Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez dobrzyn22 » 17 lip 2012, 18:18

kmink napisał(a):Poprawnie to jst wtedy gdy DPF wypala się co ok 600-700km a nie co 100


niezależnie od stylu jazdy i jazdy wyłącznie w mieście <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez marex » 17 lip 2012, 20:24

kmink napisał(a): wypala się co ok 600-700km

z tego co mi wiadomo takie rzeczy to mogły mieć miejsce przy starym sofcie i to poruszając się poza miastem
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez smile » 19 lip 2012, 22:44

kmink napisał(a):Poprawnie to jst wtedy gdy DPF wypala się co ok 600-700km


Ja bym powiedział, że nie widziałem jeszcze Mazdy która zrobiła by więcej niż 300 km bez regeneracji DPF-u... 700 km to chyba przesadzone 3-krotnie ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Enduro » 20 lip 2012, 09:25

smile napisał(a):
kmink napisał(a):Poprawnie to jst wtedy gdy DPF wypala się co ok 600-700km


Ja bym powiedział, że nie widziałem jeszcze Mazdy która zrobiła by więcej niż 300 km bez regeneracji DPF-u... 700 km to chyba przesadzone 3-krotnie ;)

wszystko zależne od stnu wtrysków, jakości paliwa , warunków drogowych i warunków używania pojazdu jak i stylu jazdy
co można podsumować krótko: ile sadzy wprodukujemy w silniku.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Piecho » 23 lip 2012, 11:11

Witam!
Mam problem z silnikiem 2.0 143 w Maździe 6. Po jakiś 2500-3000 od wymiany oleju wraz z ową procedurą serwisową zaczęła od razu migać kontrolka DPF. Wcześniej raz filtr był serwisowo wypalany. Kontrolka nie przestała migać mimo trasy 500km. Wiecie, gdzie mogę znaleźć jakiś dobry warsztat w okolicach Międzyzdroi albo Wałcza-Piły?

Co dziwne, poprzednio przed wypalaniem w serwisie kontrolka też od razu migała.

PS Przeglądając forum natrafiłem na wątek:

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=116274

Którą z procedur mogę bezpiecznie zastosować, która pomogłaby mi z moim problemem? Olej wymieniałem w warsztacie, facet niby coś kasował, ale mimo migające3j kontrolki przez sporo ponad 500km nie ma odczuwalnego spadku mocy ani znacznego wzrostu spalania.

Pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 23 lip 2012, 11:22 przez Piecho, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Enduro » 23 lip 2012, 11:19

Piecho napisał(a):Witam!
Mam problem z silnikiem 2.0 143 w Maździe 6. Po jakiś 2500-3000 od wymiany oleju wraz z ową procedurą serwisową zaczęła od razu migać kontrolka DPF. Wcześniej raz filtr był serwisowo wypalany. Kontrolka nie przestała migać mimo trasy 500km. Wiecie, gdzie mogę znaleźć jakiś dobry warsztat w okolicach Międzyzdroi albo Wałcza-Piły?Co dziwne, poprzednio przed wypalaniem w serwisie kontrolka też od razu migała. Pozdrawiam!

wg. mnie to nie skasowali serwisu olejowego i albo podjechać musisz do ASO na ori. tester lub spróbuj wg. opisu na forum, skasować go ręcznie..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez dobrzyn22 » 23 lip 2012, 15:45

ja też na to stawiam...

PS. mi też w warsztacie powiedzieli, że skasowali <dupa> ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5157 (20/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Piecho » 24 lip 2012, 12:33

Dobra Panowie, czyli mam wykonać tylko podpunkt

Kod: Zaznacz cały
How to reset after an oil change


Jak zrobię to dam znać w tym temacie.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Piecho » 26 lip 2012, 21:36

Witam!
Póki co jestem na wakacjach i nie mogę zrobić owej inspekcji olejowej, więc kontrolka cały czas miga. Niestety po pewnym czasie zapaliła się kontrolka ESP. Świeci się tylko przy zapalonym silniku. Sam coś zrobię w tym temacie cz\y muszę szukać kogoś z komputerem?
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Pioteq25 » 26 lip 2012, 22:09

Zrobisz to sam, tylko poszukaj opisu na forum.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez grek3 » 27 lip 2012, 09:54

hej ja też na wakacjach i moja madzia strzeliła foch mrugając mi kontrolką dpf jechałem tak ze 100 km bez żadnych spadków mocy czy innych niepokojących wydarzeń. Zastosowałem się do wskazanej instrukcji ręcznego kasowania inspekcji oleju jednak mimo wykonania aż 3 prób i potwierdzenia kontrolką świec mrugnięcie 5x nadal problem pozostał. Olej mam na F wymieniany w lutym przejechałem może 4000 km na nim. Fakt że inspekcja nie była kasowana wcześniej ale teraz jej próba kasacji nie skutkuje <glupek2>
Ostatnio edytowano 23 sie 2012, 11:13 przez grek3, łącznie edytowano 1 raz
Nawigacja GPS http://gps.wroclaw.pl
Początkujący
 
Od: 25 paź 2011, 09:20
Posty: 6
Auto: Mazda 6 cdti 2.0 121 żrebaczków 2007r

Postprzez Piecho » 27 lip 2012, 10:48

Witam!
Próbowałem wykasować inspekcję olejową, jednak chyba niewiele to dało. Świece żarowe nie zamrugały a silnik nie dał się uruchomić – rozładowany akumulator. Zrobiłem coś źle, czy mam spróbować jeszcze raz?

Co do kontrolki ESP to na forum znalazłem jedynie poradę odłączenia akumulatora na 30-60 minut. Za godzinę podłączę go ponownie i zobaczymy, czy to coś da.
@Piotreq, chodziło Ci o ten sposób, czy coś innego?
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Pioteq25 » 27 lip 2012, 11:24

Źle kasujesz inspekcje. Na wyłączonym zapłonie podłącz najpierw masę do pinu. Wejdź do auta i wtedy przekręć kluczyk i szybko wciskaj pedał 5 lub 10 razy. Na końcu kontrolka świec musi mrugnąć.
Pedał gazu musisz dość szybko wciskać, żeby w max 4-5s się wyrobić.
Nie jestem pewny, ale wypróbuj wciskanie dopiero jak kontrolka świec zgaśnie po włączeniu zapłonu i od razu jak włączysz zapłon. Najpierw naładuj akumulator, bo odłączanie na godzinę nic nie da.
Na przyszłość kup sobie ELM327 i będziesz znał kod błędu. Przy nie skasowanej inspekcji jest błąd P2....
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Piecho » 27 lip 2012, 11:43

Witam!
@Piotreq, dzięki za szybką odpowiedź. Akumulator jest na tyle słaby, że nie uruchomię silnika. Mimo to, spróbowałem Twojego sposobu. Kilkukrotnie bez skutku. Naładuję baterię i spróbuję jeszcze raz.

Po zmasowaniu było słychać pracę jakiegoś elektrycznego urządzenia, jednak kontrolka świec żarowych nie mignęła, a DPF jak migał tak miga.

Dzięki za info o tym ELM, muszę się tym bardziej zainteresować, bo kosztuje tyle, ile kasowanie jednego błędu w serwisie.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Pioteq25 » 27 lip 2012, 13:43

Dobry pin podłączasz do masy? Sprawdzenie błędu byłoby pokazałoby od razu o co chodzi.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Piecho » 27 lip 2012, 13:59

Otwieram maskę i to prawy górny PIN w kostce.

Póki co szukam mechanika w okolicy Wałcza-Piły, który trochę zajmował się tymi Mazdami, może od razu będzie wiedział o co chodzi.

Po ponownym podpięciu akumulatora zgasła kontrolka ESP, to tak dla potomnych.
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez Pioteq25 » 27 lip 2012, 14:52

Kontrolka ESP zapala się również jak akumulator jest słaby i napięcie spadnie poniżej pewnego progu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Piecho » 27 lip 2012, 19:49

Akumulator naładowany, kontrolka jak migała tak miga.No nic, pozostaje mi szukać kogoś z komputerem.

Dzięki za pomoc, w razie potrzeby będę do Was pisał.

Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 8 gru 2010, 19:32
Posty: 30
Skąd: Rypin
Auto: Mazda 6 2.0 143KM CiTD

Postprzez szoszon1983 » 31 lip 2012, 23:33

Ja dziś kasowałem inspekcję metodą z forum i poszło za trzecim razem.
Zapłn ON, masa do pinu i szybko 5x gaz do dechy. Kontrolka świec zaczyna migać i jak przestanie wyłączmy zapłon i odłączamy masę od pinu.

Mam pytanie odnośnie wypalanie DPF:
czy warto raz na jakiś czas wypalić filtr w sposób wymuszony/serwisowy? czy to tylko w razie problemów.

Co do częstotliwości wypalanie filtra, to mój wypala się tak co 150-300km, w zależności od stylu jazdy i rodzaju tras. Można pociągnąć dalej np. n autostradzie jadąc dosyć szybko, wtedy filtr ma cały czas wysoką temp, ale przy normalnej jeździe 300km to max.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2007, 12:20
Posty: 195
Skąd: ok. Radomia/ Reading UK
Auto: M6 GH 2008r. 2,0 klekot 168KM

Postprzez marex » 1 sie 2012, 08:24

masz jak najbardziej prawidłowe cykle. Nie ma sensu wymuszać wypalania jak chcesz dbać o filtr to możesz profilaktycznie zalać forte "dpf cleaner & regenerator" czy jakoś tak, ale w Twoim przypadku nie widzę większego sensu
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6