Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez Jumbo » 26 sty 2012, 09:35

Pomocy – mam mazdę mpv 2003r po liftingu przebieg 120000 km – po zakupie wymiana rozrządu – komplet -oczywiście- oleju castrol edge 5w/30 po przejechaniu 1000km zniknał mi olej całe 5 litry samochód nie kopci – nie ma wycieków – ciśnienie oleju ok moc też – wlałem płukankę przejechałem 100 km i czynność powtórzyłem zalewając 5 litry oleju tym razem GM 5w/30 bo tańszy a parametry takie same jak castrola i po przejechaniu 700 km stwierdziłem że znowu nie mam oleju – co może byc przeczyną – gdzie znika mi taka ilość oleju – może ktoś pomoże – z góry wielkie dzięki
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 09:12
Posty: 9
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda MPV diesiel

Postprzez tadziol » 26 sty 2012, 12:12

Jumbo napisał(a):po przejechaniu 1000km zniknał mi olej całe 5 litry

ciekawe jak silnik przeżył jeżdżąc bez oleju ??
Jumbo napisał(a):samochód nie kopci – nie ma wycieków
Jumbo napisał(a):po przejechaniu 700 km stwierdziłem że znowu nie mam oleju
Jumbo napisał(a):gdzie znika mi taka ilość oleju

analizując to co napisałeś,jedyną możliwością jest to,że ktoś Ci go kradnie....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Grzeggorz » 26 sty 2012, 13:30

a silnik jest suchy? Może puszcza Tobie podkładka pod korkiem wlewu oleju?
Ja tak miałem i ubywało mi dość sporo do czasu, do kiedy nie zrobiłem z tym porządku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2011, 19:04
Posty: 88
Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku

Postprzez Jumbo » 26 sty 2012, 16:16

silnik jest suchy – nie ma wycieku spod korka
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 09:12
Posty: 9
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda MPV diesiel

Postprzez Pamek » 26 sty 2012, 17:53

Podkładki pod wtryskami wymienione?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez smile » 27 sty 2012, 17:26

Jumbo napisał(a):przez Jumbo » wczoraj, 08:35
Pomocy – mam mazdę mpv 2003r po liftingu przebieg 120000 km – po zakupie wymiana rozrządu – komplet -oczywiście- oleju castrol edge 5w/30 po przejechaniu 1000km zniknał mi olej całe 5 litry samochód nie kopci – nie ma wycieków – ciśnienie oleju ok moc też – wlałem płukankę przejechałem 100 km i czynność powtórzyłem zalewając 5 litry oleju tym razem GM 5w/30 bo tańszy a parametry takie same jak castrola i po przejechaniu 700 km stwierdziłem że znowu nie mam oleju – co może byc przeczyną – gdzie znika mi taka ilość oleju – może ktoś pomoże – z góry wielkie dzięki


1. Uzupełnij profil ( to coś z prawej strony )
2. Trochę chaotyczna wypowiedź.
3. Jeśli olej znika z silnika i nikt go nie kradnie to:
3a. jest wyciek
3b. jest spalany
Cudów nie ma...

Jak może sprawdzałeś ciśnienie oleju?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xANDy » 27 sty 2012, 17:49

Podkładki pod wtryskami jako pierwsze.
Na ciepłym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy dmucha albo chlapie.
I zrób to natychmiast – zanim zatrzesz silnik.

Aha – i w żadnym wypadku castrola!

PS. miałem ostatnio przypadkiem ""pod ręką" mazdę 6 z przebiegiem jakieś 150kkm (angol), i facetowi potrafiło zeżreć 2 litry oleju na 200 km. Dwa razy wymieniali mu turbinę i kazali zbierać na remont silnika.
Wymiana podkładek pod wtryskami załatwiła sprawę od razu. Po wymianie przejechał 1000km bez żadnych problemów. Nie będę zdradzał kosztów wymiany turbiny, nerwów i kosztu oleju ;P
Oczywiście trzeba było wyczyścić to i owo – pół litra oleju w IC...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jumbo » 27 sty 2012, 19:17

xANDy – odkręciłem korek wlewu oleju – nie chlapie lecz dmucha – byłem dzisiaj w sklepie moto i pytałem sprzedawcę o podkładki do wtrysków – opowiedziałem mu co sie dzieje i czy pomoże mi wymiana podkładek w tej sytuacji – stwierdził on że to nic nie da i że wina leży prawdopodobnie po stronie pierscieni uszczelnających lub turbiny – co o tym sądzisz (sądzicie)
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 09:12
Posty: 9
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda MPV diesiel

Postprzez smile » 27 sty 2012, 19:26

Jumbo napisał(a):stwierdził on że to nic nie da i że wina leży prawdopodobnie po stronie pierscieni uszczelnających lub turbiny


Jeżeli dmucha spalinami to nie pierścienie ani turbina a właśnie podkładki pod wtryskami. Ciekawe ile ten sprzedawca miał do czynienia z Mazdowymi dieslami :)

Mam nadzieję, że właśnie uzupełniasz dane w profilu – skąd jesteś i jakie auto :> :> :>
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez xANDy » 27 sty 2012, 20:04

Jumbo napisał(a):xANDy – odkręciłem korek wlewu oleju – nie chlapie lecz dmucha


Właściwie nie mam co komentować. Napisałem wystarczająco dużo. Napisałem BARDZO dokładnie i łopatologicznie w Poradniku o co chodzi z podkładkami i dlaczego. Nie ma sensu tego przytaczać ponownie. Mazda sama nie wiedziała o wadliwości własnych podkładek. Udało się to odkryć chyba dopiero jakieś 2 lata temu.
Sprzedawca nie ma o tym zielonego pojęcia bo skąd ma o tym wiedzieć niby? Czyta forum diesla mazdy??

Kup podkładki i wymień, przy okazji wyreguluj zawory (tylko, żeby Ci sprzedawca nie wciskał, że są hydrauliczne i same się kasują) – przeczytaj w Poradniku i będziesz wiedział nawet gdzie się daje silikon. Uderz choćby do Riki'ego i będziesz miał za chwilę pod ręką. Auta nie wyprawiaj w drogę, bo możesz zatrzeć silnik.

PS. w każdym silniku diesla przy ruszaniu wtrysków albo ich mocowań wymienia się podkładki. One są jednorazowe.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jumbo » 28 sty 2012, 01:01

dzięki bardzo za każdą informację –
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 09:12
Posty: 9
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda MPV diesiel

Postprzez emil_em » 22 mar 2012, 14:23

Witam,
mam ten sam problem ze spalaniem oleju, jakiś miesiąc temu oddałem auto do mechanika bo niepokojąco dużo brał oleju mam mazde 2.0 diesel 130km 2004r przejechane 159tys aktualnie sprowadzona z wloch. Auto mialo regenerowana turbine jakos 7-8 miesiecy temu oddalem do mechanika miesiac temu sprawdzil nie bylo zadnych wyciekow silnik nie bral oleju okazalo sie ze to turbina oddalem do reklamacji to powiedzieli ze to nie jest przyczyna zlej regeneracji tylko ze trzeba wymienic korpus i dodatkowo chociaz nie wiem co ma to wspolnego ze spalaniem powiedzial ze trzeba wyczyscic katalizator. Zamontowali mi turbine wymienili na nowy olej od tego czasu czyli jakis miesiac zrobilem 1,5 tys km w cyklu mieszanym dzis rano sprawdzalem bagnet i oleju jest do polowy. troche mnie niepokoi te zuzycie oleju. Czy macie koledzy jakis pomysl co moze byc przyczyna? Bede wdzieczny za jakie kolwiek informacje.

I druga sprawa latem po tym jak kupilem auto czyscilem egr ostatnio znowu mi sie zapalil na trasie i zauwazylem tez od jakiegos czasu spadek mocy. Po dotankowaniu auta kontrolki zniknely. Czy mozna w jakis sposob zdemontowac/zaslepic egr i miec juz z nim spokoj?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 1 cze 2011, 23:21
Posty: 9
Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport

Postprzez s4v4g3 » 22 mar 2012, 14:39

A sprawdzaliście czy nie macie przypadkiem parowozu z motoru? <glupek2> (czyt. wymiana podkładek pod wtryskami).
Odkręćcie korek od wlewu oleju na włączonym motorze – parowóz czy cicho i spokojnie? <rotfl>
Jeśli parowóz no to podkładeczki się kłaniają + kalibracka wtrysków + uszczelka pod klawiaturką na zaś :D Nie mówiąc jeszcze o regulacji zaworów przy okazji, aby mieć spokój :D
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez beart » 27 mar 2012, 08:06

Mam taki problem i sporo czytałem ale nadal nie rozwiązałem problemu a na rowerze do pracy już mi się nie chce jeździć...mianowicie
Jadąc na autostradzie jakieś 130 km nagle auto weszło na największe obroty i zaczęło kopcić jak szalone, zdjąłem auto z biegu ale nadal auto utrzymywało się na największych obrotach(turbo chodziło jak szalone-chyba zassało olej silnikowy).Musiałem zgasić auto i holować.Oddałem do mechaniora,sprawdził turbo-jest ok, sprawdził silnik-jest ok.Wymienił olej i zainkasował 140 funa.Auto nadal dmucha z wydechu pełno dymu biało-niebieskiego.Sprawdzałem podkładki pod wtryskiwaczami i są ok-wtryski nie miały nagaru a podkładki to nowy model, podkładek.Proszę o pomoc silnik to RF7j-10220 (a tak na marginesie to jest common rail czy nie?).
beart
 

Postprzez dobrzyn22 » 27 mar 2012, 09:07

Oddałem do mechaniora,sprawdził turbo-jest ok, sprawdził silnik-jest ok.Wymienił olej i zainkasował 140 funa.Auto nadal dmucha z wydechu pełno dymu biało-niebieskiego

to co to za mechanik?? :|

Kolor dymu ewidentnie wskazuje na spalanie oleju – może pierścienie??
Sprawdzałeś przewód z tyłu silnika do turbo, czy jest zaolejony??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez emil_em » 29 mar 2012, 11:22

Witam,
dzisiaj sprawdzilem co nieco i tak zadnych wyciekow nie ma jak pisalem kopci jak cholera jak jade i pokrece go na wyzszych obrotach tzn nawet przy kazdym biegu w momencie mocniejszego depniecia kopci jak cholera, rura wydechowa czarna od srodka po sprawdzeniu, po odkreceniu korka oleju w silniku leci para korek od spodu jest mokry i czarny od oleju i smierdzi troche ale nie wiem czy spalinami czy jak.. nie znam sie za bardzo nie wiem co i jak.
Panowie POMOCY!

dodam jeszcze ze gdzies tu czytalem na forum ze wadliwe podkladki pod wtryskami sa czesta przyczyna takich reakcji samochodu. i wymiana podkladek na dobry poczatek powinna zalatwic sprawe..
Ostatnio edytowano 29 mar 2012, 11:34 przez emil_em, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 1 cze 2011, 23:21
Posty: 9
Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport

Postprzez dobrzyn22 » 29 mar 2012, 11:32

po odkreceniu korka oleju w silniku leci para

jest nieduża różnica między tym co niektórzy uznawali za parę, a inni już za przezroczysty dymek...Mimo wszystko ja bym sprawdził(i najprawdopodobniej wymienił)podkładki pod wtryskami- nie są to ogromne koszty, można zrobić to samemu(jest nawet fotorelacja ;) )

Ciekawi mnie jeszcze to Twoje dymienie...jaki jest kolor spalin przy mocniejszym przygazowaniu??

PS. kiedy wymieniany był filtr paliwa??(poczytaj tu: --->klik<--- )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez emil_em » 29 mar 2012, 11:44

przy mocniejszym "przydepnieciu" oczywiscie dymi na czarna jak kazdy diesel.. ale dymi i to dosc mocno.. juz paru znajomych mowilo ze dosc mocno kopci sam w lusterku nawet to widze.. i martwi mnie to.. jutro wlasnie prawdopodobnie zaprowadze auto zeby mi wymienili podkladki zobacze jak auto bedzie sie zachowywac czy olej bedzie ubywal..

tak jak pisalem w poscie z 22marca naprawa turbiny po stwierdzeniu ze to jest przyczyna brania oleju odbyla sie pod koniec lutego wraz z wymiana filtrow i oleju.. a jak bralo tak bierze dalej no moze troche mniej bierze oleju ale bierze..
Początkujący
 
Od: 1 cze 2011, 23:21
Posty: 9
Skąd: Lubuskie/Międzyrzecz
Auto: Mazda 6 2.0 136KM Sport

Postprzez lemod » 20 cze 2012, 22:54

Witam forumowiczow :) Od roku jestem szczesliwym posiadaczem naszej kochanej Madzi ( 2.0 Diesel/136 KM 2004r., przejechane 170tys, rozrzad robiony przy 155tys.) Niestety gdy ostatnio przyszlo mi wymienic olej ( ok. 15 tys po ostatniej wymianie) bagnet byl prawie calkiem suchy. Podczas wymiany spuscilem tylko ok 2,5l starego oleju(elf 5w40). Nie bylo zadnych sladow wyciekow. Zalalem Valvoline MaxLife 5w40 i jak narazie po przejechaniu ok 1,5tys km nie widze ubytkow. Niestety po odkrecenia korka wlewu oleju madzia strasznie dymi, przy przyspieszani tez czasem lubi sobie pusci biala chmurke. Czy myslicie ze po takim wczesniejszym ubytku problemem moga byc tylko podkladki pod wtryskami, czy to cos powazniejszego z jej serduchem? Pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
lemod
 

Postprzez dobrzyn22 » 21 cze 2012, 22:12

lemod napisał(a):Czy myslicie ze po takim wczesniejszym ubytku problemem moga byc tylko podkladki pod wtryskami, czy to cos powazniejszego z jej serduchem?


zdecydowanie jak najwcześniej wymiana podkładek + czyszczenie smoka olejowego w misce !!
Zapraszam kolegę do poradnika i faq działu GG/GY, oraz działu diesel(mzr-cd), które są prawdziwymi kopalniami wiedzy, jakże niezbędnej typowemu użytkownikowi na codzień <czytaj>

PS.
jestem szczesliwym posiadaczem naszej kochanej Madzi ( 2.0 Diesel/136 KM 2004r)

te dane proszę wprowadzić do swojego profilu(z prawej str)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5230 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6