdą i moje pytanie co powinienem zrobić ? To stukanie klekotanie było spowodowane mała ilością oleju? dzisiaj dolałem olej i narazie jestem w pracy więc nie wiem czy ustanie to stukanie po dolaniu oleju czy też nie teraz to pisze ponieważ może ktoś dzisiaj mi odpowie bo jestem po prostu zaniepokojony że coś spieprzyłem.
Początkujący
 
Od: 23 lip 2012, 18:45
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6