Uszkodzenie wału Mazda 6 RF-7J. Napawać czy kupić uzywany?

Postprzez roman.f » 28 sie 2012, 10:32

Witam
Mam poważny problem.
Kupiłem Mazdę 6, przebieg potwierdzony w serwisie mazdy w Polsce i w Niemczech, więc wygląda na to że jest prawdziwy (chociaż 100% pewności nigdy nie ma), silniczek chodził pięknie, żądnych oznak, żeby coś miało być nie tak. wymieniłem rozrząd, olej, filtry itd. Po 10 000 km znów wymieniłem olej. Przy tej wymianie znalazłem kawałeczki metalu w misce. Pisałem o tym w wątku :
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=122148&p=2342326#p2342326
Silnik jednak dalej chodził ok, żadnych objawów, więc naiwnie jeszcze trochę pojeździłem.

Po łącznie 4 miesiącach uzytkowania w mojej mazdzie padł silnik. Panewka zatarta.
Wygląda na to że ktoś przygotował ja do sprzedaży, więc chyba padłem ofiarą tradycyjnych polskich importerów samochodów. (Na korbowodzie widać ślady po szlifierce itd!)
Po demontażu wygląda to tak że wał moze się nie nadawać do szlifu. Mechanik powiedział że można pokusić się o napawanie tego wału, co zredukuje koszty naprawy.
Mam kilka wątpliwosci:

1. Czy wogóle bawic sie w taki zabieg, bo moze się okazać że taki wał po napawaniu wytrzyma pół roku i znów będę miał koszty które kilkaktornie przewyższą to co teraz zaoszczędzę.
Czy ktos próbował coś takiego kiedyś robić??
Z tego co widziałem na forum, raczej nie poleca nikt takich sztuczek.

2. Czy ktos z forumowiczów mógłby podać namiar na sprawdzone źródło używanych wałów?
Znalazłem kilka na allegro, ale nie wiem co to warte:
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-mazda-6-mpv-nominal-idealny-disel-i2547045877.html
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-mazda-6-2-0-disel-nominal-igla-i2572071294.html
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-z-panewkami-idealny-mazda-3-5-6-mpv-i2537264310.html
Na co zwrócić uwagę przy takim zakupie?
Początkujący
 
Od: 2 kwi 2012, 13:34
Posty: 15
Skąd: Koszalin
Auto: Mazda 6 Kombi (GY)
2.0 Diesel DPF 143 KM (RF-7J)
Rok prod.: 2006

Postprzez yaroslaw » 28 sie 2012, 13:38

Ja tutaj bym patrzył na ekonomię:

Ile zamierzałeś jeździć samochodem?

Kapitalny remont "dołu" ma sens w przypadku, kiedy myślisz o pozostawieniu samochodu na "dłuższy" okres i w takim wypadku zastanowiłbym się nad kompletna regeneracją (o ile jest możliwa).
Wtedy tak naprawdę wiesz co masz, ale włożonych pieniędzy przy sprzedaży nie odzyskasz więc samochód musi odpracować ...

Jeśli zmieniasz samochody co 2-3 lata to ja bym się pobawił w przełożenie całego bloku – fakt – zwiększa to koszty, ale oszczędza czas, który może grać zasadniczą rolę.
W takim wypadku nigdy nie wiesz, co naprawdę wkładasz do samochodu, ale dostajesz kompletny blok i wszystko zużywa się jak w instrukcji...

Opcja wymiany całego wału byłaby najlepszym rozwiązaniem tylko tutaj uważałbym na nieoryginalne części (sam kiedyś nadziałem się na wałek rozrządu) więc tylko z pewnego źródła.

Póki silnik jest cały (?) zmierzyłbym jeszcze górę czy czasami i jej robić nie trzeba, bo jeżeli tak t wymiana całego bloku może się okazać tańszym rozwiązaniem...

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2011, 19:01
Posty: 12
Auto: Mazda MPV 2.0 Diesel

Postprzez Enduro » 30 sie 2012, 21:29

roman.f napisał(a):....
2. Czy ktos z forumowiczów mógłby podać namiar na sprawdzone źródło używanych wałów?
Znalazłem kilka na allegro, ale nie wiem co to warte:
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-mazda-6-mpv-nominal-idealny-disel-i2547045877.html
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-mazda-6-2-0-disel-nominal-igla-i2572071294.html
http://moto.allegro.pl/wal-korbowy-z-panewkami-idealny-mazda-3-5-6-mpv-i2537264310.html
Na co zwrócić uwagę przy takim zakupie?

jakikolwiek uzywany/wymotowany z silnika wal, nalezy absolutnie sprawdzic na maszynie czy ma wymiary pasujace do panewek, nawet jesli masz zamiar zamontowac nowe!
a w przypadku uzywanych panewek nie wolno zamienic ani jednej miejscami, absolutnie,
bo inaczej kolejny remont gwarantowany!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6