Klekotanie zaraz po odpaleniu i przez kilka pierwszych kilometrów.
Panowie, zaczynam wymiekac.
Mam klekot (a wlasciwie walenie metal o metal) przy zimnym silniku (i to w sierpniu) – to na pewno mocniejszy klekot niz "ten typ tak ma".
Zrobilem test przelewowy, wymienilem wtrysk ktory byl padniety.
Kalibracja przeszla bez problemu.
Wyregulowalem zawory.
Zrobilem jeszcze jeden test przelewowy przy ktorym wg mnie stukot jest najglosniejszy – nic nie wyszlo
Po kilku/kilkunastu minutach silnik chodzi juz ciuchutko.
Co jeszcze moze fizycznie naparzac i wydawac taki dzwiek ktory wyciszy sie wraz z nagrzaniem silnika?
PS. Auto kopci przy 3000obr/min. EGR zewnetrznie wyglada czysciutko ale nawet gdyby – chyba nie powodowalby klekotu?
Pomocy...
Mam klekot (a wlasciwie walenie metal o metal) przy zimnym silniku (i to w sierpniu) – to na pewno mocniejszy klekot niz "ten typ tak ma".
Zrobilem test przelewowy, wymienilem wtrysk ktory byl padniety.
Kalibracja przeszla bez problemu.
Wyregulowalem zawory.
Zrobilem jeszcze jeden test przelewowy przy ktorym wg mnie stukot jest najglosniejszy – nic nie wyszlo
Po kilku/kilkunastu minutach silnik chodzi juz ciuchutko.
Co jeszcze moze fizycznie naparzac i wydawac taki dzwiek ktory wyciszy sie wraz z nagrzaniem silnika?
PS. Auto kopci przy 3000obr/min. EGR zewnetrznie wyglada czysciutko ale nawet gdyby – chyba nie powodowalby klekotu?
Pomocy...
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
grzybis napisał(a):PS. Auto kopci przy 3000obr/min.
i już na tej podstawie należy szukać problemu...
posłuchaj gdzie dokładnie sutka
czy na jednym zylindrze czy na wszystkich?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Niestety 3 wtryski poszly sie walic i trzeba bylo podmienic teraz jest gitara. A wiec moje stukanie bylo wynikiem wadliwych wtryskow.
Tu ciekawostka – kalibracja w ASO przechodzila bez problemu nawet na tych uszkodzonych wtryskach.
Tu ciekawostka – kalibracja w ASO przechodzila bez problemu nawet na tych uszkodzonych wtryskach.
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
grzybis napisał(a):....
Tu ciekawostka – kalibracja w ASO przechodzila bez problemu nawet na tych uszkodzonych wtryskach.
długa czy krótka?
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
grzybis napisał(a):a tu mnie zagiales, czym roznia sie od siebie? Ja mowie o tej ktora ASO robi testerem przy cieplym silniku
sa dwie, jedna jest krotsza i ma ok. 120 lub 160 sek
a ta bardziej precyzyjna trwa, w modelu przedliftem 360 sek.
i ona okresla stan wtryskow najlepiej, ale przez to jest bardziej czula
i dlatego polecam w przypadkach problemow, zrobic jeden lub dwa razy ten krotszy o potem na koniec dlugi proces
kalibracji.
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):grzybis napisał(a):Panowie, jesli podejrzewamy ze klekot jest wynikiem uszkodzonego (zle pracujacego) wtrysku, to czy nie lepiej na pracujacym silniku odpinac po kolei kazdy z nich (wyciagac wtyczki z kabelkami oporowymi) aby utwierdzic sie w tym przekonaniu i okreslic ktory to?
Czy ktos z was tak robil?
ja, wielokrotnie..
jest o tzw. test dynamiczy
wprawdzie wtedy komp. PCM notuje bledy, ale nic strasznego
nie maja wplywu na nic..
wtedy mozna sprawdzic sprawnosc poszczegolnych zylindrow i proces spalania
pozdr.
E.
Witam.
A ja przy takiej próbie, po około 2-3 sek. mam takie nawalanie wtrysku że mało się silnik nie rozleci, a powrotne podłączenie kabelka nic nie zmienia, dopiero wyłącznenie silnika i ponowne włączenie przywraca normalną pracę silnika. Czy oznacza to że coś nie tak z moimi wtryskami? Narazie próbowałem powyższego na 2 skarjnych wtryskach i efekt był taki sam.
Pozdro
banasr
- Od: 26 lip 2008, 14:13
- Posty: 60
- Skąd: Szczecin
- Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6