Awaria wtryskiwacza w MZR-CD [FOTO]

Postprzez Enduro » 27 maja 2009, 20:34

wg. mnie wtrysk sie zawiesil,
i mieszanka mogla tam wleciec do utworzonej komory
i podczs odpalenie rozepchac scianki wtrysku,
co spowodowalo rozregulowanie jego....
E
Ostatnio edytowano 28 maja 2009, 11:53 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kazik 140 » 28 maja 2009, 06:33

Komputer zgłosił błąd : duży wyciek w układzie zasilania paliwem. paliwem.
Tylko widziałem, że wtryski "leją". Mechanik na tej podstawie stwierdził, że wadliwe są wtryski.
Kazik S.
Mazda MPV 2,0 D, 2002
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 19:55
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MPV 2,0 D, 2002

Postprzez Enduro » 28 maja 2009, 11:54

Kazik 140 napisał(a):Komputer zgłosił błąd : duży wyciek w układzie zasilania paliwem. paliwem.
Tylko widziałem, że wtryski "leją". Mechanik na tej podstawie stwierdził, że wadliwe są wtryski.

no to pasuje ..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kazik 140 » 23 lut 2010, 22:33

Taki sam problem. Znowu. 3 wtryskiwacze wyszły bez problemu, a 1, nie. Mechanik walczył pół dnia. Poddał się. Czy są jakieś "specjalne" sposoby na to ?
Nakłoniłem mechanika do drugiego podejścia jutro. Mam niezłego stracha.
Kazik S.
Mazda MPV 2,0 D, 2002
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 19:55
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MPV 2,0 D, 2002

Postprzez Enduro » 24 lut 2010, 00:11

Kazik 140 napisał(a):Taki sam problem. Znowu. 3 wtryskiwacze wyszły bez problemu, a 1, nie. Mechanik walczył pół dnia. Poddał się. Czy są jakieś "specjalne" sposoby na to ?
Nakłoniłem mechanika do drugiego podejścia jutro. Mam niezłego stracha.

nie ma przed czym!
też taki przypadek miałem, tydzien psikałem sprayami..kręciłem nim i nic, ale
metda jest prosta jak drut:
poszukaj życzliwego blacharza, ktory to pożczy tobie wybijak do blachy,
to taki pręt stalowy z hakiem/zagięciem na końcu i z odważnikem
im większy/ cięższy ten odważnik, tym lepszy,
i to tym ustrojstwem dobrze postukasz za wtrysk i wyjdzie, na 100%
powodzenia
Enduro
Ostatnio edytowano 19 maja 2010, 18:53 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Kazik 140 » 8 mar 2010, 22:42

Wtryskiwacz wyciągnięty. Ale co z tego. Okazało się jeszcze, że była lużna śruba w podstawie korbowodu 3 tłoka. Wyleciała panewka i ...
Szukam nowego (używanego) silnika. Naprawa istniejącego jest nieopłacalna. :)
Kazik S.
Mazda MPV 2,0 D, 2002
Początkujący
 
Od: 11 lis 2007, 19:55
Posty: 8
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MPV 2,0 D, 2002

Postprzez Enduro » 9 mar 2010, 00:31

mam,
info na PW
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mieczyk73 » 2 maja 2010, 19:17

Witam,
zabrałem się za wymianę podkładek pod wtryskami. 1,2 i 4 wtrysk wyszły bez problemu, ale z trzecim miałem ogromne problemy, po jakimś czasie wyszedł. Okazało się, że jest na nim nagar i w gnieździe na spodzie w miejscu osadzenia podkładki również jest bardzo brudno. Boję się, że w trakcie czyszczenia te paprochy wpadną do środka – i co wtedy?
Proszę Was o pomoc, doradźcie co robić.
Pozdrawiam Paweł
Początkujący
 
Od: 2 mar 2010, 18:25
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: M6'05 GY, TS 2.0 136KM

Postprzez Jaksa » 2 maja 2010, 22:48

i co wtedy?

Nic .....nie stresuj sie , takie "paprochy" nie zagrazaja niczemu , zostaną wydalone <lol> do wydechu....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez mieczyk73 » 2 maja 2010, 23:57

dzięki Jaksa.W takim razie zabieram się do czyszczenia gniazd i składania części.
Dam znać jaki będzie efekt końcowy :)
Pozdrawiam Paweł
Początkujący
 
Od: 2 mar 2010, 18:25
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: M6'05 GY, TS 2.0 136KM

Postprzez mieczyk73 » 3 maja 2010, 15:28

No i po robocie, wszystko cyka jak należy. DIĘKUJĘ WAM! <jupi>
Pozdrawiam Paweł
Początkujący
 
Od: 2 mar 2010, 18:25
Posty: 12
Skąd: UK
Auto: M6'05 GY, TS 2.0 136KM

Postprzez Jaksa » 3 maja 2010, 15:42

Gratuluję ...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 19 maja 2010, 18:56

Jaksa napisał(a):i co wtedy?
Nic .....nie stresuj sie , takie "paprochy" nie zagrazaja niczemu , zostaną wydalone <lol> do wydechu....

no a co jak te paprochy uderzą w łopatki wirnika od turbiny? <co?>
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 19 maja 2010, 20:21

Jeśli masz na myśli "paprochy" czyli nagar to ulegnie on przetworzeniu na ciepło i ciśnienie czyli zostanie spalony. Opuści on przestrzeń cylindra w postaci bardzo śmierdzących spalin ale jako gaz ew. sadza.
Jeśli paprochem ma być coś metalowego, no to sprawa gorsza, ale zakładam, że takich rzeczy nie będziesz wciskał przez ten otwór.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Enduro » 19 maja 2010, 22:04

xANDy napisał(a):.......
Jeśli paprochem ma być coś metalowego, no to sprawa gorsza, ale zakładam, że takich rzeczy nie będziesz wciskał przez ten otwór.

no moze nie z metalu, bo niby skąd,
ale co jesli te stwardnienia (węgielek), ktore powstaja w wyniku nieszczelnosci podkladek pod wtryskami wpadną do komory..?
to raczej turbina to odczuje, ale to moje indyw. zdanie i mogę się mylić,absolutnie!
pozdr
E.
Ostatnio edytowano 21 maja 2010, 17:43 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 21 maja 2010, 09:05

Enduro – nie strasz ludzi.
Przy tym ciśnieniu i temperaturze w cylindrze w momencie spalania – każdy nagarek ulega przepaleniu.
Jeśli wpadłby do środka, to zostanie wydmuchany przy pierwszych obrotach wału zanim silnik się rozkręci, zanim turbina będzie miała swoje obroty. Nie ma to żadnego znaczenia dla turbiny – to nie są kawałki metalu przecież.

PS. nieszczelność podkładek powoduje że nagar – "mikrokulki" sadzy wytrącają się w oleju a nie w postaci "kamyczków", bo przecież spaliny lecą przez olej i tam zostawiają przede wszystkim swoje większe części składowe.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Enduro » 21 maja 2010, 17:49

sorry!
ale wielokrotnie wyjmowalem zaklejone wtryski w CiTd, 1 Seria ( w polifcie jest lepiej-czysciej!)
i zaloze sie o dowolny gadzet, ze ten nagar -skamienialy, nigdy nie spali sie na drobne przy tym krtokim procesie spalania w komorze cylindra...czyli wyleci i poleci sobie na wirnik turbiny a czy ona to odczuje i czy ja nie zaboli, no to inna sprawa...
jak osobiscie unikam ryzyk tego typu.
P.S. moj patent, to po wyjeciu wtryskow pokrecic troche rozrusznikem, aby wydmuchac zabrudzenia..
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez xANDy » 22 maja 2010, 20:01

Enduro napisał(a): po wyjeciu wtryskow pokrecic troche rozrusznikem, aby wydmuchac zabrudzenia..
E.

I to jest ta odpowiedź na jaką czekamy.

:]
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Enduro » 22 maja 2010, 23:11

sorry, korekta
lepiej po wykreceniu swiec zarowych ..no bo diesel bedzie pryskal z pompy..
moje przeoczenie.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 14 lip 2010, 12:39

Witam,

a ma ktoś schematy z jakim momentem trzeba dokręcać śruby od tych mocowań wtryskiwaczy?
Czy wyjęcie wtrysków to trudna akcja dla amatora? Mam nadzieję, że nie:) Bo w Jaksie na wymianę podkładek dopiero termin na sierpień dostałem, a z ciuchcią spod korku wlewu oleju to trochę niebezpiecznie jeździć:(

dzięki za pomoc:)
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6