Mazda 6 silnik gaśnie po uruchomieniu
Na filtrze paliwa masz pompkę, spróbuj przed pierwszym odpaleniem podpomować nieco, tak aby ten guziczek był twardy i zobacz co i jak.
..::Born To Rise Hell::..
Dolałem tego specyfiku STP. Zobaczymy co będzie rano....Dam znać jak mi poszło 
.....! Nie wytrzymałem i zszedłem po 3h,żeby sprawdzić – dalej to samo
Jutro będę czyścił to sitko i jak będzie uwalone to cyknę fotkę. I spróbuję tą pompką podziałać rano. 
.....! Nie wytrzymałem i zszedłem po 3h,żeby sprawdzić – dalej to samo

- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
Co myślicie o zaworku zwrotnym na wlocie do pompy??? Może paliwo się wraca i dlatego zza pierwszym odpaleniu mi gaśnie???

- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
Nie mam pojęcia...Nie mam sprzętów do pomiarów ciśnienia. No i jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o mechanike. Na wtryski mi nie wygląda, bo chyba w ogóle by mi nie palił. Objawy są takie jakby się paliwo cofało (najpierw odpala na oparach,a za drugim razem już jest ok) 

- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
Nie sprawdzałem tego ciśnienia. Podłączyłem pod komputer i nie wykazało żadnej usterki. Mechanik powiedział,że może to być pompka w zbiorniku paliwa lub układ paliwowy jest zapowietrzony. Pytanko mam czy odpowietrzyć można układ odkręcają ten zaworek który jest przy filtrze paliwa??? Czy jakoś inaczej się Maździoche odpowietrza???
Co do światła to już wszystko gra. Trzeba było docisnąć styki:) I wcale nie trzeba jeździć do ASO (jak piszą w instrukcji) ,żeby żarówke z przodu wymienic
Co do światła to już wszystko gra. Trzeba było docisnąć styki:) I wcale nie trzeba jeździć do ASO (jak piszą w instrukcji) ,żeby żarówke z przodu wymienic
- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
charleskicker napisał(a): I wcale nie trzeba jeździć do ASO (jak piszą w instrukcji) ,żeby żarówke z przodu wymienic
to Ameryki żeś nie odkrył-wszystko jest dawno na forum
Co do światła to już wszystko gra. Trzeba było docisnąć styki:)
to popraw temat
charleskicker napisał(a):Mechanik powiedział,że może to być pompka w zbiorniku paliwa
W zbiorniku paliwa nie ma pompki, jest jedynie sito filtrujące.
charleskicker napisał(a):lub układ paliwowy jest zapowietrzony
wstaw przeźroczyste wężyki przed i za filtrem paliwa – będziesz widział czy gdzieś nie łapie powietrza...
Witam,
dopadł mnie podobny problem. Po dłuższym postoju mazda odpala od palca, chodzi przez kilka sekund i jest wahnięcie obrotów w dół – czasami zgaśnie, czasami nie (coś jakby mu ON zabrakło a odpalił na tym co siedzi w filtrze?). Drugie odpalenie to pomielenie rozrusznikiem przez kilka sekund (jakby potrzebował zaciągnąć ON) odpala i już problemu gaśnięcia nie ma. Stawiam na jakąś nieszczelność w układzie paliwowym, będzie trzeba się przyjżeć podczas wymiany filtra paliwa. Jeżeli komuś coś jeszcze przychodzi do głowy to chętnie wysłucham pomysłu.
dopadł mnie podobny problem. Po dłuższym postoju mazda odpala od palca, chodzi przez kilka sekund i jest wahnięcie obrotów w dół – czasami zgaśnie, czasami nie (coś jakby mu ON zabrakło a odpalił na tym co siedzi w filtrze?). Drugie odpalenie to pomielenie rozrusznikiem przez kilka sekund (jakby potrzebował zaciągnąć ON) odpala i już problemu gaśnięcia nie ma. Stawiam na jakąś nieszczelność w układzie paliwowym, będzie trzeba się przyjżeć podczas wymiany filtra paliwa. Jeżeli komuś coś jeszcze przychodzi do głowy to chętnie wysłucham pomysłu.
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
Dokładnie to samo masz co ja. Myśle,że zrobiło się to po wymianie filtra paliwa...Albo się cos zapowietrzyło,albo paliwo się cofa.
PS:Dzisiaj zauważyłem,że jak dopompuję pompką paliwo to robi się gorzej (tzn. dwa razy mi zgasł i to szybciej niż zwykle) – może coś ze świecami jest
,ale czy wtedy nie wyskoczył by mi błąd na komputerze??? Macie pomysła jakiegoś czarodzieje 
PS:Dzisiaj zauważyłem,że jak dopompuję pompką paliwo to robi się gorzej (tzn. dwa razy mi zgasł i to szybciej niż zwykle) – może coś ze świecami jest


Ostatnio edytowano 21 sie 2012, 09:34 przez charleskicker, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
Witajcie Panie i Panowie.
Zlokalizowałem tą nieszczelność (tak mi się wydaję) przez którą są problemy z odpaleniem mojej Maździchy
. W obudowie filtra paliwa są takie kulki(łożyska) i zauważyłem,że jak pompuje guziczkiem to z jednej kulki leci ropa. Własnie nie mam pojęcia czy tak ma być (bo nie wydaje mi się żeby to bylo odpowietrzenie jakieś i leci paliwo do silnika)
?
Pytakno mam do Was czy można coś z tym zrobić czy wymienić całą obudowę na nową??
PS: Na zdjęciu zaznaczyłem jaka "kuleczka" tylko że chodzi o ta z drugiej strony



Pytakno mam do Was czy można coś z tym zrobić czy wymienić całą obudowę na nową??
PS: Na zdjęciu zaznaczyłem jaka "kuleczka" tylko że chodzi o ta z drugiej strony
- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
A czy ktoś by mi mógł poradzić czy można te kulki"łożyska" zakleić silikonem 

- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
Kolego, nieszczelność zlokalizowana jest w obudowie filtra paliwa.Na alledrogo kupisz coś takiego(kompletną obudowę) za mniej niż 100 PLN. I nie stosuj półśrodków-dla tego auta nie warto 
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
Witajcie.
Mam te same problemy co koledzy wyżej – zapowietrzenie układu paliwa. Rano po zejściu do auta mogę sobie kręcić i kręcić, ale nie odpalę Madzi. Podpompuję ręcznie pompką na filtrze paliwa to jest ok – pali od razu.
Zauważyłem, że pod obudową filtra jest jakiś czujnik z którego wychodzą 2 przewody. Jest on wilgotny od ropy. Znajomy mechanik do którego mam zaufanie mówi, że może to być przyczyna (filtr paliwa wymieniany 2000 km temu, więc nie jest uszkodzony. i moje pytanie – co to za czujnik, czego szukać w sklepach, bo za Chiny nie wiem co to jest.
Objawy zapowietrzenia występują na nie rozgrzanym silniku (a czasem ciężko rozgrzać dobrze – taxi), kiedy już trochę pojeżdżę to objawy ustępują. Sprawdzę ten czujnik, tylko powiedzcie co to jest
Pozdrawiam
Mam te same problemy co koledzy wyżej – zapowietrzenie układu paliwa. Rano po zejściu do auta mogę sobie kręcić i kręcić, ale nie odpalę Madzi. Podpompuję ręcznie pompką na filtrze paliwa to jest ok – pali od razu.
Zauważyłem, że pod obudową filtra jest jakiś czujnik z którego wychodzą 2 przewody. Jest on wilgotny od ropy. Znajomy mechanik do którego mam zaufanie mówi, że może to być przyczyna (filtr paliwa wymieniany 2000 km temu, więc nie jest uszkodzony. i moje pytanie – co to za czujnik, czego szukać w sklepach, bo za Chiny nie wiem co to jest.
Objawy zapowietrzenia występują na nie rozgrzanym silniku (a czasem ciężko rozgrzać dobrze – taxi), kiedy już trochę pojeżdżę to objawy ustępują. Sprawdzę ten czujnik, tylko powiedzcie co to jest
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Guli
Guli
- Od: 28 cze 2008, 09:50
- Posty: 10
- Skąd: Wrocław
- Auto: Były: Mazda 323F 1.6 BJ 2002 r.
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Impression 2004 r.
Tak, chodziło o czujnik wody. Udało mi się jakoś znaleźć nazwę, jednak dzięki za pomoc
Zamówiłem używkę, bo w ASO zaśpiewali ~490 zł za nówkę.
Mam nadzieję, że to jest to...
Mam nadzieję, że to jest to...
Pozdrawiam
Guli
Guli
- Od: 28 cze 2008, 09:50
- Posty: 10
- Skąd: Wrocław
- Auto: Były: Mazda 323F 1.6 BJ 2002 r.
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Impression 2004 r.
No to masz szczęście.
Ja nadal szukam obudowy do filtra,bo na allegro mają bez (chyba) podgrzewacza...a w ASO 330zł.
- Od: 2 sie 2012, 09:23
- Posty: 20
- Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r
charleskicker napisał(a):No to masz szczęście.Ja nadal szukam obudowy do filtra,bo na allegro mają bez (chyba) podgrzewacza...a w ASO 330zł.
Kolego a ten nie pasuje??

U mnie także latem wystąpił problem z gasnącym silnikiem po nocnym postoju, za dnia problem się nie pojawiał. Przyczyna uszczelka filtra paliwa, a że i tak był czas na wymianę to problem sam się rozwiązał.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6