gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez szalap124 » 3 mar 2011, 17:59

Witam serdecznie

Otóż mam następujący problem z autem. Przy -12 st rano auto kreci lecz nie odpalił. Przy -20 nie miałem wcześniej problemów. Akumulator ok, kontrolki palą się tak jak zawsze. Wstawiłem samochód do mechanika. Z tego co się dowiedziałem nie ma ciśnienia na pompie paliwa i listwie. Wymieniony został filtr paliwa i nic. Stał dzień w garażu i też nie odpala. Rozrząd wymieniony był ponad 2 lata (60 tyś km temu), Zawór SCV też był wymieniany rok temu. Macie może jakieś pomysły co może być?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi

PS. Dwa dni wcześniej wyjeździłem paliwo prawie do zera, następnie zatankowałem na full i jeździłem jeszcze cały dzień. 3 dnia już właśnie nie odpalił
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez Pamek » 3 mar 2011, 18:12

Nie pisz 2 postow tylko edytuj jak masz cos do dodania.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez TMspoko » 4 mar 2011, 01:20

Witaj. Sprawdź, czy ci nie przeskoczył pasek rozrządu o jeden ząbek – ja niestety tez z tym walczę <płacze> . Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2008, 08:51
Posty: 4
Auto: 6 '05 2.0D 121kM; 323f '96 1.5

Postprzez szalap124 » 4 mar 2011, 14:00

TMspoko, ale już wiesz że u Ciebie chodzi o pasek? Wtedy trzeba zakładać nowy rozrząd czy da się poprawić pasek?

Pozdrawiam
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez Józek 66.MZR-CD. » 4 mar 2011, 14:31

Trzeba u porządnego mechanika sprawdzić wszystkie elementy rozrządu ,a szczególnie rolke z hydronapinaczem,bo to on jak jest pusty spowoduje przeskok paska rozrządu. A pasek należy założyć
nowy.

józek66.
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2010, 08:58
Posty: 30
Skąd: Głogów /Dolny Śląsk /
Auto: Mazda6 05r km136.

Postprzez szalap124 » 4 mar 2011, 16:34

A może to:):
Amerykańskie pająki atakują Mazdę. 65 tys. aut do warsztatów
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,9201684,Amerykanskie_pajaki_atakuja_Mazde__65_tys__aut_do.html
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez szalap124 » 12 mar 2011, 22:55

Pompa wysokiego ciśnienia była zawalona syfem. Przeczyszczona i jest ok.
Kupię felgi aluminiowe do M6 15''. PILNIE
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 sie 2008, 18:12
Posty: 14
Auto: Mazda 6 Diesel 121KM

Postprzez tomurro » 27 mar 2011, 13:11

U mnie są podobne objawy. Auto odpala i gaśnie. Szczególnie w deszczowe, chłodne dni. Podejrzewam SCV lub zanieczyszczenie pompy. Okaże się jutro, bo auto jedzie do mechanika. Nadmienię że w grudniu mazda stanęła. Przyczyną był zasyfiony filtr paliwa. Wtedy po wymianie filtra jeździła bez problemu aż do 19.03. Od tygodnia męczy mnie samoczynne gaśnięcie silnika.
Po interwencji mechanika dam znać co było przyczyną.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 19:01
Posty: 15
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 121KM 2003

Postprzez andrewtro » 27 mar 2011, 19:42

ja wymieniłem pompe,zawór,filtr paliwa,wyczyściłem sitko w zbiorniku, i dalej gaśnie.Trzeba trzymać obroty żeby nie gasł,a na wolnych obrotach pracuje tylko przez chwile.Już niewiem co to może być,kiedyś słyszałem coś o czujniku na wale,kto pomoże
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2008, 11:03
Posty: 41 (0/1)
Skąd: Stalowa Wola
Auto: M6 2,0cd 136mps diesel

Postprzez tomurro » 27 mar 2011, 21:12

andrewtro, czytając posty na forum zastanawiam się nad prawidłowością ustawienia Twego paska rozrządu, skoro czynności, które wymieniłeś nie pomogły. Co jeszcze mi przychodzi na myśl? Nowa pompa, czy aby nie jest zasyfiona jeśli wstawiłeś używkę? Była sprawdzana przed założeniem? Co pokazuje komputer? Jak wygląda ciśnienie paliwa na listwie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2010, 19:01
Posty: 15
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 121KM 2003

Postprzez Jaksa » 27 mar 2011, 22:01

Dokladnie , skup sie na cisnieniu paliwa na szynie
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez gregor_z » 19 cze 2011, 22:07

Witam, jestem na wczasach i podczas podróży samochód zgasł na światłach. Po 2/3 próbach kręcenia w końcu odpalił. Nie miał za to mocy. Zjechałem na pobocze, chwilę poczekałem i ok. Odpalił bez problemu.
Na trasie 400 km, zdarzyło mi się to w sumie 2 razy, podczas stania na światłach.
Po przeczytaniu z forum podobnych reakcji wyszło że i u mnie pada SCV.
Moje pytania są takie:
1. Jak sprawdzić samemu serię zaworu SCV ( metodą garażową )?(widziałem na którymś wątku, że jednak jest jakaś metoda na czyszczenie – ??)
2. Jaki serwis polecacie koło Władysławowa, który na szybko wyczyści, w ostateczności wymieni.

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez kebad » 26 cze 2011, 13:15

Witam. Od trzech miesięcy mam Mazdę 6 D. Od pewnego czasu zaczęły spadać obroty na biegu jałowym, parę razy zgasła. Myślałem, że to SCV (mam serię 003). Zawsze szukałem stacji z najtańszym paliwem, ale przedwczoraj zatankowałem bp ultimate. Wczoraj i dzisiaj auto odpaliło bez gazu a silnik wesoło i równo rechocze. Na razie więc wstrzymam się z kupnem SCV. <jupi> Niestety po kilku dniach objawy powróciły. Kupiłem zawór SCV (066) ale po założeniu silnik zaczął ,,klekotać".Wróciłem do starego a mechanik powiedział że musi być identyczny numer co oryginalny. Numer ten to 003 06D-04186. Jeżeli ktoś posiada taki będę bardzo wdzięczny.
Prawie miesiąc jeżdżę na starym (niby trefnym) zaworze SCV. Silnik od próby wymiany zaworu ani razu nawet się nie zawahał aby zejść z obrotów. Warunek jest jeden: paliwo verva, ultimate, dynamic.
Ostatnio edytowano 26 lip 2011, 10:17 przez kebad, łącznie edytowano 2 razy
kebad
 

Postprzez gregor_z » 26 cze 2011, 20:09

kebad napisał(a):Myślałem, że to SCV (mam serię 003).



Mogę wiedzieć jak to sprawdziłeś. Chcę sprawdzić co mam u siebie.
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2010, 22:24
Posty: 23
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 6 2.0 diesel GY 136KM 2003/2004

Postprzez kebad » 26 cze 2011, 20:35

Przetarłem szmatką korpus zaworu i po przyświeceniu latarką można odczytać numer.
kebad
 

Postprzez przemo-kaktus » 8 lip 2011, 00:55

Temat nadal aktualny jak widzę. Moja mazda MPV stała u mechanika ok1,5 m-ca po tym jak gasła na wolnych obrotach. śledząc to forum powiedziałem mechanikowi, że to może być SCV więc oddał zawór do sprawdzenia w serwisie regenerującym pompy wtryskowe i powiedział, że zawór działa (frajer nie wiem jak to sprawdził bo okazało się że to on był walnięty), samochód miałem odebrać sprawny, więc czekałem aż w końcu pseudofachowcy od pomp wtryskowych znajdą usterkę, za to:
-wykręcili całą pompę i sprawdzili+czyszczenie, (nie pomogło)
-wymienili wtryskiwacz bo ponoć walnięty (nie pomogło)
-testy przelewowe i inne
nie mogli znależć
zmusiłem prawie mechanika żeby poszukał inną MPV lub 6 z tym samym silnikiem.
Znalazł mazdę 6 121KM przełożył zawór i cóż za zdziwienie działa i nie gaśnie <jupi>
NIE KUPUJCIE ZAWORÓW SCV POCHOPNIE LEPIEJ JUŻ JAK KTOŚ WCZEŚNIEJ NAPISAŁ I JAK BYŁO W MOIM PRZYPADKU ZRÓBCIE PRZESZCZEP będzie pewność czy działa (136KM czy 121KM nie miało znaczenia)
Jak już wcześniej pisałem chętnie do takich celów nawiążę kontakt z kimś ze Szczecina z MPV lub Mazdą 6 z motorem 2.0CiTD 136KM
przemo-kaktus
 

Postprzez Gnat80 » 11 lip 2011, 00:58

Witam,a ja mam takie pytanie czy zawór scv który miałem już wymieniony (066)może paść również?
od dłuższego czasu auto jak jest zimne to lekko się dławi,po rozgrzaniu chodzi ok już.Pali na tyka,na wolnych obrotach równiutko chodzi,ale wystarczy że skręcę np kierownice do oporu i się dławi od razu.
Parę razy szarpną mi dość mocno w czasie jazdy,szybkie i mocne pojedyncze szarpniecie,filtry wymienione itd.
Ma ktoś jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez cyganteria » 4 sie 2011, 09:54

komputer wykryje ten zawor ? mialem ostatnio podpiety do kompa i wykazalo przeplywomierz, wymienilme przeplywke, filtry i olej i dalej to samo
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 23:51
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM

Postprzez Grzyby » 5 sie 2011, 01:55

cyganteria napisał(a):komputer wykryje ten zawor ?

Po raz tysięczny – NIE
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Lorento » 5 sie 2011, 13:19

Grzyby napisał(a):
cyganteria napisał(a):komputer wykryje ten zawor ?

Po raz tysięczny – NIE

Oh Mr Grzyby, not nice!
CORRECT ANSWER: Yes!!! ......if the engine turns off when connected to diagnostic computer!!!
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6