MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia
Problem wyeliminowany.
Jeżeli nie dochodzi napięcie na sterowniki (elektrozawory/solenoidy) a układ podciśnienia jest szczelny to jest wynikiem braku właściwego parametru; powietrza, ciśnienia, temperatury.
Do wymiany może być filtr powietrza, do przeczyszczenia układ intercoolera, czujnik temperatury itp.
Pozdrawiam
Jeżeli nie dochodzi napięcie na sterowniki (elektrozawory/solenoidy) a układ podciśnienia jest szczelny to jest wynikiem braku właściwego parametru; powietrza, ciśnienia, temperatury.
Do wymiany może być filtr powietrza, do przeczyszczenia układ intercoolera, czujnik temperatury itp.
Pozdrawiam
- Od: 26 cze 2011, 22:10
- Posty: 14
Koledzy zapytam tu bo jest napisane o tych filterkach.Chodzi mi o ten filterek przy vacum pompie ktory puszcza powietrze w jedna strone,jaka ma byc jego droznosc jak delikatnie w niego dmucham jest drozny jak mocniej to jest jakby przytkany.jak ma byc. 
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
Hej, zaworek/filterek ma byc drozny i przedewszystkim ma dzialac "zwrotnie", czyli blokowac w jedna a puszczac w druga strone powietrze. Jesli z trudem przez niego "dmuchasz" to jest do wymiany.
pozdr. MQL
pozdr. MQL
Witam
Mój problem polega na tym że podczas wciśnięcia pedału gazu w podłogę auto podczas przyśpieszania ma spadki mocy, czyli nie przyśpiesza jednostajnie (szczególnie odczuwalne jest to na piątym biegu).
Podczas mojej obserwacji zauważyłem, że na ciśnienie doładowania nie ma w moim aucie tolerancji.
Objawia się to w następujący sposób:
Jak czujnik ciśnienia doładowania zarejestruje zbyt duże ciśnienie to PCM od razu zmienia geometrię kierownic turbiny – wtedy jest spadek mocy i po chwili znowu zmienia geometrię, gdyż jest zbyt niskie ciśnienie doładowania – wtedy mam przyrost mocy.
Pytałem już o to na forum i ktoś mi sugerował, że mogę mieć coś z oprogramowaniem PCM-a.
Czy miał ktoś podobny problem? A może tak ma być? Czy mam szukać usterki w tych filterkach lub zaworkach podciśnieniowych?
Mój problem polega na tym że podczas wciśnięcia pedału gazu w podłogę auto podczas przyśpieszania ma spadki mocy, czyli nie przyśpiesza jednostajnie (szczególnie odczuwalne jest to na piątym biegu).
Podczas mojej obserwacji zauważyłem, że na ciśnienie doładowania nie ma w moim aucie tolerancji.
Objawia się to w następujący sposób:
Jak czujnik ciśnienia doładowania zarejestruje zbyt duże ciśnienie to PCM od razu zmienia geometrię kierownic turbiny – wtedy jest spadek mocy i po chwili znowu zmienia geometrię, gdyż jest zbyt niskie ciśnienie doładowania – wtedy mam przyrost mocy.
Pytałem już o to na forum i ktoś mi sugerował, że mogę mieć coś z oprogramowaniem PCM-a.
Czy miał ktoś podobny problem? A może tak ma być? Czy mam szukać usterki w tych filterkach lub zaworkach podciśnieniowych?
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Witam, opowiem moj przypadek mysle ze warty uwagi. Od samego poczatku jak zakupilem autko byl problem z "dolem" baz znaczenia na temp silnika, samochod jechal i mial moc ale reakcja na gaz byla dopiero jak trzymalem obr. generalnie z pod swiatel ruszyc zrywnie sie nie dalo, jak sie rozbujal to dopiero szedl co bylo potwierdzone na hamowni. Przez ponad rok sprawdzilem/wymienilem/wyczyscilem wszystko co zwiazane z tym tematem na forum, nie bede wymienial i wreszcie przez przypadek rozwiazalem problem calkowicie go eliminujac. Nigdy nie sadzilem ze ta mazda moze tak blyskawiczeni reagowac na muskanie gazu – doslownie! i to juz od 1000obr. Na forum nie znalazlem rozwiazania mego przypadku a jesli jest to przepraszam za jednak slabe szukanie.
A teraz powod: POTENCJOMETR przy pedale gazu – taki wciskany. Juz od dawna wiedzialem ze ma wplyw na reakcje gazu i przyspieszanie i jego dokrecanie lub odkrecanie ma znaczenia. Ale nie mozna tej czynnosci robic bez ograniczen bo odrazu wyskoczy blad ktory kasujemy wylaczajac motor. Ja wkoncu wymienilem caly potencjomentr na sprawny, chwila strojenia i nie to auto, jezdze juz 3 dzien z bananem na gebie
pozdrawiam Michal
A teraz powod: POTENCJOMETR przy pedale gazu – taki wciskany. Juz od dawna wiedzialem ze ma wplyw na reakcje gazu i przyspieszanie i jego dokrecanie lub odkrecanie ma znaczenia. Ale nie mozna tej czynnosci robic bez ograniczen bo odrazu wyskoczy blad ktory kasujemy wylaczajac motor. Ja wkoncu wymienilem caly potencjomentr na sprawny, chwila strojenia i nie to auto, jezdze juz 3 dzien z bananem na gebie
pozdrawiam Michal
Ostatnio edytowano 23 wrz 2011, 23:01 przez myqel, łącznie edytowano 1 raz
Witam mam pytanie otóż wężyk podciśnienia z pompy idzie do elektrozaworu a później do turbiny w tym elektro zaworze patrząc od strony przedniej szyby jest pokrętło na płaski wkrętak czym tam sie reguluje. Elektro zawór znajduje sie praktycznie na pompie vacum
pokręciłem tym i teraz tak jakby silnik nie miał siły słabo sie zbierał i kopci wydaje mi sie ze nie załancza sie turbo. Czy to przyczyna jest to ze pokreciłem tym czy cos ninnego? Jak to trzeba ustawić?Mazda 6 Cidt 121 km
ps Kręciłem tym przez przypadek poniewarz jak auto kupiłem ułamane było jedno wyjście do wężyka i zasmarowane silikonem po jakims czasie silikon puścił i musiałem wyskrzybać ten silikon i zrobić to lepiej czyli nagwintować mała rureczke i wkęcic tam na kleju tez trzyna dobrze z tym że poruszyłem tym pokretłem od przodu.
pokręciłem tym i teraz tak jakby silnik nie miał siły słabo sie zbierał i kopci wydaje mi sie ze nie załancza sie turbo. Czy to przyczyna jest to ze pokreciłem tym czy cos ninnego? Jak to trzeba ustawić?Mazda 6 Cidt 121 km
ps Kręciłem tym przez przypadek poniewarz jak auto kupiłem ułamane było jedno wyjście do wężyka i zasmarowane silikonem po jakims czasie silikon puścił i musiałem wyskrzybać ten silikon i zrobić to lepiej czyli nagwintować mała rureczke i wkęcic tam na kleju tez trzyna dobrze z tym że poruszyłem tym pokretłem od przodu.
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
Ja np. miałem regenerowane turbo. Wbrew opinii przejechałem 21 tys km i nic się nie dzieje.
Od 80-120km/h na piątce auto buja się w 11s.
Do setki poniżej 10s.
Wszyscy piszą, że silnik idzie już od 1800 obrotów. U mnie od jakichś 2150. Przyspieszenie ma naprawdę dobre, odnoszę wrażenie, że ma więcej koni niż 136 tylko ciągnie niby od wyższych obrotów. Miałem porównanie z Seatem Leonem 1,9 TDI 110 koni i w sumie nie było co porównywać
Pojadę na hamownię po wypłacie.
Od 80-120km/h na piątce auto buja się w 11s.
Do setki poniżej 10s.
Wszyscy piszą, że silnik idzie już od 1800 obrotów. U mnie od jakichś 2150. Przyspieszenie ma naprawdę dobre, odnoszę wrażenie, że ma więcej koni niż 136 tylko ciągnie niby od wyższych obrotów. Miałem porównanie z Seatem Leonem 1,9 TDI 110 koni i w sumie nie było co porównywać

Pojadę na hamownię po wypłacie.
niestety nie mam jak zrobić foty bo auto u mechanika to pokrętło jest od strony przedniej szyby czyli od tej strony co wchodzą te 2 wężyki z tym że wężyki wchodza od spodu a pokrętło jest taj jakby od czoła nie widać go bo tam jest tajaby śrubka która wkręca się w ten elektrozawór jak ja wykreciłem całkiem to w środku po bokach są2 czpienie na sprężynce i wkręcając ta śróbke popychamy je. Ja tak to rozumuje i teraz pytanie czy tym sie rególuje przepłym podciśnienia na turbine i przez to brak mocy i kopcenie?
- Od: 15 lip 2011, 14:43
- Posty: 33
- Skąd: Busko Zdrój - Kielce
- Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.
Witam, ta srubka jest zatopiona w silikonie i jej normalnie nie widac. Reguluje ona ilosc przeplywanego pow. przez elektrozawor. Jesli pokreciles sruba to albo odciales calkiem doplyw zasysanego pow. do sterowania kierownicami turbo albo odwrotnie ciegno jest caly czas wciagane i defakto eletrozawor nie spelnia swego zadania. Ale skoro piszesz ze nie masz "mocy" to pewnie odciales podcisnienie. Sprawdz czy przy odpalaniu silnika ciegno idzie w gore czy tez stoi w miejscu. Ciezko Ci to bedzie ustawic do poz. wyjsciowej. Na przyszlosc przed majsterkowaniem zaznacz pisakiem oryginalne ustawienie.
pozdr. MQL
pozdr. MQL
Sprawa dotyczy M6 2004 121km,
Diagnostyka komputerowa nie wykazała zadnych błędów.
Układ podciśnieniowy sprawdzony, żadnych nieszczelnośći, filterki ok.
A teraz co jej dolega:
mazda zbiera się od 1,7 tys obr do ok 3,2 tyś obrotów, potem już brakuje mocy,
po włączeniu silnika cięgno od kierownicy turbo idzie w strone gruszki turba i zostaje w położeniu wyciągnietym, nawet jak daje się gazu to nie powraca.
Jak zdejmę podciśnienie z gruszki turbo to mazda do 3tys obr jest mułowata a powyżej 3.5tyś obrotów dostaje sporego kopa dochodząć prawie do czerwonego pola.
Chciałem ominąć elektrozawór sterujący turbo ale nie wiem który to jest.
Prosze o jakieś sugestie, porady lub cokolwiek co mogło by mi w jakiś sposób naświetlić sprawe.
Diagnostyka komputerowa nie wykazała zadnych błędów.
Układ podciśnieniowy sprawdzony, żadnych nieszczelnośći, filterki ok.
A teraz co jej dolega:
mazda zbiera się od 1,7 tys obr do ok 3,2 tyś obrotów, potem już brakuje mocy,
po włączeniu silnika cięgno od kierownicy turbo idzie w strone gruszki turba i zostaje w położeniu wyciągnietym, nawet jak daje się gazu to nie powraca.
Jak zdejmę podciśnienie z gruszki turbo to mazda do 3tys obr jest mułowata a powyżej 3.5tyś obrotów dostaje sporego kopa dochodząć prawie do czerwonego pola.
Chciałem ominąć elektrozawór sterujący turbo ale nie wiem który to jest.
Prosze o jakieś sugestie, porady lub cokolwiek co mogło by mi w jakiś sposób naświetlić sprawe.
- Od: 17 paź 2011, 00:14
- Posty: 22
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda6 GY 121KM
HARY66 napisał(a):Diagnostyka komputerowa nie wykazała zadnych błędów.
No i jak zwykle diagnostyka komputerowa ogranicza się tylko do odczytania błędów. Ten model Mazdy jest wyposażony w czujnik ciśnienia doładowania i podłączając się pode kompa można uruchomić opcję, która to pokaże jakie ciśnienie doładowania oczekuje PCM od turbiny i jakie jest rzeczywiście w danym momencie obrotowym. Zdarza się że niektóre spolszczone wersje oprogramowania diagnostycznego mają okrojoną wersje, ale dla większości majstrów uruchomienie powyżej opisanej opcji to szczyt marzeń i umiejętności.
HARY66 napisał(a):po włączeniu silnika cięgno od kierownicy turbo idzie w strone gruszki turba i zostaje w położeniu wyciągnietym, nawet jak daje się gazu to nie powraca.
Jeżeli jest tak jak opisujesz powyżej to bardzo niedobrze, gdyż wówczas geometria turbiny nieustannie wprawia wirnik w maksymalny ruch o obrotowy.
Przyczyn tej usterki może być kilka, więc zacznij diagnozować i naprawiać od tych bez wkładu finansowego:
– Na początek sprawdź czy zawór wastegate (gruszkę) masz podłączony pod właściwą rurkę za pokrywą zaworową. Powinien łączyć się z dłuższą rurką, a jeżeli ktoś połączył go z krótszą to masz rozwiązanie swojego problemu.
– Po zalogowaniu się na tej stronie "allmazda.net" pod tymi linkami ukaże się tobie układ podciśnieniowy i jego prawidłowe podłączenie z turbiną i vacuum pompą;
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEGA08/K2/1370C/
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEGA08/K2/1300C/
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEGA08/K2/1312A/
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEG ... A/2G31271/
– Również uszkodzeniu mógł ulec czujnik ciśnienia doładowania. Jak coś to mam taki, pisz na PW
– Jedną z rzeczy co może się przyczyniać do występowania tego typu usterki to solenoid, który steruje geometrią turbiny poprzez sygnał z PCM-a.
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
[quote="jozim] ......jakie ciśnienie doładowania oczekuje PCM od turbiny i jakie jest rzeczywiście w danym momencie obrotowym.......[/quote]
Po ponownym podłączeniu pod kompa okazało się ze ćiśnienie rzeczywiste jest takie jakie oczekuje PCM . Co jest troche dziwne.
Po odpięciu cięgna od kierownicy turbo, dzwignia ma spory opór i nie chodzi w pełnym zakresie.
Można ją co prawda przesunąć min-max ale samymi palcami jest to raczej niemożliwe.
Czyli zaczynam od czyszczenia turbiny.
Dziekuje "jozim" za link do świetnej stronki
bardzo się przydała
Po ponownym podłączeniu pod kompa okazało się ze ćiśnienie rzeczywiste jest takie jakie oczekuje PCM . Co jest troche dziwne.
Po odpięciu cięgna od kierownicy turbo, dzwignia ma spory opór i nie chodzi w pełnym zakresie.
Można ją co prawda przesunąć min-max ale samymi palcami jest to raczej niemożliwe.
Czyli zaczynam od czyszczenia turbiny.
Dziekuje "jozim" za link do świetnej stronki

- Od: 17 paź 2011, 00:14
- Posty: 22
- Skąd: LUBLIN
- Auto: Mazda6 GY 121KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6