zminimalizowanie awarii silnika diesla w M6

Postprzez oktaw70 » 8 maja 2011, 14:50

Jestem od niedawna posiadaczem M6 i niestety przytrafila mi sie nieprzyjemna przygoda z awaria silnika i co gorsze musialem ten silnik wymienic Auto mialo najechane 166.000 Moje pytanie do was jest takie czy jest mozliwosc bezawaryjnego uzytkowania tegoz silnika? Nadmienie ze mechanik powiedzial ze nie sposob jest temu zapobiec a z tego co czytam wielu z was cieszy sie z duzych przebiegow.
Jak to robicie?
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 22:17
Posty: 6
Skąd: bydgoszcz/koronowo
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 121KM 2004rok produkcji

Postprzez Grzyby » 9 maja 2011, 01:08

Poczytaj poradnik w dziale Diesel –> MZR-CD
Tam masz dokładnie opisane co i jak.
W skrócie – podkładki, smok, wtryski (test przelewowy), częstsza wymiana oleju (co 10-15kkm).
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez CinekM6 » 9 maja 2011, 21:33

Tak jak kolega wyżej najważniejsze zmieniać olej i lać to co zaleca producent a nie to co było akurat w promocji. Do tego dbać o to aby motor nie ulegał przeciążeniom na zimnym silniku ale to każdy użytkownik z silnikiem diesla wie. Ten silnik domaga się poprawienia producenta tj te wadliwe podkładki i powinno być ok.
Ja swoją M6 eksploatuje jak każdy poprzedni samochód.. trzeba odrobinę wyobraźni aby nie narażać się na zbędne koszta. Ja jeżdżę i nie martwię się ,że coś ma zaraz nawalić bo to nie na tym polega. <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez oktaw70 » 10 maja 2011, 09:24

Ja to raczej stawial na zla ekploatacje poprzedniego wlasciciela Smok byl czysty podkladki wymienione
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 22:17
Posty: 6
Skąd: bydgoszcz/koronowo
Auto: mazda 6 2.0 MZR-CD 121KM 2004rok produkcji

Postprzez Gnat80 » 10 maja 2011, 23:45

oktaw70 napisał(a):Ja to raczej stawial na zla ekploatacje poprzedniego wlasciciela

Na to już nie masz wpływu niestety kolego z rejonu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 18:19
Posty: 240 (0/3)
Skąd: Tuchola
Auto: Mazda 323F
Mazda 6
Zafira
Peugeot 407
Focus 2005
Mazda 3 BL 2.0

Postprzez Enduro » 11 maja 2011, 22:19

oktaw70 napisał(a):....mechanik powiedzial ze nie sposob jest temu zapobiec ...

nie ma racji!
jesli poczytasz forum, to zgromadzisz informcje aby zapobiec takiej awari,
osobiscie mam kolege ktory ma ponad 260 tys km pryejechane na pierwszym silniku, pierwszej turbinie pierwsyzm 2M i aut chodzi na prawde bardzo dobrze, brak spalania oleju, nie kopci, chodzi rowno a do tego silnik ma troche wiecej mocy poprzez power-boxa.
jest to namacalna reklama tego auta., a przy pomiarze kompresji wyszlo, ze ma wartosci fabrycznie nowego silnika, bo wszystkie 4 cylindry maja ok. 31-31,5 ATM ! <jupi>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6