Jak to czasem bywa i na moja Mazdzie przyszedl czas wymiany rozrzadu. Oczywiscie po zbadaniu rynku mechanikow dostepnych w Warszawie i po tym jak uszlyszalem cene 2350zl za wymiane z czesciami. Gdzie od kolegi Michala z mazdaparts.pl kupilem orginalny komplet z pompa wody za 1159zl. Postanowilem, ze sam to zrobie. Jako, ze juz pare rozrzadow w zyciu wymienialem myslalem ze to bedzie pracochlonne, ale nie niewykonalne.

Na poczatek musimy zdemontowac zbiornik na plyn do spryskiwaczy,podwiesic,lub podlozyc cos pod silnik i zdemontowac lape od silnika.

Nastepnie rozebrac obudowe rozrzadu i ustawic krecac w prawo znaki na kolach przy glowicy,pompie wtryskowej i na kole dolnym.



Sciagamy pasek i prawie jestesmy w domu, bo najlepsza zabawa dopiero przed nami
Jak ktos nie musi wymieniac pompy wody, to moze sie uwazac za urodzonego w czepku.
Pompa jest przymocowana do silnika od tylu(pomiedzy silnikiem a przegroda) Przykrecona jest na 3srubach i z dwoma nie ma najmniejszego problemu. 3-cia sruba jest pod przewodami wody na szczycie pompy. Bez lusterka jest prawie nie do zobaczenia. Jak masz mozliwosc robienia tego na kanale, lub na podnosnikach to zrob to tam.
Po zamontowaniu nowej pompy,napinacza,rolek,paska. Trzeba zrobic z 3obroty walem, zeby miec pewnosc, ze nic sie nie blokuje. Zmiany na znakach nie powinny byc wieksze niz 0,5zemba na pasku.
Zycze powodzenia osoba ktore sie podejma owej operacji i odrazu chce zaznaczyc, ze nie jest to tak latwe jak na fotorelacji,ale dla osoby ktora rozbierala juz pare rozrzadow i wie jak co nalezy robic jest to wykonalne.
Ps.Jesli gdzes popelnilem blad,lub cos jest nie jasne. Prosze o korekty.