Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez tom136 » 18 cze 2012, 19:45

Racja, wcale nie musi nastąpić zatarcie. W moim przypadku opiłki miały średnicę 3-4 mm. Po wyjęciu panewki okazało się, że na trzecim cylindrze wyrwało ( wytopiło ) fragmenty kompozytu w sklepieniu panewki( 2x2 cm). Mogło się skończyć w najlepszym wypadku krótszą żywotnością ale chciałem mieć pewność, choć reszta była bardzo popękana. Hipoteza na temat powstania uszkodzenia: zbytnie opróżnienie układu smarowania przy poprzednim sprawdzaniu smoka. W efekcie zanim pompa zassała olej, panewka mogła dostać temperatury. Pewny nie jestem.
Początkujący
 
Od: 31 maja 2010, 14:58
Posty: 4
Auto: M 6 CiTD 136 kombi 2004r

Postprzez Enduro » 10 lip 2012, 12:23

tom136 napisał(a):...Mogło się skończyć w najlepszym wypadku krótszą żywotnością ale chciałem mieć pewność, choć reszta była bardzo popękana. Hipoteza na temat powstania uszkodzenia: zbytnie opróżnienie układu smarowania przy poprzednim sprawdzaniu smoka. W efekcie zanim pompa zassała olej, panewka mogła dostać temperatury. Pewny nie jestem.

mozesz byc pewny.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez JerryCold » 14 lip 2012, 10:18

Witam...
pasuje mi dzisiaj wymienić olej w aucie stąd pytanie:
Jak często zaglądacie do smoka olejowego ??
Ja sprawdzałem przy ostatniej wymianie 13tys. temu .. no i trochę mi się nie chce do niego znowu zaglądać, bo w MPV nie da się wyjąć miski by elegancko wyczyścić i posmarować silikonem...
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez Ramzes1313 » 14 lip 2012, 10:26

JA MA 130 tys i jeszcze nie zaglądałem ale tak gdzies przy 180tys trzeba bedzie .. tak najlepiej sprawdzac co 50 tys i wymieniac olej co 10ty a nie jak serwis preferuje .... <glupek2>
Ramzes1313
 

Postprzez Enduro » 14 lip 2012, 16:17

Ramzes1313 napisał(a):JA MA 130 tys i jeszcze nie zaglądałem ale tak gdzies przy 180tys trzeba bedzie .....

oby nie bylo za pozno!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pioteq25 » 1 wrz 2012, 23:09

Ramzes1313 napisał(a):JA MA 130 tys i jeszcze nie zaglądałem ale tak gdzies przy 180tys trzeba bedzie .. tak najlepiej sprawdzac co 50 tys i wymieniac olej co 10ty a nie jak serwis preferuje .... <glupek2>


Już widziałem M6 z mniejszym przebiegiem przed liftowe z kompletnie zapchanym smokiem. Możesz już zacząć zbierać na drugi silnik, lub zrobić z tym porządek puki czas.
Dużo wysiłku nie kosztuje odkręcenie korka wlewu oleju i sprawdzenie, czy lecą spaliny :|
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez WarunekPL » 7 paź 2012, 21:44

I ja wczoraj się babrałem. Smok czyściutki przy przebiegu 134 110 km <serduszka> <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2010, 19:51
Posty: 133
Skąd: Łapy
Auto: M5 CR 2009r,
2.0B+LPG 146 KM

Postprzez xlord » 8 paź 2012, 08:39

A ja pozwolę sobie przypomnieć, że wymiana oleju co 15 kkm, tankowanie przyzwoitego paliwa i brak dymu spod korka oleju świadczy o szczelności podkładek. Do tego dochodzą zalecenia delikatnego rozgrzewania silnika i chłodzenia turbiny, sprawdzanie poziomu oleju i lanie oryginalnego oleju, a nie kupowanego na aledrogo. Nie jest to opinia moja, ale warsztatu, który na madziach się zna. A i ważne – pewne elementy stosujemy w wersji oryginalnej bezwzględnie, bo inaczej można narobić bigosu.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez Riki » 8 paź 2012, 18:43

xlord napisał(a): lanie oryginalnego oleju, a nie kupowanego na aledrogo


właśnie...

porównajcie sobie Panowie Dexelie za "stówę z hakiem" do tej oryginalnej z ASO.
Podróba jest ciemniejsza.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez smile » 8 paź 2012, 20:21

Riki, jakie dokładnie oleje porównywałeś? Dexelie czy Mazda Oryginal Oil? Zaciekawiłeś mnie z tymi kolorami :) A może wiesz, jak rozszyfrować oznaczenia ( nadruk ) na opakowaniu?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 8 paź 2012, 22:44

smile napisał(a):Dexelie czy Mazda Oryginal Oil?


to był czas kiedy nie było baniek oryginal oil

ultra – obie bańki zielone (nie czerwone – 1 gen <lol>)

smile napisał(a):A może wiesz, jak rozszyfrować oznaczenia ( nadruk ) na opakowaniu?


nie odpowiem Ci na to pytanie – dla mnie liczy się to co jest w środku :)
nie robiłem badań <lol> to po prostu widać po oleju...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xlord » 9 paź 2012, 08:34

Z tego co wiem oryginalny olej ma napis albo ultra, albo DPF, a podróby mają "ultra DPF". Ale to nie jest konieczne.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez maziadm » 11 paź 2012, 22:40

Riki napisał(a):porównajcie sobie Panowie Dexelie za "stówę z hakiem" do tej oryginalnej z ASO.
Podróba jest ciemniejsza.
Znając troszkę technologię produkcji takich specyfików śmiem twierdzić, że sam kolor nie jest żadnym wyznacznikiem oryginalności. Kolorystyka jakiegoś produktu jest jednym z wielu parametrów i poszczególne szarże różnią się i to znacznie. Co doskwiera producentom takich artykułów to powtarzalność, a właściwie jej brak. Kiedyś jedną kopalinę uzyskiwali gdzieś na Cyprze i kolejny odwiert tak się różnił od poprzedniego, że trzeba było zmienić karty technologiczne, co w zaawansowanych procesach produkcyjnych jest dużym wyzwaniem, trwającym nawet do dwóch lat. Aczkolwiek sam dokonując zakupu wolę dopłacić ileś tam złotych i kupić od zaufanego dostawcy, bo taki kupiec, aby zaistnieć i wytrwać na konkurencyjnym rynku musi włożyć ogrom sił, aby wypracować sobie "dobre imię". Weźmy np. taki Mot.., Liq..Mo.., Mob..1 gdzie najlepiej kupić, a np. w .... ponieważ są oficjalnym dystrybutorem i co się z tym wiąże ceny są najwyższe, ale coś za coś i za gwarancję oryginalności też trzeba zapłacić.
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 06:19
Posty: 196 (1/3)
Auto: Mazda 6 MZR-CD, 2003 r., 136KM

Postprzez taakeszii » 27 paź 2012, 23:47

Enduro napisał(a):
adas napisał(a):Jakie są objawy tego, że smok jest zalepiony? Czy są w ogóle jakieś objawy czy tylko skutek?


jak juz jest zalepiony, to jest duzy problem finansowy!!!!!!!!!

i bez wzgledu na serwisowanie auta

to po przebiegu np. od 50tkm koniecznie nalezy to sprawdzic,

koszt tego niewielki i jest to dosc proste do wykonania!!!!

polecam

E.
No właśnie, a jeśli jeszcze nie jest zalepiony i nie święci kontrolka to tak naprawde czy można poznać w jakiś sposób nieodkrecajac tej misy?

Dopisano 27 paź 2012, 23:51:
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 07:25
Posty: 9
Skąd: Havant
Auto: Mazda 6 diesel rok 2003

Postprzez xlord » 28 paź 2012, 18:38

taakeszii napisał(a):No właśnie, a jeśli jeszcze nie jest zalepiony i nie święci kontrolka to tak naprawde czy można poznać w jakiś sposób nieodkrecajac tej misy?


Prześledź wątek. Wszystko jest już opisane i wyjaśnione. To się nie pojawia znikąd. Są objawy przepowiadające.
ps. dla mnie to namawianie do masowego zdejmowania misek zakrawa na nawoływanie do szczepień przeciw grypie.
Obrazek zoom-zoom i brum-brum do celu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 15:41
Posty: 197 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Chevrolet Rezzo 1.6 16V SX Comfort

Postprzez Pioteq25 » 19 lis 2012, 20:01

taakeszii napisał(a):No właśnie, a jeśli jeszcze nie jest zalepiony i nie święci kontrolka to tak naprawde czy można poznać w jakiś sposób nieodkrecajac tej misy?


Można – endoskop.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Luc007 » 19 gru 2012, 15:14

Ktoś może próbował, zamiast czyścić co chwilę smoka, znaleźć jakiś jego nieawaryjny zamiennik ?
Może coś z rzadszym sitkiem? Jestem zupełnym laikiem więc pytanie może się wydawać dziwne dla fachowców – proszę o wyrozumiałość <oczko>
Luc007
 

Postprzez marex » 19 gru 2012, 16:46

Smok jest założony w jakimś celu. Dając coś z rzadszym sitkiem dajesz drogę dla syfu do pompy olejowej a dalej już chyba nie muszę wyjaśniać :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez kubsztyk » 19 gru 2012, 17:01

Luc007 napisał(a):Ktoś może próbował, zamiast czyścić co chwilę smoka, znaleźć jakiś jego nieawaryjny zamiennik?

Przecież smok absolutnie nie ulega awarii, jest elementem nie podlegającym zużyciu.
Poczytaj poradnik diesla, to się dowiesz, co jest źródłem jego zapychania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Pioteq25 » 19 gru 2012, 17:17

Po wymianie podkładek na nowy typ i sprawdzeniu smoka nie ma później co ściągać miskę. Wystarczy co jakiś czas kontrolować szczelność podkładek przez korek wlewu oleju.
Sitko da się wyczyścić w 100% i będzie jak nowe.
Jak doszło do sporego zatkania, to znaczy że w silniku jest jeszcze sporo syfu i po jakimś czasie wskazane jest kolejne czyszczenie układu wraz z płukanką silnika.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6