Problem Mazda 6 136km EGR czy IC albo coś innego :/

Postprzez Mareksiwalki » 16 lip 2012, 15:49

Witam od 2 miesięcy jestem posiadaczem Madzi i mam problem ostatnio zaświeciły mi się kontrolki check engine i DSCi stracił moc na niższych obrotach, samochód zaczął kopcić wyciągnąłem EGR wyczyściłem go i było ok ale tylko na 70 km potem znowu się zapaliły i znowu czarno w lusterku. Samochód zaczął kopcić przy mocniejszym bucie widać było czarną dużą chmurę w lusterku. Ale zobaczyłem że jak zdejmowałem gumowy przewód z EGR-a to silnik miał mniej mocy ale nie dymił. W sobote znowu zrobiłem operację czyszczenia EGR ale dodatkowo wyciągnąłem rurę gumową od intercoolera sprawdziłem jej szczelność pod wodą i żadnych pęcherzyków powietrza nie widziałem ale jakieś minimalne pęknięcia są(czy to jest przyczyna) i włożyłem palec do IC i na palcu został mi ślad oleju dodam że z zewnątrz IC jest suchy nic nie cieknie i nie ma jakich kolwiek wycieków. Od ostatniego czyszczenia EGR-a zrobiłem już 140 km i nic się nie pali ale przy mocniejszym depnięciu dalej widzę dym w lusterku. Poza tym silnik chodzi normalnie żadnych skoków obrotów nic. Proszę pomóżcie. :(

Teraz pytanie czy do wymiany mam EGR ,IC i czy to normalne że w środku była minimalna ilość oleju?
Czy jest to jeszcze coś innego czy to mogą lać wtryski?
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2012, 10:49
Posty: 4
Auto: Mazda 6 kombi

Postprzez joyrider » 16 lip 2012, 22:12

a odkręć korek od chłodnicy i sprawdź czy pod nim nie masz śladów oleju. Podobnie sprawdź zbiorniczek wyrównawczy i wybadaj czy i tam czegoś dziwnego nie ma.

U mnie zaświecenie się tych kontrolek, spadek mocy i kopcenie skończyło się wymianą uszczelki pod głowicą..
Początkujący
 
Od: 16 lut 2012, 13:05
Posty: 26
Skąd: Kraśnik / Warszawa
Auto: Mazda6 Sport/Exclusive 2.0 CiTD / 2004r.

Postprzez smile » 17 lip 2012, 01:24

wróżenie z fusów sobie odpuszczę....
coś więcej na temat auta? Mazda 6 Wagon jest produkowana od 10 lat, o którą generację chodzi?!
Jakie błędy były zapisane? Może także jakieś dane chwilowe?
Uzupełnij profil o szczegóły auta i region skąd jesteś – wtedy łatwiej będzie Cie skierować we właściwe ręce.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Mareksiwalki » 17 lip 2012, 09:27

Mazda 6 Wagon 2004 rok produkcji 120 tyś km przebiegu ale myśle ze trochę wiecej ma. Spalanie ok 6.3 l/km numeru błędu nie pamiętam dokładnie ale jedyny błąd jaki się pokazał to ten od EGR . Sytuacja wygląda tak że od 1500-niecałych 2000 obr silnik trochę leniwy jest ale od 2000 obr jest normalnie przyspiesza normalnie. Dodam jeszcze ze w zakresie 1500-2000 jak dodaje mocniej gazu idzie chmura dymu ale od 2000-3000 jest już normalnie. Ale jak zdejmę gumowy przewodzik z EGR chmura dymu jest dużo mniejsza prawie nie widoczna w ogóle. Mechanik powiedział mi żeby wymienić EGR bo to może być przyczyna. Dodatkowo sprawdził też jakimś ustrojstwem te wszystkie przewodziki i powiedział że one są dobre i że działają normalnie że ciśnienie podają. Pytanie tylko od czego jest ten mały przewód gumowy przy samym zaworze EGR i czy mam wymieniać ten EGR czy nie bo trochę skoda mi kasy z tego co wiem nowy kosztuje 1400 zł. Pomóżcie bo to jest moja pierwsza Mazda i narazie średnio jestem z niej zadowolony.
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2012, 10:49
Posty: 4
Auto: Mazda 6 kombi

Postprzez rdy » 18 lip 2012, 16:16

U mnie problem podobny ale bez objawów. Świeci się check – p0404
EGR wyczyszczony – pomogło na 70KM. Skasowałem
Pojechałem w trase – 300 kilometrów bez kontrolek, później się zaświeciły
Wymieniłem EGR – pomogło na 70KM. Teraz znów kontrolki

Tyle że – nie kopci, nie ma wycieków oleju nigdzie, spalanie w normie i przyspieszenie też w normie
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6