Czy dwumasa z silnika 136km jest taka sama jak w silniku 143km?
1, 2
Witam mam problem polgający na tym że, wysłałem swoją dwumase wraz z tarczą i dociskiem do regeneracji do kielc, Panowie z warsztatu zrobili to jeden dzień :/(troche szybko). Następnie mój mechanik zamontował wszystko, po odpaleniu silnika odrazu świeci się kontrolka trakcji i silnika wyskakuje błąd P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania. Mechanik powiedział, że czujnik jest dobry i prawdopodobnie wysłali mi inną dwumase od słabszej wersji136km i tu pytanie czy te dwumasy się od siebie różnią? Jak rozwiązac ten problem? proszę o pomoc auto stoi a za tydzień wyjazd do holandii:(
- Od: 16 wrz 2012, 11:44
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km
O ile się nie mylę, to słabsza wersja silnika RF7 miała 121 KM... i jej koło jest takie samo jak wersji mocniejszej (143 KM).
Inne koło jest przy silniku RF5, ale podobnie takie samo dla obydwu wersji (121 i 136 KM).
Inne koło jest przy silniku RF5, ale podobnie takie samo dla obydwu wersji (121 i 136 KM).
the right man in the wrong place...
dwumas w wersji przedlifrowej FR5C jak i poliftowej RF7J, bez względu na moc silnika, jest ten sam.
ale są to absolutnie dwa inne ustrojstwa, ktore mogą pasować montażwo jesli chodzi o podejscie na wal i wielkosc kosza, ale na pewno nie będzie spełniać odp. funkcji.
pozdr.
E
ale są to absolutnie dwa inne ustrojstwa, ktore mogą pasować montażwo jesli chodzi o podejscie na wal i wielkosc kosza, ale na pewno nie będzie spełniać odp. funkcji.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jak rozwiązac ten problem?
Skoro ta dwumasa jest taka sama, a jednak inna to w jaki sposób można to odróżnic? Jak sprawdzic czy czujnik jest dobry? Może wymienic czujnik, albo sprawdzic wiązke:/ pomocy
Dopisano 17 wrz 2012, 14:24:
A jezeli zamontowana jest dwumasa z FR5C do silnika RF7J to moze to powodowac wystapieniu bledu P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania? Czy takie sa objawy?
Dopisano 17 wrz 2012, 14:24:
A jezeli zamontowana jest dwumasa z FR5C do silnika RF7J to moze to powodowac wystapieniu bledu P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania? Czy takie sa objawy?
- Od: 16 wrz 2012, 11:44
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km
josev napisał(a):... jezeli zamontowana jest dwumasa z FR5C do silnika RF7J to moze to powodowac wystapieniu bledu P0336 czujnik położenia wału korbowego 1-błąd zakresu działania? Czy takie sa objawy?
w takim przypadku silnik by wogóle nie chodzil, gdyz dwumas podaje sygnał położenie walu korbowego.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Fachowcy z Kielc (jeśli można ich tak nazwać) to nie maja zielonego pojęcia o regeneracji. Bylem u nich to maja maszyny co pamiętają Józefa Stalina
a jak to wyważają to nie chce mówić,
Lepiej kolego kup używkę i po problemie.

- Od: 24 lip 2009, 23:17
- Posty: 15
- Skąd: POLSKA
- Auto: Oczywiście mazda6 CITD
to calkiem inne ustrojstwa, co powinien nawet niewidomy zauwazyc, choc ten z kolei pewnie by te różnice wymacał.
po prawej stronie jest RF7J.


pozdr.
E.
po prawej stronie jest RF7J.

pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2012, 10:39 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
ok wielkie dzięki, dzisiaj wieczorem z mchanikiem wyciągamy mój dwumas i wszystko się okaże. Jak się czegoś dowiem to napisze pzdr
Dopisano 19 wrz 2012, 09:38:
Witam po obejżeniu zdjęc mechanik stwierdził, że dwumasa jest ta z RF7j, więc przed rozebraniem tego wszystkiego spróbujemy sprawdzic jeszcze czujnik, I tu mam teraz pytanie jak sprawdzic ten czujnki? Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika?
Dopisano 19 wrz 2012, 09:38:
Witam po obejżeniu zdjęc mechanik stwierdził, że dwumasa jest ta z RF7j, więc przed rozebraniem tego wszystkiego spróbujemy sprawdzic jeszcze czujnik, I tu mam teraz pytanie jak sprawdzic ten czujnki? Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika?
- Od: 16 wrz 2012, 11:44
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km
Kolego mialem ten sam problem z kontrolkami silnika i trakcji.Kontrolki wyskoczyly mi przy stanie licznika 270 tys. poczytalem na forum i mialem w przyszlym tygodniu jechac z tym na komputer. Wczoraj odpalilem auto i kontrolki same normalnie zniknely
mysle ze jakis czujnik mogl byc brudny albo cos. puki co jest dobrze po 90 km i nic sie nie zapala
a palily sie przez jakies 700 km.Pojezdzij jakis czas jezeli nie znikna to zajmiesz sie problemem. Pozdrowionka 
-
sawik881
josev napisał(a):I tu mam teraz pytanie jak sprawdzic ten czujnki? Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika?
Dla silnika RF-5C:
Rezystancja czujnika: 1.80–2.45 kOhm na prawym i środkowym złączu, trzymając złącze tak, aby zatrzask był skierowany do dołu. Odległość czujnika od koła: 1.5—2.5 mm.
Dla silnika RF-7J:
Pomiar napięcia na stykach (trzymając złącze tak, aby zatrzask był skierowany do dołu):
– lewy: zmienne napięcie w zależności od położenia wału, mniej niż 1.0 V lub więcej niż 4.0 V,
– środkowy: stałe 0 V,
– prawy: stałe 5 V.
the right man in the wrong place...
josev napisał(a):Mechanik prosi o podanie zakresu oporu czujnika
Sorki, ale ubawiłem się tym stwierdzeniem... Wiem, że jesteś przejęty i masz problem z autem, ale prośba mechanika zajmującego się naprawą Twojego auta o te dane pasowałaby do któregoś z filmów Barei...
- Od: 31 sie 2010, 14:15
- Posty: 85
- Skąd: Łódź, Poddębice
- Auto: Mazda 6 Kombi 2005, 2,0 Diesel, 121 KM
Wielkie dzięki za pomoc w sprawdzeniu czujnika, teraz problem jest taki że nigdzie nie mogą znaleźc tego czujnika w Serwisie orginał kosztuje 490zł!!! Może ktoś ma taki czujnik albo wie gdzie go kupie?
Nr czujnika to RF7J 1822110g26
Nr czujnika to RF7J 1822110g26
- Od: 16 wrz 2012, 11:44
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 Kombi 2006rok
2.0CITD 143km
josev napisał(a):czujnik sprawdzony lewy 5ohm, środkowy 0ohm, prawy 5ohm czyli wychodzi na to, że czujnik jest dobry. Co teraz robic? Jutro wyciągamy razem dwumase zobaczymy co wyjdzie, innej opcji nie ma.
Chyba woltów? Ale jakby nie zgadza się to z błędem P0336/P0337. Sprawdziłbym, czy reaguje na przybliżanie i oddalanie od metalu, a potem, czy jest przejście do ECU. W każdym razie, to koło jest najbardziej prawdopodobne, bo przecież nic poza jego wymianą po drodze się nie działo...
the right man in the wrong place...
a jestes pewien, ze otrzymales to samo, co im wyslales..?
bo byla wersja kola 2M o innej ilosci zębów..
ponadto jesli w twoim silniku nie ma bolca ustalającego pozycje 2M, to może źle je zamontowaliscie i nie pasują czasu impulsu....a wtedy występują takowe problemy
kolejna opcja to, że 2M spadlo w warsztacie i ktos sprytnie je naprawiając, tak aby nie bylo widać,
usunął jakies zęby..
pozdr.
E
bo byla wersja kola 2M o innej ilosci zębów..
ponadto jesli w twoim silniku nie ma bolca ustalającego pozycje 2M, to może źle je zamontowaliscie i nie pasują czasu impulsu....a wtedy występują takowe problemy
kolejna opcja to, że 2M spadlo w warsztacie i ktos sprytnie je naprawiając, tak aby nie bylo widać,
usunął jakies zęby..

pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6