Mazda 6 silnik gaśnie po uruchomieniu

Postprzez JohnnyB » 3 sie 2012, 17:49

Na filtrze paliwa masz pompkę, spróbuj przed pierwszym odpaleniem podpomować nieco, tak aby ten guziczek był twardy i zobacz co i jak.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez charleskicker » 3 sie 2012, 19:16

Dolałem tego specyfiku STP. Zobaczymy co będzie rano....Dam znać jak mi poszło :)


.....! Nie wytrzymałem i zszedłem po 3h,żeby sprawdzić – dalej to samo :( Jutro będę czyścił to sitko i jak będzie uwalone to cyknę fotkę. I spróbuję tą pompką podziałać rano. <czarodziej>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez charleskicker » 4 sie 2012, 18:38

:( No i wyczyściłem sitko (tzn.za dużo syfu nie było-prawie wcale). Niestety nic to nie dało.
Co myślicie o zaworku zwrotnym na wlocie do pompy??? Może paliwo się wraca i dlatego zza pierwszym odpaleniu mi gaśnie??? <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez Pioteq25 » 4 sie 2012, 18:58

Jakie ciśnienie paliwa pokazuje czujnik na listwie wtryskowej?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez charleskicker » 6 sie 2012, 08:24

Nie mam pojęcia...Nie mam sprzętów do pomiarów ciśnienia. No i jestem kompletnie zielony jeżeli chodzi o mechanike. Na wtryski mi nie wygląda, bo chyba w ogóle by mi nie palił. Objawy są takie jakby się paliwo cofało (najpierw odpala na oparach,a za drugim razem już jest ok) <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez Pioteq25 » 6 sie 2012, 09:53

Ciśnienie widać przez OBD2.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez charleskicker » 9 sie 2012, 10:04

Nie sprawdzałem tego ciśnienia. Podłączyłem pod komputer i nie wykazało żadnej usterki. Mechanik powiedział,że może to być pompka w zbiorniku paliwa lub układ paliwowy jest zapowietrzony. Pytanko mam czy odpowietrzyć można układ odkręcają ten zaworek który jest przy filtrze paliwa??? Czy jakoś inaczej się Maździoche odpowietrza???

Co do światła to już wszystko gra. Trzeba było docisnąć styki:) I wcale nie trzeba jeździć do ASO (jak piszą w instrukcji) ,żeby żarówke z przodu wymienic :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 9 sie 2012, 10:38

charleskicker napisał(a): I wcale nie trzeba jeździć do ASO (jak piszą w instrukcji) ,żeby żarówke z przodu wymienic :D

to Ameryki żeś nie odkrył-wszystko jest dawno na forum ;)
Co do światła to już wszystko gra. Trzeba było docisnąć styki:)

to popraw temat <ok>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 9 sie 2012, 21:09

charleskicker napisał(a):Mechanik powiedział,że może to być pompka w zbiorniku paliwa


W zbiorniku paliwa nie ma pompki, jest jedynie sito filtrujące.

charleskicker napisał(a):lub układ paliwowy jest zapowietrzony


wstaw przeźroczyste wężyki przed i za filtrem paliwa – będziesz widział czy gdzieś nie łapie powietrza...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez deluge » 16 sie 2012, 15:27

Witam,

dopadł mnie podobny problem. Po dłuższym postoju mazda odpala od palca, chodzi przez kilka sekund i jest wahnięcie obrotów w dół – czasami zgaśnie, czasami nie (coś jakby mu ON zabrakło a odpalił na tym co siedzi w filtrze?). Drugie odpalenie to pomielenie rozrusznikiem przez kilka sekund (jakby potrzebował zaciągnąć ON) odpala i już problemu gaśnięcia nie ma. Stawiam na jakąś nieszczelność w układzie paliwowym, będzie trzeba się przyjżeć podczas wymiany filtra paliwa. Jeżeli komuś coś jeszcze przychodzi do głowy to chętnie wysłucham pomysłu.
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez charleskicker » 20 sie 2012, 12:37

Dokładnie to samo masz co ja. Myśle,że zrobiło się to po wymianie filtra paliwa...Albo się cos zapowietrzyło,albo paliwo się cofa.


PS:Dzisiaj zauważyłem,że jak dopompuję pompką paliwo to robi się gorzej (tzn. dwa razy mi zgasł i to szybciej niż zwykle) – może coś ze świecami jest <co?> ,ale czy wtedy nie wyskoczył by mi błąd na komputerze??? Macie pomysła jakiegoś czarodzieje <czarodziej>
Ostatnio edytowano 21 sie 2012, 09:34 przez charleskicker, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez charleskicker » 27 sie 2012, 08:24

Witajcie Panie i Panowie. :D Zlokalizowałem tą nieszczelność (tak mi się wydaję) przez którą są problemy z odpaleniem mojej Maździchy <czarodziej> . W obudowie filtra paliwa są takie kulki(łożyska) i zauważyłem,że jak pompuje guziczkiem to z jednej kulki leci ropa. Własnie nie mam pojęcia czy tak ma być (bo nie wydaje mi się żeby to bylo odpowietrzenie jakieś i leci paliwo do silnika) ??? <co?> <co?>
Pytakno mam do Was czy można coś z tym zrobić czy wymienić całą obudowę na nową??

PS: Na zdjęciu zaznaczyłem jaka "kuleczka" tylko że chodzi o ta z drugiej strony
filtr3.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez charleskicker » 31 sie 2012, 13:42

A czy ktoś by mi mógł poradzić czy można te kulki"łożyska" zakleić silikonem <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez Grzeggorz » 1 wrz 2012, 11:20

Kolego, nieszczelność zlokalizowana jest w obudowie filtra paliwa.Na alledrogo kupisz coś takiego(kompletną obudowę) za mniej niż 100 PLN. I nie stosuj półśrodków-dla tego auta nie warto :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez guliwks » 15 wrz 2012, 19:49

Witajcie.

Mam te same problemy co koledzy wyżej – zapowietrzenie układu paliwa. Rano po zejściu do auta mogę sobie kręcić i kręcić, ale nie odpalę Madzi. Podpompuję ręcznie pompką na filtrze paliwa to jest ok – pali od razu.

Zauważyłem, że pod obudową filtra jest jakiś czujnik z którego wychodzą 2 przewody. Jest on wilgotny od ropy. Znajomy mechanik do którego mam zaufanie mówi, że może to być przyczyna (filtr paliwa wymieniany 2000 km temu, więc nie jest uszkodzony. i moje pytanie – co to za czujnik, czego szukać w sklepach, bo za Chiny nie wiem co to jest.

Objawy zapowietrzenia występują na nie rozgrzanym silniku (a czasem ciężko rozgrzać dobrze – taxi), kiedy już trochę pojeżdżę to objawy ustępują. Sprawdzę ten czujnik, tylko powiedzcie co to jest ;)

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Guli
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 09:50
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Były: Mazda 323F 1.6 BJ 2002 r.
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Impression 2004 r.

Postprzez deluge » 21 wrz 2012, 11:48

Jeśli dobrze rozumie, to chodzi Ci o czujnik wody w filtrze. Jeśli tam gdzieś cieknie to albo uszczelka filtra albo cały ten plastik do wymiany. "Nowa" obudowa na allegro <100 PLN
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2011, 21:56
Posty: 36
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003

Postprzez guliwks » 21 wrz 2012, 12:23

Tak, chodziło o czujnik wody. Udało mi się jakoś znaleźć nazwę, jednak dzięki za pomoc :) Zamówiłem używkę, bo w ASO zaśpiewali ~490 zł za nówkę.

Mam nadzieję, że to jest to...
Pozdrawiam
Guli
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 09:50
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Były: Mazda 323F 1.6 BJ 2002 r.
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Impression 2004 r.

Postprzez charleskicker » 1 paź 2012, 15:32

No to masz szczęście. :) Ja nadal szukam obudowy do filtra,bo na allegro mają bez (chyba) podgrzewacza...a w ASO 330zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 sie 2012, 09:23
Posty: 20
Auto: Mazda 6 KOMBI (diesel ) 2.0 121kM (GY) 2003r

Postprzez guliwks » 1 paź 2012, 16:40

To był ten czujnik – pęknięty skubaniec. Teraz pali od razu i można latać :)
Pozdrawiam
Guli
Początkujący
 
Od: 28 cze 2008, 09:50
Posty: 10
Skąd: Wrocław
Auto: Były: Mazda 323F 1.6 BJ 2002 r.
Mazda 6 Sport Kombi 2.0 CD Impression 2004 r.

Postprzez Norby » 3 paź 2012, 09:00

charleskicker napisał(a):No to masz szczęście. :) Ja nadal szukam obudowy do filtra,bo na allegro mają bez (chyba) podgrzewacza...a w ASO 330zł.


Kolego a ten nie pasuje??

http://allegro.pl/obudowa-filtra-paliwa ... 59232.html

U mnie także latem wystąpił problem z gasnącym silnikiem po nocnym postoju, za dnia problem się nie pojawiał. Przyczyna uszczelka filtra paliwa, a że i tak był czas na wymianę to problem sam się rozwiązał.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6