Witam,
Problem jak w temacie nie ważne na jakim biegu, przykładowo bieg drugi obroty ok 2tys wciskam ok pół gazu zaczyna przyśpeiszać do ok 2,3 i zaczyna szarpać, na wyższych biegach np czwórka obroty ok 1,8 tys lekko gazu dodam też zaczyna szarpać.
Auto ok 1500km temu miało wymieniane wszystkie filtry i oleje. Egr też czyściełem przy okazji ale był czyściutki, generalnie auto było bez problemowe żadnych problemów, nagle zaczeło przerywać. Mam pytanko czy przy zapchanym filtrze w baku koledzy mieli podobne objawy bo z tego co czytałem to objaw występował najczęsciej na piątym biegu przy większych obrotach, więc to raczej nie. I czy słynny zawór SCV może mieć takie objawy ? Mój oczywiście jest z nr 006.
Proszę o pomoc bo jutro mam troszkę czasu to bym się wzioł za ten temat.
przerywa podczas przyśpieszania
Strona 1 z 1
tolkos napisał(a):1....czy przy zapchanym filtrze w baku koledzy mieli podobne objawy bo z tego co czytałem to objaw występował najczęsciej na piątym biegu przy większych obrotach, więc to raczej nie.
2. I czy słynny zawór SCV może mieć takie objawy ? Mój oczywiście jest z nr 006.
.
ad1. raczej tak!
ad2. raczej nie !
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Filtr w baku wyczyszczony w sumie to praktycznie był idealnie czysty więc juz po wyciągnięciu wiedziałem ż to nie bedzie przyczyną, więc teraz już nie wiem co to może być. Martwi mnie cały czas ten SCV czy jednak on może narobić takiego bałaganu, bo dzisiaj rano odpalił normalnie ale po przjechaniu ok 500 metów szarpanie się nasiliło i nagle wyskoczyła kontrolka check engine i kontrolka TCS. Auto wtedy już wogole nie chciało jechac silnik ledwo chodził na wolnych obrotach. Po ściągnięciu klemy z aku, kontrolki znikły auto normalnie odpaliło ale dalej szarpie. Proszę ewnetualne komentarze bo chyba czekać mnie będzie ASO, które zapewne za wiele mi nie powie a kase weźmie.
- Od: 22 mar 2010, 10:00
- Posty: 10
- Skąd: śląsk, Pyskowice
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM
tolkos napisał(a):... chyba czekać mnie będzie ASO, które zapewne za wiele mi nie powie a kase weźmie.
chyba tak!a to wiele wyjasni i naprowadzi gdzie szukac!
choc zczytanie bledow nie powinno byc takie drogie
popatrz jeszcze moze czy zawor EGr sie nie zacina?!
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
zawór EGR czyszczony jakies 1500km temu także raczej wykluczam egr-a. Mam tylko nadzieje że nie poszła pompa wtryskowa bo takie objawy jak ja miał kolega i niestety u niego padła pompa i jest 2 tys. lżejszy.
- Od: 22 mar 2010, 10:00
- Posty: 10
- Skąd: śląsk, Pyskowice
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM
Problem rozwiązany, w sumie to była pierdoła poluzowane złącze elektryczne na 4 wtryskiwaczu, przez co komputer łapał błedy obwodu tego wtryskiwacza, bo taki komunikat pojawił sie w ASO na komputerze.
I tutaj mam pytanie, bo serwisant włączył jakąś automatyczną kalibracje wtrysków, po zakończonej kalibracji myślałem że recznie tez sie coś ustawia ale powiedział że ten program robi to automatycznie, a słyszałem ze w nie których autach robili tez poza automatyczną kalibracją, ręcznie coś korygowali. Czy w mazdach robi to tylko komputer automatycznie ?
Po za tym powiedział że taką kalibrację powinno wykonać się co jakiś czas, czy to prawda?
Wcześniej jak pisałem nie miałem problemu z autem, i lekki dymek z rury podczas bardzo ostrego przyśpieszenia od 2 tys w górę był dla mnie rzeczą normalną, a po tej kalibracji przyśpieszałem też ostro i dymu wogóle nie widać a znajomy który jechał za mną mówił że kompletnie nic nie leciało z rury a wczesniej dostrzegałem to w lusterku. Czy jest możliwe żeby po tej kalibracji coś sie w tej sprawie zmnieniło ?
I tutaj mam pytanie, bo serwisant włączył jakąś automatyczną kalibracje wtrysków, po zakończonej kalibracji myślałem że recznie tez sie coś ustawia ale powiedział że ten program robi to automatycznie, a słyszałem ze w nie których autach robili tez poza automatyczną kalibracją, ręcznie coś korygowali. Czy w mazdach robi to tylko komputer automatycznie ?
Po za tym powiedział że taką kalibrację powinno wykonać się co jakiś czas, czy to prawda?
Wcześniej jak pisałem nie miałem problemu z autem, i lekki dymek z rury podczas bardzo ostrego przyśpieszenia od 2 tys w górę był dla mnie rzeczą normalną, a po tej kalibracji przyśpieszałem też ostro i dymu wogóle nie widać a znajomy który jechał za mną mówił że kompletnie nic nie leciało z rury a wczesniej dostrzegałem to w lusterku. Czy jest możliwe żeby po tej kalibracji coś sie w tej sprawie zmnieniło ?
- Od: 22 mar 2010, 10:00
- Posty: 10
- Skąd: śląsk, Pyskowice
- Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM
Witam
Od razu chciałem delikatnie oznajmić, że świeżak jestem – przedstawiając się, szczęśliwy posiadacz Mazdy 6 od jakichś 5000 km
... sorry, że nie uzupełniłem profilu...jeszcze
Sprzęt to: Mazda 6 2007 rok, diesel MZR-CD, 2 litry, ten ze 143 kucykami, DPFem, w wersji active plus (czyli wszycho oprócz nawi) – poprzednio niemieckie wozidło A4 w tzw. kombi, gdzie nic nie można było zmieścić... ale stwierdzam, że M6 porównując do Audi – MA DUSZĘ
No ale do brzegu....(szukałem w szukajce, ale nie pomogło)
Mam mały problem i liczę, że pomożecie....
Od niedawna zdarza się tak, (moja Magdalena coś mnie szarpie):
Odpalam auto, nie trzęsie budą, robię to na luzie z wciśniętym sprzęgłem. Biegi wchodzą idealnie, ale...
1. Zauważyłem takie "rzegotanie" podczas mocnego depnięcia w pedał przyśpieszenia, właściwie to na każdym biegu się to zdarza od ok1500-1800 obrotów – to raz
2. Czasami, naprawdę czasami, podczas przyśpieszania na dwójce, lub jedynce, w okolicach 1500-1800 autko potrafi zaszarpać, tak, jakby nagle cos był nie tak z zasilaniem w paliwko. I TO JEST DLA MNIE PROBLEM, BO BOJĘ SIĘ, ŻE TAKIE COŚ WYSTĄPI KIEDYŚ PODCZAS WYPRZEDZANIA
3. Jak Magda jest zimna, to mocniej musze operować gazem, aby zechciała płynnie przyśpieszać
I jeszcze:
1. Filtr paliwa wymieniony jakieś 4000 km temu
2. Kalibracja wtrysków nie robiona na kabelek, ale komputerowo u nas na Buraczanej we Wrocławiu (warsztat, gdzie robią tylko Mazdy, serwis pogwarancyjny)
3. Zrobiłem test na "dwumas" – czyli 5 bieg, przyhamowanie to 1000 obrotów i depnięcie – autko, powoli, ale ładnie, bez szarpnięć się zbiera (przyśpiesza)
4. Tankowana jest tylko verva na Orlenie (choć dwa razy zdarzyło mi się ostatnio wlać zwykłą ON, ale tez na Orlenie i w tym samym miejscu)
5. Przebieg potwierdzony 145 tys, na czas wymieniane wszystkie filtry, udokumentowane w serwisie na Buraczanej (no może filtr powietrza nie wymieniany od 1,5 roku, ale czy to może być przyczyną???)
Pan w serwisie, po pierwsze odkręcił korek oleju i szukał dymku, ale stwierdził, że z jakimiś podkładkami jest wszytko gitara
zrobił mi kalibracje wtrysków (mocno przygazował paręnaście razy, bo mówił o temperaturze silnika) podłączył kompa i zrobił ta kalibrację – ale problem powrócił...
Pomocy, bo ja laik jestem, gdzie może tkwić przyczyna?
Dzięki z góry za sugestie!
Krzysztof
Dopisano 2 kwi 2015, 18:51:
Przepraszam, zę sam sobie dopowiadam, ale jeszcze parę rzeczy:
1. Oczywiście brak jakichkolwiek błędów czy to na wyświetlaczu, czy na kompie...
2. Autko w ogóle absolutnie nie dymi z rury żadnym białym ani niebieskim dymem..
3. DPF – regularnie przepalany na autostradzie, minimum raz w tygodniu, ok. 20 minut/2500 obrotów/15 minut...
Pozdro
Od razu chciałem delikatnie oznajmić, że świeżak jestem – przedstawiając się, szczęśliwy posiadacz Mazdy 6 od jakichś 5000 km
Sprzęt to: Mazda 6 2007 rok, diesel MZR-CD, 2 litry, ten ze 143 kucykami, DPFem, w wersji active plus (czyli wszycho oprócz nawi) – poprzednio niemieckie wozidło A4 w tzw. kombi, gdzie nic nie można było zmieścić... ale stwierdzam, że M6 porównując do Audi – MA DUSZĘ
No ale do brzegu....(szukałem w szukajce, ale nie pomogło)
Mam mały problem i liczę, że pomożecie....
Od niedawna zdarza się tak, (moja Magdalena coś mnie szarpie):
Odpalam auto, nie trzęsie budą, robię to na luzie z wciśniętym sprzęgłem. Biegi wchodzą idealnie, ale...
1. Zauważyłem takie "rzegotanie" podczas mocnego depnięcia w pedał przyśpieszenia, właściwie to na każdym biegu się to zdarza od ok1500-1800 obrotów – to raz
2. Czasami, naprawdę czasami, podczas przyśpieszania na dwójce, lub jedynce, w okolicach 1500-1800 autko potrafi zaszarpać, tak, jakby nagle cos był nie tak z zasilaniem w paliwko. I TO JEST DLA MNIE PROBLEM, BO BOJĘ SIĘ, ŻE TAKIE COŚ WYSTĄPI KIEDYŚ PODCZAS WYPRZEDZANIA
3. Jak Magda jest zimna, to mocniej musze operować gazem, aby zechciała płynnie przyśpieszać
I jeszcze:
1. Filtr paliwa wymieniony jakieś 4000 km temu
2. Kalibracja wtrysków nie robiona na kabelek, ale komputerowo u nas na Buraczanej we Wrocławiu (warsztat, gdzie robią tylko Mazdy, serwis pogwarancyjny)
3. Zrobiłem test na "dwumas" – czyli 5 bieg, przyhamowanie to 1000 obrotów i depnięcie – autko, powoli, ale ładnie, bez szarpnięć się zbiera (przyśpiesza)
4. Tankowana jest tylko verva na Orlenie (choć dwa razy zdarzyło mi się ostatnio wlać zwykłą ON, ale tez na Orlenie i w tym samym miejscu)
5. Przebieg potwierdzony 145 tys, na czas wymieniane wszystkie filtry, udokumentowane w serwisie na Buraczanej (no może filtr powietrza nie wymieniany od 1,5 roku, ale czy to może być przyczyną???)
Pan w serwisie, po pierwsze odkręcił korek oleju i szukał dymku, ale stwierdził, że z jakimiś podkładkami jest wszytko gitara
Pomocy, bo ja laik jestem, gdzie może tkwić przyczyna?
Dzięki z góry za sugestie!
Krzysztof
Dopisano 2 kwi 2015, 18:51:
Przepraszam, zę sam sobie dopowiadam, ale jeszcze parę rzeczy:
1. Oczywiście brak jakichkolwiek błędów czy to na wyświetlaczu, czy na kompie...
2. Autko w ogóle absolutnie nie dymi z rury żadnym białym ani niebieskim dymem..
3. DPF – regularnie przepalany na autostradzie, minimum raz w tygodniu, ok. 20 minut/2500 obrotów/15 minut...
Pozdro
- Od: 19 paź 2014, 18:04
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2007 MZR-CD RF7J 143 KM DPF, Active +
połączyłem z istniejącym wątkiem, a na przyszłość:
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
Te wszystkie informacje nie rozwiązują mojego problemu 
1. Grzechotanie występuje ok. 1500 obrotów, potem ustępuje...
2. Dziś zauważyłem, że, tylko na 4 biegu, w okolicach 2100 obrotów występuje takie szarpanie "w przód i w tył"...
Panowie, od czego zacząć? Poczytałem o vacuum pump (pompa podciśnienia) – tam jest temat grzechotania, ale mi poza "grzechotką" zaczyna szarpać....
Pozdro
1. Grzechotanie występuje ok. 1500 obrotów, potem ustępuje...
2. Dziś zauważyłem, że, tylko na 4 biegu, w okolicach 2100 obrotów występuje takie szarpanie "w przód i w tył"...
Panowie, od czego zacząć? Poczytałem o vacuum pump (pompa podciśnienia) – tam jest temat grzechotania, ale mi poza "grzechotką" zaczyna szarpać....
Pozdro
- Od: 19 paź 2014, 18:04
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 2007 MZR-CD RF7J 143 KM DPF, Active +
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6