Witam,
mam problem z moją M6, chodzi o dławienie silnika przy bardzo energicznym dodawaniu gazu.
Gdy jeżdżę samochodem w miarę energicznie, bieg 1, 2, 3, 4 ,5 do prędkości nie ma znaczenia jakiej jest wszystko ok, nic się nie dzieje.
Gdy chcę samochodem troszkę bardziej "poszaleć" czyli szybko wciskam gaz i do większych obrotów podciągam zaczynają się problemy szczególnie na 4 i 5 biegu już od prędkości ok 80km w górę.
Samochód się "dławi" / "dusi" jakby przez sekundę nie dostawał paliwa, później dodając więcej gazu samochód przyspiesza ale co jakiś czas się dławi co nie jest komfortowe i bardzo denerwujące, czasami objawia się to bardziej czasami mniej ale jest zawsze przy takiej właśnie jeździe.
Ostatnio też mi się przytrafiło gdy przejechałem już około 5 km z takim właśnie "dławieniem" silnika zwolniłem dojeżdżając do ronda po czym gdy wyjeżdżałem z ronda bieg 2, 3 bardzo energicznie i właśnie na biegu 3 silnik "zadławił się" na dłuższą chwile ok 3-5 sek i pokazała się kontrolka ( samochodzik z kluczykiem – immobilajzer ? ) wtedy puściłem gaz po czym kontrolka zgasła i samochodem mogłem dalej normalnie jechać.
Czy mógłby mi ktoś pomóc co to może być żeby nie wymienić całego samochodu itd.
Czytałem podobne przypadki na forum, że pompa, sitko, kable, wtryski ale proszę się wypowiedzieć konkretnie pod mój model samochodu i ten objaw a zwłaszcza ta kontrola mnie ciekawi czemu się pokazała.
Wszystkim bardzo dziękuję i pozdrawiam.
Mazda6 – Problem przy bardzo energicznym dodawaniu gazu
Strona 1 z 1
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
Silnik pracuje równo aczkolwiek coś z osprzętu chodzi jakby nierówno – faluje i jest to słyszalne ale to raczej z osprzętu i wydaję mi się że może to być alternator/łożyska, jeszcze tego nie sprawdziłem ale z tym falowaniem jeżdżę już parę miesięcy i nic się poważnego nie dzieje.
Jeszcze raz podkreśle że sam silnik pracuje równo i obroty nie falują.
Nie słychać też żadnego "klepania" / stuków itp ...
Filtr paliwa powinien być czysty, w marcu tego roku były wszystkie filtry, olej, rozrząd zmieniony ale jeszcze dla pewności sprawdze.
Jeszcze raz podkreśle że sam silnik pracuje równo i obroty nie falują.
Nie słychać też żadnego "klepania" / stuków itp ...
Filtr paliwa powinien być czysty, w marcu tego roku były wszystkie filtry, olej, rozrząd zmieniony ale jeszcze dla pewności sprawdze.
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
dobrzyn22 napisał(a):A nie masz przypadkiem zamontowanego BOX-a podnoszącego moc
Szczeże nie mam pojęcia jak ten BOX wygląda i gdzie się go montuje ? sam nic nie zakładałem a poprzedni właściciel też wątpie.
s i w y napisał(a):wyczyść sitko pod tylną kanapą. U mnie niecałe 2 tyg temu taki zabiegł pomógł. syfu miałem masę w nim. Samochód przyspieszał do 100 a później jakby odcięcie miał.
Właśnie przeglądałem fotorelację z tego zabiegu i pewnie w najbliższą sobotę do tego się zabiorę.
Dam znać w jakis stanie było sitko i czy pomogło.
- Od: 7 lut 2011, 23:18
- Posty: 18
- Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback
JanuszB307 napisał(a):...zaczynają się problemy szczególnie na 4 i 5 biegu
...
filtr paliwa lub sitko w zborniku wymagają obsługi/wymiany
polecam!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6