Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?

Postprzez josev » 16 wrz 2012, 12:25

Witam mam problem polgający na tym że, wysłałem swoją dwumase wraz z tarczą i dociskiem do regeneracji do kielc, Panowie z warsztatu zrobili to jeden dzień :/(troche szybko). Następnie mój mechanik zamontował wszystko, po odpaleniu silnika odrazu świeci się kontrolka trakcji i silnika wyskakuje błąd P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania. Mechanik powiedział, że czujnik jest dobry i prawdopodobnie wysłali mi inną dwumase od słabszej wersji136km i tu pytanie czy te dwumasy się od siebie różnią? Jak rozwiązac ten problem? proszę o pomoc auto stoi a za tydzień wyjazd do holandii:(
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2012, 11:44
Posty: 11
Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km

Postprzez Gnat80 » 17 wrz 2012, 00:20

Z opinii na forum wynika że regeneracja dwumasy przeważnie kończy się klapą,więc nie licz na fajerwerki :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Paweł » 17 wrz 2012, 02:52

O ile się nie mylę, to słabsza wersja silnika RF7 miała 121 KM... i jej koło jest takie samo jak wersji mocniejszej (143 KM).

Inne koło jest przy silniku RF5, ale podobnie takie samo dla obydwu wersji (121 i 136 KM).
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez josev » 17 wrz 2012, 09:30

Czyli wychodzi na to, że silnik RF7 ma inne koło niż silnik RF5. Najprawdopodobnie warsztat który regenerował moją dwumase wysłał mi koło od wersji RF5 i dlatego wyskakuje mi ten błąd??
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2012, 11:44
Posty: 11
Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km

Postprzez bieski » 17 wrz 2012, 09:53

Paweł napisał(a):O ile się nie mylę

Nie mylisz się. W przedliftach też obie wersje miały to samo koło.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Gnat80 » 17 wrz 2012, 09:55

josev napisał(a): Najprawdopodobnie warsztat który regenerował moją dwumase wysłał mi koło od wersji RF5

To ładni fachowcy :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Enduro » 17 wrz 2012, 11:32

dwumas w wersji przedlifrowej FR5C jak i poliftowej RF7J, bez względu na moc silnika, jest ten sam.
ale są to absolutnie dwa inne ustrojstwa, ktore mogą pasować montażwo jesli chodzi o podejscie na wal i wielkosc kosza, ale na pewno nie będzie spełniać odp. funkcji.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez josev » 17 wrz 2012, 12:45

Jak rozwiązac ten problem? :( Skoro ta dwumasa jest taka sama, a jednak inna to w jaki sposób można to odróżnic? Jak sprawdzic czy czujnik jest dobry? Może wymienic czujnik, albo sprawdzic wiązke:/ pomocy

Dopisano 17 wrz 2012, 14:24:

A jezeli zamontowana jest dwumasa z FR5C do silnika RF7J to moze to powodowac wystapieniu bledu P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania? Czy takie sa objawy?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2012, 11:44
Posty: 11
Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km

Postprzez Enduro » 17 wrz 2012, 16:50

josev napisał(a):... jezeli zamontowana jest dwumasa z FR5C do silnika RF7J to moze to powodowac wystapieniu bledu P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania? Czy takie sa objawy?

w takim przypadku silnik by wogóle nie chodzil, gdyz dwumas podaje sygnał położenie walu korbowego.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kowox44 » 17 wrz 2012, 22:32

Fachowcy z Kielc (jeśli można ich tak nazwać) to nie maja zielonego pojęcia o regeneracji. Bylem u nich to maja maszyny co pamiętają Józefa Stalina <lol> a jak to wyważają to nie chce mówić, :D Lepiej kolego kup używkę i po problemie.
Początkujący
 
Od: 24 lip 2009, 23:17
Posty: 15
Skąd: POLSKA
Auto: Oczywiście mazda6 CITD

Postprzez Enduro » 17 wrz 2012, 23:05

to calkiem inne ustrojstwa, co powinien nawet niewidomy zauwazyc, choc ten z kolei pewnie by te różnice wymacał.
po prawej stronie jest RF7J.
Obrazek
Obrazek

pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2012, 10:39 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez josev » 18 wrz 2012, 10:12

ok wielkie dzięki, dzisiaj wieczorem z mchanikiem wyciągamy mój dwumas i wszystko się okaże. Jak się czegoś dowiem to napisze pzdr

Dopisano 19 wrz 2012, 09:38:

Witam po obejżeniu zdjęc mechanik stwierdził, że dwumasa jest ta z RF7j, więc przed rozebraniem tego wszystkiego spróbujemy sprawdzic jeszcze czujnik, I tu mam teraz pytanie jak sprawdzic ten czujnki? Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2012, 11:44
Posty: 11
Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km

Postprzez sawik881 » 20 wrz 2012, 22:02

Kolego mialem ten sam problem z kontrolkami silnika i trakcji.Kontrolki wyskoczyly mi przy stanie licznika 270 tys. poczytalem na forum i mialem w przyszlym tygodniu jechac z tym na komputer. Wczoraj odpalilem auto i kontrolki same normalnie zniknely :) mysle ze jakis czujnik mogl byc brudny albo cos. puki co jest dobrze po 90 km i nic sie nie zapala :) a palily sie przez jakies 700 km.Pojezdzij jakis czas jezeli nie znikna to zajmiesz sie problemem. Pozdrowionka :)
sawik881
 

Postprzez Paweł » 21 wrz 2012, 13:04

josev napisał(a):I tu mam teraz pytanie jak sprawdzic ten czujnki? Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika?

Dla silnika RF-5C:
Rezystancja czujnika: 1.80–2.45 kOhm na prawym i środkowym złączu, trzymając złącze tak, aby zatrzask był skierowany do dołu. Odległość czujnika od koła: 1.5—2.5 mm.

Dla silnika RF-7J:
Pomiar napięcia na stykach (trzymając złącze tak, aby zatrzask był skierowany do dołu):
– lewy: zmienne napięcie w zależności od położenia wału, mniej niż 1.0 V lub więcej niż 4.0 V,
– środkowy: stałe 0 V,
– prawy: stałe 5 V.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Lechita » 21 wrz 2012, 13:34

josev napisał(a):Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika
:D
Sorki, ale ubawiłem się tym stwierdzeniem... Wiem, że jesteś przejęty i masz problem z autem, ale prośba mechanika zajmującego się naprawą Twojego auta o te dane pasowałaby do któregoś z filmów Barei...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2010, 14:15
Posty: 85
Skąd: Łódź, Poddębice
Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM

Postprzez josev » 21 wrz 2012, 13:41

Wielkie dzięki za pomoc w sprawdzeniu czujnika, teraz problem jest taki że nigdzie nie mogą znaleźc tego czujnika w Serwisie orginał kosztuje 490zł!!! Może ktoś ma taki czujnik albo wie gdzie go kupie?
Nr czujnika to RF7J 1822110g26
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2012, 11:44
Posty: 11
Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km

Postprzez Paweł » 21 wrz 2012, 13:45

josev napisał(a):Nr czujnika to RF7J 1822110g26

Numer katalogowy: RF7J-18-221B
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez josev » 21 wrz 2012, 21:30

czujnik sprawdzony lewy 5ohm, środkowy 0ohm, prawy 5ohm czyli wychodzi na to, że czujnik jest dobry. Co teraz robic? Jutro wyciągamy razem dwumase zobaczymy co wyjdzie, innej opcji nie ma.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2012, 11:44
Posty: 11
Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km

Postprzez Paweł » 22 wrz 2012, 08:46

josev napisał(a):czujnik sprawdzony lewy 5ohm, środkowy 0ohm, prawy 5ohm czyli wychodzi na to, że czujnik jest dobry. Co teraz robic? Jutro wyciągamy razem dwumase zobaczymy co wyjdzie, innej opcji nie ma.

Chyba woltów? Ale jakby nie zgadza się to z błędem P0336/P0337. Sprawdziłbym, czy reaguje na przybliżanie i oddalanie od metalu, a potem, czy jest przejście do ECU. W każdym razie, to koło jest najbardziej prawdopodobne, bo przecież nic poza jego wymianą po drodze się nie działo...
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/943)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Enduro » 22 wrz 2012, 10:59

a jestes pewien, ze otrzymales to samo, co im wyslales..?
bo byla wersja kola 2M o innej ilosci zębów..
ponadto jesli w twoim silniku nie ma bolca ustalającego pozycje 2M, to może źle je zamontowaliscie i nie pasują czasu impulsu....a wtedy występują takowe problemy
kolejna opcja to, że 2M spadlo w warsztacie i ktos sprytnie je naprawiając, tak aby nie bylo widać,
usunął jakies zęby.. <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6