Gaśnie na jałowym i dławi się (SCV wymieniony)

Postprzez zeddi » 14 lip 2010, 21:01

Drodzy forumowicze, miedzy innymi waszymi opiniami sie kierowalem podczas zakupu Mazdy 6 2004r. 136KM, narazie jestem niestety malo szczesliwym posiadaczem tego samochodu.

Ale do rzeczy...

Kupilem samochod, przejechalem ok 100km po czym samochod zaczal sporadycznie gasnac na wolnych obrotach, od czasu do czasu rowniez zaczal dlawic sie podczas dodawania gazu. Zatankowalem na stacji Orlen paliwa Verva ok. 40l. Samochod nadal potrafil gasnac na wolnych obrotach zadziej/czesciej trudno jest mi stwierdzic – generalnie nadal posiadal w/w przypadlosci. Przejechalem ok 400km, samochod coraz czesciej gasl. Nastepnego dnia juz nie bylem w stanie odpalic samochodu, kreci ladnie, z trudem odpala po czym gasnie, dodawanie gazu podczas odpalania nic nie daje, silnik sie dlawi. Podczas proby uruchomienia silnika i rownoczesnego pompowania pompką znajdujaca sie przy filtrze paliwa silnik nie gasl, a przynajmniej do czasu pompowania (nierowne obroty oczywiscie wystepowaly).

Tego samego dnia wymienilem filtr paliwa oraz filtr powietrza – nie zmienilo to sytuacji.
Podlaczylem pod komputer, komputer pokazal 3 bledy: C1119, P0098 oraz P0102 (ten ostatni prawdopodobnie z racji odpiecia przeze mnie na chwile przewodu z przeplywomierza powietrza). Skasowalem wszystkie bledy.

Poczytalem na forach i wydawac sie by moglo ze przyczyna jest slynny zawor SCV (sprawdzilem u mnie z serii 006 – czyli wadliwej). Co ciekawe po odpieciu przewodu z zaworu SCV samochod sie odpalal i chodzil rowno (ale w trybie awaryjnym). Zamowilem zawor. Wymienilem zawor i... zero roznicy. Podlaczylem ponownie pod komputer, zero bledow.

Co o tym sadzicie ? Podejrzewam jeszcze slabej jakosci paliwo.
An IT staff – whatever that means :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 20:40
Posty: 6
Skąd: Lubelskie

Postprzez Norby » 15 lip 2010, 11:46

Tu masz o kodzie C1119 viewtopic.php?p=1462223. P0098 to coś z czujnikiem temperatury. A to wszystko wygląda jak zapowietrzony układ paliwowy i cofające się paliwo.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez zeddi » 15 lip 2010, 12:05

Witam ponownie...

Dzisiaj odpalilem samochod (nie bez problemow) i postanowilem sie troche przejechac aby go "przedmuchac". Silnik nadal gasl na wolnych obrotach i mial problemy z wkrecaniem sie (dlawil sie przy dodaniwau gazu). Przejechalem jakies 5-6km, staralem sie jechac na jak najwiekszych obrotach. Niestety sytuacja sie nie zmienila.

Jak mozna odpowietrzyc uklad paliwowy ? Pompka paliwa pompowalem dosc dlugo, niczego to nie zmienilo.
An IT staff – whatever that means :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 20:40
Posty: 6
Skąd: Lubelskie

Postprzez Myjk » 15 lip 2010, 14:20

Sprawdź jeszcze sitko w zbiorniku: viewtopic.php?p=1626560#p1626560

PS mam nadzieję, że to już przeczytałeś viewtopic.php?f=90&t=45789 oraz poradnik Diesla by xANDy (ergo wymiana kompletnego rozrządu po za zakupie auta z drugiej ręki).
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez zeddi » 15 lip 2010, 14:47

Poradnik Diesla by xANDy przeczytalem, jeszcze przed zakupem samochodu, ale rozrzadu jeszcze nie wymienilem.

Sitko w zbiorniku sprawdzone (zero syfu).

Co do zapieczonego smoka olejowego to jeszcze tego nie sprawdzalem ale sprawdze.
An IT staff – whatever that means :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 20:40
Posty: 6
Skąd: Lubelskie

Postprzez zeddi » 15 lip 2010, 16:53

Jeszcze jedna rzecz mi sie przypomniala, podczas jazdy i proby przyspieszania silnik sie dlawi a komputer pokazuje wartosc zuzycia paliwa rzedu 40-60l/100km
An IT staff – whatever that means :)
Początkujący
 
Od: 14 lip 2010, 20:40
Posty: 6
Skąd: Lubelskie

Postprzez Dibooo » 4 sie 2010, 21:45

A co z wtryskami? Może któryś z nich leje...
Przeszłość szanuj ale to przyszłość jest bliższa...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2008, 11:47
Posty: 29
Skąd: Lipno
Auto: Mazda 6 GY 136KM 2003r

Postprzez Enduro » 5 sie 2010, 11:36

a filtr paliwa kolega juz wymienil..?,
bo to on, wg mnie, tu problemy moze sprawiac!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez pi314 » 29 sie 2010, 14:44

Witam,

Podłączę się pod ten temat.
Objawy mam prawie identyczne.
Mazda po odpaleniu kompletnie nie trzyma obrotów – od razu gaśnie. Po przejechaniu jakiś 2-3km samochód już potrafi utrzymać wolne obroty ale dławi się podczas jazdy powyżej 2tys. obr.
Czytając forum podejrzewam SCV ale po wymianie kolegi mam pewne wątpliwości.
W moim przypadku, jakieś 5 tys. km wymieniałem filtr paliwa.
ZEDDI jak znalazłeś rozwiązanie problemu daj znać.

Pozdrawiam,
Piotr
Początkujący
 
Od: 19 cze 2009, 19:17
Posty: 5
Skąd: Brodnica
Auto: Mazda 6 GV MZR-CD, 2005r.

Postprzez Enduro » 13 wrz 2010, 23:05

typujetu, że wtrysk lub wtryski mają jakiś problem,
spróbuj wykonać kalibracje w ASO,
ona wiele powie i nie jest kosztowna, raczej..1
pozdr. Enduro.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Myjk » 18 wrz 2010, 11:59

Ja właśnie odwiedziłem Włochy... w Caorle zalałem Diesla na Shellu, dwa dni auto postało -- teraz klekocze jak stary Ursus, obroty falują na biegu jałowym przy zimnym silniku. Jak dla mnie to wszystkiemu winne paliwo. 50 tys. wcześniej przejechałem na polskim paliwie z BP i silnik chodził jak szwajcarski zegarek... Teraz oczekuję na kolejne zgrzyty typu gaśnięcie...
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Enduro » 18 wrz 2010, 12:37

Myjk napisał(a):....Teraz oczekuję na kolejne zgrzyty typu gaśnięcie...

wspolczuje i trzymam kciuki aby tylko takie dolegliwosci sie pojawily...
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez skubiszek » 20 wrz 2010, 14:54

myjk przeżyjesz... miałem to samo po dolewce kiepskiej ropy.... zalałem nowe paliwo + forte... i silnik wrócił do życia i cichej pracy... musisz uzbroić się w cierpliwość... mi silnik nie gasł ... a scv mam 006....
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Myjk » 20 wrz 2010, 15:09

Właśnie dzisiaj zalałem pełen bak BP Ultimate, falowania obrotów brak, już nie klepie jak ursus.
Zobaczymy co będzie dalej. Hm... a podobno u nas takie syfiaste paliwo jest. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5873 (2/9)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6