Mazda 6 MZR-CD 121 KM,uszkodzony sterownik silnika ?

Postprzez oracz » 30 lis 2010, 22:44

Witam. Jestem wlascicielem Mazdy 6 121 KM 2004 rok produkcji. Auto kupilem juz jakis czas temu no i niestety zaden z mechanikow nie byl w stanie sobie z nia poradzic. Madzia kopci czarnym dymem,przy ruszaniu dlawi ja,musze ruszac na polsprzegle. Jedno juz spalilem i to nie dlatego,ze nie umiem jezdzic. Przy nacisnieciu gazu,jest charakterystyczny dzwiek (chrobotanie),i dopiero wtedy auto ciagnie,rzucajac w tym momencie chmura dymu. Samochod nie stracil mocy. Ale to co jej dolega uniemozliwia poruszanie sie Mazda. Co moge podpowiedziec,a raczej osoba ktora ja ostatnio badala...zawor egr jest sprawny,zawory podcisnieniowe dochodzace do filtra powietrza tez ok,sprawdzone wezyki podcisnieniowe-szczelne,turbina dziala bo jak juz auto sie wkreci na obroty to idzie naprawde dobrze. Diagnoza jest taka,ze jest uszkodzony sterownik silnika ? Co o tym sadzicie ? ( Chociaz auto bylo juz podlaczane pod komputer kilka razy,to teraz pojade do magikow ktorzy podobno maja komputer mogacy to sprawdzic) Moze ktos z uzytkownikow mial podobny problem,albo poprostu wie co jej moze dolegac,bylbym wdzieczny za rady bo to juz mnie przerasta. Z gory dziekuje i pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 1 gru 2010, 11:39 przez oracz, łącznie edytowano 2 razy
oracz
 

Postprzez Bandit » 1 gru 2010, 00:05

oracz napisał(a):Co o tym sadzicie ?

Ja sądzę, że musisz zmienić nazwę tematu swojego wątku na zgodną z regulaminem (inaczej temat poleci do kosza) i zapoznać się z trzema linkami w moim podpisie <nauka> (regulamin, poradnik, wyszukiwarka), a nie zaczynać przygodę z forum od zakładania tematu.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez oracz » 1 gru 2010, 11:55

Nazwa tematu zmieniona,a dwa pozostale linki niestety w moim przypadku nic nie pomogly,co z reszta napisalem w poscie.Egr sprawdzony,dolot powietrza w kazdym miejscu tez. Ponawiam prosbe,dzieki. Jestem ciekawy co uwazacie o tym sterowniku ?
oracz
 

Postprzez Grzyby » 1 gru 2010, 12:16

Przepustnica czyszczona? Nie zacina się?
O tym też znajdziesz na forum.

Szczerze wątpię w problemy z kompem. To ewidentne objawy problemów na dolocie.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez chmooreck » 1 gru 2010, 14:01

oracz napisał(a):Egr sprawdzony,dolot powietrza w kazdym miejscu tez.

Sprawdzony, czy dokładnie wyczyszczony ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1123 (0/6)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Enduro » 1 gru 2010, 14:36

oracz napisał(a):....Diagnoza jest taka,ze jest uszkodzony sterownik silnika ? Co o tym sadzicie ?....

Mocno w to wątpie.
kopcenie=nieprawidłowy stosunek paliwa do powietrza (uszkodzone wtryski,turbo, nieszczelne pierscienie,zawory, przewody powietrza,royszczelniony EGr)
brak mocy=zbyt mała dawka paliwa(wtryski),brak kompresji
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez oracz » 1 gru 2010, 20:03

Egr byl czyszczony dokladnie i dziala dobrze. Wiem,ze te objawy wskazuja na cos zwiazanego z dolotem powietrza,ale wszystko jest szczelne. Elektrozawory kolo filtra powietrza tez dzialaja,sprawdzone. Jak zdiagnozowac nieszczelnosc pierscieni,albo zle wtryski ? Czytalem na forum,ze zle podkladki pod wtryskami tez moga powodowac kopcenie,ale to tez sprawdzilem i sa dobre. Fachowiec ktory ja sprawdzal wczoraj jest prawie pewien wady sterownika silnika,mowi ze czasami daje prawidlowy impuls i wszystko jest dobrze,a raz wysyla wadliwy i dzieje sie to co opisalem. Co jeszcze moge powiedziec,auto mniej ma tych 'zawieszek' jak silnik jest zimny,jak sie zagrzeje jest gorzej. I jeszcze jedno,chociaz tego nie jestem pewien czy to moje subiektywne odczucie czy tak sie naprawde dzieje,po dluzszej jezdzie utwardza sie pedal gazu. Sam juz nie wiem co zrobic,mialem nadzieje ze bede sie cieszyl z auta a tu pol roku ciezkiej walki i powoli trace nadzieje..
oracz
 

Postprzez Enduro » 1 gru 2010, 20:57

oracz napisał(a):...Jak zdiagnozowac nieszczelnosc pierscieni,albo zle wtryski ? ....

sprawdzić kompresje silnika, przeprowadzić test przelewowy lub kalibracje w ASO.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6