Awaria wtryskiwacza w MZR-CD [FOTO]

Postprzez luke_mazda_ » 27 wrz 2011, 21:48

Witam,
mam podobny problem do tego opisywanego tutaj, mianowicie:
Dzisiaj zauważyłem lekki dymek spod maski, auto jeździło nieźle, wkręca się na obroty, no może na niskich obrotach ciut słabiej ciągnie, ale do rzeczy – odkręciłem kurek oleju, myśląc, że może to stamtąd dymi, ale spod kurka żadem dym nie leci, jedynie czyste powietrze delikatnie dmucha. Ściągnąłem w pośpiechu plastikową pokrywę i widzę, że jeden z wtrysków (drugi licząc od lewej strony patrząc w kierunku maski) przecieka, dymi i wali olejem, ale nie stuka zbyt mocno (głośno).
I dlatego właśnie moje pytanie – czy wtrysk jest padnięty, czy jest szansa, że to tylko te podkładki pod wtryskami, dodam, że mechanik wymieniał mi ostatnio podkładki pod wtryskami (jakieś 14000km temu)?
I drugie pytanie, czy wtryski (podkładki pod wtryskami) można wymienić u Siebie w garażu bez specjalistycznego sprzętu i komputera (silnik 136hp 2.0 DI), mam ewentualnie tylko klucz dynamometryczny?
Jeżeli trzeba wykręcić wtryski, żeby sprawdzić, czy są uszkodzone, to czy zobaczę na oko, jeżeli są uszkodzone, czy lepiej się za to nie brać?
Z góry dzięki za pomoc
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez Enduro » 27 wrz 2011, 22:03

luke_mazda_ napisał(a):...czy lepiej się za to nie brać?
chyba to najlepsze rozwiazanie, wynika ono z twego opisu i zapytania..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez luke_mazda_ » 27 wrz 2011, 22:13

Oki, ale jak przepuszcza olej i wali dymkiem spod tego wtrysku to znaczy, że jest uszkodzony, czy jest szansa, że to tylko podkładki?
A propos nie brania się samemu, to jak czytam ten fotoreportaż z wymiany, to nie wygląta to na takie trudne. Może faktycznie zbyt dokładnie opisałem całą sytuację, ale czytając ten temat wydaje mi się, że manualnie to sobie z tym poradzę, tylko nie wiem czy potem niezbędna jest kalibracja wtrysków, czy wystarczy, że wszystko poskładam.
I jeszcze jedno, czy jest szansa, że mechanik wymieniając podkładki pod wtryskami i te gumowe oringi mógł coś zepsuć i dlatego teraz zaczęło walić olejem, czy raczej naturalne zużycie?
pozdro
Ostatnio edytowano 27 wrz 2011, 22:20 przez luke_mazda_, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez Enduro » 27 wrz 2011, 22:20

luke_mazda_ napisał(a):Oki, ale jak przepuszcza olej i wali dymkiem spod tego wtrysku to znaczy, że jest uszkodzony, czy jest szansa, że to tylko podkładki?
pozdro

trzeba go zdemontowac, dobrze oczyscic i obejrzec z jakiego powodu pojawily sie takie nietypowe objawy..
polecam sprawdzic czy podkladka pod nim, ta ponoc wymieniona , ma wyglad podobny do "nowej"
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez luke_mazda_ » 27 wrz 2011, 22:25

No właśnie mechanik je wymieniał – żeby być tego pewnym poprosiłem o stare – dostałem wtedy 4 takie koronkowe, mam je do dziś w garażu. Może odwrotnie założył (mają być rantem do góry, tak?). Tak, jak pisałem przez korek wlewu oleju nie dymi, tylko wokół tego metalowego kółka koło wtrysku.
I jeszcze do tego czy robić to samemu... :), bo do tego zmierzam, czy jak wyciągnę wtrysk obejrzę, załóżmy wariant optymistyczny – będzie dobry, tylko podkłądka – wymienię podkładkę i założe spowrotem, to trzeba robić kalibrację, czy tylko z odpowiednią siłą dokręcić śrubą?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez Wojtek » 27 wrz 2011, 23:13

luke_mazda_ napisał(a):No właśnie mechanik je wymieniał – żeby być tego pewnym poprosiłem o stare – dostałem wtedy 4 takie koronkowe, mam je do dziś w garażu. Może odwrotnie założył (mają być rantem do góry, tak?). Tak, jak pisałem przez korek wlewu oleju nie dymi, tylko wokół tego metalowego kółka koło wtrysku.
I jeszcze do tego czy robić to samemu... :), bo do tego zmierzam, czy jak wyciągnę wtrysk obejrzę, załóżmy wariant optymistyczny – będzie dobry, tylko podkłądka – wymienię podkładkę i założe spowrotem, to trzeba robić kalibrację, czy tylko z odpowiednią siłą dokręcić śrubą?

napisze tak... ludziska sie produkuja ladnych pare stron w tym watku i nie tylko w tym, a Ty zadajesz ponownie te same pytania... a moze poszuka kolega odpowiedzi? :>

ps. podkladki wygladaja na szczelne jezeli spaliny nie "leca", ale napisz tylko co to jest?

"tylko wokół tego metalowego kółka koło wtrysku."
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez luke_mazda_ » 28 wrz 2011, 07:02

No właśnie czytam i dobrze zrozumiałem, że jak spaliny wylatują przez korek oleju, to znaczy, że podkładki są nieszczelne, a jak nie wylatują, to jest szansa są szczelne.
U mnie spaliny przez korek nie wylatują tylko czyste powietrze i wiem, że to jest dobrze, ale niedobre jest to, że spaliny wydmuchiwane są koło jednego z wtrysków i bryzga tam też olejem. Wtrysk chyba działa, bo silnik pracuje równo, bez problemów zapala i w miarę ładnie ciągnie, wczoraj zanim to się stało miałem małego OS-a, bo strasznie mi się śpieszyło i nawet do ponad 4000 obrotów bez problemów się rozkręcał.
A pisząc "tylko wokół tego metalowego kółka koło wtrysku" miałem na myśli spod wtrysku, bo wtrysk ma na górze takie metalowe kółko i wokół tego kółka przepuszcza olej i spaliny.
Oki, to ostatni raz zapytam, czy do zdemontowania wtrysków i ponownego zamontowania trzeba specjalistycznych narzędzi i czy na oko można jakoś sprawdzić wtrysk, czy może trzebaby go podłączyć do jakiegoś urządzenia, żeby go sprawdzić?
pozdro
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez Jaksa » 28 wrz 2011, 09:45

Podejdz do tematu profesjonalnie , kup nowe uszczelki wtryskow ( bo i tak trzeba je wymienic nie dzis to za 3 miesiace ) , nowa uszczelke pokrywy zaworow , znajdz dobrego mechanika od mazdy i bedziesz zadowolony. Wtryski mozna sprawdzic tylko w Denso , nikt inny nie ma takiej maszyny ( maszyna nie jest tania )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez luke_mazda_ » 28 wrz 2011, 11:57

No tak jednak zrobiłem autko już jest u mechanika. Ma założyć oryginalne podkładki i uszczelkę, serwis jest niedaleko, jak się dowiem co było przyczyną to napiszę.
Mam tylko nadzieję, że wtryski nie będą do wymiany.
Ostatnio edytowano 30 wrz 2011, 07:00 przez luke_mazda_, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez Enduro » 28 wrz 2011, 21:04

luke_mazda_ napisał(a):...bo wtrysk ma na górze takie metalowe kółko i wokół tego kółka przepuszcza olej i spaliny...

i te spaliny sa tutaj nie na miejscu, absolutnie.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez luke_mazda_ » 30 wrz 2011, 06:53

No właśnie, bo jak się okazało nie były to spaliny, tylko przypalony na gorącej obudowie silnika, a dmuchało powietrzem...
Tak jak koledzy doradzali, oddałem auto do swojego mechanika, okazało się, że uszczelnienie wtrysków w pokrywie silnika nawaliło i dlatego wywalało olej. Wtrysk na szczęście jest ok, podkładki wymieniane były niedawno, więc zostały tak, jak są.
Uszczelnienia pokrywy nie można kupić, tylko w zestawie z pokrywą za jakąś kosmiczną cenę, mechanik wymyślił więc patent, że dał uszczelniacze z jakiegoś innego auta o wymiarach 46×65×10.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez Pamek » 30 wrz 2011, 06:59

luke_mazda_ napisał(a):podkładki wymieniane były niedawno, więc zostały tak, jak są.


Jeżeli wymię wtrysk/wtryski trzeba dać nowe podkładki !!
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez luke_mazda_ » 30 wrz 2011, 08:10

Ale wtryski nie były wyjmowane, tylko te uszczelniacze takie "gumowe" które są w pokrywie nad wtryskami zostały wymienione... Chyba :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2010, 15:58
Posty: 30
Auto: M6 2.0 DI 136hp

Postprzez sonsieno » 3 lis 2011, 14:27

Witam
Mam takowy problem:
Silnik szarpał trochę przy przyspieszaniu, zrobiłem test przelewowy i pokazał że1 i 2 wtrysk zwracają tyle samo, 3 zwraca o 1/3 wiecej od nich a 4 był "trochę lepszy" od 3.
Okazyjnie kupiłem cztery wtryski i dziś wymieniłem 3 i 4 (oczywiście new podkładki i właściwe kabelki oporowe) Przejechałem się, szarpanie zniknęło, pogoniłem trochę machinę i zrobiłem znów test przelewowy. A tu dziwne rzeczy się dzieją: nowe wtryski przelewają o jakąś 1/5 mniej niż 1 i 2 (oba równiuteńko) Czyżby były od nich lepsze? Zastanawiam się co teraz robić, wymienić też 1 i 2 czy jechać na kalibrację, co o tym myślicie?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 3 lis 2011, 15:03

sonsieno napisał(a):... nowe wtryski przelewają o jakąś 1/5 mniej niż 1 i 2 (oba równiuteńko) Czyżby były od nich lepsze? Zastanawiam się co teraz robić, wymienić też 1 i 2 czy jechać na kalibrację, co o tym myślicie?

tak.
– ale kalibracje jest konieczna.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 3 lis 2011, 15:08

Czyli wymienić w pierwszej kolejności 1 i 2 wtrysk, te które przelewają więcej??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 3 lis 2011, 15:18

najpierw kalibracja !
one wiele powie!
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 4 lis 2011, 14:55

Dziś jadę na kalibrację, zauważyłem też że zimny silnik po odpaleniu delikatnie faluje obrotami, kiedy ciut nagrzeje już jest ok.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez sonsieno » 10 lis 2011, 13:56

Byłem na kalibracji ale mechanik powiedział mi że nie bardzo jest sens robić kalibrację zaraz po wymianie wtrysków( bo zaraz po wymianie jest mała szansa na poprawne zakończenie kalibracji), że najlepiej przejechać jakieś 500km żeby komputer oswoił się z nowymi wtryskami i dopiero wtedy kalibrować.
Zaryzykowałem i wymieniłem dwa pozostałe wtryski (teraz wszystkie mam nówki-używki) silnik pracuje trochę "twardo i topornie" słychać klekot i delikatnie nierówną pracę na zimnym silniku. Zrobiłem test przelewowy i jest niemal idealnie, moc również jest ale brak takiej płynności. Zastanawiam się czy może nie zapodać jakiegoś forte albo Liqui Moly do wtrysków.
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Wojtek » 10 lis 2011, 16:55

sonsieno napisał(a):Byłem na kalibracji ale mechanik powiedział mi że nie bardzo jest sens robić kalibrację zaraz po wymianie wtrysków( bo zaraz po wymianie jest mała szansa na poprawne zakończenie kalibracji), że najlepiej przejechać jakieś 500km żeby komputer oswoił się z nowymi wtryskami i dopiero wtedy kalibrować.

:|
jeszcze napisz czy to w ASO tak powiedzieli...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6