Głośna praca turbiny po wizycie w serwisie Mazdy. Możliwe?

Postprzez gregor_z » 4 lip 2011, 12:03

Witam, ok. 2 tygodnie temu wymieniałem w serwisie Mazdy:
podkładki pod wtryski
uszczelkę pokrywy silnika
olej z filtrem.
Było też czyszczenie smoka.

Po odbiorze z serwisu zauważyłem że bardzo głośno słychać turbo. Zrobiłem 3 tyś kilometrów i mogę stwierdzić iż wcześniej tego nie było. Czy możliwe że podczas wymiany czegoś nie założyli ponownie, ew. układ stał się na tyle nieszczelny że zacząłem odczuwać moment włączenia się turbiny?

Proszę o info, czy mam jechać z reklamacją do serwisu i prośbę o diagnostykę.
Ostatnio edytowano 6 lip 2011, 07:14 przez gregor_z, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez Hubix » 4 lip 2011, 14:39

Trudne pytanie.

Wiesz jaki olej został wlany ? Jaka lepkość ? Czy stary olej był dawno wymieniany ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez maselek » 4 lip 2011, 18:17

gregor_z

Który to serwis
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez jozim » 4 lip 2011, 19:52

Witam
Miałem kiedyś podobny problem. Przez przypadek zamieniłem wężyk, który steruje geometrią turbiny i turbina chodziła ciągle na maksymalnych obrotach. Te wężyki są dwa pod pokrywą silnika za pompą podciśnienia. Wężyk od turbiny ma być podłączony do dłuższej rurki. Oby to było to........powodzenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez gregor_z » 5 lip 2011, 08:49

Hubix napisał(a):Trudne pytanie.
Wiesz jaki olej został wlany ?

Wiem, sam kupowałem: Dexelia
Hubix napisał(a):Jaka lepkość ? Czy stary olej był dawno wymieniany?

16000 km temu
maselek napisał(a):gregor_z
Który to serwis

Na razie nie chcę zdradzać tajemnicy. Może to nie ich wina :) Podpowiem, że woj. podlaskie.

jozim napisał(a):Witam
Miałem kiedyś podobny problem. Przez przypadek zamieniłem wężyk, który steruje geometrią turbiny i turbina chodziła ciągle na maksymalnych obrotach. Te wężyki są dwa pod pokrywą silnika za pompą podciśnienia. Wężyk od turbiny ma być podłączony do dłuższej rurki. Oby to było to........powodzenia.

Nawet nie pytam o konsekwencje. Na tyle co ja się znam – to by jakieś zdjęcie się przydało. <glupek2>

Edit by Bandit:
Proszę bardzo
;)
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

PostTen post został usunięty przez Bandit 13 lip 2011, 19:05.

PostTen post został usunięty przez Bandit 13 lip 2011, 19:06.

Postprzez Bandit » 5 lip 2011, 20:40

Zapraszam do regulaminu forum.

Popraw temat na zgodny z regulaminem (masz 24 godz inaczej temat trafi do kosza) i nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj". Pominę fakt, że podobny temat już istnieje, bo tu skutek jest po wizycie w ASO więc temat zostaje.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez gregor_z » 6 lip 2011, 07:12

Bandit napisał(a):Zapraszam do regulaminu forum.

Popraw temat na zgodny z regulaminem (masz 24 godz inaczej temat trafi do kosza) i nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj". Pominę fakt, że podobny temat już istnieje, bo tu skutek jest po wizycie w ASO więc temat zostaje.


Temat poprawię.

PS. Wydaję mi się, jeśli odpowiadam 2 różnym userom, to chyba mogę ich zacytować – nie trzeba od razu kasować posta.

Pzdr.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez chmooreck » 6 lip 2011, 08:05

gregor_z napisał(a):Wydaję mi się

Masz rację, wydaje Ci się ;)
Można w jednym poście cytować różnych autorów, cytujesz (klikasz "cytuj") podczas edycji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1122 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Bandit » 13 lip 2011, 19:01

chmooreck napisał(a):
gregor_z napisał(a):Wydaję mi się

Masz rację, wydaje Ci się ;)
Można w jednym poście cytować różnych autorów, cytujesz (klikasz "cytuj") podczas edycji.

Zaznaczasz wybrany tekst i naciskasz "cytuj" i cytujesz tylko ten fragment który chcesz i tak kilka razy (w jednym poście). Koniec OT :)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez gregor_z » 10 lis 2011, 22:51

Witam, chciałbym odświeżyć nieco temat.

Póki temperatura na zewnątrz była wysoko na plusie i silnik szybko się nagrzewał, wyraźnie słychać było hałas przy przyspieszaniu, nie było czuć takiego przyspieszenia oraz wylatywał dym z rury przy ok. 2500-3000 obrotów.
Aktualnie, przy temp. ujemnej bądź bliskiej 0 objawy te ustępują, tzn. przyspiesza ładnie, nie słychać szumu oraz brak dymienia do momentu "złapania " normalnej temperatury na wskaźniku.

Czy to świadczy na 100 % o wadliwej turbinie?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez smile » 15 gru 2011, 14:50

To świadczy o tym, że to nie turbina jest przyczyną problemu. Turbo masz OK!
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez gregor_z » 15 gru 2011, 21:02

Witam, trochę mnie to uspokoiło. Muszę jechać gdzieś na diagnostykę, czy może wiesz gdzie szukać.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez smile » 15 gru 2011, 21:23

gregor_z napisał(a):Witam, trochę mnie to uspokoiło. Muszę jechać gdzieś na diagnostykę, czy może wiesz gdzie szukać.

Pozdrawiam


Co znaczy turbo głośniej pracuje? Jakie dźwięki słyszysz i kiedy? Bardziej bym się skłaniał do nieszczelności przy przewodach pomiędzy filtrem powietrza i turbo lub turbo a intercoler lub z przewodami podciśnienia (takie małej średnicy czarne wężyki przy pompie Vacum – podciśnienia).
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6