Obroty około 1000 podczas toczenia na wciśniętym sprzęgle.

Postprzez struś » 27 wrz 2010, 18:27

Witam,

ostatnio zauważyłem, że przy wciśniętym sprzęgle, przed całkowitym zatrzymaniem silnik utrzymuje obroty w granicach 1000 a po zatrzymaniu (sprzęgło nadal wciśnięte) spadają do normalnej wartości.
Czy ktoś może zna przyczynę takiego zachowania? A może to norma?

Pozdrawiam
s.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Bandit » 27 wrz 2010, 18:30

Ja też tak mam, raczej norma
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez edekm6 » 27 wrz 2010, 18:55

Prawdopodobnie ma to związek ze wspomaganiem hamulców (serwem) i komputer tak steruje dawką ON żeby wacupompa miała odpowiedni wydatek a co za tym idzie "skuteczniejsze hamulce" bo przecież możesz jechać na luzie 20 jak i 150km/h.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2010, 13:45
Posty: 21
Skąd: Warszawa
Auto: M6 MZR-CD

Postprzez Norby » 27 wrz 2010, 19:09

Obroty utrzymują się w zasadzie tak długo jak toczy się samochód. Kiedy stanie obroty spadają do normy tak jest u mnie.


PS. bandit266 fajna liczba postów Obrazekzgodnie z modelem auta
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez struś » 27 wrz 2010, 19:13

edekm6 jeśli tak jest i można uznać za normę, to rad jestem z takiego objawu ;)

Dzięki za szybką odpowiedź.

Pozdrawiam
s.
EDIT:
Panowie,

coś mi tu nie pasuje. Opisany "problem" nie jest stały. Coś jednak musi być nie tak.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez zboq » 28 wrz 2010, 16:14

Też to zauważyłem i nie jest to regułą. Czasami te obroty się trzymają a czasami nie i w sumie nie wymyśliłem kiedy jest tak a kiedy inaczej. Ale na pewno nigdy mi nie zatrzymywało na 1000 obr. Raczej kolo bliżej 900 i spada do normalnych po całkowitym zatrzymaniu.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2010, 15:28
Posty: 236 (0/2)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 6 GJ 2.5 SkyPassion Machine Gray Sedan

Postprzez Grzyby » 28 wrz 2010, 16:16

A niech Ci nie pasuje.
W Mazdach od zawsze komp podnosi obroty dopóki auto się nie zatrzyma. Nawet w modelach z początku lat 90'.
Wszyscy tak mają a tylko Tobie to nie pasuje :P
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez struś » 28 wrz 2010, 16:19

Grzyby nie pasuje mi to, że nie zawsze podnosi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Irek.k » 28 wrz 2010, 16:42

Czy nie ma tam czujnika podciśnienia? Może obroty są zwiększane gdy podciśnienie jest zbyt małe. Tak miałem w Nissanie.
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2010, 20:31
Posty: 150
Skąd: Golub-Dobrzyń
Auto: Mazda Premacy DITD 2000 r.

Postprzez struś » 28 wrz 2010, 21:56

Pojęcia nie mam. Dlatego pytam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 paź 2009, 14:40
Posty: 19
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 120 KM 2003r.

Postprzez Enduro » 30 wrz 2010, 21:07

edekm6 napisał(a):Prawdopodobnie ma to związek ze wspomaganiem hamulców (serwem) i komputer tak steruje dawką ON żeby wacupompa miała odpowiedni wydatek a co za tym idzie "skuteczniejsze hamulce" bo przecież możesz jechać na luzie 20 jak i 150km/h.

to poprawna informacja a takie zachowanie auta/silnika jest absolutnie okaY!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez polo33 » 30 wrz 2010, 21:59

a czy normalnym jest, że zaraz po odpaleniu obroty rosną ciut w góre pod 1000 rpm i po ok 20,30 sek powracają do normy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 00:56
Posty: 44
Skąd: Oleśnica
Auto: Nissan Primera SR20DE

Postprzez Bandit » 30 wrz 2010, 22:16

myślę że tak ( prawie jak automatyczne ssanie <lol> )
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 11 paź 2010, 11:01

bandit266 napisał(a):myślę że tak ( prawie jak automatyczne ssanie <lol> )

no ,nie za bardzo:
bo na ssaniu silnik dostaje dodatkowo więcej paliwa przy tej samej ilości powietrza!
a w opisywanej sytuacji motor zachowuje się tak, jakby go przytrzymywać na lekkim gazie...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bandit » 11 paź 2010, 11:04

Dlatego napisałem, że prawie ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6