Przeglądając niektóre wątki na forum przyszedł mi do głowy pomysł aby zebrać w jednym miejscu "dobre rady" dotyczące jednostki napędowej MZR-CD (CiTD). Chodzi mi przede wszystkim o to na co powinien zwrócić szczególną uwagę człowiek który właśnie zakupił mazdę z takim silniczkiem. Chciałbym aby w tym wątku wymienić wszystkie najczęstsze bolączki tego silnika. A więc co powinien zrobić każdy świeżo upieczony właściciel takiej mazdy?? (zakładam że nie zrobił tego przed zakupem i nie zna zbyt dobrze przeszłości samochodu)
-wymienić olej i filtry oraz ewentualnie pozostałe płyny eksploatacyjne
-wymienić rozrząd
-sprawdzić czy nie wydmuchało podkładek pod wtryskiwaczami (jeśli tak to pilnie wymienić)
-sprawdzić czystość i drożność smoka olejowego
-sprawdzić luzy na zaworach
-sprawdzić i przeczyścić zawór EGR
-wyczyścić sitko w zbiorniku paliwa
-sprawdzić wtryski (test przelewowy, kalibracja)
-sprawdzić szczelność układu dolotowego
Na razie tylko tyle przyszło mi na myśl, jeśli podobny wątek już był to proszę o usunięcie. Jeśli nie to proszę fachowców w tej dziedzinie o podanie jakie mają pomysły na czynności "pierwszej potrzeby"
Co warto zrobić/wymienić/wyczyścić/sprawdzić po zakupie mazdy z silnikiem MZR-CD (CiTD)
Strona 1 z 1
sonsieno napisał(a):jeśli podobny wątek już był
W zasadzie to jest viewtopic.php?f=60&t=65562
Wymaga tylko sporej dozy cierpliwości i uporządkowania/aktualizacji.
Ale na razie niech ten zostanie (zanim się tamten poprawi)
sonsieno napisał(a):Chodzi mi przede wszystkim o to na co powinien zwrócić szczególną uwagę człowiek który właśnie zakupił mazdę z takim silniczkiem.
Może sprawdzić w jakim stanie jest fabryczny dogrzewacz silnika (webasto)

sonsieno napisał(a):Chodzi mi przede wszystkim o to na co powinien zwrócić szczególną uwagę człowiek który właśnie zakupił mazdę z takim silniczkiem.
Myślę, że warto dodać również informację o częstej bolączce "chroboczącej" pompy vacuum w pewnym zakresie obrotów. Jest to dość częsta uciążliwość, że tak ją nazwę, ale na szczęście poza odgłosami (denerwującymi dla niektórych) nie sprawia problemów (no chyba, że w końcu padnie). Myślę, że taka informacja mogłaby uspokoić potencjalnego/nowego mazdowicza.
Druga sugestia (choć nie stricte dotycząca silnika) to informacja o przesmarowaniu wielowypustu kierownicy co również powoduje uśmiech na twarzy użytkownika, że taka błahostka eliminuje uciążliwe stuki.
Generalnie wszystkie informacje można wyszukać na forum, ale fajnie jakby to było zebrane w jednym miejscu. Ja właśnie jestem świeżo po zrobieniu tych wszystkich rzeczy (oprócz czyszczenia sitka – niedaleka przyszłość, EGRa i dolotu też nie ruszałem bo wszystko na razie jest ok) więc pozostaje się cieszyć Madzią
... owoc żywota Twojego je ZUS
Koniecznie trzeba sprawdzic stan nadkoli z tyłu. Ostatnio mnie podkusiło i odkręciłem tę "wykładzinę" . Byłem bardzo mile zaskoczony. Dalikatny nalot rdzy tylko przy srubach mocujących ową "wykładzinę". Wyczyściłem i zastosowałem polski preparat boll do konserwacji nadwozi. Dla mnie rewelacja!
http://www.nfservices.com.pl
- Od: 16 mar 2009, 13:35
- Posty: 124
- Skąd: płock/ząbki
- Auto: M6 GY 25E, 3 dni do 2005diesel
Wszystkie rdzewieją ( GH jeszcze nie
)

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Mysle ze wszystkie marki maja obecnie te problemy ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Panowie, może skupcie się na temacie, ok?
Co nowego nabywcę szóstki GG/GY obchodzi że Yapa nie będzie więcej zoom-zoom?
Zresztą, nie tylko nowego ...
Co nowego nabywcę szóstki GG/GY obchodzi że Yapa nie będzie więcej zoom-zoom?
Zresztą, nie tylko nowego ...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6