Mazda 6 MZR-CD Problem przy zmianie biegów

Postprzez jasmin253 » 5 wrz 2012, 14:20

Cześć,

Jestem posiadaczem Mazdy 6 143km z 2006 roku. Przebieg 197tys km. Jestem drugim właścicielem, posiadam ją od kilku miesięcy. Jest to mój pierwszy diesel, do tej pory poruszałem się tylko autami z silnikiem benzynowym (żeby nie było, prawo jazdy mam od 11 lat i przejechane kilometrów w chusteczkę).

Problem jest taki, że albo nie umiem zmieniać w nim biegów, albo coś mu się stało.
Objawy (raczej na ciepłym silniku): przy zmianie biegu z 1 na 2 auto CAŁKOWICIE traci na mocy (ja i pasażerowie lądujemy z nosami na kierownicy / desce jakby ktoś mnie za zderzak chwycił). Dzieje się to, gdy zmieniam bieg z 1 na 2 w okolicach 2k obrotów. Jak go pociągnę do 3k i zmienię bieg dynamicznie to nic takiego nie ma miejsca. W ogóle bardzo często przy redukcji na 2 (gdy mam 1,5k obrotów) auto traci moc. Mogę sobie wcisnąć wtedy gaz do dechy i nic się nie dzieje przez jakieś 3s, potem obroty przekraczają 2k i wtedy to już wiem że turbo zaczyna dmuchać bo dostaję łopatą po plecach i auto wyrywa do przodu.

Jak "oszukam" autko i zmieniając bieg z 1 na 2 jadę na półsprzęgle delikatnie dodając gazu to problemu nie ma, ale czuję że jest to nienaturalne i jakieś komponenty silnika dostają ostro po pupie.

Poza tym objawem autko, jeśli się z jakiś przyczyn je zagasi, nie da się ponownie odpalić bez wyłączenia zapłonu – tzn odpala, ale po osiągnięciu 800 obrotów po 2s gaśnie (chyba że potrzymam je chwilę na gazie).

Jeśli chodzi o pracę silnika to petarda. Cichutko, nic nie stuka, nie puka. Nie ma żadnych wibracji w aucie, od 3go biegu zachowuje się tak jak bym tego oczekiwał, nie czuję utraty dynamiki, jeździ płynnie, żadne kontrolki nie migają (co mnie trochę zastanawia, bo powoli strzela 6kkm i żadnego czyszczenia dpf wg kontrolek nie było).

Czy ja nim źle jeżdżę i nie umiem zmieniać biegów, czy coś jest nie halo ?

(dodam, że jak ruszam z 2 biegu to autko zachowuje się super, problem jest tylko gdy zmieniam z 1 na 2 lub zchodzę z 3 na 2 w zakresie obrotów < 2000)

Pozdrawiam,
GJ
jasmin253
 

Postprzez Enduro » 9 wrz 2012, 15:41

jasmin253 napisał(a):....gdy zmieniam bieg z 1 na 2 w okolicach 2k obrotów. Jak go pociągnę do 3k i zmienię bieg dynamicznie to nic takiego nie ma miejsca. W ogóle bardzo często przy redukcji na 2 (gdy mam 1,5k obrotów) auto traci moc. Mogę sobie wcisnąć wtedy gaz do dechy i nic się nie dzieje przez jakieś 3s, potem obroty przekraczają 2k i wtedy to już wiem że turbo zaczyna dmuchać bo dostaję łopatą po plecach i auto wyrywa do przodu....
GJ

jak dla mnie to problem z wtrykiem..
bo silnik ewidentnie chodzi, jak nie powinien i dlatego polecam odwiedziny w ASO i proces zczytania błędów testerem, wpisania nowego oprogramowania..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez jasmin253 » 17 wrz 2012, 20:11

Dzięki za sugestię. Tak zrobię. Dodam tylko, że trochę pojeździłem i jestem pewny, że to wina auta, bo na zimnym silniku problem nie występuje w OGÓLE, a na ciepłym ZAWSZE. Tak więc jak już znalazłem prawidłowość, to mam nadzieję że mechanicy znajdą problem.


//EDIT

Z autami jak z 3 latkami u dentysty – po podłączeniu do kompa wszystko ok. Już jak jechałem do mechanika to czułem, że auto się naprawiło – ani w drodze, ani potem z Nim i przez 20 minut w warunkach drogowych z podłączonym komputerem – żadnych usterek i żadnych szarpań. Na odchodnym podziękował mi za miłą jazdę i zasugerował, że to zasyfiony EGR i rzeczywiście po przetrząśnięciu forum widzę, że moje objawy (chwilowy problem z mocą w okolicach 2k obrotów) to typowa usterka EGR. Przeczyszczę i zobaczę czy dalej będzie szwankował – znalazłem tu na forum opis czyszczenia w 3ce z silnikiem 1.6. Czy u mnie w 6tce z silnikiem 2.0 w wersji po lifcie będzie tak samo ?


Pozdrawiam,
G.
jasmin253
 

Postprzez s i w y » 24 wrz 2012, 11:38

napisz jak wyczyścisz czy pomogło ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Pioteq25 » 24 wrz 2012, 12:54

jasmin253 napisał(a):Przeczyszczę i zobaczę czy dalej będzie szwankował – znalazłem tu na forum opis czyszczenia w 3ce z silnikiem 1.6. Czy u mnie w 6tce z silnikiem 2.0 w wersji po lifcie będzie tak samo ?


Pozdrawiam,
G.


Moja fotorelacja z czyszczenia EGR w tym silniku jest na forum. Generalnie jest łatwiej niż w przed lift
ach, bo nie trzeba tego dużego klucza.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez adi1711 » 13 paź 2012, 00:55

Ja również podepnę się pod ten wątek. Sporo poczytałem i swoje podejrzenia mam ale może coś się dokładniej wyklaruje, gdyż koledzy podpowiedzą gdzie szukać przyczyn pojawiających się już objawów.

Jakiś czas temu w aucie pojawiły się dwa objawy:
1. Delikatnie falujące obroty na biegu jałowym przy nagrzanym silniku gdy auto stoi. Dzieje się tak czasem kilka razy pod rząd a czasem wcale. Auto samo nie gaśnie, odpala bez najmniejszych problemów.
2. Zjeżdżając ze wzniesienia z niewielką prędkością (2 bieg) z delikatnie wciśniętym pedałem gazu, tak by utrzymać obroty na stałym poziomie około 1,75krpm silnik najwyraźniej dostaje delikatnej czkawki. Nie szarpie mocno, ale jest wyczuwalne.

Trzeci objaw (3) pojawił się dwa dni temu. Podczas zmiany biegu na wyższy i mocniejszego dodania gazu auto przez krótką chwilę nie reaguje, a nawet obroty delikatnie spadają poniżej tych które są bezpośrednio po zmianie biegu (odczucie tak jakby auto coś trzymało). Chwila ta trwa około sekundy po czym auto dostaje przysłowiowego "kopa" i rwie do przodu. Zauważyłem taką sytuację podczas zmiany z 3 na 4 oraz z 4 na 5. Wcześniej takie coś nie miało miejsca.

I teraz moje pytanie. Czy te objawy są charakterystyczne dla usterek trzech różnych elementów, czy może być tylko jeden "winowajca" odpowiedzialny za całą tą sytuację? Od czego polecacie zacząć sprawdzanie i czemu się dokładnie przyjrzeć?
Początkujący
 
Od: 18 lip 2011, 09:21
Posty: 9
Skąd: Lubsko/Wrocław
Auto: M6 (2006) 2.0 CiTD
M6 (2011) 2.2 CiTD

Postprzez Enduro » 13 paź 2012, 10:11

polecam w ASO przy pompcy ori. testera odczytac ewentualne błędy (je skasowac) sprawdzić wartosci wtrysków, dokonać ich kalibracji i skontrolować stan zapchania Dfa. w tym procesie powinni tobie wgrac nowsze oprogramowanie PCMa.
warto, pomimo kosztów. E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6