Witam,
ostatnio zauważyłem, że przy wciśniętym sprzęgle, przed całkowitym zatrzymaniem silnik utrzymuje obroty w granicach 1000 a po zatrzymaniu (sprzęgło nadal wciśnięte) spadają do normalnej wartości.
Czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania? A może to norma?
Pozdrawiam
s.
Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.
Strona 1 z 1
Ja też tak mam, raczej norma
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Prawdopodobnie ma to związek ze wspomaganiem hamulców (serwem) i komputer tak steruje dawką ON żeby wacupompa miała odpowiedni wydatek a co za tym idzie "skuteczniejsze hamulce" bo przecież możesz jechać na luzie 20 jak i 150km/h.
- Od: 1 maja 2010, 13:45
- Posty: 21
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 MZR-CD
Też to zauważyłem i nie jest to regułą. Czasami te obroty się trzymają a czasami nie i w sumie nie wymyśliłem kiedy jest tak a kiedy inaczej. Ale na pewno nigdy mi nie zatrzymywało na 1000 obr. Raczej kolo bliżej 900 i spada do normalnych po całkowitym zatrzymaniu.
A niech Ci nie pasuje.
W Mazdach od zawsze komp podnosi obroty dopóki auto się nie zatrzyma. Nawet w modelach z początku lat 90'.
Wszyscy tak mają a tylko Tobie to nie pasuje
W Mazdach od zawsze komp podnosi obroty dopóki auto się nie zatrzyma. Nawet w modelach z początku lat 90'.
Wszyscy tak mają a tylko Tobie to nie pasuje
edekm6 napisał(a):Prawdopodobnie ma to związek ze wspomaganiem hamulców (serwem) i komputer tak steruje dawką ON żeby wacupompa miała odpowiedni wydatek a co za tym idzie "skuteczniejsze hamulce" bo przecież możesz jechać na luzie 20 jak i 150km/h.
to poprawna informacja a takie zachowanie auta/silnika jest absolutnie okaY!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
myślę że tak ( prawie jak automatyczne ssanie
)

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
bandit266 napisał(a):myślę że tak ( prawie jak automatyczne ssanie)
no ,nie za bardzo:
bo na ssaniu silnik dostaje dodatkowo więcej paliwa przy tej samej ilości powietrza!
a w opisywanej sytuacji motor zachowuje się tak, jakby go przytrzymywać na lekkim gazie...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dlatego napisałem, że prawie 
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6