Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy
Racja, wcale nie musi nastąpić zatarcie. W moim przypadku opiłki miały średnicę 3-4 mm. Po wyjęciu panewki okazało się, że na trzecim cylindrze wyrwało ( wytopiło ) fragmenty kompozytu w sklepieniu panewki( 2x2 cm). Mogło się skończyć w najlepszym wypadku krótszą żywotnością ale chciałem mieć pewność, choć reszta była bardzo popękana. Hipoteza na temat powstania uszkodzenia: zbytnie opróżnienie układu smarowania przy poprzednim sprawdzaniu smoka. W efekcie zanim pompa zassała olej, panewka mogła dostać temperatury. Pewny nie jestem.
- Od: 31 maja 2010, 14:58
- Posty: 4
- Auto: M 6 CiTD 136 kombi 2004r
tom136 napisał(a):...Mogło się skończyć w najlepszym wypadku krótszą żywotnością ale chciałem mieć pewność, choć reszta była bardzo popękana. Hipoteza na temat powstania uszkodzenia: zbytnie opróżnienie układu smarowania przy poprzednim sprawdzaniu smoka. W efekcie zanim pompa zassała olej, panewka mogła dostać temperatury. Pewny nie jestem.
mozesz byc pewny.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam...
pasuje mi dzisiaj wymienić olej w aucie stąd pytanie:
Jak często zaglądacie do smoka olejowego![pytajnik ??](./images/smilies/pytajnik.GIF)
Ja sprawdzałem przy ostatniej wymianie 13tys. temu .. no i trochę mi się nie chce do niego znowu zaglądać, bo w MPV nie da się wyjąć miski by elegancko wyczyścić i posmarować silikonem...
pasuje mi dzisiaj wymienić olej w aucie stąd pytanie:
Jak często zaglądacie do smoka olejowego
Ja sprawdzałem przy ostatniej wymianie 13tys. temu .. no i trochę mi się nie chce do niego znowu zaglądać, bo w MPV nie da się wyjąć miski by elegancko wyczyścić i posmarować silikonem...
- Od: 6 paź 2010, 14:54
- Posty: 98
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.
JA MA 130 tys i jeszcze nie zaglądałem ale tak gdzies przy 180tys trzeba bedzie .. tak najlepiej sprawdzac co 50 tys i wymieniac olej co 10ty a nie jak serwis preferuje .... ![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
![głupek <glupek2>](./images/smilies/glupek2.gif)
-
Ramzes1313
Ramzes1313 napisał(a):JA MA 130 tys i jeszcze nie zaglądałem ale tak gdzies przy 180tys trzeba bedzie .....
oby nie bylo za pozno!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ramzes1313 napisał(a):JA MA 130 tys i jeszcze nie zaglądałem ale tak gdzies przy 180tys trzeba bedzie .. tak najlepiej sprawdzac co 50 tys i wymieniac olej co 10ty a nie jak serwis preferuje ....
Już widziałem M6 z mniejszym przebiegiem przed liftowe z kompletnie zapchanym smokiem. Możesz już zacząć zbierać na drugi silnik, lub zrobić z tym porządek puki czas.
Dużo wysiłku nie kosztuje odkręcenie korka wlewu oleju i sprawdzenie, czy lecą spaliny
A ja pozwolę sobie przypomnieć, że wymiana oleju co 15 kkm, tankowanie przyzwoitego paliwa i brak dymu spod korka oleju świadczy o szczelności podkładek. Do tego dochodzą zalecenia delikatnego rozgrzewania silnika i chłodzenia turbiny, sprawdzanie poziomu oleju i lanie oryginalnego oleju, a nie kupowanego na aledrogo. Nie jest to opinia moja, ale warsztatu, który na madziach się zna. A i ważne – pewne elementy stosujemy w wersji oryginalnej bezwzględnie, bo inaczej można narobić bigosu.
smile napisał(a):Dexelie czy Mazda Oryginal Oil?
to był czas kiedy nie było baniek oryginal oil
ultra – obie bańki zielone (nie czerwone – 1 gen
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
smile napisał(a):A może wiesz, jak rozszyfrować oznaczenia ( nadruk ) na opakowaniu?
nie odpowiem Ci na to pytanie – dla mnie liczy się to co jest w środku
nie robiłem badań
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Znając troszkę technologię produkcji takich specyfików śmiem twierdzić, że sam kolor nie jest żadnym wyznacznikiem oryginalności. Kolorystyka jakiegoś produktu jest jednym z wielu parametrów i poszczególne szarże różnią się i to znacznie. Co doskwiera producentom takich artykułów to powtarzalność, a właściwie jej brak. Kiedyś jedną kopalinę uzyskiwali gdzieś na Cyprze i kolejny odwiert tak się różnił od poprzedniego, że trzeba było zmienić karty technologiczne, co w zaawansowanych procesach produkcyjnych jest dużym wyzwaniem, trwającym nawet do dwóch lat. Aczkolwiek sam dokonując zakupu wolę dopłacić ileś tam złotych i kupić od zaufanego dostawcy, bo taki kupiec, aby zaistnieć i wytrwać na konkurencyjnym rynku musi włożyć ogrom sił, aby wypracować sobie "dobre imię". Weźmy np. taki Mot.., Liq..Mo.., Mob..1 gdzie najlepiej kupić, a np. w .... ponieważ są oficjalnym dystrybutorem i co się z tym wiąże ceny są najwyższe, ale coś za coś i za gwarancję oryginalności też trzeba zapłacić.Riki napisał(a):porównajcie sobie Panowie Dexelie za "stówę z hakiem" do tej oryginalnej z ASO.
Podróba jest ciemniejsza.
No właśnie, a jeśli jeszcze nie jest zalepiony i nie święci kontrolka to tak naprawde czy można poznać w jakiś sposób nieodkrecajac tej misy?Enduro napisał(a):adas napisał(a):Jakie są objawy tego, że smok jest zalepiony? Czy są w ogóle jakieś objawy czy tylko skutek?
jak juz jest zalepiony, to jest duzy problem finansowy!!!!!!!!!
i bez wzgledu na serwisowanie auta
to po przebiegu np. od 50tkm koniecznie nalezy to sprawdzic,
koszt tego niewielki i jest to dosc proste do wykonania!!!!
polecam
E.
Dopisano 27 paź 2012, 23:51:
- Od: 15 cze 2010, 07:25
- Posty: 9
- Skąd: Havant
- Auto: Mazda 6 diesel rok 2003
taakeszii napisał(a):No właśnie, a jeśli jeszcze nie jest zalepiony i nie święci kontrolka to tak naprawde czy można poznać w jakiś sposób nieodkrecajac tej misy?
Prześledź wątek. Wszystko jest już opisane i wyjaśnione. To się nie pojawia znikąd. Są objawy przepowiadające.
ps. dla mnie to namawianie do masowego zdejmowania misek zakrawa na nawoływanie do szczepień przeciw grypie.
Ktoś może próbował, zamiast czyścić co chwilę smoka, znaleźć jakiś jego nieawaryjny zamiennik ?
Może coś z rzadszym sitkiem? Jestem zupełnym laikiem więc pytanie może się wydawać dziwne dla fachowców – proszę o wyrozumiałość![oczko <oczko>](./images/smilies/oczko2.GIF)
Może coś z rzadszym sitkiem? Jestem zupełnym laikiem więc pytanie może się wydawać dziwne dla fachowców – proszę o wyrozumiałość
-
Luc007
Luc007 napisał(a):Ktoś może próbował, zamiast czyścić co chwilę smoka, znaleźć jakiś jego nieawaryjny zamiennik?
Przecież smok absolutnie nie ulega awarii, jest elementem nie podlegającym zużyciu.
Poczytaj poradnik diesla, to się dowiesz, co jest źródłem jego zapychania.
Po wymianie podkładek na nowy typ i sprawdzeniu smoka nie ma później co ściągać miskę. Wystarczy co jakiś czas kontrolować szczelność podkładek przez korek wlewu oleju.
Sitko da się wyczyścić w 100% i będzie jak nowe.
Jak doszło do sporego zatkania, to znaczy że w silniku jest jeszcze sporo syfu i po jakimś czasie wskazane jest kolejne czyszczenie układu wraz z płukanką silnika.
Sitko da się wyczyścić w 100% i będzie jak nowe.
Jak doszło do sporego zatkania, to znaczy że w silniku jest jeszcze sporo syfu i po jakimś czasie wskazane jest kolejne czyszczenie układu wraz z płukanką silnika.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6