Bierze olej (spalanie oleju) – diesel
I jeszcze jedno pytanko odnośnie czyszczenia smoka:
Wyczyściłem smoka w trakcie wymiany podkładek, więc już teraz, tak jak kolega Enduro napisał nie ma potrzeby czyszczenia go, gdyż olej zamierzam wymieniać regularnie co ok. 10 000 km.
Pozostaje jednak pytanie – skoro po wymianie podkładem turbina nadal pobierała mi olej, który był wtłaczany do komory spalania razem z powietrzen i paliwem, to czy smok mógł ponownie z tego powodu się zapchać?
Z góry dzieki za pomoc.
Wyczyściłem smoka w trakcie wymiany podkładek, więc już teraz, tak jak kolega Enduro napisał nie ma potrzeby czyszczenia go, gdyż olej zamierzam wymieniać regularnie co ok. 10 000 km.
Pozostaje jednak pytanie – skoro po wymianie podkładem turbina nadal pobierała mi olej, który był wtłaczany do komory spalania razem z powietrzen i paliwem, to czy smok mógł ponownie z tego powodu się zapchać?
Z góry dzieki za pomoc.
- Od: 7 paź 2010, 15:58
- Posty: 30
- Auto: M6 2.0 DI 136hp
Nie jest w 100% pewne, że smok zawala się tylko przez podkładki. Jak już miałeś raz zdjętą michę, to na przyszłość zainwestuj w endoskop za 100-200zł i przy każdej wymianie oleju zerkaj na smoka 
Mazda to samochód specjalnej troski, ale za to odwdzięcza się wszystkim innym
Mazda to samochód specjalnej troski, ale za to odwdzięcza się wszystkim innym
Panowie, tez mam problem. Moja Mazda 3 (2005r) 1.6 diesel wzięła mi 2litry oleju na 2tys przejechanych km :/ Większość dróg pokonałem autostradą. W poniedziałek muszę wracać do pracy a to 1tys km stąd. Rozmawiałem z mechanikiem, stwierdził, że albo pierścienie albo turbina która była wymieniana jakieś 3 miesiące temu, więc byłaby do reklamacji, ale z zepsutą turbinę powrót odpada.. Można jakoś sprawdzić na szybko czy to turbina czy pierścienie czy coś innego? Bardzo proszę o pomoc!
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 23 kwi 2011, 21:52
- Posty: 4
koledzy, jestem nowy na forum, Mam pytanko, mam mazde 6 2003 136KM i mam problem z turbo...
Wydaje mi sie, ze nie dostarcza wystarczajaco duzo powietrza dla silnika... Nie wiem czy padło mi turbo, czy cos innego.
Turbo wymieniałem pół roku temu (na regenerowane). Miałem problem z podcisnieniem i nie działało jak powinno, ale teraz jest chyba ok.
Objawy:
– turbo jakos mało słychac, raczej wcale.
– auto nie ma kopa.
ma moze ktos jakies pomysły?
z góry dziekuje.
Ps. turbo pracuje gorzej, albo tak samo kiedy ten wezyk jest załozony na grzybek (na turbo)
Wydaje mi sie, ze nie dostarcza wystarczajaco duzo powietrza dla silnika... Nie wiem czy padło mi turbo, czy cos innego.
Turbo wymieniałem pół roku temu (na regenerowane). Miałem problem z podcisnieniem i nie działało jak powinno, ale teraz jest chyba ok.
Objawy:
– turbo jakos mało słychac, raczej wcale.
– auto nie ma kopa.
ma moze ktos jakies pomysły?
z góry dziekuje.
Ps. turbo pracuje gorzej, albo tak samo kiedy ten wezyk jest załozony na grzybek (na turbo)
Ostatnio edytowano 10 maja 2011, 15:52 przez MAXIMUS9293418, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Edytowalem Twoj post, ale nie jestem pewien, czy wszystko zostalo ujete poprawnie... Prosze, zwracaj uwage na swoja pisownie.
Powód: Edytowalem Twoj post, ale nie jestem pewien, czy wszystko zostalo ujete poprawnie... Prosze, zwracaj uwage na swoja pisownie.
-
MAXIMUS9293418
Ja nic nie rozumiem 
Chyba obcokrajowiec bardziej po polsku by napisał...
Chyba obcokrajowiec bardziej po polsku by napisał...
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
Witam i z góry przepraszam jeśli coś nie tak bo to jest mój pierwszy watek.
Mam następujący problem.
Moja Madzia bierze około 0,5l na 1000km oleju, to jest jak jej trochę przycisnę.
Jak jest spokojna jazda to nie bierze, podczas np. wyprzedzania przy redukcji kopci na szaro a podczas spokojnej jazdy na biało. Dodam że na wolnych obrotach silnik nie pracuje równo i przy IC jest maly wyciek jak i również przy turbo, ale jak stoi dłuższy czas to nie zostawia plam.
Dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi co to może być
Mam następujący problem.
Moja Madzia bierze około 0,5l na 1000km oleju, to jest jak jej trochę przycisnę.
Jak jest spokojna jazda to nie bierze, podczas np. wyprzedzania przy redukcji kopci na szaro a podczas spokojnej jazdy na biało. Dodam że na wolnych obrotach silnik nie pracuje równo i przy IC jest maly wyciek jak i również przy turbo, ale jak stoi dłuższy czas to nie zostawia plam.
Dziękuje za jakiekolwiek podpowiedzi co to może być
-
bartus99
bartus99 napisał(a):podczas spokojnej jazdy na biało
Szykuj się na wydatki. Biały dym z wydechu oznacza raczej uszkodzenie głowicy/uszczelki.
A ubywanie oleju przy ostrzejszej jeździe może wskazywać na zużytą turbinę lub wypalone uszczelki pod wtryskami.
Grzyby napisał(a):...
A ubywanie oleju przy ostrzejszej jeździe może wskazywać na zużytą turbinę lub wypalone uszczelki pod wtryskami.
lub popekane tloki lub rysy na cylindrze
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam ma podobny problem – bierze olej:
objawy
– ubytek oleju na ok 2,5 tys. / ok.1 l.
– po odkręcenu korka wlewu olej – lekko dymi plus rzuca olej
– przy przyciśnięciu na gaz kopci
– brak spadku mocy
– silnik pracuje równo – może troszkę głośniej (tak mi się wydaje)
Przymierza się do wymiany podkładem + czyszczenia smoka.
Jakieś dodatkowe rady
objawy
– ubytek oleju na ok 2,5 tys. / ok.1 l.
– po odkręcenu korka wlewu olej – lekko dymi plus rzuca olej
– przy przyciśnięciu na gaz kopci
– brak spadku mocy
– silnik pracuje równo – może troszkę głośniej (tak mi się wydaje)
Przymierza się do wymiany podkładem + czyszczenia smoka.
Jakieś dodatkowe rady
MAZDA 6 KOMBI MZR-CD , 100KW/136 KM 2004 r.
- Od: 13 maja 2009, 21:33
- Posty: 9
- Skąd: PIŁA
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD – 136 KM, 2004 r.
Marwit mnie tylko jedno jeżeli to podkładki to jaka jest ich żywotność, bo ostatnio – jakis rok temu robiłem przegląd własie z wymiana podkładek tak przynajmniej mi powiedzieli że wymienili.
Powstaje pytanie czy jest to możliwe żeby podkładki się wypaliły przez taki krotki okres i przy takim przebiegu (od wymiany jakies 25 tys.)
Powstaje pytanie czy jest to możliwe żeby podkładki się wypaliły przez taki krotki okres i przy takim przebiegu (od wymiany jakies 25 tys.)
MAZDA 6 KOMBI MZR-CD , 100KW/136 KM 2004 r.
- Od: 13 maja 2009, 21:33
- Posty: 9
- Skąd: PIŁA
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD – 136 KM, 2004 r.
Tomi78 napisał(a):czy jest to możliwe żeby podkładki się wypaliły przez taki krotki okres i przy takim przebiegu (od wymiany jakies 25 tys.)
powinny wytrzymac ponad 40 tys... jak oryginalne...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
witam ile wam zajelo wymienienie tych podkladek ?
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
wymiana tych podkladek zadna filozofia 1.30 min zrobione z czysczeniem wszystkiego dodam ze syf niezly mam do was pytanie ktore podkladki sa lepsze te pelne z rantem czy te z nacieciami ?
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
Ja robiłem ze cztery godziny, ale z regulacją zaworów (i dwoma telefonami do Jaksy). Najważniejsze to dokładnie wyczyścić wtryskiwacze i miejsce ich osadzenia do tego stopnia, że same wpadną na swoje miejsce:) 
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
wymiana podkladek nie ma sensu bez dokladnego wyczyszczenia
jestem ciekaw ilu z was skozystalo z klucza dynamometrycznego przy dokirecaniu wtryskow ?/
mechanika,zawieszenia, rozrzady diagnostyka komputerowa pomagam w zakupie samochodu (oceniam stan techniczny przed zakupem pomagam zbic cenne )crawley anglia west sussex 07521055674 wojtek
- Od: 7 paź 2010, 21:46
- Posty: 51
- Skąd: crawley anglia
- Auto: mazda 6 2008 2.0
Witam
Moje pytanie dotyczy auta kolegi – Mazda 6 2006r z DPF-m 160tyś.km
Cz możliwe jest nadmierne ubywanie oleju wynikające z nieszczelności podkładek pod wtryskami, a taka nieszczelność u niego jest, gdyż wali z pod korka jak z komina.
Krótka historia tego autka:
Po zakupie nie zdążył dojechać do domu i już zapaliła się kontrolka DPF. Okazało się że jest bardzo zapchany i wypalanie nie przyniosło żadnego rezultatu więc go wymienił.
Jakiś czas później poprzedni właściciel stosował zły olej i musiał wymienić wałek rozrządu.
A może przy stosowaniu złego oleju turbina uległa uszkodzeniu i puszcza olej?
Moje pytanie dotyczy auta kolegi – Mazda 6 2006r z DPF-m 160tyś.km
Cz możliwe jest nadmierne ubywanie oleju wynikające z nieszczelności podkładek pod wtryskami, a taka nieszczelność u niego jest, gdyż wali z pod korka jak z komina.
Krótka historia tego autka:
Po zakupie nie zdążył dojechać do domu i już zapaliła się kontrolka DPF. Okazało się że jest bardzo zapchany i wypalanie nie przyniosło żadnego rezultatu więc go wymienił.
Jakiś czas później poprzedni właściciel stosował zły olej i musiał wymienić wałek rozrządu.
A może przy stosowaniu złego oleju turbina uległa uszkodzeniu i puszcza olej?
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
jozim napisał(a):A może przy stosowaniu złego oleju turbina uległa uszkodzeniu i puszcza olej?
to raczej wyjdzie w postaci powaznej awarii i to w krotkim czasie,
bo olej, ten przepuszczany zbiera się w przewodach powietrznych i odkłada w IC no i jak kiedys dojedzie on w posatci mieszanki do silnika, to nie bedzie mozna go zgasic a on będzie kręcił obroty powyżej obrotownierza!
turbine mozna sprawdzic demontując kolanko gumowe, umiejscowine od góry na silniku i po jego zdemontowaniu, należy odpalić silnik i popatrzeć czy pluje tam olejem!
jesli tak, to jest ona wymiany absolutnie!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6