Zawór sterujący turbiną 2.0 CD 143 KM
Strona 1 z 1
Witam
Dzisiaj w warsztacie usłyszałem diagnozę:
"Zawór sterujący turbiną do wymiany"
Szukałem trochę w internecie i nie bardzo mogę znaleźć takie urządzenie. Natrafiłem też na wątki o zaworze VBC, czy to to samo?
Czego muszę szukać?
Z góry dzięki za pomoc.
Dzisiaj w warsztacie usłyszałem diagnozę:
"Zawór sterujący turbiną do wymiany"
Szukałem trochę w internecie i nie bardzo mogę znaleźć takie urządzenie. Natrafiłem też na wątki o zaworze VBC, czy to to samo?
Czego muszę szukać?
Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
turbina dmucha 0,5 bara, po ominięciu zaworu 1,5 bara
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
Mierzone w trakcie jazdy.
Ewidentny brak mocy w trakcie jazdy.
Dodam że samochód jest świeżo po szlifie wału korbowego, wyjmowany był cały silnik itd.
Od razu po odbiorze z warsztatu zauważyłem ten problem i taką diagnozę dostałem jak wróciłem do nich.
Ewidentny brak mocy w trakcie jazdy.
Dodam że samochód jest świeżo po szlifie wału korbowego, wyjmowany był cały silnik itd.
Od razu po odbiorze z warsztatu zauważyłem ten problem i taką diagnozę dostałem jak wróciłem do nich.
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
okrasa_lukasz napisał(a):"Zawór sterujący turbiną do wymiany"
Bardzo mało prawdopodobne

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
no tak tylko nie mogę znaleźć nigdzie takiego zaworu.
Czego tak naprawdę szukać?
Czego tak naprawdę szukać?
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
Ale skoro po ominięciu zaworu ciśnienie jest ok to chyba nic nie pozamieniali?
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
Problem w tym że robili to jak mnie nie było w warsztacie.
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
Trochę mi to rozjaśniło, poinformowali mnie również że Vacum pompa jest do regeneracji ale nie pomyślałem że to może mieć coś wspólnego a wygląda na to że to może być przyczyna....
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
Jestem właśnie po rozmowie z warsztatem: Powiedzieli że zawór na pewno jest uszkodzony bo gdy go omijają czyli podają ciśnienie bezpośrednio z Vacum-pompy na turbinę to wtedy turbina dmucha 1,5 bara a przez zawór 0,5 bara. A vacum-pompa swoją drogą jest do regeneracji bo dziwnie hałasuje.....
Co myślicie podjechać do kogoś innego żeby sprawdzili poprawność połączeń ? I ewentualnie do kogo w Warszawie najlepiej podjechać?
Co myślicie podjechać do kogoś innego żeby sprawdzili poprawność połączeń ? I ewentualnie do kogo w Warszawie najlepiej podjechać?
- Od: 1 wrz 2011, 09:31
- Posty: 30
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2.0 CD kombi 2006r
Jak jesteś z Warszawy, to pojedź do Jaksy – specjalizuje się w Mazdach i jest godny polecenia, i to nie jest ASO 
Co do Vacum, to zapewne "grzechocze" w okolicy 2000-3000 tyś obrotów – winne jest sprzęgiełko łączące Vacum pompę z wałkiem rozrządu i na wydajność jej to nie ma wpływu, jedynie hałasuje.
Co do Vacum, to zapewne "grzechocze" w okolicy 2000-3000 tyś obrotów – winne jest sprzęgiełko łączące Vacum pompę z wałkiem rozrządu i na wydajność jej to nie ma wpływu, jedynie hałasuje.
smile słusznie prawi...podjedź do Jaksy,bo widzę,że nie za bardzo idzie diagnozowanie problemu w obecnym warsztacie.omijanie zaworu sterującego nie jest w 100% wyrocznią co do jego ewentualnej usterki.
a poza tym,czy to taki problem porównać podłączenia wężyków ze zdjęciem,które masz w linku/temacie ode mnie
a poza tym,czy to taki problem porównać podłączenia wężyków ze zdjęciem,które masz w linku/temacie ode mnie
okrasa_lukasz napisał(a):Ale skoro po ominięciu zaworu ciśnienie jest ok to chyba nic nie pozamieniali?
chyba raczej tak!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pewnie źle złożone, jak pojedziesz tutaj –> www.autojaksa.com.pl to Ci zrobią jak nalezy.
W kwestii pompy podciśnienia – do wymiany jest łącznik między wałkiem rozrządu a pompą jak pisze smile

W kwestii pompy podciśnienia – do wymiany jest łącznik między wałkiem rozrządu a pompą jak pisze smile
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6