Czarny dym przy przyspieszaniu

Postprzez DżodżO » 18 gru 2011, 20:09

:/ niestety widzę, że mechanik dupa
źle podszedł do sprawy (niestety nie mam w Gdańsku i okolicach zaufanego mechanika, tylko w Koszalinie)
mechanik źle zdiagnozował przyczynę awarii auta, następnie zrobił pompę ale wtrysków nie ruszał, dopiero w następnej kolejności jak nie mógł uruchomić auta zabrał się do wtrysków i czyszczenia baku paliwa itd.
Teraz widzę, że mechanior niestety błądził, ale co ja mu mogę teraz zrobić :/
Początkujący
 
Od: 25 sie 2009, 11:29
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: MAZDA 6 2.0 MZR-CD 2003

Postprzez Gnat80 » 18 gru 2011, 22:59

DżodżO napisał(a):ale co ja mu mogę teraz zrobić :/

Teraz to już możesz go tylko zmienić na lepszy model ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Enduro » 19 gru 2011, 12:26

DżodżO napisał(a):...
Teraz widzę, że mechanior niestety błądził, ale co ja mu mogę teraz zrobić :/

w sumie nie powinienes za te jego "błądzenie" placic, absolutnie.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pabllo » 28 maja 2012, 13:21

Witam, a ja miałem jak kupiłem mazdę zero czarnych dymków, teraz ostatnio jak znajomy za mną jechał to powiedział mazda mi kopci na czarno i to sporo.

Pytanie mam takie bo intercooler jak dowiedziałem się w Mazdzie był klejony, przewód gumowy obok EGR co idzie do intercoolera jest cały z oleju, musiałbym wyczyścić EGR i zobaczyć ewentualnie Intercooler tak?

fabs napisał(a):Super, dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie tematem. Muszę przyznać, że jestem nieco zaskoczony brakiem zaangażowania ze strony forumowiczów...

pozdrawiam i życzę bezawaryjnej jazdy..


a nie trzeba usunąć błędu bo gdy odłączysz wtryski to nie zapisuje się to w komputerze raczej?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez lukasrap » 1 cze 2012, 20:12

:)
Ostatnio edytowano 10 mar 2013, 10:55 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez kubsztyk » 1 cze 2012, 21:54

A ja zaznaczę, że mamy do czynienia z ośmio- – dziesięcioletnimi autami ze sporymi przebiegami. Chcesz nie mieć dymu – kup 3-letniego diesla z filtrem cząstek stałych. Ja też kombinowałem na różne sposoby i nic nie daje wymiernego rezultatu – trzeba się przyzwyczaić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez lukasrap » 2 cze 2012, 18:50

:)
Ostatnio edytowano 10 mar 2013, 10:55 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Pabllo » 3 cze 2012, 13:11

no nie wiem czy od przebiegu, braciszek mój ma Passata B5 110 konny i ma przebieg 335 tyś i nie kopci tak jak moja Mazda co ma przebieg 180tyś km. w środę jadę nią do PL i to zobaczę zawór EGR bo jak pisałem przewód gumowy co idzie do Intercoolera mam cały spocony olejem, a wąż co do Turba idzie też jest cały z oleju...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez seba1977 » 23 cze 2012, 16:15

Witam moja M6 znowu mnie zaskoczyła :) a mianowicie pod czas jazdy w trasie nagle strasznie osłabła za czela dymić na czarno z rury wyrzucała pył... usterka pęknięty wąż intercoolera z racji tego ze nie miałem drugiego pod ręką <diabełek> wiec wykręciłem stary odtłuściłem użyłem bandażu do zaklejania węży odpornego na wys temp dołożyłem jeszcze taśmę wzmacnianą i autko jak nowo narodzone :) czas pracy to ok godzinki pod blokiem :) <jupi>
The Love Is Back...

http://forum.mitsumaniaki.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2005, 18:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CITD 136 kucy 2004 rok .

Postprzez czescik » 13 lip 2012, 10:19

miałęm podobny problem, gdy mocniej depnąłem do ok 3500tys obrotów chmura czarnego dymu unosiła sie na całą serokosc jezdni. Regeneracja trubo i problem zniknął ;) przebieg 145tys
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 16:08
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136 KM 2003r.

Postprzez bolkot » 13 lip 2012, 21:43

Witam, u mnie było to samo przy mocnym przyspieszaniu kopciła, że aż wstyd. U mnie przyczyną były kończące sie wtryski <płacze> (uszkodzony przez TAŃSZE paliwo) <glupek2> . Po wymianie zero problemu z czarnym obłokiem za mną. U kumpla po wymianie podkładek pod wtryskiwaczami również przestała kopcić. Tak więc polecam sprawdzić czy nie kopci wam z wlewu olejowego.
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 19:07
Posty: 8 (0/1)
Skąd: Malbork
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD. 2003r.

Postprzez dylu » 14 sie 2012, 23:54

Witam,

Przejechałem moja Magdaleną 15 tys km i było ok. ostatnio zaczeła mocno kopcic na czarno przy przyspieszaniu – nie jest to bączek tylko chmura dymu. Dodatkowo przy ruszaniu dosyc mocno drga a jak mocno depne ślizgają sie obroty ( rosną intensywnie a samochód nie jedzie – troche to wygląda na koniec sprzęgła).

2 tys temu zmieniałem olej +wszystkie filtry.

Możliwe ze padło sprzęgło + dwumas i przez to tak dymi?

z góry dzieki za odpowiedź
Początkujący
 
Od: 27 mar 2012, 14:54
Posty: 14
Auto: M6 GY 2.0 '04

Postprzez czescik » 22 sie 2012, 18:29

pewnie EGR pada, ewentualnie problem z wtryskami.

Zalej mu do baku jakis specyfik (np.Forte) do czyszczenia wtrysków. (19 zł na stacji benzynowej).

Wyczyść EGR (ale uzywając dedykowanych środków do czyszczenia gazników i wymieniajac uszczelkę na NOWĄ!) – zabawa na sobote.
Początkujący
 
Od: 17 kwi 2012, 16:08
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 136 KM 2003r.

Postprzez Gnat80 » 22 sie 2012, 18:42

czescik napisał(a):Zalej mu do baku jakis specyfik (np.Forte) do czyszczenia wtrysków. (19 zł na stacji benzynowej).

Forte kosztuje około 60zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez dylu » 22 sie 2012, 22:29

EGR czyściłem jakieś 2 miesiace temu zgodnie z manualem znalezionym na tym forum – jakąs benzynką ekstrakcyjną czy czymś podobnym – ale nie wygladał jeszcze źle- było troche sadzy ale chodziło wszystko ok.
Zalałem mu preparat do czyszczenia wtrysków tylko jakiś inny niż Forte, za 20 zł, niestety przejechałem na nim dopiero jakies 300 km – 200 autostrada, 100 miasto, więc moze jeszcze nie miał czasu zadziałać.

po zdjęciu pokrywy silnika, jak przyłoże ucho do jednego z wtrysków słychać takie pyrkanie – myśle ze moze być coś z nim nie halo.

Mimo wszystko zobaczymy, co będzie po wymianie dwumasy – oddaje samochód za tydzień bo lece wtedy na urlop ( akurat teraz sie musiało to trafić, niezła kumulacja wydatków ) – gostek ma mi przeglądnąc wtryski i przeczyścić – zobaczymy co się stanie...

Zna ktoś ewentualnie jakis poządny warsztat zajmujący się Mazdami w okolicach Bochni / Krakowa / Tarnowa ?

dzięki za poprzednie odpowiedzi...

... i kolejne :D
Początkujący
 
Od: 27 mar 2012, 14:54
Posty: 14
Auto: M6 GY 2.0 '04

Postprzez piotreks » 26 sie 2012, 23:02

Podepnę się pod temat, miałem problemy w wtryskiwaczami – na zimnym silniku kopcił i nierówno pracował, na ciepłym przy mocniejszym depnięciu też, wymieniłem wtryskiwacze na sprawdzone, oporniki, oprócz tego miałem ściąganą głowicę i te wszystkie uszczelki pod głowicą, kolektorem ssącym wydechowym itd. powymieniane i po tym wszystkim przez jakiś tydzień było wszystko idealnie, od pewnego czasu znów jak odpalę go zimnego i przycisnę do 1500rpm to kopci, nie tyle na czarno co na siwo i nierówno pracuje, tak nim trochę rzuca, zaraz po odpaleniu bez dodawania gazu obroty lekko drżą zanim się "uspokoi", ma ktoś jakiś pomysł czym to może być spowodowane, dodam że korekta wtryskiwaczy była wykonana po ww zabiegach i to w ASO
Początkujący
 
Od: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 23
Skąd: Kraków/KBC
Auto: Mazda 6 2003r. 2.0D 136KM

Postprzez lukasrap » 14 wrz 2012, 20:39

:)
Ostatnio edytowano 10 mar 2013, 10:56 przez lukasrap, łącznie edytowano 1 raz
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Hubix » 18 wrz 2012, 21:56

Ja mam następujący problem:

Samochód dymi przy depnięciu gazu oraz podczas szybszej jazdy w dodatku za dużo pali.

Na pełnym baku w trasie zrobiłem nie całe 900km, a jechałem cały czas trasą, z Krakowa do Władysławowa w nocy. Komputer pokazał średnie spalanie 4,6l, zero korków, zero stania, cały czas trasa i częste używanie tempomatu.

Jak już miałem głęboką rezerwę w baku to komputer pokazywał, że przejadę jeszcze 500km :]

Moc jest (śmiem powiedzieć, że aż za dużo jak na 136 koni), zero dymienia spod korka (wymienione podkładki), olej 5W30, filtry na bieżąco a z tłumika taki dym, że aż na CB mi mówili, że coś mi dymi samochód

Na wolnych obrotach nie dymi. Dymi na czarno podczas przyśpieszania, i jazdy na wyższych obrotach zwłaszcza pod górę. Po prostym tego nie widać.

Jak ktoś jedzie za mną na światłach to widzę mgłę z dymu w lusterku.

Silnik nie bierze w ogóle oleju. Ani grama.

Turbosprężarka zregenerowana 40tys. temu

Ktoś wie co może być przyczyną dymienia ? Silnik pali rewelacyjnie, wkręca się na obroty bardzo ładnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez eszo67 » 18 wrz 2012, 22:32

Hubix napisał(a):
Silnik nie bierze w ogóle oleju. Ani grama
nie wierze <czarodziej> nawet lyzeczki po cukrze :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Hubix » 18 wrz 2012, 22:38

W takim razie poprawię:

"bierze niezauważalne ilości oleju" a jutro zrobię zdjęciu bagnetu. Nie dolewałem nic oleju od wymiany.

Szkoda, że zaśmiecasz a nic nie wniosłeś do tematu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6