Witam, ok. 2 tygodnie temu wymieniałem w serwisie Mazdy:
podkładki pod wtryski
uszczelkę pokrywy silnika
olej z filtrem.
Było też czyszczenie smoka.
Po odbiorze z serwisu zauważyłem że bardzo głośno słychać turbo. Zrobiłem 3 tyś kilometrów i mogę stwierdzić iż wcześniej tego nie było. Czy możliwe że podczas wymiany czegoś nie założyli ponownie, ew. układ stał się na tyle nieszczelny że zacząłem odczuwać moment włączenia się turbiny?
Proszę o info, czy mam jechać z reklamacją do serwisu i prośbę o diagnostykę.
Głośna praca turbiny po wizycie w serwisie Mazdy. Możliwe?
Strona 1 z 1
Witam
Miałem kiedyś podobny problem. Przez przypadek zamieniłem wężyk, który steruje geometrią turbiny i turbina chodziła ciągle na maksymalnych obrotach. Te wężyki są dwa pod pokrywą silnika za pompą podciśnienia. Wężyk od turbiny ma być podłączony do dłuższej rurki. Oby to było to........powodzenia.
Miałem kiedyś podobny problem. Przez przypadek zamieniłem wężyk, który steruje geometrią turbiny i turbina chodziła ciągle na maksymalnych obrotach. Te wężyki są dwa pod pokrywą silnika za pompą podciśnienia. Wężyk od turbiny ma być podłączony do dłuższej rurki. Oby to było to........powodzenia.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Hubix napisał(a):Trudne pytanie.
Wiesz jaki olej został wlany ?
Wiem, sam kupowałem: Dexelia
Hubix napisał(a):Jaka lepkość ? Czy stary olej był dawno wymieniany?
16000 km temu
maselek napisał(a):gregor_z
Który to serwis
Na razie nie chcę zdradzać tajemnicy. Może to nie ich wina
jozim napisał(a):Witam
Miałem kiedyś podobny problem. Przez przypadek zamieniłem wężyk, który steruje geometrią turbiny i turbina chodziła ciągle na maksymalnych obrotach. Te wężyki są dwa pod pokrywą silnika za pompą podciśnienia. Wężyk od turbiny ma być podłączony do dłuższej rurki. Oby to było to........powodzenia.
Nawet nie pytam o konsekwencje. Na tyle co ja się znam – to by jakieś zdjęcie się przydało.

Edit by Bandit:
Proszę bardzo
- Od: 16 wrz 2010, 22:24
- Posty: 23
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004
Zapraszam do regulaminu forum.
Popraw temat na zgodny z regulaminem (masz 24 godz inaczej temat trafi do kosza) i nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj". Pominę fakt, że podobny temat już istnieje, bo tu skutek jest po wizycie w ASO więc temat zostaje.
Popraw temat na zgodny z regulaminem (masz 24 godz inaczej temat trafi do kosza) i nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj". Pominę fakt, że podobny temat już istnieje, bo tu skutek jest po wizycie w ASO więc temat zostaje.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Bandit napisał(a):Zapraszam do regulaminu forum.
Popraw temat na zgodny z regulaminem (masz 24 godz inaczej temat trafi do kosza) i nie pisz posta pod postem, używaj opcji "edytuj". Pominę fakt, że podobny temat już istnieje, bo tu skutek jest po wizycie w ASO więc temat zostaje.
Temat poprawię.
PS. Wydaję mi się, jeśli odpowiadam 2 różnym userom, to chyba mogę ich zacytować – nie trzeba od razu kasować posta.
Pzdr.
- Od: 16 wrz 2010, 22:24
- Posty: 23
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004
chmooreck napisał(a):gregor_z napisał(a):Wydaję mi się
Masz rację, wydaje Ci się
Można w jednym poście cytować różnych autorów, cytujesz (klikasz "cytuj") podczas edycji.
Zaznaczasz wybrany tekst i naciskasz "cytuj" i cytujesz tylko ten fragment który chcesz i tak kilka razy (w jednym poście). Koniec OT
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Witam, chciałbym odświeżyć nieco temat.
Póki temperatura na zewnątrz była wysoko na plusie i silnik szybko się nagrzewał, wyraźnie słychać było hałas przy przyspieszaniu, nie było czuć takiego przyspieszenia oraz wylatywał dym z rury przy ok. 2500-3000 obrotów.
Aktualnie, przy temp. ujemnej bądź bliskiej 0 objawy te ustępują, tzn. przyspiesza ładnie, nie słychać szumu oraz brak dymienia do momentu "złapania " normalnej temperatury na wskaźniku.
Czy to świadczy na 100 % o wadliwej turbinie?
Pozdrawiam
Póki temperatura na zewnątrz była wysoko na plusie i silnik szybko się nagrzewał, wyraźnie słychać było hałas przy przyspieszaniu, nie było czuć takiego przyspieszenia oraz wylatywał dym z rury przy ok. 2500-3000 obrotów.
Aktualnie, przy temp. ujemnej bądź bliskiej 0 objawy te ustępują, tzn. przyspiesza ładnie, nie słychać szumu oraz brak dymienia do momentu "złapania " normalnej temperatury na wskaźniku.
Czy to świadczy na 100 % o wadliwej turbinie?
Pozdrawiam
- Od: 16 wrz 2010, 22:24
- Posty: 23
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004
gregor_z napisał(a):Witam, trochę mnie to uspokoiło. Muszę jechać gdzieś na diagnostykę, czy może wiesz gdzie szukać.
Pozdrawiam
Co znaczy turbo głośniej pracuje? Jakie dźwięki słyszysz i kiedy? Bardziej bym się skłaniał do nieszczelności przy przewodach pomiędzy filtrem powietrza i turbo lub turbo a intercoler lub z przewodami podciśnienia (takie małej średnicy czarne wężyki przy pompie Vacum – podciśnienia).
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6