Zatarty silnik diesla
Czyli kazdy RF7J pasi 
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
bieski napisał(a):Kolega ma M5 z silnikiem RF7J o mocy 110 KM
Zerknąłem do poradnika i też już wiem
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Proponuje najpierw wymontowac silnik , rozebrac i zweryfikowac , jak znam te silniki modlic sie trzeba aby wał korbowy wydał na III szlif , gdy niestety nie wyda szukaj silnika . Koszty od 4 do 10 tys zł .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Proponuje najpierw wymontowac silnik , rozebrac i zweryfikowac , jak znam te silniki modlic sie trzeba aby wał korbowy wydał na III szlif , gdy niestety nie wyda szukaj silnika . Koszty od 4 do 10 tys zł .
szlif nie wyda na jednym korbowodzie nie było panewki i chyba tak jezdziła jakiś czas.
po wyciągnięciu silnika będzie ostateczna dyagnoza
szlif nie wyda na jednym korbowodzie nie było panewki i chyba tak jezdziła jakiś czas.
po wyciągnięciu silnika będzie ostateczna dyagnoza
- Od: 16 lip 2010, 18:38
- Posty: 22
Używany wał to ok.2000 zł uszczelki panewki
szukaj innego motoru 


Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
zobaczę jak będzie silnik wyjęty i rozebrany na kawałki i wtedy będzie decyzja.
mam pytanie do użytkowników mazd 6 z silnikiem 2.0 136km. citd.
przeczytałem wprawie cały temat czy mazdy 6 z tym silnikiem wszystkie mają takie wady (silnik zaciera się po przyjechaniu około 100000km)czy tylko pojedyncze sztuki bo jak kupie drugi silnik i po przejechaniu 5000km będzie to samo chyba się załamie.
kupiłem mazde6 z zatartym silnikiem za 13t. i po oględzinach koszt naprawy około 7,8t.
silnik zakatowany wał do 4go szlifu
mam pytanie do użytkowników mazd 6 z silnikiem 2.0 136km. citd.
przeczytałem wprawie cały temat czy mazdy 6 z tym silnikiem wszystkie mają takie wady (silnik zaciera się po przyjechaniu około 100000km)czy tylko pojedyncze sztuki bo jak kupie drugi silnik i po przejechaniu 5000km będzie to samo chyba się załamie.
kupiłem mazde6 z zatartym silnikiem za 13t. i po oględzinach koszt naprawy około 7,8t.
silnik zakatowany wał do 4go szlifu
Ostatnio edytowano 28 sie 2011, 13:25 przez roman1979, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 16 lip 2010, 18:38
- Posty: 22
Nie musisz wyciągac całego silnika aby go zdiagnozować. Na poczatek wystarczy jak spuścisz olej do czystego pojemnika i odkręcisz miskę olejową. Pierwsza cenna informacja to ile litrów oleju spuściłeś. Drugą sprawą jest to co znajdziesz w misce olejowej – pewnie przemielone panewki. Silnika nie opłaca sie remontować, taniej jest wymienić.
roman1979 napisał(a):zobaczę jak będzie silnik wyjęty i rozebrany na kawałki i wtedy będzie decyzja.
mam pytanie do użytkowników mazd 6 z silnikiem 2.0 136km. citd.
przeczytałem wprawie cały temat czy mazdy 6 z tym silnikiem wszystkie mają takie wady (silnik zaciera się po przyjechaniu około 100000km)czy tylko pojedyncze sztuki bo jak kupie drugi silnik i po przejechaniu 5000km będzie to samo chyba się załamie.
Jakby sie kazdy silnik zacieral po 100tys, to juz dawno by nie bylo jezdzacych przedliftowych mazd w dieslu. Dodam, ze jeszcze sie tego troche toczy po drogach i autostradach (to 2 to raczej nie w PL
Wg Twojej teorii moja powinna juz 3 razy pasc (tfu, tfu), a jeszcze sie calkiem zwawo toczy. Problemow juz troche z nia mialem ale nie z silnikiem.
pozdro
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3131 (48/161)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
Mazda jest niezawodna ale NIE BEZOBSŁUGOWA!! Silniki bez korekt dawek wtryskiwaczy, z niewymienianym regularnie olejem i filtrem, z nieczyszczonym smokiem, z niskimi stanami oleju (niski = poniżej minimum...) sprawiają problemy, im zaniedbania większe tym koszta większe.
Dokladnie to kolega opisal .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam wszystkich forumowiczów
Mam spory problem z silnikiem jak w temacie
. Nie jestem pewien czy chodzi konkretnie o zatarcie
ale jestem raczej laikiem,
a mechanik do którego zaprowadziłem auto, ma problem z ustaleniem konkretnej przyczyny.
Stąd prośba serdeczna o pomoc w zdiagnozowaniu awarii..
Objawy są takie:
Podczas normalnej spokojnej jazdy usłyszałem niezbyt głośne terkotanie.
Auto nie straciło mocy, nie było żadnych innych objawów. Po przejechanym kilometrze
terkotanie zmieniło się w dziwny i już zdecydowanie głośny dźwięk metalu trącego o metal.
Silnik zgasł. Odpaliłem na chwilkę jeszcze raz, zapalił z tym samym dźwiękiem... Laweta i mechanik.
Oto co ustalił
Wycieki oleju z uszczelniaczy na rozrządzie i w okolicach (nie wiem co tam jest jeszcze
). Po zdjęciu dekla od silnika okazało się że wałek rozrządu był suchy. Góra silnika nie dostawała smarowania. Przeczyścił kanały olejowe. Smarowanie się pojawiło. Po próbie odpalenia silnik pracował normalnie przez 15 min. Po zagrzaniu znów pojawił się ten metaliczny, nieco piskliwy dźwięk. Do tego na wtryskiwaczach 1 i 2 (licząc od lewej strony silnika)
zaraz po odpaleniu jest .. nie wiem jak to nazwać fachowo...
taki wyrzut powietrza pod sporym ciśnieniem, z nieco gwiżdżącym dźwiękiem.
Dodam że czasem na zimnym silniku na niskich obrotach lubiła zapalić się na parę sekund kontrolka oleju (gasła po dodaniu gazu lub sama z siebie).
Smok olejowy był czyszczony pół roku temu (nie był za bardzo zasyfiony).
Mechanik twierdzi że mógł się zatrzeć wałek od rozrządu..albo coś jeszcze innego. Ma jutro jeszcze patrzeć od strony miski olejowej co i jak.
Pomóżcie Panowie. Czy z waszego doświadczenia nasuwają się jakieś podpowiedzi?
pozdr. wojtas
Mam spory problem z silnikiem jak w temacie
ale jestem raczej laikiem,
a mechanik do którego zaprowadziłem auto, ma problem z ustaleniem konkretnej przyczyny.
Stąd prośba serdeczna o pomoc w zdiagnozowaniu awarii..

Objawy są takie:
Podczas normalnej spokojnej jazdy usłyszałem niezbyt głośne terkotanie.
Auto nie straciło mocy, nie było żadnych innych objawów. Po przejechanym kilometrze
terkotanie zmieniło się w dziwny i już zdecydowanie głośny dźwięk metalu trącego o metal.
Silnik zgasł. Odpaliłem na chwilkę jeszcze raz, zapalił z tym samym dźwiękiem... Laweta i mechanik.
Oto co ustalił
Wycieki oleju z uszczelniaczy na rozrządzie i w okolicach (nie wiem co tam jest jeszcze
zaraz po odpaleniu jest .. nie wiem jak to nazwać fachowo...
Dodam że czasem na zimnym silniku na niskich obrotach lubiła zapalić się na parę sekund kontrolka oleju (gasła po dodaniu gazu lub sama z siebie).
Smok olejowy był czyszczony pół roku temu (nie był za bardzo zasyfiony).
Mechanik twierdzi że mógł się zatrzeć wałek od rozrządu..albo coś jeszcze innego. Ma jutro jeszcze patrzeć od strony miski olejowej co i jak.
Pomóżcie Panowie. Czy z waszego doświadczenia nasuwają się jakieś podpowiedzi?
pozdr. wojtas
Uszkodzona pompa olejowa.
Trzeba obejrzeć wał i panewki bo pewnie dostały przy okazji mocno.
Prawdopodobnie czekają Cię duże koszty.
Jesteś tutaj pół roku i olałeś te objawy? No to właśnie masz tego efekt ...
Trzeba obejrzeć wał i panewki bo pewnie dostały przy okazji mocno.
Prawdopodobnie czekają Cię duże koszty.
voytasf napisał(a):Dodam że czasem na zimnym silniku na niskich obrotach lubiła zapalić się na parę sekund kontrolka oleju (gasła po dodaniu gazu lub sama z siebie).
Jesteś tutaj pół roku i olałeś te objawy? No to właśnie masz tego efekt ...
Kiedy ostatni raz był kontrolowany poziom oleju i czy był powyżej minimum w chwili występowania objawów z kontrolką oleju i chrobotaniem zacierającego się silnika?
Spuścić olej do wiadra, zdemontować miskę olejową i zobaczyć co w niej pływa – spodziewać się opiłków metali...
Spuścić olej do wiadra, zdemontować miskę olejową i zobaczyć co w niej pływa – spodziewać się opiłków metali...
Uszczelki wtryskow znowu dały ciała , jak zawsze zatkał sie smok olejowy dlatego polowa wału jak i magistrala nie miala smarowania co w efekcie daje taki efekt.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
smile napisał(a):Kiedy ostatni raz był kontrolowany poziom oleju i czy był powyżej minimum w chwili występowania objawów z kontrolką oleju i chrobotaniem zacierającego się silnika?
Spuścić olej do wiadra, zdemontować miskę olejową i zobaczyć co w niej pływa – spodziewać się opiłków metali...
Pierwsze tego typu objawy wystąpiły w zimie na dużych mrozach. Mechanik mówił żeby nie wnikać bo tak może być jak zimny silnik na mrozach.
Później po zimie i wymianie oleju był spokój.
A ostatnio zaczęło się tak dziać na krótko przed zaplanowaną wymianą oleju i z tego co przyuważyłem
na raczej niskim jego stanie. Na minimum ale nie poniżej.
Ma mi znajomy zdejmować dziś miskę. A czego objawem będą opiłki??
mądry napisał(a):voytasf napisał(a):A czego objawem będą opiłki??
mielonych panewek na wale z powodu braku smarowania, wiec wysokie wydatki niestety...
Opiłki w misce niestety były. Czyli widoki nie najlepsze.
Ale smok olejowy był czysty. Uszkodzona pompa czy jeszcze coś innego?
Poza tym..
nie znacie kogoś do w miarę szybkiego i rzetelnego przeszlifowania wału w pobliżu Sandomierza??

tak do 100 km powiedzmy..
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6