gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4
Witam serdecznie
Otóż mam następujący problem z autem. Przy -12 st rano auto kreci lecz nie odpalił. Przy -20 nie miałem wcześniej problemów. Akumulator ok, kontrolki palą się tak jak zawsze. Wstawiłem samochód do mechanika. Z tego co się dowiedziałem nie ma ciśnienia na pompie paliwa i listwie. Wymieniony został filtr paliwa i nic. Stał dzień w garażu i też nie odpala. Rozrząd wymieniony był ponad 2 lata (60 tyś km temu), Zawór SCV też był wymieniany rok temu. Macie może jakieś pomysły co może być?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
PS. Dwa dni wcześniej wyjeździłem paliwo prawie do zera, następnie zatankowałem na full i jeździłem jeszcze cały dzień. 3 dnia już właśnie nie odpalił
Otóż mam następujący problem z autem. Przy -12 st rano auto kreci lecz nie odpalił. Przy -20 nie miałem wcześniej problemów. Akumulator ok, kontrolki palą się tak jak zawsze. Wstawiłem samochód do mechanika. Z tego co się dowiedziałem nie ma ciśnienia na pompie paliwa i listwie. Wymieniony został filtr paliwa i nic. Stał dzień w garażu i też nie odpala. Rozrząd wymieniony był ponad 2 lata (60 tyś km temu), Zawór SCV też był wymieniany rok temu. Macie może jakieś pomysły co może być?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi
PS. Dwa dni wcześniej wyjeździłem paliwo prawie do zera, następnie zatankowałem na full i jeździłem jeszcze cały dzień. 3 dnia już właśnie nie odpalił
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
- Od: 12 sie 2008, 18:12
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 Diesel 121KM
Trzeba u porządnego mechanika sprawdzić wszystkie elementy rozrządu ,a szczególnie rolke z hydronapinaczem,bo to on jak jest pusty spowoduje przeskok paska rozrządu. A pasek należy założyć
nowy.
józek66.
nowy.
józek66.
- Od: 10 kwi 2010, 08:58
- Posty: 30
- Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
- Auto: Mazda6 05r km136.
A może to:):
Amerykańskie pająki atakują Mazdę. 65 tys. aut do warsztatów
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9201684,Amerykanskie_pajaki_atakuja_Mazde__65_tys__aut_do.html
Amerykańskie pająki atakują Mazdę. 65 tys. aut do warsztatów
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9201684,Amerykanskie_pajaki_atakuja_Mazde__65_tys__aut_do.html
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
- Od: 12 sie 2008, 18:12
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 Diesel 121KM
U mnie są podobne objawy. Auto odpala i gaśnie. Szczególnie w deszczowe, chłodne dni. Podejrzewam SCV lub zanieczyszczenie pompy. Okaże się jutro, bo auto jedzie do mechanika. Nadmienię że w grudniu mazda stanęła. Przyczyną był zasyfiony filtr paliwa. Wtedy po wymianie filtra jeździła bez problemu aż do 19.03. Od tygodnia męczy mnie samoczynne gaśnięcie silnika.
Po interwencji mechanika dam znać co było przyczyną.
Po interwencji mechanika dam znać co było przyczyną.
- Od: 19 kwi 2010, 19:01
- Posty: 15
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 121KM 2003
ja wymieniłem pompe,zawór,filtr paliwa,wyczyściłem sitko w zbiorniku, i dalej gaśnie.Trzeba trzymać obroty żeby nie gasł,a na wolnych obrotach pracuje tylko przez chwile.Już niewiem co to może być,kiedyś słyszałem coś o czujniku na wale,kto pomoże
andrewtro, czytając posty na forum zastanawiam się nad prawidłowością ustawienia Twego paska rozrządu, skoro czynności, które wymieniłeś nie pomogły. Co jeszcze mi przychodzi na myśl? Nowa pompa, czy aby nie jest zasyfiona jeśli wstawiłeś używkę? Była sprawdzana przed założeniem? Co pokazuje komputer? Jak wygląda ciśnienie paliwa na listwie?
- Od: 19 kwi 2010, 19:01
- Posty: 15
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 121KM 2003
Dokladnie , skup sie na cisnieniu paliwa na szynie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Witam, jestem na wczasach i podczas podróży samochód zgasł na światłach. Po 2/3 próbach kręcenia w końcu odpalił. Nie miał za to mocy. Zjechałem na pobocze, chwilę poczekałem i ok. Odpalił bez problemu.
Na trasie 400 km, zdarzyło mi się to w sumie 2 razy, podczas stania na światłach.
Po przeczytaniu z forum podobnych reakcji wyszło że i u mnie pada SCV.
Moje pytania są takie:
1. Jak sprawdzić samemu serię zaworu SCV ( metodą garażową )?(widziałem na którymś wątku, że jednak jest jakaś metoda na czyszczenie –
)
2. Jaki serwis polecacie koło Władysławowa, który na szybko wyczyści, w ostateczności wymieni.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Na trasie 400 km, zdarzyło mi się to w sumie 2 razy, podczas stania na światłach.
Po przeczytaniu z forum podobnych reakcji wyszło że i u mnie pada SCV.
Moje pytania są takie:
1. Jak sprawdzić samemu serię zaworu SCV ( metodą garażową )?(widziałem na którymś wątku, że jednak jest jakaś metoda na czyszczenie –
2. Jaki serwis polecacie koło Władysławowa, który na szybko wyczyści, w ostateczności wymieni.
Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Od: 16 wrz 2010, 22:24
- Posty: 23
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004
Witam. Od trzech miesięcy mam Mazdę 6 D. Od pewnego czasu zaczęły spadać obroty na biegu jałowym, parę razy zgasła. Myślałem, że to SCV (mam serię 003). Zawsze szukałem stacji z najtańszym paliwem, ale przedwczoraj zatankowałem bp ultimate. Wczoraj i dzisiaj auto odpaliło bez gazu a silnik wesoło i równo rechocze. Na razie więc wstrzymam się z kupnem SCV.
Niestety po kilku dniach objawy powróciły. Kupiłem zawór SCV (066) ale po założeniu silnik zaczął ,,klekotać".Wróciłem do starego a mechanik powiedział że musi być identyczny numer co oryginalny. Numer ten to 003 06D-04186. Jeżeli ktoś posiada taki będę bardzo wdzięczny.
Prawie miesiąc jeżdżę na starym (niby trefnym) zaworze SCV. Silnik od próby wymiany zaworu ani razu nawet się nie zawahał aby zejść z obrotów. Warunek jest jeden: paliwo verva, ultimate, dynamic.

Prawie miesiąc jeżdżę na starym (niby trefnym) zaworze SCV. Silnik od próby wymiany zaworu ani razu nawet się nie zawahał aby zejść z obrotów. Warunek jest jeden: paliwo verva, ultimate, dynamic.
Ostatnio edytowano 26 lip 2011, 10:17 przez kebad, łącznie edytowano 2 razy
-
kebad
Temat nadal aktualny jak widzę. Moja mazda MPV stała u mechanika ok1,5 m-ca po tym jak gasła na wolnych obrotach. śledząc to forum powiedziałem mechanikowi, że to może być SCV więc oddał zawór do sprawdzenia w serwisie regenerującym pompy wtryskowe i powiedział, że zawór działa (frajer nie wiem jak to sprawdził bo okazało się że to on był walnięty), samochód miałem odebrać sprawny, więc czekałem aż w końcu pseudofachowcy od pomp wtryskowych znajdą usterkę, za to:
-wykręcili całą pompę i sprawdzili+czyszczenie, (nie pomogło)
-wymienili wtryskiwacz bo ponoć walnięty (nie pomogło)
-testy przelewowe i inne
nie mogli znależć
zmusiłem prawie mechanika żeby poszukał inną MPV lub 6 z tym samym silnikiem.
Znalazł mazdę 6 121KM przełożył zawór i cóż za zdziwienie działa i nie gaśnie
NIE KUPUJCIE ZAWORÓW SCV POCHOPNIE LEPIEJ JUŻ JAK KTOŚ WCZEŚNIEJ NAPISAŁ I JAK BYŁO W MOIM PRZYPADKU ZRÓBCIE PRZESZCZEP będzie pewność czy działa (136KM czy 121KM nie miało znaczenia)
Jak już wcześniej pisałem chętnie do takich celów nawiążę kontakt z kimś ze Szczecina z MPV lub Mazdą 6 z motorem 2.0CiTD 136KM
-wykręcili całą pompę i sprawdzili+czyszczenie, (nie pomogło)
-wymienili wtryskiwacz bo ponoć walnięty (nie pomogło)
-testy przelewowe i inne
nie mogli znależć
zmusiłem prawie mechanika żeby poszukał inną MPV lub 6 z tym samym silnikiem.
Znalazł mazdę 6 121KM przełożył zawór i cóż za zdziwienie działa i nie gaśnie

NIE KUPUJCIE ZAWORÓW SCV POCHOPNIE LEPIEJ JUŻ JAK KTOŚ WCZEŚNIEJ NAPISAŁ I JAK BYŁO W MOIM PRZYPADKU ZRÓBCIE PRZESZCZEP będzie pewność czy działa (136KM czy 121KM nie miało znaczenia)
Jak już wcześniej pisałem chętnie do takich celów nawiążę kontakt z kimś ze Szczecina z MPV lub Mazdą 6 z motorem 2.0CiTD 136KM
-
przemo-kaktus
Witam,a ja mam takie pytanie czy zawór scv który miałem już wymieniony (066)może paść również?
od dłuższego czasu auto jak jest zimne to lekko się dławi,po rozgrzaniu chodzi ok już.Pali na tyka,na wolnych obrotach równiutko chodzi,ale wystarczy że skręcę np kierownice do oporu i się dławi od razu.
Parę razy szarpną mi dość mocno w czasie jazdy,szybkie i mocne pojedyncze szarpniecie,filtry wymienione itd.
Ma ktoś jakieś pomysły?
od dłuższego czasu auto jak jest zimne to lekko się dławi,po rozgrzaniu chodzi ok już.Pali na tyka,na wolnych obrotach równiutko chodzi,ale wystarczy że skręcę np kierownice do oporu i się dławi od razu.
Parę razy szarpną mi dość mocno w czasie jazdy,szybkie i mocne pojedyncze szarpniecie,filtry wymienione itd.
Ma ktoś jakieś pomysły?
komputer wykryje ten zawor ? mialem ostatnio podpiety do kompa i wykazalo przeplywomierz, wymienilme przeplywke, filtry i olej i dalej to samo
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
Grzyby napisał(a):cyganteria napisał(a):komputer wykryje ten zawor ?
Po raz tysięczny – NIE
Oh Mr Grzyby, not nice!
CORRECT ANSWER: Yes!!! ......if the engine turns off when connected to diagnostic computer!!!
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6