gasnący silnik – prawd. zawór SCV, zdjęcia str.4

Postprzez Dogi1 » 17 maja 2010, 10:58

Witam ponownie...

Widzę, że zaczynam sam ze sobą pisać w tym wątku ;)

Pewnie będziecie chcieli wiedzieć, że w silnikach RF7J też padają zawory SCV.
Byłem dziś w serwisie, wahanie ciśnienia paliwa za zaworem dochodzi do 10 atmosfer, przyczyną falowania obrotów i gaśnięcia silnika jest więc ów nieszczęsny SCV.
Więc jeśli ktoś będzie miał w poliftowym motorze objawy typowe dla SCV to niech się nie sugeruje tym, że zawór jest już poprawiony przez DENSO – fakt, zawory nie mają już wady fabrycznej ale około 100000 km zużywają się

Pozdrawiam
Dogi1
Dogi1
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 17:43
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM

Postprzez Dogi1 » 24 cze 2010, 19:12

Witam ponownie

Dziś ASO wymieniło mi SCV na gwarancji, problemy zniknęły.
Tak więc potwierdziła się wcześniejsza diagnoza serwisu – przyczyną gaśnięcia silnika i falowania obrotów w poliftowym dieslu M6 był SCV.
Dogi1
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 17:43
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM

Postprzez skubiszek » 24 cze 2010, 19:18

dobrze wiedzieć kolego a ile taka naprawa Cię kosztowała? czy może za free na gwarancji ??
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Dogi1 » 24 cze 2010, 19:33

Wymiana na szczęście za free na gwarancji.
Ale jeśli chodzi o koszta to nowy SCV do polifta jakiś czas temu (miesiąc około) widziałem na allegro po 700zł.
ASO za wymianę chciało brać około 200zł ale spokojnie można zrobić to samemu (wtyczka + 2 imbusy, dostęp do zaworu po zdjęciu maskownicy silnika jest znośny)
Mój SCV zaczął się odzywać na sam koniec gwarancji.
– przy 99kkm pojawiły się falowania obrotów, zgłaszałem to w ASO – powiedzieli żeby jeździć i obserwować, że może słabe paliwo itp...
– przy 106kkm ze 3 razy zgasła na wolnych obrotach. pojechałem do ASO na diagnostyke. Zmierzyli ciśnienie za zaworem SCV – wahania dochodziły do 10 atmosfer (norma to +-4 atmosfery według nich). W związku z tym że problemy się pojawiły jeszcze przed upływem gwarancji wysłali do MMP wniosek o naprawę gwarancyjną.
– przy 109kkm (1.5 miesiąca później) przyszła pozytywna odpowiedź na wniosek – późno ale lepiej późno niż wcale:)

No i dziś wymienili :)
Mazda śmiga, silnik pracuje stabilnie, mam wrażenie że kulturalniej, bardziej miękko – ale to może placebo:)
Na pewno złudzeniem nie jest to że obroty przestały falować.


-- EDIT --

Mały update

Aktualnie zawory SCV do polifta można dostać za około 600zł.

Przykładowo tu:
http://www.allegro.pl/item1078817367_za ... oclaw.html
lub tu:
http://www.allegro.pl/item1074602043_za ... z_dpf.html


pozdrawiam
Dogi1
Dogi1
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2009, 17:43
Posty: 7
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY, RF7J 143KM

Postprzez Intruz » 26 lip 2010, 12:25

Witam.
Ja nawiąże jeszcze do problemów z zaworem SCV (???). Przynajmniej tak mi się wydaję. Otóż moja M6 2003 136PS od czasu do czasu gaśnie. Nie dzieje się to tak jak u niektórych użytkowników tego forum w czasie jazdy na biegu czy też rano na zimnym silniku. Samochód od czasu do czasu (losowo) gaśnie mi na luzie np na światłach, czy wjeżdżaniu na luzie na stację paliw. Dodam że rano na zimnym silniku auto nie zgasło mi ani razu natomiast da się zauważyć minimalne zafalowania obrotów. Jak już zgaśnie na ciepłym silniku jak wspominałem np na światłach to mam problem go odpalić przez 2-3 minuty. Później jest OK. Czasem zgaśnie po 300km czasem po 1k. Czy to SCV ? Wybieram się na wakacje za 1,5tygodnia i chciałbym mieć sprawne auto. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez seba_M6 » 30 sie 2010, 14:27

Cześć,
Pojawił mi się problem z moją Madzią (136KM, 130tyś).
Po zatankowaniu paliwa w Chorwacji na wolnych obrotach silnik mi kilka razy zgasnął. Po przegazowaniu, znowu było ok przez kilka dziesiąt km, ale potem znowu. Efekt się pogarszał z kilometra na kilometr i w drodze powrotnej auto zaczęło się dławić i stękać przy dodawaniu gazu, straciło moc – w efekcie ledwie dojechałem do domu, bo przy końcu to już gasnęło przy każdej wolniejszej zmianie biegów.
Dzisiaj już z trudem odpaliła dopiero po kilkukrotnym dodawaniu gazu 'załapała' ale bez ostrego 'deptania' gaśnie momentalnie.
Według większości postów objawy jak SCV, ale czy pada on tak 'momentalnie' że auto praktycznie przestaje jeździć?
Pytanie czy może się coś stać przy próbie jazdy takim samochodem, chociażby do serwisu?
Seba_M6
M6 2.0 CDTi 136KM
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 15:13
Posty: 4
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda M6 2.0 CDTi 136KM, kombi

Postprzez Grzyby » 30 sie 2010, 17:37

To kolejny przypadek problemów na paliwie z Chorwacji. Aż tak fatalne jest?
Na Twoim miejscu pierwsze co bym zrobił to wypompowanie tego co masz w zbiorniku, zalanie nowego dobrego paliwa, wymiana filtra paliwa i wyczyszczenie sitka w zbiorniku (jest o tym temat – poszukaj).
Dopiero jak to nie pomoże wymień SCV.
Ja kiedyś podobnie – zmieniłem SCV (dobry zresztą) a problemem było jednak fatalne paliwo.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Maciej Loret » 31 sie 2010, 19:54

Grzyby napisał(a):To kolejny przypadek problemów na paliwie z Chorwacji. Aż tak fatalne jest?


Na 99% nie. Chyba, że ktoś próbuje oszczędzić każdego grosza i tankuje byle gdzie....
Albo zapomina się i nie mogąc znaleźć stacji (w niektórych rejonach nie ma ich zbyt wiele) tankuje byle gdzie...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez seba_M6 » 2 wrz 2010, 20:31

Cześć,
czasami niestety nie ma wiele możliwości tankowania na stacji na której by się chciało (choć czasem łatwo zapomnieć czym grozi tankowanie byle gdzie).
W moim przypadku problemem okazało się faktycznie paliwo – nigdy bym się nie spodziewał że jedno tankowanie może mieć aż tak negatywne efekty. Po wymianie filtru paliwa Madzia śmiga aż miło.
Seba_M6
M6 2.0 CDTi 136KM
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 15:13
Posty: 4
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda M6 2.0 CDTi 136KM, kombi

Postprzez BQXQQ » 6 wrz 2010, 12:32

Cześć.

U mnie się od jakiegoś czasu przy porannym odpalaniu obroty mi falują aż przez 1-2 min. jak silnik się trochę nagrzeje wszystko wraca do normy. Zgasł mi tez tydzień temu na skrzyżowaniu ale od razu odpalił ale musiałem go na gazie trzymać bo się dławił. Oprócz tego żadnych innych obiawów nie mam. Podejrzewam ze SCV powoli siada i przymierzam się do wymiany.
Znalazłem na allego
http://allegro.pl/zawor-scv-denso-mazda ... 41504.html
Mam pytanie, czy ktoś już kupował u tego sprzedawcy i czy jest odpowiedni do mojej mazdy
(mzr-cd 136km 2004r wersja angielska).
Czy wystarczy wymienić ten zawór i po sprawie czy trzeba coś jeszcze z pompą robić.?
Początkujący
 
Od: 28 paź 2009, 00:52
Posty: 16
Skąd: Luton
Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna 147km

Postprzez portal1 » 18 wrz 2010, 19:43

Witam. Jako że zadawałem m to pytanie w wielu wątkach tego forum, zadam je i tu bo także pasuje.
Objawy są standardowe jak w temacie SCV poza takim szczegółem.
Jak zimny odpala bez problemu.
Po 30 minutach jazdy. Po zgaszeniu silnika, nie odpala.
Miałem już momenty gdzie.
Po przejechaniu 40 km. Na jałowych obrotach delikatnie mrugała kontrolka oleju i obroty spadały poniżej 800rpm
Postawiłem na wymianę oleju( na starym przejechałem zaledwie 7,5tyś?!! <co?>
Gdy za pierwszym razem auto padło, na wózku pojechało do mechanika.
Błąd – zablokowany SCV.
Wykręcony- przeczyszczony,
-wymieniona wtyczka na zawór SCV, poprzednia się stopiła i nadpaliła <killer>
Po miesiącu Madzia znowu zgasła, ale tak na amen no i <dupa>
Teraz wyskakuje błąd za wysokiego ciśnienia na CR. Oczywiście po rozgrzaniu silnika.
Tak więc stoję przed dylematem. Czy SCV czy dzióbać gdzieś indziej.
Mechanicy też zbaranieli. w pon. wykręcę SCV i sprawdzę INDEX
EDIT

Zaworek ma na plastiku wytopkę 06G6d ?? czy to jest ta sławetna seria 006 czy już coś innego
Obudowa była tak przysmażona, że nie udało mi się jej do końca oczyścić. nie jestem w stanie powiedzieć czy jest jeszcze jakieś oznakowanie.
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 13:52
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 CRDI 143PS 2006 GY Combi przebieg. 160tyś km

Postprzez portal1 » 22 wrz 2010, 09:28

Ok . rozumiem, dyskryminacja żółtodziobów... <płacze>
Zamówiłem SCV z indexen -0190 do pompy RF7J. sprawdzę od razu luzy na zaworach
Jestem co dopiero po wymianie oleju, ale następny do wystukania jest smok w brytfannie.
Pozdrawiam wszystkich którzy trafili na echo <głaszcze>
Ostatnio edytowano 25 wrz 2010, 22:23 przez portal1, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 13:52
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 CRDI 143PS 2006 GY Combi przebieg. 160tyś km

Postprzez Jaksa » 22 wrz 2010, 20:45

portal1 napisał(a):czy to jest ta sławetna seria 006 czy już coś innego
Cos innego , wymienialem juz te zawory w nowszych modelach , uwazam ze kazda czesc w samochodzie ma swoj koniec po danym przebiegu ....
portal1 napisał(a):Jestem co dopiero po wymianie oleju
IDS'a podpinales po wymianie oliwy ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez portal1 » 23 wrz 2010, 14:11

Tak podpinali.
Status na dzisiaj.
Zawór wymieniony, Olej wymieniony, Reset rozcieńczenia ON w Oleju zrobiony,
Komputer nie wypluwa żadnych błędów. Podczas kręcenia parametry w normie.
Czy ktoś zna dobrego mechanika w okolicy Wałbrzych. Na tą chwilę wywaliłem kasę a mechanik rozłożył ręce. Dzisiaj odholowuję auto na parking. Żenada <nie>
Na poniedziałek wstępnie umówiłem się we Wrocławiu na Buraczanej, chyba że zdeterminowany odwiozę M6 do ASO Wro.

Edit

Skiba Bosh Service w Wałbrzychu.
Do wszystkich użytkowników Mazd w Wałbrzychu. Jeżeli zaliczycie awarię nietuzinkową tj. inną niż wymiana oleju czy filtra. Klocki czy wycieraczki do wymiany... itp <glupek2> . Nie fatygujcie się. Strata czasu i nerwów, o kasie nie wspomnę. Mazda to jeszcze za wysoka liga dla nich .
Musicie wybrać inną alternatywę. Auto z serwisu odholowane <jelen> na lince

Edit:

Jest !! Wreszcie w Wałbrzychu znalazłem specjalistę.
Usterki znalezione U0100 – Brak komunikatu Can z PCM
U0155 CAN: usterka komunikacji ze sterownikiem zestawu wskaźników IC
Wszystko usunięte. Madzia wróciła do rodziny.
Prac wykonał "Auto Naprawa Andrzej Szydlik na Wyszyńskiego 22.

Problem rozwiązany <faja>
Początkujący
 
Od: 7 maja 2010, 13:52
Posty: 7 (0/1)
Skąd: Wałbrzych
Auto: Mazda 6 2.0 CRDI 143PS 2006 GY Combi przebieg. 160tyś km

Postprzez s4v4g3 » 28 wrz 2010, 21:43

No i chyba mi przypadłą a "usterka" lub po prostu nadeszła jego chwila:)
Madzia gaśnie na zimnym motorze. Ale wystarczy 1 min. jazdy i jest ok.
Wymieniać zawór SCV czy mogę coś jeszcze zrobić...
Koszt spory zaworu <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez ceglorz » 3 paź 2010, 14:31

Witam!
Mam podobne objawy jak u blackyego. Po wymianie scv bez zmian, czyli odpala i gasnie. Co to moze byc? Filtr paliwa wymieniony, reszta sprawdzona, paliwo tylko z shela. Angielscy "mechanicy" jak do tej pory zalamuja lapy.
ceglorz
 

Postprzez adams1212 » 8 paź 2010, 08:10

Witam

Mam trzeci zawór wymieniony w ciągu 6 miesięcy działa dobrze przez 2 mieiace i pada !!
Pozmóżcie !

Czy moze być to wina czego innego ?
po wymianie autko jezdzi super !
Adam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 20:15
Posty: 5
Skąd: Płock - Warszawa
Auto: Mazda 6
2.0 diesl 121 km

Postprzez Enduro » 8 paź 2010, 10:06

adams1212 napisał(a):Witam
Mam trzeci zawór wymieniony w ciągu 6 miesięcy działa dobrze przez 2 mieiace i pada !!
Czy moze być to wina czego innego ?Adam

to wina paliwa! zmien stacje i moze dolewaj oleju do ON
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez adams1212 » 8 paź 2010, 12:26

Witam !

Maz mazde 6 z 2004 roku !
w ciagu 6 miesiecy mam juz 3 zawor scv nie sa to zawory z 6 ! Denso

padaja po 2 miesiacach wiecie co moze byc przyczyną ??

Adam
EDIT:
Enduro napisał(a):
adams1212 napisał(a):Witam
Mam trzeci zawór wymieniony w ciągu 6 miesięcy działa dobrze przez 2 mieiace i pada !!
Czy moze być to wina czego innego ?Adam

to wina paliwa! zmien stacje i moze dolewaj oleju do ON
pozdr.E



Właśnie leje tylko ropke na nestle w M1 w Warszawie i na shelu w płocku !!

EDIT by bandit266:
proszę nie pisać postu pod postem ( używamy opcji "edytuj" )
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 kwi 2010, 20:15
Posty: 5
Skąd: Płock - Warszawa
Auto: Mazda 6
2.0 diesl 121 km

PostTen post został usunięty przez Bandit 4 mar 2011, 18:42.
Powód: Post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6