Mazda6 – Problem przy bardzo energicznym dodawaniu gazu

Postprzez JanuszB307 » 7 sie 2011, 13:41

Witam,
mam problem z moją M6, chodzi o dławienie silnika przy bardzo energicznym dodawaniu gazu.

Gdy jeżdżę samochodem w miarę energicznie, bieg 1, 2, 3, 4 ,5 do prędkości nie ma znaczenia jakiej jest wszystko ok, nic się nie dzieje.
Gdy chcę samochodem troszkę bardziej "poszaleć" czyli szybko wciskam gaz i do większych obrotów podciągam zaczynają się problemy szczególnie na 4 i 5 biegu już od prędkości ok 80km w górę.
Samochód się "dławi" / "dusi" jakby przez sekundę nie dostawał paliwa, później dodając więcej gazu samochód przyspiesza ale co jakiś czas się dławi co nie jest komfortowe i bardzo denerwujące, czasami objawia się to bardziej czasami mniej ale jest zawsze przy takiej właśnie jeździe.

Ostatnio też mi się przytrafiło gdy przejechałem już około 5 km z takim właśnie "dławieniem" silnika zwolniłem dojeżdżając do ronda po czym gdy wyjeżdżałem z ronda bieg 2, 3 bardzo energicznie i właśnie na biegu 3 silnik "zadławił się" na dłuższą chwile ok 3-5 sek i pokazała się kontrolka ( samochodzik z kluczykiem – immobilajzer ? ) wtedy puściłem gaz po czym kontrolka zgasła i samochodem mogłem dalej normalnie jechać.

Czy mógłby mi ktoś pomóc co to może być żeby nie wymienić całego samochodu itd.
Czytałem podobne przypadki na forum, że pompa, sitko, kable, wtryski ale proszę się wypowiedzieć konkretnie pod mój model samochodu i ten objaw a zwłaszcza ta kontrola mnie ciekawi czemu się pokazała.

Wszystkim bardzo dziękuję i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2011, 23:18
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback

Postprzez Wojtek » 7 sie 2011, 16:22

watek przenosze do dzialu diesel...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sonsieno » 7 sie 2011, 23:52

A czy silnik równo pracuje?? Nic nie klepie? Filtr paliwa czysty?
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez JanuszB307 » 8 sie 2011, 00:37

Silnik pracuje równo aczkolwiek coś z osprzętu chodzi jakby nierówno – faluje i jest to słyszalne ale to raczej z osprzętu i wydaję mi się że może to być alternator/łożyska, jeszcze tego nie sprawdziłem ale z tym falowaniem jeżdżę już parę miesięcy i nic się poważnego nie dzieje.

Jeszcze raz podkreśle że sam silnik pracuje równo i obroty nie falują.

Nie słychać też żadnego "klepania" / stuków itp ...

Filtr paliwa powinien być czysty, w marcu tego roku były wszystkie filtry, olej, rozrząd zmieniony ale jeszcze dla pewności sprawdze.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2011, 23:18
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback

Postprzez dobrzyn22 » 8 sie 2011, 14:12

A nie masz przypadkiem zamontowanego BOX-a podnoszącego moc <co?>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5228 (21/70)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez s i w y » 8 sie 2011, 16:47

wyczyść sitko pod tylną kanapą. U mnie niecałe 2 tyg temu taki zabiegł pomógł. syfu miałem masę w nim. Samochód przyspieszał do 100 a później jakby odcięcie miał.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez JanuszB307 » 8 sie 2011, 21:25

dobrzyn22 napisał(a):A nie masz przypadkiem zamontowanego BOX-a podnoszącego moc


Szczeże nie mam pojęcia jak ten BOX wygląda i gdzie się go montuje ? sam nic nie zakładałem a poprzedni właściciel też wątpie.

s i w y napisał(a):wyczyść sitko pod tylną kanapą. U mnie niecałe 2 tyg temu taki zabiegł pomógł. syfu miałem masę w nim. Samochód przyspieszał do 100 a później jakby odcięcie miał.


Właśnie przeglądałem fotorelację z tego zabiegu i pewnie w najbliższą sobotę do tego się zabiorę.
Dam znać w jakis stanie było sitko i czy pomogło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 lut 2011, 23:18
Posty: 18
Auto: Mazda 6 2.0 DIESEL 2002r. 121KM (89kW) Hatchback

Postprzez Enduro » 24 sie 2011, 14:02

JanuszB307 napisał(a):...zaczynają się problemy szczególnie na 4 i 5 biegu
...

filtr paliwa lub sitko w zborniku wymagają obsługi/wymiany
polecam!
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6