Błąd P0401
Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktos wie jak naprawic bład P0401 (Recylkulacja spalin – usterka) tyle sie dowiedziałem. Gdzie szukać usterki
-
Rembrant3
Może pomoże wyczyszczenie EGR ? próbowałeś ?
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje
- Od: 26 wrz 2005, 18:55
- Posty: 1100
- Skąd: Bełchatów
- Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i
Proszę "wszystko mogących" o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.
pozdrawiam,
mckoper
pozdrawiam,
mckoper
Przeczyściłem EGR tak jak było opisane na innych stronach, skasowałem bład i po tygodniu błąd wyskoczył ponownie. Nie wiem za co mam się teraz zabrać!! Proszę o podpowiedz
-
Rembrant3
podjechać do dobrego elektronika
<a href="http://mbank.ebiznes.waw.pl" target="_blank" title="Finanse dla Ciebie">Tanie kredyty</a> | <a href="http://bank.internetowy.waw.pl" target="_blank">Bankowość internetowa</a>
- Od: 20 lip 2007, 08:18
- Posty: 20
- Skąd: Warszawa [Bielany]
- Auto: 6 MZR-CD [kombi] '05
Wtam
Wznawiam temat. Posiadam Mazde 6 disel 136KM 2004 rok(anglik). Też zapalił mi sie check engine mechanik stwierdził błąd P0401. Wiec zgodnie z tym co opczytałem na forum czyszczenie egr, sprawdzenie wszystkich gumowych wężyków oraz zaślepienie egr. I d..pa. Nic nie pomaga zawsze wraca błąd. I o dziwo zawsze pomiedzy przedziałem obrotów 1800-2000 obr/min.Odnalazłem o ten link http://www.obd-codes.com/p0401. Czy może ktoś wie gdzie jest ten sensor DPFE, może to on zawodzi i trzeba go wymienić.I na domiar złego madzia mnie chyba nie lubi bo jeszcze klima mi zaczyna wysiadać. Normalnie porażka .
Pozdrawiam
Wznawiam temat. Posiadam Mazde 6 disel 136KM 2004 rok(anglik). Też zapalił mi sie check engine mechanik stwierdził błąd P0401. Wiec zgodnie z tym co opczytałem na forum czyszczenie egr, sprawdzenie wszystkich gumowych wężyków oraz zaślepienie egr. I d..pa. Nic nie pomaga zawsze wraca błąd. I o dziwo zawsze pomiedzy przedziałem obrotów 1800-2000 obr/min.Odnalazłem o ten link http://www.obd-codes.com/p0401. Czy może ktoś wie gdzie jest ten sensor DPFE, może to on zawodzi i trzeba go wymienić.I na domiar złego madzia mnie chyba nie lubi bo jeszcze klima mi zaczyna wysiadać. Normalnie porażka .
Pozdrawiam
- Od: 17 lis 2008, 20:44
- Posty: 8
- Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
- Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004
to wymiencie wszystkie rurki gumowe na inne,
nie musza byc orginalne, aby srednica była podobna no i oby były czyste..
potem pomyslimy..
znam temat, bo walczylem w poprzedniej M6 Citd rok 2002 z takimi dolegliwosciami i to rayem z ASO przez kilka m-cy i osobiscie odradzam inwestowanie w elektrykow, bo i tak nie pomogą tylko skasują..
P.S.
u mnie pod koniec poszukiwań okazało się, że jeden przewód w instalacji jest uszkodzony
i z tego powodu, komuter otrzymywał ok. 9 Volt zamiast 12, co sprawiało mu spore problemy...
a wg. tester wychodziło, że m.in. EGR jest uszkodzony...
pozdr.
E.
nie musza byc orginalne, aby srednica była podobna no i oby były czyste..
potem pomyslimy..
znam temat, bo walczylem w poprzedniej M6 Citd rok 2002 z takimi dolegliwosciami i to rayem z ASO przez kilka m-cy i osobiscie odradzam inwestowanie w elektrykow, bo i tak nie pomogą tylko skasują..
P.S.
u mnie pod koniec poszukiwań okazało się, że jeden przewód w instalacji jest uszkodzony
i z tego powodu, komuter otrzymywał ok. 9 Volt zamiast 12, co sprawiało mu spore problemy...
a wg. tester wychodziło, że m.in. EGR jest uszkodzony...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No właśnie , każdą cholerną rurkę ściągałem i sprawdzałem nawet w nią dmuchałem , czy nie jest zatkana.I nic. Hmmmmm jak pierwsz raz mi się zapaliło check engine to porozczepiałem wszystkie wtyczki i to był nawet dość długi okres kiedy mi się nic świeciło. Może to faktycznie jakiś [tiiit] styk lub kostka elektryczna, bo EGR czyściłem ze trzy razy i był dość czysty, wszystki chodziło płynnie, czujnik na górze to samo.
Pozdrowionka
Pozdrowionka
- Od: 17 lis 2008, 20:44
- Posty: 8
- Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
- Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004
Bartolini napisał(a):No właśnie , każdą cholerną rurkę ściągałem i sprawdzałem nawet w nią dmuchałem , czy nie jest zatkana.I nic.
niestety zdarza sie, ze w tych rurkach poprzylepia sie brud i dmuchanki nie daja oczekiwanego efektu,
jesli nie chcesz wymieniac, to poprzepychaj je drutem i patrz czy cos z nich wydrapiesz..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
No to tak.... P0401...
– czyszczenie EGR ---> pomogło na 3tys.
– wymiana wszystkich wężyków ----> qpa dalej się świeci
– drugi zawór EGR ---> to samo
Jakieś dalsze rady??
Mam dobrego elektronika ale bierze takie pieniądze że na samą myśl naprawy włos się jeży....
– czyszczenie EGR ---> pomogło na 3tys.
– wymiana wszystkich wężyków ----> qpa dalej się świeci
– drugi zawór EGR ---> to samo
Jakieś dalsze rady??
Mam dobrego elektronika ale bierze takie pieniądze że na samą myśl naprawy włos się jeży....
- Od: 2 paź 2009, 17:28
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa/Piaseczno
- Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel
lasek88 napisał(a):Mam dobrego elektronika ale bierze takie pieniądze że na samą myśl naprawy włos się jeży....
jedz do elektryka
nich sprawdzi wszystkie kable od PCM-a czy maja prawidlowe przejscia,
on powinnien byc tanszy niz ten dobry elektronik
– osobiscie nie wierze w uszkodzenie elektroniczne
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
lasek88 napisał(a):A nie da się tego jakoś samemu sprawdzić??
PCM to to co jest tam pod kolanami kierowcy mniej więcej??
mozna miernikiem!
Noooo, to jest to..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
lasek88 napisał(a):A masz do tego jakiegoś manuala?? .....
ja nie mam, bo ja szary uzytkownik jestem i wszystko co wiem i co tu dalej przekazuje bezintersesownie,
jeśli Mody pozwolą , to z moich osobistych doswiadczeń,
i jak takiego problemu nie mialem, to go nie zgłębiłem jeszcze...
ale są tu inni bardziej zaawansowani w wiedzy technicznej,
i raczej pomogą Tobie...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6