Zwiększone wibracje (rozw. – niedokręcona poduszka silnika)

Postprzez Myjk » 30 maja 2008, 11:21

Jaksa napisał(a):nie ukrywam ze rozmowy z kolegami z Warszawskich ASO's

Niemożliwe, Tomek nie wie? hihihih
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Grześkowiak85 » 30 maja 2008, 11:48

Dzięki za zmiankę.A co do wibracji,to wczoraj wziąłem sięza sprawdzienie poduszek od silnika.
Odkręciłem zbiornik do spryskiwacza i ukazała mi się poducha na 3 śróbach,z których jedna nibyła dokręcona jakieś(jakieś 2 centymetry luzu) <lol> <lol> <lol>
Wibracje znikły po dokręceniu hahaha hahaha .
Tylko dorwać tego idiotę,który tam grzebał i nidokręcił.Dziękiwielkie dla wszystkich za pomoc i życzę aby Wasze Madzie nigdy niepotrzebowały doktora.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2008, 23:25
Posty: 51
Auto: M6 TS2,TD136k,03r.anglik,

Postprzez Grzyby » 30 maja 2008, 11:52

Grześkowiak85 napisał(a):ukazała mi się poducha na 3 śróbach,z których jedna nibyła dokręcona jakieś(jakieś 2 centymetry luzu)
Wibracje znikły po dokręceniu



Dobrze wiedzieć – zmienię w temacie :)
<spoko>
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez magicadm » 30 maja 2008, 12:31

Grześkowiak85 napisał(a):Tylko dorwać tego idiotę,który tam grzebał i nidokręcił.

Kurcze, dywersant się trafił :| hahaha
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez zdzich44 » 30 maja 2008, 14:51

magicadm napisał(a):
Grześkowiak85 napisał(a):Tylko dorwać tego idiotę,który tam grzebał i nidokręcił.

Kurcze, dywersant się trafił :| hahaha


Na pewno nie masz z tym nic wspólnego? Te padające dwumasówki to Twoja działka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2008, 22:31
Posty: 150 (1/2)
Skąd: Kraków
Auto: GL 2.5 AT 2017
BN SkyPassion 2018
Były:
GY 2004 2.0 CITD
GH 2010 2.2 163KM
BM SkyEnergy 2014

Postprzez Myjk » 30 maja 2008, 15:03

Grzyby napisał(a):Dobrze wiedzieć – zmienię w temacie

No, to już spokojnie następnym razem pojadę na 1/4 ;) skoro wystarczy śrubkę dokręcić w razie awarii... :]

zdzich44 napisał(a):Na pewno nie masz z tym nic wspólnego? Te padające dwumasówki to Twoja działka

To akurat tylko i wyłącznie teorio-spiskowiec. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez magicadm » 30 maja 2008, 15:20

Myjk napisał(a):wystarczy śrubkę dokręcić w razie awarii...

Muszę u siebie posprawdzać :|
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Jaksa » 30 maja 2008, 19:28

Myjk napisał(a):Niemożliwe, Tomek nie wie?
No własnie nie ..... mówi ze przesadzam z tymi wibracjami.....powiedział abym olał sprawe :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Myjk » 30 maja 2008, 19:34

Jaksa napisał(a):No własnie nie ..... mówi ze przesadzam z tymi wibracjami.....

Pewnie że przesadzasz! Wcale nie jesteś twardy! Trzeba było sobie kupić M6 w benzynie! <lol> ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 30 maja 2008, 19:45

Myjk napisał(a):Trzeba było sobie kupić M6 w benzynie
Mam na stanie taką ( jak wiesz ) ale nie chce tego silnika , za to zonka jest cała w skowronkach .....i niech tak zostanie <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 30 maja 2008, 19:55

Jaksa napisał(a):ale nie chce tego silnika


dlaczego? :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 30 maja 2008, 20:04

Dlatego ze nie daje mi tego co daje dyszel , jezdze duzo po miescie i potrzebuję szybkiego "kopa" czego nie ma w benzynie a poza tym silnik przy 4 tysiącach jest głosny i jeszcze jedno , w ogole nie przeraza mnie cena ropy na stacji ( obecnie benzynka jest deko tansza tak? ) <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 31 maja 2008, 09:06

Grześkowiak85 napisał(a):Odkręciłem zbiornik do spryskiwacza i ukazała mi się poducha na 3 śróbach,z których jedna nibyła dokręcona jakieś(jakieś 2 centymetry luzu)
Wibracje znikły po dokręceniu .
Tylko dorwać tego idiotę,który tam grzebał i nidokręcił.

Prawdopodobnie przy zmianie paska rozrządu (trzeba zdjąć w ogóle tę poduchę wtedy).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Jaksa » 31 maja 2008, 19:38

xANDy napisał(a):Prawdopodobnie przy zmianie paska rozrządu (trzeba zdjąć w ogóle tę poduchę
Dokładnie tak jak piszesz....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez beton1980 » 3 cze 2009, 01:57

Witam. Jestem tu nowy i niezbyt się znam na mechanice, ale mam też wrażenie, że Mazda 6 GY 2002 121 KM, którą oglądałem ma podobne objawy. Znając usterkę sprzęgła w aucie mojej Mamy (avensis sr 2002 d4d) znałem temat wibracji powodowanych dwumasówką. Nie pamiętam jak wyglądała sprawa obrotów i okoliczności w jakich się one pojawiały, ale były. Dlatego myslałem, że o to chodzi w potencjalnie mojej M6.
Bardzo intrygująca jest ewentualność z tą poduszką, bo może to świadczyć w jakimś stopniu o dokonanej wymianie rozrządu. Proszę napisać w jakim zakresie lub okolicznościach pojawiały się owe wibracje w przypadku problemu z poduszką? Czy uszkodzone lub nie dokręcone poduszki mogą świadczyć o "dzwonie"?
Dzięki za odpowiedź i za całe forum, bo w ciągu kilku dni wiele się nauczyłem i tylko dzięki MazdaSpeed zwróciłem na to uwagę.
W oglądanej przeze mnie M6 czuć było wibracje ok 1200-1300 obrotów/min po czym przy ok 1600-1700 pojawiały się ponownie ale inne trochę. Jako że nie znam sie na tym, moge powiedzieć, że jakby odczuwalne były na kierownicy i fotelu i jakby większa ich amplituda sie pojawiała a częstotliwoś była mniejsza. Nadmieniam, że auto tylko odpaliłem w komisie a nie jechałem nim. Proszę o poradę bo sie napaliłem na ten samochodzik i nie chcę tak po prostu go olać bez drążenia szczegułów.

Kolejne pytanie jest tu chyba nie na miejscu, ale jak powinny wyglądać tylne nadkola?
W oglądanej M6 jest jakby filc ( to podobno standard ) a brzegi błotnika od spodu sa pokryte warstewką ok 0,5 mm "jakiegoś czegoś" jakby ni to smoły ni gumy....
Czy może tak była realizowana akcja serwisowa dotycząca korozjii?

Czy drzwi pod czarną warstwą obramowania szyb mają oryginalny kolor nadwozia, czy to podpada??

Auto ma teoretycznie 124 kkm i takie tam...
Pieczątki z trzech ASO w niemczech ale wszytkie w promieniu 120 km.

Dzięki.
Pozdrawiam.

Dominik.
beton1980
 

Postprzez przemek_bsi » 10 lut 2012, 15:42

Czy wibrację w zakresie ok 900 obr.,mogą być spowodowane uszkodzoną poduszką. Od niedawna w moim aucie w tym zakresie mam dosyć moce wibracje. Wystarczy minimalnie zwiększyć obroty i wszystko wraca do normy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez marcin01 » 10 lut 2012, 22:39

przemek_bsi napisał(a):Czy wibrację w zakresie ok 900 obr.,mogą być spowodowane uszkodzoną poduszką. Od niedawna w moim aucie w tym zakresie mam dosyć moce wibracje. Wystarczy minimalnie zwiększyć obroty i wszystko wraca do normy.

U mnie jest podobnie. Czy to poduszka?
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2011, 00:06
Posty: 6
Skąd: Trzebinia
Auto: M6 MZR-CD 136 KM '2004

Postprzez zboq » 13 lut 2012, 09:42

U mnie to samo, na luzie drga mi kierownica, fotel, maska którą widzę przez szybę że drga. Po podniesieniu obrotów delikatnie drgania znikają. Mam tak od zakupu auta 2 lata temu i 20tys km temu a z dwumasówką nie mam problemu póki co.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Ramirez » 18 lut 2012, 17:13

Witam,
również walczę z wibracjami na wolnych obrotach. Po lekkim dodaniu gazu (tak ok 1000 obr./min) – cisza ale wyżej znów wracają. :( Może to kwestia mrozów i zwiększenia twardości elementów amortyzujących silnik (poduszek) ? Dodam tylko, że jeżdzę w pracy codziennie różnymi dieslami (jtd fiata i td Forda) i podobnych zależności tam nie zauważyłem a mrozy w B-stoku mieliśmy ostre...
Zastanawiam się jeszcze nad wtryskami. Zalałem Forte ale to było w tym tyg. trzeba więc odczekać.
Dodam, że jeśli chodzi o ON to lejemy BP ultimate i przynajmniej z odpalaniem nie mamy problemów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 kwi 2008, 12:04
Posty: 13
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 CD 100 kW sport kombi

Postprzez przemek_bsi » 18 lut 2012, 23:08

Ramirez napisał(a):Może to kwestia mrozów

U mnie występują tylko podczas mrozów i tylko na biegu jałowym. Minimalne zwiększenie obrotów powoduje brak drgań. Teraz temperatura jest w granicach zera, to są minimalne.
Jakbyś mógł to napisz czy coś się zmieniło po wlaniu forte.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6