Przestawiane sie rozrządu M6 citd

Postprzez tomekd » 20 lut 2012, 22:29

Mam problem z przestawianiem sie rozrząduo o 2-3 ząbki na kole wałka rozrzadu( Mazda 6 2citd, 184tyś km, rozrząd wymiana 120tys km bez pompy)
Prolem zacząl sie w zeszłym roku w zimie, – 15C, silnik pali ale słychać, że coś nie tak (głośna praca), Cofam gaśnie i koniec kręci a nie pali. Diagnoza przestawiony rozrząd o 2 ząbki na kole wałka rozrządu(przebieg 160tyś). Wymiana paseka, napinacza, rolek(muszę wierzyć na słowo). Po miesiacu ale w w temp. plusowej to samo!. Powrót do mechanika ustawiają jest ok.
Nie było problemów do poczatku lutego (przebieg ok. 180tyś km) i znowu w temp. ok. -15C, przestawia się paseko 2 zabki na kole wałka rozrzadu.
Po ustawieniu jest ok. Silnik pracuje równo, cicho bez uwag. W mrozy stoi w garażu, kilka razy pale jest ok.
W tą niedziele wyjeżdżam pózniej stoi( temp na plusie) i znowu ta sama sytuacja! Co robić? trzeci raz wymieniać pasek napinacz? Czy wymienić koło pasowe na wałku rozrządu i pompę wody? Pewnie byłoby najlepiej wszstko ? ale czy napewno rozwiaże to problem, no i kasa. Jeśli byłby problem w 'silniku' to po przejechaniu 20tys km by napewno sie ujawnił. Troche przejrzałem różne wątki ale brak jednoznacznej odpowiedzi co jest przyczyną.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 19:30
Posty: 4
Auto: mazda 6 2citd 2006

Postprzez sulfar » 21 lut 2012, 17:54

Witam,

Mam podobny problem w moje mazdzie przebieg 256 tys. minusowa temperatura powoduje przeskok paska o 1-2 zęby. a osobiście stawiam na napinacz i rolkę napinającą. Wcześniej stawiałem na pompę wspomagania po drugiej stronie wałka ale ona pracuje poprawnie. Zwróć uwagę w który momencie gaśnie ci silnik mi zawsze gasł przy skręconych kołach kiedy pompa wspomagania przekazuje największy moment na wałek rozrządu. Co może wskazywać na zbyt luźny pasek. Zastosowałem patent który sprzedał mi Enduro z blokowaniem rolki napinającej przed cofaniem się. Zobaczymy. Jeszcze raz dziękuję Enduro.

PS. podpowiedzcie czy tak wygląda poprawnie napięty pasek w M6 2.0 Citd http://imageshack.us/g/835/dqrg.mp4/ bo mam pewnie wątpliwości . Dzięki.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2010, 21:13
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD

Postprzez tomekd » 21 lut 2012, 20:02

Nie zauwazyłem aby był problem związany ze skrętem koł. U mnie problem występuje już podczas odpalania tzn samochód na postoju zapala słychać, że coś jest nie tak. Ostanio cofnołem zakręciłem i jechałem( słychać że silnik nie pracuje dobrze) po zatrzymaniu już nie odpali(blokada przez kom- połozenie wałów).
Dzisiaj mechanik rozebrał rozrząd i okazało się, że to przeskok był większy niz zwykle. Po ustawienieu znaków i założeniu paska samochód odpalłił- chyba nic się nie stało (próba bez jazdy na stanowisku auto nie do konca złożone). Teraz się zastanawiam co dalej robić. tzn co wymieniać?!
U mie napięcie paska wygląda podobnie. Może rzeczywiście jest coś nie tak z tą pompą, tzn stawia wiekszy opór co powduje przeskok na kole( na tym kole jest w sumie mały kąt opasania paskiem?!). Przyczyna jakś musi być bo jeśłi wszysko jest ok. w moim przypadku do 160tys km a teraz jest żle.
Moze ktoś wie co z tą pompą wspomagania -problem generalnie jest przy niskich temp.-gęsty olej = większy opór.
Jak ta podkładka mam wygladać?
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 19:30
Posty: 4
Auto: mazda 6 2citd 2006

Postprzez dobrzyn22 » 21 lut 2012, 23:30

koledzy poczytajcie tu:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=125898&start=100

ok.10-11 post od góry ;) (na str.6)

może to to samo :D ??
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5234 (22/71)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 22 lut 2012, 21:11

tomekd, może ci napinacz hydrauliczny padł? Jesteś pewny co do jego stanu / wymiany? Jeżeli przeskakuje rozrząd tak często jak u Ciebie, to albo jest za długi pasek albo źle napięty. Ewentualnie podkładka blokujące jest w stanie pomóc ( jutro powinienem mieć jej zdjęcie, nr katalogowy i cenę ) ale jeżeli masz niesprawny napinacz to żadna podkładka go nie uzdrowi.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez tomekd » 22 lut 2012, 22:34

smile,
podeślj mi namiar na ta podkładkę, podobno jest to elemnt montowany przez serwis w niemczech – nie jest to rozwiazanie producenta? W moim przypadku raczej cofanie napędu nie wystepuje.
zakupiłem dzisiaj kompletny rozrzad z pompą – wymienie i zobaczymy co dalej.
Początkujący
 
Od: 20 lut 2012, 19:30
Posty: 4
Auto: mazda 6 2citd 2006

Postprzez smile » 22 lut 2012, 22:44

To jest rozwiązanie producenta, nr części i opakowanie Mazdy a sama część jest zamawiana przez ASO z magazynu centralnego w Belgii standardową procedurą. Nie wiem co montują Niemcy, może mają jakiś swój twór albo są sprzeczne informacje.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Riki » 23 lut 2012, 00:07

Jest jakiś twór na rynku..... macałem – dorabiają ludzie sobie :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez sulfar » 23 lut 2012, 08:18

Racja, nie widzę sensu zamawiania takiej podkładki kwestia metodą chałupniczą stworzenia podobnej <glupek2> . Tak jak ja to zrobiłem wczoraj i muszę przyznać odpukać pracuje wszystko poprawnie.
Początkujący
 
Od: 30 cze 2010, 21:13
Posty: 8
Auto: Mazda 6 2003 2.0 MZR-CD

Postprzez Enduro » 9 mar 2012, 22:55

tomekd napisał(a):smile,
podeślj mi namiar na ta podkładkę, podobno jest to elemnt montowany przez serwis w niemczech – nie jest to rozwiazanie producenta? W moim przypadku raczej cofanie napędu nie wystepuje.
zakupiłem dzisiaj kompletny rozrzad z pompą – wymienie i zobaczymy co dalej.

sam sobie ją zrób,
tymbardziej, że ponoc serwisowy ori kosztuje ok. 300 pln
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6