Zatarty silnik diesla

Postprzez gniewko8 » 7 gru 2010, 15:28

Myjk napisał(a):
gniewko8 napisał(a):1l/1 000?? czy 1l/10 000 bo coś mi to mało 1l/1 000

Jeden litr na tysiąc kilometrów jest dopuszczalną normą wg producenta. Jeśli wciąga ponad litr na tysiąc kilometrów, to dopiero wtedy silnik może być zakwalifikowany jako wadliwy.

A możesz mi powiedzieć skąd masz takie informacje?Bo ja dzwoniłem do paru serwisów mazdy i nikt mi nie był w stanie powiedziec o istnieniu takich norm. Jedyna informację jaką uzyskałem to taka że silnik diesla wysokoprężny 16V powinien zużywać ok. 2l/20 000tyś (przy sprawnym silniku i osprzecie)
Gdzie mam szukać takiej informacji?
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Myjk » 7 gru 2010, 16:11

Nikt nie pisał konkretnie o Mazdzie. nynuch76 odnosił się zapewne do norm grupy VW -- Skoda Fabia miała taką normę w instrukcji obsługi wpisaną. Oczywiście doczytałem o tym dopiero, jak mi oleju w silniku zabrakło (na moje szczęście się nie zatarł). ;) W instrukcji do M6 nie było AFAIK takiej informacji.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gniewko8 » 7 gru 2010, 17:52

A mnie interesują normy mazdy dokładnie dla silnika CiTD 2.0 136KM. Zna ktoś taka normę??
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Enduro » 8 gru 2010, 12:06

gniewko8 napisał(a):A mnie interesują normy mazdy dokładnie dla silnika CiTD 2.0 136KM. Zna ktoś taka normę??

popatrz w instrukcji auta czy nie zawarli takiej klauzuli informującej o zużyciu oleju..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gniewko8 » 8 gru 2010, 12:48

szukałem ale nic nie znalazłem
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Enduro » 8 gru 2010, 15:21

gniewko8 napisał(a):szukałem ale nic nie znalazłem

swego czasu widzialem w opisie marki VW wpis stwierdzajacy, ze zuzycie oleju do ok. 1,5 Litra na 100Km jest jeszcze w normie.
w mojej przeszlosci eksplataczjnej auta marki mazda wiem, ze mazda zawsze konstrulowala silniki tak aby chocby minimalnie zuzywaly olej, a to w celu takim, aby wlasciciela auta, szczegolnie w krajach o nizszych dochodach finansowych spoleczenstwa lub tam gdzie oleje sa gorsze jakosciowo , byl on przyzwyczajony /przymuszony do dolewania nowego swiezego oleju, co mial miec wplyw na zywotnosc silnika...pozdr. E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pamek » 10 gru 2010, 20:29

zuzycie oleju do ok. 1,5 Litra na 100Km jest jeszcze w normie.

<nie powiem>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Enduro » 11 gru 2010, 15:48

polityka producentów, i to nie tylko aut, jest wszem znana....
i jakby oni mogli to by wszystko wykluczyli z napraw gwarancyjnych, jak zamkneli usta, w taki czy inny sposób, pokrzywadzonym.
znam przypadek koncernu VW&Audi , jak to ludzi miesiącami reklamowali olbrzymie spalanie i w końcu udowodnili w rzeczywstości swoje racje, jak majster podczas wymuszonej prawnie próbnej jazdy, osiągnął podobny spory wynik zyżycia paliwa odbiegający i to znacznie od reklamowanych norm.
auto zostało oddane do "dilera". i niestey jest podobnie ze zużywaniem oleju...pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 11 gru 2010, 16:50

Wiem, że jak miałem auto z silnikiem 1,6 8V – prosty silnik, producent przewidywał 0,6L/1000km

Zaznaczam, silnik ośmiozaworowy oraz bez turbo. W dodatku benzynowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez gniewko8 » 13 gru 2010, 17:34

Ufff udało się bez zakupu nowego silnika.Na szczęscie złapało tylko na jednej panewce i wystarczyła jej wymiana inna sprawa że koło dwumasowe okazało się do wymiany razem ze sprzęgłem no ale to już mniejszy ból :) Teraz tylko pilnować oleju mam nadzieję że nie bedzie w dalszym ciągu takiego zużycia
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Enduro » 13 gru 2010, 22:09

gniewko8 napisał(a):....złapało tylko na jednej panewce i wystarczyła jej wymiana ...

czy wal byl szlifowany , polerowany lub chcby sprawdzony na maszynie..?
bo jesli nie, to raczej problem tej korby powroci, pomimo nowej panewki. pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gniewko8 » 14 gru 2010, 12:17

Enduro napisał(a):czy wal byl szlifowany , polerowany lub chcby sprawdzony na maszynie..?


polerowany i sprawdzony tak więc mam nadzieje że bedzie dobrze
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Enduro » 14 gru 2010, 16:05

gniewko8 napisał(a):
Enduro napisał(a):czy wal byl szlifowany , polerowany lub chcby sprawdzony na maszynie..?


polerowany i sprawdzony tak więc mam nadzieje że bedzie dobrze

jesli dobrze to zrobli ,to musi byc dobrze.
polecam wymiane oleju i filtra po ok. przejechaniu ok.500-1000 km .
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez gniewko8 » 16 gru 2010, 15:29

Enduro napisał(a):polecam wymiane oleju i filtra po ok. przejechaniu ok.500-1000 km .


Tak też mam wpisaną kolejną wymianę po 1000km
Początkujący
 
Od: 19 lis 2010, 15:53
Posty: 27

Postprzez Enduro » 16 gru 2010, 16:19

gniewko8 napisał(a):
Enduro napisał(a):polecam wymiane oleju i filtra po ok. przejechaniu ok.500-1000 km .

Tak też mam wpisaną kolejną wymianę po 1000km

polecam, warto usunac opilki metalu i inne zanieczyszczenia naprawcze. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sznajder » 10 sty 2011, 18:38

Cześć
W sylwestra miałem ten sam przypadek.
Auto kupione po "okazyjnej" cenie 5 tys poniżej wartości rynkowej, na umowie mam zapis, że stan techniczny pojazdu jest mi znany.
Pryz dużym mrozie -20 kręciłem auto i odpaliło, popracował 2 min, pojawiła się czerwona kontrolka oleju i stanął. Nie zdążyłem nawet wyłączyć kluczykiem.
Mam teraz rozwalony silnik do wymiany, zatarty podobnie jak autor tego posta.
Szukam właśnie silnika lub kupca na moją Mazdę 5.
Może ktoś wie gdzie można coś takiego kupić 2,0 D 2006 rok 81KW.
Na necie ceny masakra jak policzę zakup niekompletnego silnika plus płyny to robi mi się 8 tys. Może lepiej kupić coś z np. Francji bez prawa rejestracji za ok 10 tys, przełożyć motor a resztę opchnąć na części.
Z tymi Mazdami tzn silnikami są jakieś jaja bo mój znajomy mechanik od diesla miła takie – 10 sztuk z czego 2 szt wyjechały, reszta motor do wymiany. Olej wymieniałem jakieś 2 tys km przed tym zdarzeniem. Jak go postawiłem to mechaniora to mówił, że było zero oleju i nie ma śladu gdzie był wyciek. Pewnie pod ciśnieniem wydmuchało, a ja nic nie wyczułem. Nawet mi doi głowy nie przyszło żeby sprawdzić stan oleju po 2000 km. W Passacie (a miałem dwie B5) to nawet nie zaglądałem od wymiany do wymiany i nigdy nie było problemu.

Narka.
PS jak macie jakieś kontakty do handlarzy co ściągają takie cuda z Holandii, Belgii to będę wdzięczny
603 187 280.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 15:22
Posty: 5

Postprzez Neonixos666 » 10 sty 2011, 18:44

Przeczytaj chociaż pół tego tematu to dowiesz się że nie wyciek spowodował zatarcie się silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sznajder » 10 sty 2011, 19:14

oświeć mnie w 3 słowach.
Trochę czytałem – jednak.
Gdzie się podział olej u autora posta, wyciek czy nadmierne spalanie, co za różnica.
Poszedł w dym i to dużo za szybko niż powinien.
problem jest ten sam – zatarty silnik.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2011, 15:22
Posty: 5

Postprzez polo33 » 10 sty 2011, 19:51

a wykonałeś podstawowe czynności po zakupie diesla? Oprócz wymiany oleju? Turbo w dobrym stanie bylo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez Riki » 10 sty 2011, 19:58

sznajder napisał(a):oświeć mnie w 3 słowach.


Przeczytaj uważnie poradnik
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6