Witam,
od tygodnia jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 2005 przed liftem w diesel'u (2.0, 136KM).
Jeżdżąc w weekend zauważyłem pewne zjawisko, które mnie zaniepokoiło.
Jak już się auto rozgrzało, postanowiłem przetestować przyspieszanie. Na '1' i '2' biegu ciągnie bardzo ładnie, ale na '3' i '4' biegu na wciśniętym gazie (do podłogi) niestety przy ok. 3.000-3.500 obrotów dławi się, ale z kolei jak popuszczę gaz to dalej przyspiesza. I teraz chciałem się zapytać, bo wcześniej jeździłem głównie benzynami, diesel'em też się zdarzyło, ale nigdy taka sytuacja, czy to nie jest normalne?
A jeśli nie, czym to ewentualnie może być spowodowane?
Trochę się wystraszyłem biorąc pod uwagę np. sytuację na trasie, gdzie chciałbym wyprzedzić, a auto by mi się zaczęło dławić.
Z góry dzięki za wszelką pomoc/poradę!
Łukasz
Mazda 6 2005 przed liftem (diesel 2.0, 136 KM) – problem z przyspieszaniem na '3' biegu
Strona 1 z 1
>>> diesel
Myjk napisał(a):lerman napisał(a):czy to nie jest normalne?
Zdecydowanie nie jest to normalne.
Co się dzieje za samochodem? Dymi?
No właśnie auto nie dymi, więc staram się wykluczyć turbinę, oczywiście staram się, bo nie chciałbym płacić za jej regenerację...
Tylko taki objaw jak powiedziałem, czyli nie przyspiesza, jakby odcinał dopływ paliwa...
Dzięki!
Łukasz
lerman
- Od: 26 kwi 2010, 21:48
- Posty: 10
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6, diesel, rocznik: 2005, kombi
Riki napisał(a):Temat rzeka i rozwiązań dużonapisz coś więcej... czy występują jakieś objawy wskazujące na ew. usterkę? ......polecam lekturę poradnika dot. silników diesla – kopalnia wiedzy.
Riki, przepraszam za laickie pytanie (jak pisałem wcześniej nie miałem diesla, tylko korzystałem z samochodów z takim silnikiem, a na forum dopiero się wdrażam we tematy, ale jest tego tutaj mega dużo!), ale czy to jest książka do zakupu, czy poradnik on-line, gdzieś na forum Mazdy?
Dzięki!
Łukasz
lerman
- Od: 26 kwi 2010, 21:48
- Posty: 10
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6, diesel, rocznik: 2005, kombi
lerman napisał(a):No właśnie auto nie dymi, więc staram się wykluczyć turbinę, oczywiście staram się, bo nie chciałbym płacić za jej regenerację...
Jeśli nie dymi, tzn. że dolot jest w porządku. Wygląda to na brudne sitko w zbiorniku paliwa (jest o tym na forum), ew. brudny filtr (również na forum). Może to być także powiązane z blokowaniem cięgna zmiany geometrii łopatek w turbinie (dla odmiany też jest o tym na forum
lerman napisał(a):ale czy to jest książka do zakupu, czy poradnik on-line, gdzieś na forum Mazdy?
To są dwa podwieszone (na samej górze) wątki w tym dziale:
viewtopic.php?f=90&t=62239 oraz viewtopic.php?f=90&t=65171
Pozdor Myjk
lerman napisał(a):Riki, przepraszam za laickie pytanie
Looooz
Ja bym zmienił filtr paliwa i zrobił płukankę FORTE do dyszla bezpośrednio z butli. A później... obserwował..
przepraszam, że tak późno odpowiadam, ale chciałem powiedzieć, że stanęło na wymianie filtra paliwa i wszystko super sprawnie działało. dla pewności i bezpieczeństwa zacząłem jeszcze w okresie zimowym dolewać SKYDDa.
lerman
- Od: 26 kwi 2010, 21:48
- Posty: 10
- Skąd: mazowieckie
- Auto: Mazda 6, diesel, rocznik: 2005, kombi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6