Błąd P0401

Postprzez Rembrant3 » 15 cze 2009, 21:23

Witam wszystkich. Mam pytanie czy ktos wie jak naprawic bład P0401 (Recylkulacja spalin – usterka) tyle sie dowiedziałem. Gdzie szukać usterki ??
Rembrant3
 

Postprzez Misiek-Bełchatów » 15 cze 2009, 21:38

Może pomoże wyczyszczenie EGR ? próbowałeś ?
... a kamieniami w dzieci nie rzucam bo nie wiem które moje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2005, 18:55
Posty: 1100
Skąd: Bełchatów
Auto: Toyota Corolla E11 1.6 VVT-i

Postprzez Rembrant3 » 15 cze 2009, 21:41

Cze. Nie niczego jeszcze nie próbowałem. A gdzie znajduje sie EgR ??
Rembrant3
 

Postprzez mckoper » 15 cze 2009, 23:44

Proszę "wszystko mogących" o przeniesienie tematu do odpowiedniego działu.


pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Fiveopac » 16 cze 2009, 08:06

Przenosze do 6 <głaszcze>
Less roof, more fun
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 3
CUP 2018 miejsce 3
 
Od: 25 kwi 2005, 20:07
Posty: 4296 (8/31)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5 NC 2.5T
RX8 R3

Postprzez Rembrant3 » 9 lip 2009, 16:31

Przeczyściłem EGR tak jak było opisane na innych stronach, skasowałem bład i po tygodniu błąd wyskoczył ponownie. Nie wiem za co mam się teraz zabrać!! Proszę o podpowiedz :(
Rembrant3
 

Postprzez dziegiel » 13 lip 2009, 12:10

podjechać do dobrego elektronika
<a href="http://mbank.ebiznes.waw.pl" target="_blank" title="Finanse dla Ciebie">Tanie kredyty</a> | <a href="http://bank.internetowy.waw.pl" target="_blank">Bankowość internetowa</a>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 lip 2007, 08:18
Posty: 20
Skąd: Warszawa [Bielany]
Auto: 6 MZR-CD [kombi] '05

Postprzez Bartolini » 11 sie 2010, 22:14

Wtam
Wznawiam temat. Posiadam Mazde 6 disel 136KM 2004 rok(anglik). Też zapalił mi sie check engine mechanik stwierdził błąd P0401. Wiec zgodnie z tym co opczytałem na forum czyszczenie egr, sprawdzenie wszystkich gumowych wężyków oraz zaślepienie egr. I d..pa. Nic nie pomaga zawsze wraca błąd. I o dziwo zawsze pomiedzy przedziałem obrotów 1800-2000 obr/min.Odnalazłem o ten link http://www.obd-codes.com/p0401. Czy może ktoś wie gdzie jest ten sensor DPFE, może to on zawodzi i trzeba go wymienić.I na domiar złego madzia mnie chyba nie lubi bo jeszcze klima mi zaczyna wysiadać. Normalnie porażka <płacze> .
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez esikx35 » 11 sie 2010, 22:48

Przyłączę się do pytania kolegi Bartolini – mam taką samą sytuację :(
Kontrolki TSC + Check Engine –> błąd P 0401
Na razie błąd skasowany i wszystko jeździ ok – ale czuję, że do czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2009, 13:00
Posty: 37

Postprzez Bartolini » 13 sie 2010, 22:22

Chyba esikx35 nikt nas nie lubi , bo nie odpowiadają :( .No cóż chyba przyjdzie nam ten problem samemu rozwiązać :| . No nic pozdrowionka dla wszystkich :)
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez Enduro » 14 sie 2010, 00:14

to wymiencie wszystkie rurki gumowe na inne,
nie musza byc orginalne, aby srednica była podobna no i oby były czyste..
potem pomyslimy..
znam temat, bo walczylem w poprzedniej M6 Citd rok 2002 z takimi dolegliwosciami i to rayem z ASO przez kilka m-cy i osobiscie odradzam inwestowanie w elektrykow, bo i tak nie pomogą tylko skasują..
P.S.
u mnie pod koniec poszukiwań okazało się, że jeden przewód w instalacji jest uszkodzony
i z tego powodu, komuter otrzymywał ok. 9 Volt zamiast 12, co sprawiało mu spore problemy...
a wg. tester wychodziło, że m.in. EGR jest uszkodzony...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Bartolini » 14 sie 2010, 00:24

No właśnie , każdą cholerną rurkę ściągałem i sprawdzałem nawet w nią dmuchałem <zawstydzony> , czy nie jest zatkana.I nic. Hmmmmm jak pierwsz raz mi się zapaliło check engine to porozczepiałem wszystkie wtyczki i to był nawet dość długi okres kiedy mi się nic świeciło. Może to faktycznie jakiś [tiiit] styk lub kostka elektryczna, bo EGR czyściłem ze trzy razy i był dość czysty, wszystki chodziło płynnie, czujnik na górze to samo.
Pozdrowionka
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 20:44
Posty: 8
Skąd: Inowrocław/Shepton Mallet
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 2004

Postprzez Grucha » 14 sie 2010, 07:42

Może ten artykuł będzie pomocny http://repairpal.com/OBD-II-Code-P0401

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Enduro » 14 sie 2010, 11:08

Bartolini napisał(a):No właśnie , każdą cholerną rurkę ściągałem i sprawdzałem nawet w nią dmuchałem <zawstydzony> , czy nie jest zatkana.I nic.

niestety zdarza sie, ze w tych rurkach poprzylepia sie brud i dmuchanki nie daja oczekiwanego efektu,
jesli nie chcesz wymieniac, to poprzepychaj je drutem i patrz czy cos z nich wydrapiesz..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lasek88 » 16 sie 2010, 21:43

No to tak.... P0401...

– czyszczenie EGR ---> pomogło na 3tys.
– wymiana wszystkich wężyków ----> qpa dalej się świeci
– drugi zawór EGR ---> to samo

Jakieś dalsze rady??

Mam dobrego elektronika ale bierze takie pieniądze że na samą myśl naprawy włos się jeży....
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez Enduro » 16 sie 2010, 22:25

lasek88 napisał(a):Mam dobrego elektronika ale bierze takie pieniądze że na samą myśl naprawy włos się jeży....

jedz do elektryka
nich sprawdzi wszystkie kable od PCM-a czy maja prawidlowe przejscia,
on powinnien byc tanszy niz ten dobry elektronik
– osobiscie nie wierze w uszkodzenie elektroniczne
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lasek88 » 17 sie 2010, 19:31

A nie da się tego jakoś samemu sprawdzić??

PCM to to co jest tam pod kolanami kierowcy mniej więcej??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez Enduro » 17 sie 2010, 20:28

lasek88 napisał(a):A nie da się tego jakoś samemu sprawdzić??

PCM to to co jest tam pod kolanami kierowcy mniej więcej??

mozna miernikiem!
Noooo, to jest to..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez lasek88 » 18 sie 2010, 16:53

A masz do tego jakiegoś manuala??
Albo schemat jakie napięcie powinno być gdzie??
Bo ja tak średnio z tą elektroniką:/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 paź 2009, 17:28
Posty: 26
Skąd: Warszawa/Piaseczno
Auto: Mazda 6 GG 2004 121KM Diesel

Postprzez Enduro » 18 sie 2010, 18:09

lasek88 napisał(a):A masz do tego jakiegoś manuala?? .....

ja nie mam, bo ja szary uzytkownik jestem i wszystko co wiem i co tu dalej przekazuje bezintersesownie,
jeśli Mody pozwolą <czytaj> , to z moich osobistych doswiadczeń,
i jak takiego problemu nie mialem, to go nie zgłębiłem jeszcze...
ale są tu inni bardziej zaawansowani w wiedzy technicznej,
i raczej pomogą Tobie...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6