Drodzy forumowicze, miedzy innymi waszymi opiniami sie kierowalem podczas zakupu Mazdy 6 2004r. 136KM, narazie jestem niestety malo szczesliwym posiadaczem tego samochodu.
Ale do rzeczy...
Kupilem samochod, przejechalem ok 100km po czym samochod zaczal sporadycznie gasnac na wolnych obrotach, od czasu do czasu rowniez zaczal dlawic sie podczas dodawania gazu. Zatankowalem na stacji Orlen paliwa Verva ok. 40l. Samochod nadal potrafil gasnac na wolnych obrotach zadziej/czesciej trudno jest mi stwierdzic – generalnie nadal posiadal w/w przypadlosci. Przejechalem ok 400km, samochod coraz czesciej gasl. Nastepnego dnia juz nie bylem w stanie odpalic samochodu, kreci ladnie, z trudem odpala po czym gasnie, dodawanie gazu podczas odpalania nic nie daje, silnik sie dlawi. Podczas proby uruchomienia silnika i rownoczesnego pompowania pompką znajdujaca sie przy filtrze paliwa silnik nie gasl, a przynajmniej do czasu pompowania (nierowne obroty oczywiscie wystepowaly).
Tego samego dnia wymienilem filtr paliwa oraz filtr powietrza – nie zmienilo to sytuacji.
Podlaczylem pod komputer, komputer pokazal 3 bledy: C1119, P0098 oraz P0102 (ten ostatni prawdopodobnie z racji odpiecia przeze mnie na chwile przewodu z przeplywomierza powietrza). Skasowalem wszystkie bledy.
Poczytalem na forach i wydawac sie by moglo ze przyczyna jest slynny zawor SCV (sprawdzilem u mnie z serii 006 – czyli wadliwej). Co ciekawe po odpieciu przewodu z zaworu SCV samochod sie odpalal i chodzil rowno (ale w trybie awaryjnym). Zamowilem zawor. Wymienilem zawor i... zero roznicy. Podlaczylem ponownie pod komputer, zero bledow.
Co o tym sadzicie ? Podejrzewam jeszcze slabej jakosci paliwo.
Gaśnie na jałowym i dławi się (SCV wymieniony)
Strona 1 z 1
Tu masz o kodzie C1119 viewtopic.php?p=1462223. P0098 to coś z czujnikiem temperatury. A to wszystko wygląda jak zapowietrzony układ paliwowy i cofające się paliwo.
Była MPV
- Od: 31 lip 2009, 06:16
- Posty: 272
- Skąd: Lubin
- Auto: MPV
Witam ponownie...
Dzisiaj odpalilem samochod (nie bez problemow) i postanowilem sie troche przejechac aby go "przedmuchac". Silnik nadal gasl na wolnych obrotach i mial problemy z wkrecaniem sie (dlawil sie przy dodaniwau gazu). Przejechalem jakies 5-6km, staralem sie jechac na jak najwiekszych obrotach. Niestety sytuacja sie nie zmienila.
Jak mozna odpowietrzyc uklad paliwowy ? Pompka paliwa pompowalem dosc dlugo, niczego to nie zmienilo.
Dzisiaj odpalilem samochod (nie bez problemow) i postanowilem sie troche przejechac aby go "przedmuchac". Silnik nadal gasl na wolnych obrotach i mial problemy z wkrecaniem sie (dlawil sie przy dodaniwau gazu). Przejechalem jakies 5-6km, staralem sie jechac na jak najwiekszych obrotach. Niestety sytuacja sie nie zmienila.
Jak mozna odpowietrzyc uklad paliwowy ? Pompka paliwa pompowalem dosc dlugo, niczego to nie zmienilo.
An IT staff – whatever that means :)
- Od: 14 lip 2010, 20:40
- Posty: 6
- Skąd: Lubelskie
Sprawdź jeszcze sitko w zbiorniku: viewtopic.php?p=1626560#p1626560
PS mam nadzieję, że to już przeczytałeś viewtopic.php?f=90&t=45789 oraz poradnik Diesla by xANDy (ergo wymiana kompletnego rozrządu po za zakupie auta z drugiej ręki).
PS mam nadzieję, że to już przeczytałeś viewtopic.php?f=90&t=45789 oraz poradnik Diesla by xANDy (ergo wymiana kompletnego rozrządu po za zakupie auta z drugiej ręki).
Pozdor Myjk
Poradnik Diesla by xANDy przeczytalem, jeszcze przed zakupem samochodu, ale rozrzadu jeszcze nie wymienilem.
Sitko w zbiorniku sprawdzone (zero syfu).
Co do zapieczonego smoka olejowego to jeszcze tego nie sprawdzalem ale sprawdze.
Sitko w zbiorniku sprawdzone (zero syfu).
Co do zapieczonego smoka olejowego to jeszcze tego nie sprawdzalem ale sprawdze.
An IT staff – whatever that means :)
- Od: 14 lip 2010, 20:40
- Posty: 6
- Skąd: Lubelskie
a filtr paliwa kolega juz wymienil..?,
bo to on, wg mnie, tu problemy moze sprawiac!
pozdr.
Enduro
bo to on, wg mnie, tu problemy moze sprawiac!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Podłączę się pod ten temat.
Objawy mam prawie identyczne.
Mazda po odpaleniu kompletnie nie trzyma obrotów – od razu gaśnie. Po przejechaniu jakiś 2-3km samochód już potrafi utrzymać wolne obroty ale dławi się podczas jazdy powyżej 2tys. obr.
Czytając forum podejrzewam SCV ale po wymianie kolegi mam pewne wątpliwości.
W moim przypadku, jakieś 5 tys. km wymieniałem filtr paliwa.
ZEDDI jak znalazłeś rozwiązanie problemu daj znać.
Pozdrawiam,
Piotr
Podłączę się pod ten temat.
Objawy mam prawie identyczne.
Mazda po odpaleniu kompletnie nie trzyma obrotów – od razu gaśnie. Po przejechaniu jakiś 2-3km samochód już potrafi utrzymać wolne obroty ale dławi się podczas jazdy powyżej 2tys. obr.
Czytając forum podejrzewam SCV ale po wymianie kolegi mam pewne wątpliwości.
W moim przypadku, jakieś 5 tys. km wymieniałem filtr paliwa.
ZEDDI jak znalazłeś rozwiązanie problemu daj znać.
Pozdrawiam,
Piotr
- Od: 19 cze 2009, 19:17
- Posty: 5
- Skąd: Brodnica
- Auto: Mazda 6 GV MZR-CD, 2005r.
typujetu, że wtrysk lub wtryski mają jakiś problem,
spróbuj wykonać kalibracje w ASO,
ona wiele powie i nie jest kosztowna, raczej..1
pozdr. Enduro.
spróbuj wykonać kalibracje w ASO,
ona wiele powie i nie jest kosztowna, raczej..1
pozdr. Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Ja właśnie odwiedziłem Włochy... w Caorle zalałem Diesla na Shellu, dwa dni auto postało -- teraz klekocze jak stary Ursus, obroty falują na biegu jałowym przy zimnym silniku. Jak dla mnie to wszystkiemu winne paliwo. 50 tys. wcześniej przejechałem na polskim paliwie z BP i silnik chodził jak szwajcarski zegarek... Teraz oczekuję na kolejne zgrzyty typu gaśnięcie...
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):....Teraz oczekuję na kolejne zgrzyty typu gaśnięcie...
wspolczuje i trzymam kciuki aby tylko takie dolegliwosci sie pojawily...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
myjk przeżyjesz... miałem to samo po dolewce kiepskiej ropy.... zalałem nowe paliwo + forte... i silnik wrócił do życia i cichej pracy... musisz uzbroić się w cierpliwość... mi silnik nie gasł ... a scv mam 006....
- Od: 9 kwi 2010, 23:30
- Posty: 251
- Skąd: Zach-Pom
- Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6