Turbosprężarka- regeneracja, wymiana, problemy
Właśnie odebrałem autko. Ta sama przyczyna co u kolegi rw_ puściło uszczelnienie turbiny. Teraz mam praktycznie nową turbinę bo wszystkie cześci zostały wymienione na nowe, włącznie z obudową..
Po odebraniu musiałem jeszcze trochę pośmigać po podkrakowskich wsiach żeby wypalić resztki oleju.
Odpukać. Mam nadzieje że nie będzie już więcej niespodzianek...
Po odebraniu musiałem jeszcze trochę pośmigać po podkrakowskich wsiach żeby wypalić resztki oleju.
Odpukać. Mam nadzieje że nie będzie już więcej niespodzianek...
Witam.Mam problem z mazda 6 2.0 D z 121 KM z 2005 r.po regeneracji turbiny,po dluzszej jezdzie smierdzi w srodku spalonym olejem,a ostatnio po jedzie przez gory musilem sie zatrzymac bo wydobywal sie dym spod maski.auto oddawalem juz trzy razy tam gdzie regenerowali turbine i stwierdzili ze przyszczypali uszczelke.takie objawy wystepuja tylko po dluzszej jezdzie lub gdy troszke ja wkrece na obroty.w miescie jest ok.z gory dzieki za odpowiedz.
-
ali11
nie bardzo rozumiem na jakie pytanie chcesz uzyskać odp.
- Od: 29 mar 2011, 21:02
- Posty: 109
- Skąd: Kobyłka/Warszawa
- Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!
witam.mechanik ktory regenerowal mi turbine stwierdzil ze olej z turbiny kapie na tlumik i stad ten smrod i dymienie,wszystko w porzadku tylko ze przed regeneraja turbiny nie bylo zadnego smrodu ani dymienia.
-
ali11
Witam
Zamierzam w tym tygodniu oddać turbo do regeneracji.
Podobno przy montażu zregenerowanej turbiny będą potrzebne nowe uszczelki (tak mówił mechanik)
Mam więc pytanie jakie?? Bardzo proszę o namiary, czy to ma być jakiś komplet??
Zamierzam w tym tygodniu oddać turbo do regeneracji.
Podobno przy montażu zregenerowanej turbiny będą potrzebne nowe uszczelki (tak mówił mechanik)
Mam więc pytanie jakie?? Bardzo proszę o namiary, czy to ma być jakiś komplet??
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
Mam problem chyba związany z turbiną. Otóż zaczął mi znikać olej przez okres 5tyś. km spadło z max do min. Podkładki wymienione 20tyś. temu smok czyszczony. Ale turbinka wydaje coraz głośniejsze dźwięki, szczególnie na zimnym motorze jak się rozgrzeję też słychać ale mniej, Chciałbym się upewnić czy to turbina czy może coś innego.
- Od: 25 paź 2010, 08:21
- Posty: 224
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.
Witam serdecznie
Panowie mam pytanie jeśli chodzi o turbo powyżej 2 tys obrotów jest słyszalny w kabinie delikatny świst ale tylko jak puszcze pedał gazu (np jak spada z 2,5 tys do 2 tys obrotów) jak mam wciśnięty pedał to nic nie słychać to są normalne objawy czy mam zacząć się martwić. Dodam, że jest to moje pierwsze auto z turbo dlatego nie mam pojęcia czy tak ma być
Panowie mam pytanie jeśli chodzi o turbo powyżej 2 tys obrotów jest słyszalny w kabinie delikatny świst ale tylko jak puszcze pedał gazu (np jak spada z 2,5 tys do 2 tys obrotów) jak mam wciśnięty pedał to nic nie słychać to są normalne objawy czy mam zacząć się martwić. Dodam, że jest to moje pierwsze auto z turbo dlatego nie mam pojęcia czy tak ma być
- Od: 31 lip 2011, 10:51
- Posty: 23
- Auto: Mazda6 Sport Wagon
2.0 l Diesel 2006r
Witam posiadam od roku mazde 6 z 2007 roku... bardzo czesto jezdze na trasie krakow--wieden dwa miesiace temu padla mi turbina przy 79 tyś km na slowacji mazda strasznie zaczela kopcic bialym dymem wiedz naj bliszy zjazd z autostrady i musiałem mazde sprowadzic na lawecie do polski... Kupilem Turbine po regeneracji za 1500 zl
Co sie okazalo w serwisie turbina wyciagla cały olej do rury wydechowej... cały układ został wyczyszczony DPF dwa razy wypalany... i wszystko bylo w porzadku do 500 kilometrów wtedy zaswiecil sie DPF samo czynie wlaczyło sie wypalanie na trasie po wypaleniu kontrolka zgasla... za nastepne ok 200 kilometrów juz się kontrolka od DPF nie zaswiecila tylko zaczela mrugac komputer właczył tryb awaryjny czyli polowa mocy ucieta... pojechałem do serwisu potrujne wypalanie DPF nie pomogło dalej działo sie tak samo... wiec musialem kupic Filtr DPF 2500 zł w tym kaucja 1000 zl jak wruce stary Filtr... Autko fajnie jezdziło od tamtej pory do teraz ok. 3 tyś km...
gdy bralem sie za wymijanie cos strasznie chukło i urwało całkowicie moc turbina ta po regeneracj nie GWIZDA tylko bym powiedzial ze okropnie WYJE przy 2tys obr. z tego co zauwarzyłem do nie kopci ani grama.... wielka prozba co morze byc przyczyna usterek tych dwuch turbin???
myslę kupic nowa turbine nie regenerowana czy jest sęs... prosze o pomoc


-
Diesel999
Witam serdecznie
czeka mnie montaz turbiny nowej bo stara sie rozpadla
moje pytanie jest nastepujace
czy wystarczy wlozyc turbine i odrazu wszystko bedzie tak jak byc powinno,
szczegolnie na cos musze zwrocic uwage przy montazu.
jest to moj 1 japonczyk, dotad same niemcy.
z gory dziekuje za pomoc
czeka mnie montaz turbiny nowej bo stara sie rozpadla
moje pytanie jest nastepujace
czy wystarczy wlozyc turbine i odrazu wszystko bedzie tak jak byc powinno,
szczegolnie na cos musze zwrocic uwage przy montazu.
jest to moj 1 japonczyk, dotad same niemcy.
z gory dziekuje za pomoc
- Od: 27 wrz 2012, 23:01
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2009
2.2 mzr-cr 163
A zastanowiłeś się dlaczego poprzednie turbo się rozpadło? Czy jest odpowiednie ciśnienie oleju? Czy może się rozpadło, bo ktoś nie wiedział że o turbinę trzeba dbać? Jeżeli jest jakiś problem ze smarowaniem turbiny, najpierw trzeba znaleźć przyczynę, dlaczego poprzednie turbo się rozsypało ( i co dokładnie się z nim stało ) aby przypadkiem nie zajechać kolejnej turbiny...
warto spojrzec do miski oleju czy tam nie ma jakichkolwiek zabrudzen, ktore to wraz z olejem moge ponownie uszkodzic nowe turbo
,
warto tez przeczyscic rurki smarowania
pozdr.
E.

warto tez przeczyscic rurki smarowania
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
pietya napisał(a):po zalozeniu nowego turbo po tygodniu zaczynam slyszec jakies dziwne metaliczne stukanie czy cos w tym stylu od okolo 1500 do 1800.
macie moze jakies pomysly co to moze byc?
ten zakres obrotowy pasuje na pompe vaku...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6