czyszczenie zaworu EGR w RF7J – zdjęcia str. 1 i 5
wg. mego rozumowania:
Jak wyczytałem z różnych źródeł EGR jest po to żeby zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w spalinach. Dodatkowo DPF też jest jednym z takich elementów który jest za zaworem EGR. Idąc tokiem rozumowania jeżeli zaślepimy EGR nie będzie recyrkulacji spalin i wszystko będzie szło w wydech a co za tym idzie będzie zabijało DPF.
Porównam częstotliwości wypalania filtra przed i po czyszczeniem EGR, wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.
Jak wyczytałem z różnych źródeł EGR jest po to żeby zmniejszyć ilość szkodliwych substancji w spalinach. Dodatkowo DPF też jest jednym z takich elementów który jest za zaworem EGR. Idąc tokiem rozumowania jeżeli zaślepimy EGR nie będzie recyrkulacji spalin i wszystko będzie szło w wydech a co za tym idzie będzie zabijało DPF.
Porównam częstotliwości wypalania filtra przed i po czyszczeniem EGR, wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
marex napisał(a):... wyciągniętymi wnioskami pochwalę się na forum.
na to masy czekają..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Spaliny mają powiedzmy 900C i dlatego wypalają zaślepki EGR z aluminium, które jak dobrze pamiętam płynie przy 600C Sensowne zaślepki EGR są tylko z kwasówki o grubości >2mm
Nawet smar na 1100C nie jest w stanie utrzymać się przez wieczność, ale zawsze coś da.
Najważniejsze wyczyścić nagar żeby zawór się nie blokował, a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.
Nawet smar na 1100C nie jest w stanie utrzymać się przez wieczność, ale zawsze coś da.
Najważniejsze wyczyścić nagar żeby zawór się nie blokował, a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.
Pioteq25 napisał(a):..a na ile ten smar pomorze to nie mam pojęcia.
niekiedy ulega on szybko spaleniu a stwardniale pozstalosci sprawiaja kolejne problemy..
polecam lepiej niczym nie smarowac i co jakies dobre 50 tys km przeczyscic go ponownie
lub czesciej a to w zaleznosci od jakosci paliwa no i warunkow eksplatacji auta
i nie nalezy zapomiec, ze zbyt duze zamulania auta sprzyja powstawaniu nagaru w dolocie!
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
kalatos napisał(a):Czy fotorelację można zastosować do M6 przed liftem?
tak, to bardzo podobna procedura
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
nikt kto nie lubi zapalonych kontrolek na liczniku i pracy silnika w trybie awaryjnym, tego nie zrobi,
raczej..
pozdr.
E
raczej..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja do smarowania EGR stosuje preparat Henkel Plastilube numer katalogowy: 13616A
http://www.casg.pl/product-pol-331-Plastilube-smar.html.
http://www.loctite-kleje.pl/Teroson+Pla ... _t2383.htm
Co jakiś czas na wylot sprayu zakładam wężyk i w otwór EGRa pod spodem na sprężynę i iglicę wstrzykuje dawkę smaru. Później chodził lekko. Temperatura spalin nie jest taka straszna gdyż przechodzą przez chłodnicę spalin i ten smar to wytrzymywał.
http://www.casg.pl/product-pol-331-Plastilube-smar.html.
http://www.loctite-kleje.pl/Teroson+Pla ... _t2383.htm
Co jakiś czas na wylot sprayu zakładam wężyk i w otwór EGRa pod spodem na sprężynę i iglicę wstrzykuje dawkę smaru. Później chodził lekko. Temperatura spalin nie jest taka straszna gdyż przechodzą przez chłodnicę spalin i ten smar to wytrzymywał.
- Od: 7 mar 2010, 22:17
- Posty: 45
- Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM
Enduro napisał(a):nie nalezy zapomiec, ze zbyt duze zamulania auta sprzyja powstawaniu nagaru w dolocie!
eee to u mnie prawie czyściutko było (sam zawór podobnie "uwalony" jak u autora wątku, jednak dolot duuuużo czystszy)
Mam pytanie dotyczące zaworu proporcjonalnego
Po wymontowaniu zaworu ten grzybek pozostaje w położeniu w jakim się go wciśnie trzeba użyć trochę siły aby go wyciągnąć lub wcisnąć czy tak ma być ?
Do których pinów we wtyczce należy podłączyć napięcie aby zobaczyć czy zawór jest sprawny??
Po wymontowaniu zaworu ten grzybek pozostaje w położeniu w jakim się go wciśnie trzeba użyć trochę siły aby go wyciągnąć lub wcisnąć czy tak ma być ?
Do których pinów we wtyczce należy podłączyć napięcie aby zobaczyć czy zawór jest sprawny??
-
JankoM
marex napisał(a):grzybek powinien chodzić płynnie ale z lekkim oporem ...
zawsze...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5054958
Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
Kondzinsan
- Od: 7 gru 2011, 00:22
- Posty: 16
- Skąd: Szczecin, Pyrzyce
- Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM
Kondzinsan napisał(a):http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=pd&search_scope=userItems-5054958&string=mazda&us_id=5054958
Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
przy OBD2 nie dziala wszystko jak nalezy.
E.
Ostatnio edytowano 13 maja 2013, 20:11 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
Powód: nie ma potrzeby cytowania całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kondzinsan napisał(a):http://allegro.pl/listing/user/listing.php?order=pd&search_scope=userItems-5054958&string=mazda&us_id=5054958
Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
aktualizacja
Po czyszczeniu zaworu EGR w GH RF-7J nie trzeba go jakoś adoptować/ustawiać ...pytam ponieważ ten "zawor proporcjonalny" a dokładnie jego grzybek nie jest w stanie sam (przed czy po czyszczeniu) wyjść za pomocą tej sprężyny, podejrzewam że ów zawór proporcjonalny musi ten grzybek wciągać skoro go wysuwa i otwiera EGR....
Myślę że ta sprężyna jest tylko po to aby grzybek zawsze był przyciśnięty do EGR-a, bo na pewno ta sprężyna nie wypchnie grzybka z tego zaworu proporcjonalnego...
A w dodatku po czyszczeniu przepustnicy teraz mam piszczenie z jego okolicy (lub z silniczka który steruje zamknięciem/otwarciem), które cichnie jak wcisnę sprzęgło lub dodam delikatnie pedał gazu...
Myślę że ta sprężyna jest tylko po to aby grzybek zawsze był przyciśnięty do EGR-a, bo na pewno ta sprężyna nie wypchnie grzybka z tego zaworu proporcjonalnego...
A w dodatku po czyszczeniu przepustnicy teraz mam piszczenie z jego okolicy (lub z silniczka który steruje zamknięciem/otwarciem), które cichnie jak wcisnę sprzęgło lub dodam delikatnie pedał gazu...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6