wydajność CiTD- jak się ma moc na papierze do testu na drodze

Postprzez skubiszek » 2 lis 2010, 22:30

dużo, bardzo dużo, jeśli silnik jest w dobrym stanie to właściwie rzadko zdarza się aby któraś miała fabryczne wartości, przeważnie są wyższe... a to 11 sekund nie wiem skąd oni wyciągnęli
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez CinekM6 » 8 lis 2010, 23:39

Panowie pytanie z innej beczki ;)
Jesli te silniki rożnią się tylko kompem 121/136 to czy da się przeprogramować komp 121 na 136 ? czy tańsze jest po prostu zmienienie sterownika silnika niz taki program ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 8 lis 2010, 23:50

CinekM6 napisał(a):czy da się przeprogramować komp 121 na 136

nie, nie da się.
Zawsze można kupić kompa z rozbitka albo angola.
Taniej niż "chipowanie" :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez CinekM6 » 9 lis 2010, 00:08

Grzyby napisał(a):
CinekM6 napisał(a):czy da się przeprogramować komp 121 na 136

nie, nie da się.
Zawsze można kupić kompa z rozbitka albo angola.
Taniej niż "chipowanie" :)


tzn nie da się bo np pamieć jest jednorazowego zapisu tak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez bieski » 9 lis 2010, 00:12

Grzyby napisał(a):Zawsze można kupić kompa z rozbitka albo angola.


Grzyby ale to chyba wiąże się z wymiana stacyjki i kluczyków. Coś kiedyś Enduro pisał.

Zastanawia mnie czy jest jakaś duża różnica pomiędzy 121 a 136? Moment obrotowy prawie taki sam, tylko tych koników mniej.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CinekM6 » 9 lis 2010, 00:23

bieski napisał(a):
Grzyby napisał(a):Zawsze można kupić kompa z rozbitka albo angola.


Grzyby ale to chyba wiąże się z wymiana stacyjki i kluczyków. Coś kiedyś Enduro pisał.

Zastanawia mnie czy jest jakaś duża różnica pomiędzy 121 a 136? Moment obrotowy prawie taki sam, tylko tych koników mniej.


napewno 121 kM będzie mial mniejsza prędkość maxymalną..
wlaśnie ciekawe czy wymiana sterownika nie wiaże się z progmamowaniem innych układów?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez bieski » 9 lis 2010, 00:45

CinekM6 napisał(a):
napewno 121 kM będzie mial mniejsza prędkość maxymalną..


http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... a/6/i.html

Tylko nie wiem na ile to prawda jest.
Okazuje sie ze 121 ma wieksza Vmax a wersja sedan z tym silnikiem przyspiesza do setki szybciej niz 136
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CinekM6 » 9 lis 2010, 00:49

chyba coś na tej stronce pomylili ? :) <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Grzyby » 9 lis 2010, 00:56

bieski napisał(a):Okazuje sie ze 121 ma wieksza Vmax a wersja sedan z tym silnikiem przyspiesza do setki szybciej niz 136

bzdury...
Nie możecie się opierać chociażby o dane z folderów Mazdy czy instrukcji a nie o takie wątpliwe źródła?

bieski napisał(a):Grzyby ale to chyba wiąże się z wymiana stacyjki i kluczyków

Zgadza się (problem z immo). Pytanie co kto lubi :) (lub jak tanio może pewne rzeczy kupić)
Uważam że do normalnego użytkowania różnica pomiędzy silnikami jest niezauważalna.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez CinekM6 » 9 lis 2010, 01:00

Mają taki sam moment więc jazda na codzien nie robi różnicy ale mogę sie mylic ..
Zabawa chyba nei warta świeczki dla 15 kM .. jak juz dłubać to dla 30 przynajmniej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Myjk » 9 lis 2010, 12:00

W sumie to czym było podyktowane wprowadzenie tej różnicy w mocy? Emisja spalin?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez nynuch76 » 9 lis 2010, 12:16

Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę co do emisji spalin to tylko 136km w wersji kombi wypadało poza klasę emisji CO2 dlatego jest ich stosunkowo mało przynajmniej tak było na rynku niemieckim<ok>
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Riki » 9 lis 2010, 17:11

Myjk napisał(a):W sumie to czym było podyktowane wprowadzenie tej różnicy w mocy? Emisja spalin?


Michale, chodzi tu o kwestię składek ubezpieczeniowych np. w DE :) po to powstała odmiana 121KM a 136/143 to taki High Power :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Enduro » 9 lis 2010, 19:07

bieski napisał(a):
Grzyby napisał(a):Zawsze można kupić kompa z rozbitka albo angola.

to chyba wiąże się z wymiana stacyjki i kluczyków. Coś kiedyś Enduro pisał.
Zastanawia mnie czy jest jakaś duża różnica pomiędzy 121 a 136? Moment obrotowy prawie taki sam, tylko tych koników mniej.

aby przeprogramowac PCM-a/ECU potrzebne są obydwa originalne kluczyki i dostęp przez ASO do serweru Mazdy w celu uzyskania odpowiednich kodów, chociaż wiem że i bez nich jest mozliwe dogranie..
nie trzeba wymieniać ani kluczyków ani stacyjki!
P.S. mazda wypuściła dwie prawie identyczne jednostki co do mocy silnika tyko ze względu na zróżnicowanie cen/oferty przy zakupie nowego auta.
przyznam, ze na rynku niemieckim b. rzadko spotykany jest warinat kombi ze 136 KM,
bo tylko ten model nie był zwolniony z podatku drogowego (ok.300 euro rocznie)
przez ok. 30 m/cy , poprzez wyższą emisje spalin.
osobiście polecam solidnie wykonany tuning elektroniczny lub montaż dodatk. power/boxa
bo wtedy ewidentnie lepiej odczyjemy przyrost mocy a przedewszystkim momentu obrt.
sama wymiana PCM/a od wersji 136 KM niewiele da. no ale to moje opinia i nie należy się tylko nią sugerować, absolutnie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez CinekM6 » 10 lis 2010, 00:10

Enduro napisał(a):
bieski napisał(a):
Grzyby napisał(a):Zawsze można kupić kompa z rozbitka albo angola.

to chyba wiąże się z wymiana stacyjki i kluczyków. Coś kiedyś Enduro pisał.
Zastanawia mnie czy jest jakaś duża różnica pomiędzy 121 a 136? Moment obrotowy prawie taki sam, tylko tych koników mniej.

aby przeprogramowac PCM-a/ECU potrzebne są obydwa originalne kluczyki i dostęp przez ASO do serweru Mazdy w celu uzyskania odpowiednich kodów, chociaż wiem że i bez nich jest mozliwe dogranie..
nie trzeba wymieniać ani kluczyków ani stacyjki!

pozdr.E


Ile taka impreza w ASO z kodami moze nas aktualnie kosztować ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Enduro » 10 lis 2010, 00:35

CinekM6 napisał(a):Ile taka impreza w ASO z kodami moze nas aktualnie kosztować ?

sorry, ale ta informacja to tylko w ASO..
P.S. za 400 pln oferuje sprawdzonego i pewnego power-boxa niemieckiej firmy AMH,
który więcej da korzystnych zmian w KM i Nm niż wymiana PCM-a.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Riki » 10 lis 2010, 00:46

Enduro napisał(a):tylko ten model nie był zwolniony z podatku drogowego (ok.300 euro rocznie)
przez ok. 30 m/cy , poprzez wyższą emisje spalin.

Pierwsze słyszę, że wynikało to z emisji spalin :) ale Ty zamieszkując DE wiesz lepiej – dzięki za sprostowanie.

Kwestia przeróbki 121->136 była już opisywana na forum dokładnie przez kolegę o nicku newbie. Z tego co pamiętam dział Tuning->temat o chipowaniu
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez CinekM6 » 10 lis 2010, 00:59

Riki napisał(a):
Enduro napisał(a):tylko ten model nie był zwolniony z podatku drogowego (ok.300 euro rocznie)
przez ok. 30 m/cy , poprzez wyższą emisje spalin.

Pierwsze słyszę, że wynikało to z emisji spalin :) ale Ty zamieszkując DE wiesz lepiej – dzięki za sprostowanie.

Kwestia przeróbki 121->136 była już opisywana na forum dokładnie przez kolegę o nicku newbie. Z tego co pamiętam dział Tuning->temat o chipowaniu


chetnie poczytam:) dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2010, 23:26
Posty: 61
Skąd: Lublin
Auto: M6

Postprzez Enduro » 10 lis 2010, 01:15

Riki napisał(a):Pierwsze słyszę, że wynikało to z emisji spalin :) ale Ty zamieszkując DE wiesz lepiej – dzięki za sprostowanie. ...

M6 pierwsza seria, Citd w wersji kombi, ze 136 konny silnikiem miala najwięcej emisji spalin, przez co nie była z podatku zwolniona i dlatego bardzo rzadko mozne kupic ja z niemieckiego rynku, lub prawie wcale. pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skubiszek » 10 lis 2010, 10:10

dość rzadko można spotkać – mój wg dekodera na tej "ruskiej" stronie ma kraj przeznaczenia Niemcy i od początku w Niemczech była zarejestrowana

ale bardzo wiele wersji jest właśnie 121 konnych
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6