Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Cześć!
Naszą 6-ką zwykle jeździ żona no i DPF przysparza nam zmartwień. Podczas krótkich tras po mieście po prostu przybywa oleju, co można zrozumieć. Natomiast podczas równej jazdy autostradowej z obrotami ok. 2500 albo więcej co kilkaset kilometrów włącza się lampka DPF i po paru minutach równej jazdy gaśnie. W sumie dałoby się z tym żyć chociaż żonę to strasznie denerwuje ale oleju przybywa na tyle, że trzeba co parę tysięcy go wymieniać.
W sumie nie rozumiemy czemu akurat lampka się zapala w warunkach kiedy DPF może się wypalić w sposób naturalny?
Co do oleju i zużycia paliwa większego od przeciętnej to Jaksa sugeruje, że to może być problem rozkalibrowanych wtrysków
Naszą 6-ką zwykle jeździ żona no i DPF przysparza nam zmartwień. Podczas krótkich tras po mieście po prostu przybywa oleju, co można zrozumieć. Natomiast podczas równej jazdy autostradowej z obrotami ok. 2500 albo więcej co kilkaset kilometrów włącza się lampka DPF i po paru minutach równej jazdy gaśnie. W sumie dałoby się z tym żyć chociaż żonę to strasznie denerwuje ale oleju przybywa na tyle, że trzeba co parę tysięcy go wymieniać.
W sumie nie rozumiemy czemu akurat lampka się zapala w warunkach kiedy DPF może się wypalić w sposób naturalny?
Co do oleju i zużycia paliwa większego od przeciętnej to Jaksa sugeruje, że to może być problem rozkalibrowanych wtrysków
-- krzysm
- Od: 9 mar 2007, 16:23
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 '99, Kombi, Diesel
Mazda 6 '06, Kombi, Diesel
Jeżeli przybywa do X to należy wymienić olej. Niestety DPF nie jest do krótkich odcinków. Możesz stosować dodatek do paliwa wspomagający procesy wypalania sadzy – co jakiś czas dolewany do paliwa skutecznie oczyszcza DPF z jej resztek.
Wypalanie co kilkaset kilometrów jest procesem naturalnym ale nie powinno się objawiać niczym innym niż zwiększonym chwilowym zużyciem paliwa.
Wypalanie co kilkaset kilometrów jest procesem naturalnym ale nie powinno się objawiać niczym innym niż zwiększonym chwilowym zużyciem paliwa.
> Wypalanie co kilkaset kilometrów jest procesem naturalnym ale nie powinno się objawiać niczym innym niż zwiększonym chwilowym zużyciem paliwa.
No właśnie. Niepokoi mnie, że zamiast regeneracji pasywnej pojawia się regeneracja aktywna (wg. opisu działania DPF by kmink). kmink pisze "Regeneracja aktywna inicjowana jest poprzez ECU w sytuacji gdy nie zostaną wytworzone w sposób „naturalny” odpowiednie warunki niezbędne do procesu regeneracji filtra."
Dlaczego te warunki niezbędne nie zostają wytworzone na autostradzie, przy obrotach ok. 2500 i więcej?
No i dlaczego ta kontrolka nigdy się nie włączyła w mieście, w korku itd. tylko zawsze w trasie?
No właśnie. Niepokoi mnie, że zamiast regeneracji pasywnej pojawia się regeneracja aktywna (wg. opisu działania DPF by kmink). kmink pisze "Regeneracja aktywna inicjowana jest poprzez ECU w sytuacji gdy nie zostaną wytworzone w sposób „naturalny” odpowiednie warunki niezbędne do procesu regeneracji filtra."
Dlaczego te warunki niezbędne nie zostają wytworzone na autostradzie, przy obrotach ok. 2500 i więcej?
No i dlaczego ta kontrolka nigdy się nie włączyła w mieście, w korku itd. tylko zawsze w trasie?
-- krzysm
- Od: 9 mar 2007, 16:23
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 '99, Kombi, Diesel
Mazda 6 '06, Kombi, Diesel
krzysm napisał(a):Dlaczego te warunki niezbędne nie zostają wytworzone na autostradzie, przy obrotach ok. 2500 i więcej?
prosze o konkrety:
1. jaka predkosc?
2. na jakim biegu byly te obroty 2500 i wiecej?
3 co to oznacza to wiecej?
jak juz beda te dane... mozna sie skusic na porownanie...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
> prosze o konkrety:
> 1. jaka predkosc?
> 2. na jakim biegu byly te obroty 2500 i wiecej?
> 3 co to oznacza to wiecej?
Patrzyłem przez ramię kierowcy więc dokładnie wszystkiego nie pamiętam ale ostatni przypadek to było na autostradzie w Czechach, obroty ok. 2500 na 5-ce więc chyba ok. 120 km/h. I wtedy włączyła się lampka DPF.
Wcześniej było ok. 1500km, głównie po autostradach czeskich, austriackich i niemieckich.
Prędkości różne (bo nawet na autostradach bywają ograniczenia, nawet do 60 km/h) ale obroty zawsze większe niż 2200.
Jak obserwuję żonę i córkę to zmieniają bieg zwykle przy 3000 obr. i jeśli miałyby jechać na mniej niż 2200 na wyższym to piłują np. na 2900 na niższym biegu. W związku z tym spalanie jest całkiem spore
> 1. jaka predkosc?
> 2. na jakim biegu byly te obroty 2500 i wiecej?
> 3 co to oznacza to wiecej?
Patrzyłem przez ramię kierowcy więc dokładnie wszystkiego nie pamiętam ale ostatni przypadek to było na autostradzie w Czechach, obroty ok. 2500 na 5-ce więc chyba ok. 120 km/h. I wtedy włączyła się lampka DPF.
Wcześniej było ok. 1500km, głównie po autostradach czeskich, austriackich i niemieckich.
Prędkości różne (bo nawet na autostradach bywają ograniczenia, nawet do 60 km/h) ale obroty zawsze większe niż 2200.
Jak obserwuję żonę i córkę to zmieniają bieg zwykle przy 3000 obr. i jeśli miałyby jechać na mniej niż 2200 na wyższym to piłują np. na 2900 na niższym biegu. W związku z tym spalanie jest całkiem spore
-- krzysm
- Od: 9 mar 2007, 16:23
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 '99, Kombi, Diesel
Mazda 6 '06, Kombi, Diesel
Że jeżdżę głownie w mieście i zazwyczaj wypada mi przepalanie na obwodnicy miasta to jadę na 3 biegu obroty 2500 prędkość 70km/h chwilowe spalanie wskazuje ok 11-12l
Na trasie nie zwracam uwagi obroty >2200
Na trasie nie zwracam uwagi obroty >2200
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):How to reset the DPF
1. Start the engine
2. Connect the pin in the red circle to earth (chassis).
3. Press the accelerator to the floor and realese 2 times.
Czy ktoś już to testował i o co w tym punkcie chodzi?
Czy to nie jest przypadkiem wymuszenie wypalania DPF??
Tylko zgaduje może ktoś mądrzejszy coś powie
ja spróbowałem....ale właściciel stał obok wózka i wolałem przerwać.
z objawów wychodzi na to,że następuje procedura wypalania DPF-u na postoju kontrolowana tylko przez PCM,silkik wchodzi na ok.1500 rpm i za chwilę zaczyna walić dymem z wydechu.poza tym wyraźnie widać,że obroty nie są stabilne,tylko lekko się wachają....
smile napisał(a):Po co zwiększać obroty do maksimum dwa razy?!
to nie zwiększanie obrotów dwa razy,ale piszą:
"wciśnij pedał przyspieszenia do podłogi i zwolnij – dwa razy"
zapomnieli dodać : zrób to szybko....
chodzi tylko o wysłanie rozkazu do PCM-u.
Witam, z góry przepraszam, że odgrzebuję stary temat ale nie widzę powodu aby zakładać nowy. Dzisiaj zaczęła mi migać kontrolka DPF. Zgodnie z tabelką zamieszczoną w poradniku dla silników diesla dotyczącą filtra DPF migająca kontrolka oznacza zapełnienie filtra powyżej 100%. Zastanawia mnie jednak fakt dlaczego kontrolka zaczęła od razu migać a nie świecić się (w końcu świecąca kontrolka oznacza zapchany filtr ale w mniejszym stopniu). W innym temacie przeczytałem, że migająca kontrolka może oznaczać zbyt wysoki poziom oleju i faktycznie... sprawdzałem i jest za dużo. Jutro lub po jutrze jadę wymienić. Nie wiem jednak czy istnieje konieczność przepalania filtra (w ASO), czy wystarczy sama wymiana oleju tym bardziej, że kontrolka DPF nie sygnalizowała wcześniej problemów.
- Od: 23 lut 2010, 11:23
- Posty: 59
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 323 S BA (1997r.) 1.5
Mazda 6 2006r, 2.0 diesel (121KM)
Qubass88 napisał(a):zy wystarczy sama wymiana oleju tym bardziej, że kontrolka DPF nie sygnalizowała wcześniej problemów.
wymien olej i skasuj inspekcje olejowa
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Qubass88 napisał(a):Nie wiem jednak czy istnieje konieczność przepalania filtra (w ASO), czy wystarczy sama wymiana oleju tym bardziej, że kontrolka DPF nie sygnalizowała wcześniej problemów.
Tylko wymiana oleju i skasowanie inspekcji olejowej!!
DPF zapewne masz czysty. Nie będzie konieczności wypalania.
krzysm napisał(a):ale oleju przybywa na tyle, że trzeba co parę tysięcy go wymieniać
Czy auto było na przeprogramowaniu PCM? Ze dwa lata temu była na to akcja serwisowa. Przed upgrade faktycznie oleju przybywało dosyć sporo, więc tu bym upatrywał problemu. Jeśli zaś chodzi o kontrolkę zapalającą się na trasie, to szczerze mówiąc nie mam pomysłu konkretnego. Może jakaś wtyczka od czujnika/sondy jest poluzowana albo dostaje zwarcia?
Pozdor Myjk
Witam
Miałem problem z autem, wyświetliły się kontrolki (engine+trakcje+dpf mruga) do tego auto trochę mulaste sie zrobilo, zatem :
1.Pojechałem do mechanika "niemaździanego" żeby sprawdzil mi kody błędów ,(bosh -komputer) pokazał błędy:
-P0098-czujnik powietrza zasysanego 2
-C1119-wartość rzeczyw. momentu silnika
-P2459-nie skasowana inspekcja olejowa
po sprawdzeniu , błedy zostały skasowane i był spokój na 300 km a potem znowu to samo.
2. Zaopatrzyłem się w Elma i sprawdziłem co jest nie tak- błąd P0098. Nie kasowałem bledu i pojechalem do aso.....W aso po diagnozie IDS-em potwierdził się błąd P0098, poszukali i okazalo sie ze kabel byl uszkodzony przy czujniku i naprawili. Przy okazji wgrali nowy soft(nowszego do mojego modelu ponoc ma nie byc) i zrobili korektę wtryskiwaczy, a na koniec pan z aso zadzwonil do mnie ze konieczne jest czyszczenie dpf
bo jest czesciowo zapchany. Troche sie zdziwilem bo bląd nie dotyczyl zapchanego dpf-a. Zastanawiam sie czy mnie nabili na kase czy faktycznie bylo cos nie tak (załuje ze nie poprosilem o wydruk zapchanego dpf). Co o tym Szanowni koledzy myslicie?
Miałem problem z autem, wyświetliły się kontrolki (engine+trakcje+dpf mruga) do tego auto trochę mulaste sie zrobilo, zatem :
1.Pojechałem do mechanika "niemaździanego" żeby sprawdzil mi kody błędów ,(bosh -komputer) pokazał błędy:
-P0098-czujnik powietrza zasysanego 2
-C1119-wartość rzeczyw. momentu silnika
-P2459-nie skasowana inspekcja olejowa
po sprawdzeniu , błedy zostały skasowane i był spokój na 300 km a potem znowu to samo.
2. Zaopatrzyłem się w Elma i sprawdziłem co jest nie tak- błąd P0098. Nie kasowałem bledu i pojechalem do aso.....W aso po diagnozie IDS-em potwierdził się błąd P0098, poszukali i okazalo sie ze kabel byl uszkodzony przy czujniku i naprawili. Przy okazji wgrali nowy soft(nowszego do mojego modelu ponoc ma nie byc) i zrobili korektę wtryskiwaczy, a na koniec pan z aso zadzwonil do mnie ze konieczne jest czyszczenie dpf

Ostatnio edytowano 10 kwi 2012, 17:09 przez Zryw, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lut 2011, 17:04
- Posty: 17
- Skąd: tarnów
- Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.
Z przepalaniem DPF to lecą sobie w kuleczki 
Mi powiedziano, że jest zapchany i w przeciągu 2 dni pewnie się zaświeci... Póki co minęły 3 miesiące i jakoś się nie zapaliło
Mi powiedziano, że jest zapchany i w przeciągu 2 dni pewnie się zaświeci... Póki co minęły 3 miesiące i jakoś się nie zapaliło
Myjk napisał(a):Czy auto było na przeprogramowaniu PCM?
Jeśli było to pewnie u Niemca. Poszukam wpisu w książce.
Ew. u Jaksy bo wiem, że jakieś upgrady robił. Mówił, że wgrywa nowy soft ale nie wiem czy to właśnie chodziło o PCM. Tyle, że się po tym nie poprawiło, delikatnie mówiąc.
-- krzysm
- Od: 9 mar 2007, 16:23
- Posty: 8
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 '99, Kombi, Diesel
Mazda 6 '06, Kombi, Diesel
krzysm napisał(a):Myjk napisał(a):Czy auto było na przeprogramowaniu PCM?
Jeśli było to pewnie u Niemca. Poszukam wpisu w książce.
Ew. u Jaksy bo wiem, że jakieś upgrady robił. Mówił, że wgrywa nowy soft ale nie wiem czy to właśnie chodziło o PCM. Tyle, że się po tym nie poprawiło, delikatnie mówiąc.
to podjedz do ASO, oni mają mozliwość odczytu i zaktualnienia oprogramowania
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krzysm napisał(a):Jeśli było to pewnie u Niemca. Poszukam wpisu w książce.
Ew. u Jaksy bo wiem, że jakieś upgrady robił. Mówił, że wgrywa nowy soft ale nie wiem czy to właśnie chodziło o PCM. Tyle, że się po tym nie poprawiło, delikatnie mówiąc.
Nie ma gwarancji, że zrobili to "u niemca". Również w książce, o ile taką w ogóle posiadasz (bo posiadać nie powinieneś), nie będzie wpisów na ten temat. Na to wszystko odpowiedzą jedynie w ASO, gdzie mają dostęp do GBD.
Pozdor Myjk
Witam pewnie będę się powtarzał ale nie mam już siły czytać 92 stron( sporo się naczytałem i mam straszny mętlik).
mój problem jest następujący.
1 Migająca kontrolka DPF po wymianie oleju miesiąc wcześniej na Dexelia
2 Podobno został zresetowany komputer po wymianie
3 Mechanik od kompa twierdzi że to nie jest błąd inspekcji oleju ale będzie wiedział co jest dopiero jak zostawię u niego samochód (podpinał kompa pod deską i nic nie wyczytał).
4 Zaleca wypalenie filtra i uzupełnienie płynu katalicznego Eolys ( a ja nie wiem czy takowy płyn w mazdzie 6 jest ?)
5 Mazda 6 2.0 2008 r przejechane 104 t
6 Wydaje mi się że przy wymianie nalano za dużo oleju od razu był stan max zamiast 3,8 nalali 4,2litra
7 Do najbliższego serwisu mam 70 km a ich ceny mnie odstraszają(Skierniewice)
Za konkretne rady z góry dziękuję
mój problem jest następujący.
1 Migająca kontrolka DPF po wymianie oleju miesiąc wcześniej na Dexelia
2 Podobno został zresetowany komputer po wymianie
3 Mechanik od kompa twierdzi że to nie jest błąd inspekcji oleju ale będzie wiedział co jest dopiero jak zostawię u niego samochód (podpinał kompa pod deską i nic nie wyczytał).
4 Zaleca wypalenie filtra i uzupełnienie płynu katalicznego Eolys ( a ja nie wiem czy takowy płyn w mazdzie 6 jest ?)
5 Mazda 6 2.0 2008 r przejechane 104 t
6 Wydaje mi się że przy wymianie nalano za dużo oleju od razu był stan max zamiast 3,8 nalali 4,2litra
7 Do najbliższego serwisu mam 70 km a ich ceny mnie odstraszają(Skierniewice)
Za konkretne rady z góry dziękuję
- Od: 24 lut 2011, 18:31
- Posty: 5
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD 2008 r
zrembu napisał(a):3 Mechanik od kompa twierdzi że to nie jest błąd inspekcji oleju ale będzie wiedział co jest dopiero jak zostawię u niego samochód (podpinał kompa pod deską i nic nie wyczytał).
Pierwsze ostrzeżenie. Jak mechanik mówi coś o zostawianiu auta na samo rozpoznanie problemu, tzn. że G... wie.
zrembu napisał(a):4 Zaleca wypalenie filtra i uzupełnienie płynu katalicznego Eolys ( a ja nie wiem czy takowy płyn w mazdzie 6 jest ?)
Drugie ostrzeżenie. W M6 2.0 nie ma płynu katalitycznego!
1. Zmień mechanika czym prędzej -- do Jaksy w Broniszach aż tak daleko ze Skierniewic nie masz, dojazd będzie tańszy niż bezcelowe wypalanie DPFu.
2. Skasuj inspekcję olejową (możesz także metodą chałupniczą) i jeździj dalej spokojnie.
Pozdor Myjk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6