Klekotanie zaraz po odpaleniu i przez kilka pierwszych kilometrów.

Postprzez grzybis » 9 sie 2010, 14:46

niedobzie...
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez grzybis » 10 sie 2010, 21:43

Panowie, zaczynam wymiekac.
Mam klekot (a wlasciwie walenie metal o metal) przy zimnym silniku (i to w sierpniu) – to na pewno mocniejszy klekot niz "ten typ tak ma".
Zrobilem test przelewowy, wymienilem wtrysk ktory byl padniety.
Kalibracja przeszla bez problemu.
Wyregulowalem zawory.
Zrobilem jeszcze jeden test przelewowy przy ktorym wg mnie stukot jest najglosniejszy – nic nie wyszlo

Po kilku/kilkunastu minutach silnik chodzi juz ciuchutko.
Co jeszcze moze fizycznie naparzac i wydawac taki dzwiek ktory wyciszy sie wraz z nagrzaniem silnika?

PS. Auto kopci przy 3000obr/min. EGR zewnetrznie wyglada czysciutko ale nawet gdyby – chyba nie powodowalby klekotu?

Pomocy...
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Enduro » 11 sie 2010, 10:42

grzybis napisał(a):PS. Auto kopci przy 3000obr/min.

i już na tej podstawie należy szukać problemu...
posłuchaj gdzie dokładnie sutka
czy na jednym zylindrze czy na wszystkich?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Hubix » 12 sie 2010, 07:29

Po wypnięciu jednego wtrysku silnik nie zgaśnie. Będzie nierówno pracował i trząsł się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez grzybis » 15 sie 2010, 20:13

Niestety 3 wtryski poszly sie walic i trzeba bylo podmienic teraz jest gitara. A wiec moje stukanie bylo wynikiem wadliwych wtryskow.
Tu ciekawostka – kalibracja w ASO przechodzila bez problemu nawet na tych uszkodzonych wtryskach.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Enduro » 15 sie 2010, 21:12

grzybis napisał(a):....
Tu ciekawostka – kalibracja w ASO przechodzila bez problemu nawet na tych uszkodzonych wtryskach.

długa czy krótka?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzybis » 16 sie 2010, 13:32

a tu mnie zagiales, czym roznia sie od siebie? Ja mowie o tej ktora ASO robi testerem przy cieplym silniku
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Enduro » 16 sie 2010, 14:13

grzybis napisał(a):a tu mnie zagiales, czym roznia sie od siebie? Ja mowie o tej ktora ASO robi testerem przy cieplym silniku

sa dwie, jedna jest krotsza i ma ok. 120 lub 160 sek
a ta bardziej precyzyjna trwa, w modelu przedliftem 360 sek.
i ona okresla stan wtryskow najlepiej, ale przez to jest bardziej czula
i dlatego polecam w przypadkach problemow, zrobic jeden lub dwa razy ten krotszy o potem na koniec dlugi proces
kalibracji.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez banasr » 13 wrz 2010, 21:24

Enduro napisał(a):
grzybis napisał(a):Panowie, jesli podejrzewamy ze klekot jest wynikiem uszkodzonego (zle pracujacego) wtrysku, to czy nie lepiej na pracujacym silniku odpinac po kolei kazdy z nich (wyciagac wtyczki z kabelkami oporowymi) aby utwierdzic sie w tym przekonaniu i okreslic ktory to?
Czy ktos z was tak robil?

ja, wielokrotnie..
jest o tzw. test dynamiczy
wprawdzie wtedy komp. PCM notuje bledy, ale nic strasznego
nie maja wplywu na nic..
wtedy mozna sprawdzic sprawnosc poszczegolnych zylindrow i proces spalania
pozdr.
E.

Witam.
A ja przy takiej próbie, po około 2-3 sek. mam takie nawalanie wtrysku że mało się silnik nie rozleci, a powrotne podłączenie kabelka nic nie zmienia, dopiero wyłącznenie silnika i ponowne włączenie przywraca normalną pracę silnika. Czy oznacza to że coś nie tak z moimi wtryskami? Narazie próbowałem powyższego na 2 skarjnych wtryskach i efekt był taki sam.
Pozdro
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6