Problem układu smarowania – zatkany smok olejowy

Postprzez benen » 22 cze 2010, 18:52

melass napisał(a):Są nastepni poszkodowani... :|
http://www.mazda6forums.co.uk/forum/ind ... 289.0.html

no ładnie zawalone :D szczęście kolesie, że nie siadło mu dalej, tzn. pierścienie i tłoki, bo wówczas engine dead!!!
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez jacek321 » 22 cze 2010, 18:59

ja też miałem to samo i skończyło sie na wymianie silnika Wał nie nadaje sie do szlifu :( Ale co lepsze po pary miesiacach znowu zdjąłem miske i smok był w połowie zawalony No i pytanie co teraz robić i jak temu zaradzić ?? Dodam ze podkładki pod wtryskami wymienione olej zalany to 5W30 Castrol Edge a wczesniej przed ta ostatnia wymianą i sprawdzeniem był 0W30 Castrol Edge Moze jakieś porady Pozdro dla wszystkich i dzieki z góry

A dla wszystkich przegladających polecam spradzić tego smoka !!!!!!
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 20:53
Posty: 17
Skąd: Mielec/Tarnów/UK
Auto: mazda 6 2.0 2003 136KM diesel

Postprzez benen » 22 cze 2010, 19:22

jacek321 napisał(a):ja też miałem to samo i skończyło sie na wymianie silnika Wał nie nadaje sie do szlifu :( Ale co lepsze po pary miesiacach znowu zdjąłem miske i smok był w połowie zawalony No i pytanie co teraz robić i jak temu zaradzić ?? Dodam ze podkładki pod wtryskami wymienione olej zalany to 5W30 Castrol Edge a wczesniej przed ta ostatnia wymianą i sprawdzeniem był 0W30 Castrol Edge Moze jakieś porady Pozdro dla wszystkich i dzieki z góry

A dla wszystkich przegladających polecam spradzić tego smoka !!!!!!

Jaki przebieg miałeś po zawaleniu smoka i kolejnym sprawdzeniem?
Zrezygnuj z oleju Castrol. Elf Evolution 5W30 lub... Dexelia (choć mieszane uczucia!!!).
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez jacek321 » 30 cze 2010, 13:38

Przed pierwszym zawaleniem i wymiana silnika mialem jakies niecale 140 tys Po wymianie i przed ponownym sprawdzeniem miale zrobione jakies niecale 20 tys Nie wiem od czego to zalezy ale napewno sprobuje zmienic ten Castrol moze na Elfa teraz Gadalem ze znajomym mechaniorem i powiedzial mi ze to moze byc tez wina tego ze smok jest zbyt nisko osadzony w misce olejowej i przez to lapie wszystko co sie osadza na dnie Sam nie wiem Zmienie olej i zobaczymy Tylko mam jeszcze jedno pytanie Czy przy zmianie oleju na inny nalezy robic plukanie silnika ??? Niektorzy mowia ze nie potrzeba inni ze tak
Prosze o porade i powodzenia zycze :) papa
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 20:53
Posty: 17
Skąd: Mielec/Tarnów/UK
Auto: mazda 6 2.0 2003 136KM diesel

Postprzez Grzyby » 30 cze 2010, 15:30

Pytanie ile naprawdę ten motor ma przebiegu.
Bo jak duuuużo, to zrobiłbym płukankę, zalał syntetykiem (obojętnie jakim 5W30) i po 1500km go wymienił na docelowy olej.
Jak jest duży przelot to syfu w silniku może być sporo. A kolejne wymiany na syntetyka będą je wypłukiwać i zatykać smoka. Ja (moja opinia) zrobiłbym płukankę.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 30 cze 2010, 19:32

jacek321 napisał(a):.... Czy przy zmianie oleju na inny nalezy robic plukanie silnika ???....

jest to warte wykonania, tymbardziej po znacznym przebiegu..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez benen » 30 cze 2010, 22:29

A jak myślicie przyjaciele, czy powinienem przepłukać silnik i wyczyścić miskę wraz ze smokiem po 10kkm po remoncie spowodowanym zatarciem? Jadę teraz na elf evolution 5w30 i jest ok, ale może należy luknąć w bebechy po zatarciu, żeby nie było zmoki? zaraz wybieram się na eskapadę niemcy-francja-italia, więc pewnie i tak wymienię olej na nowy (przestrzegam ok. 10kkm). Doradźcie kumple-fachowcy!!!
Pozdrex dla każdego i dziewczyn też!!! ;P
VENI, VIDI, Vsiadłem do Mazdy...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2009, 19:26
Posty: 240
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 II GH 2.0 MZR-CD;
Honda CIVIC VIII Hatchback 140HP "Black" Wypasior :)

Postprzez Grzyby » 30 cze 2010, 22:35

Raczej nie ma potrzeby. Wymiana oliwy na czystą + filtry powinna wystarczyć.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez jacek321 » 30 cze 2010, 23:33

Witam ponownie Widze ze w kazdym razie to plukanie nie zaszkodzi Wiec tak zrobie

Co do przebiegu to gosc zapewnial ze nie ma duzo jakies 70 tys ale wiecie wszyscy jak to jest Rownie dobrze mogl powiedziec ze nie dotarty jeszcze :D No ale chodzi ladnie Troszke oleju wzial ale to nic jak narazie

Zaleje Elfa i zobaczymy Dzieki wszystkim jeszcze raz za pomoc Pozdro
Początkujący
 
Od: 25 paź 2009, 20:53
Posty: 17
Skąd: Mielec/Tarnów/UK
Auto: mazda 6 2.0 2003 136KM diesel

Postprzez darrecki » 1 lip 2010, 12:51

Grzyby napisał(a):Pytanie ile naprawdę ten motor ma przebiegu.
Bo jak duuuużo, to zrobiłbym płukankę, zalał syntetykiem (obojętnie jakim 5W30) i po 1500km go wymienił na docelowy olej.
Jak jest duży przelot to syfu w silniku może być sporo. A kolejne wymiany na syntetyka będą je wypłukiwać i zatykać smoka. Ja (moja opinia) zrobiłbym płukankę.


Osobiscie robie plukanie silnika przy kazdej wymianie oleju. Smok sprawdzalem przy 120 i 240 tys i w obu przypadkach byl czysty. Nie wiem czy to przypadek, szczescie czy wlasnie efekt plukania silnika.
Podkladki pod wtryskami zmienialem tylko raz przy 220tys, gdy silnik zaczal lykac olej – po wymianie problem zniknal.

Takze ja polecam plukanie przy kazdej wymianie.
Avatar użytkownika
Moderator Globalny
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3102 (46/156)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D

Postprzez gpies » 4 lip 2010, 19:08

Witam wszystkich!Jestem jak narazie szczęśliwym posiadaczem mazdy od 3 miesięcy.Oczywiście zaraz po zakupie wymieniłem olej i filtry.Nie zostawiłem też smoka bez oglądnięcia.Przebieg jak to robiłem 116tys.Olej od początku do dziś dexelia.Smok czyściutki.Wymieniłem też sławne podkładki pod wtryskami.Jedna bardziej przetuszczała,druga troszke mniej.Dwie były dobre.I jak narazie wszystko działa,nie ma tych przedmuchów które były wcześniej.Choć jak sądze nie od dawna bo smok był czysty.
Jakiś tydzień tumu wymieniałem silnik w takiej samej madzi jak moja bo jak się okazało pokazała kolano na pierwszym tloku.I teraz to co nie daje mi spokoju to to że smok był czysty w tym uszkodzonym silniku.Aczkolwiek dwie podkładki były wypalone.Trudno powiedzieć co było pierwsze,czy zatarcie i póżniej urwana korba(bardziej prawdopodobne)czy może tylko urwana korba i tak duże zniszczenia.A te są ogromne bo latający kawałek korby uszkodził pompe oleju i nawet podstawe klimatyzacji.Panewek nie znalazłem a przynajmniej to co tam było nie nadaje się do weryfikacji.Tylko teraz dlaczego tem czysty smok? Czy to jest jedyna przyczyna zacierania?
Przeszlość tago auta nie znana(przywiezione z zagranicy),a licznik wskazuje 140tyś.
A teraz ciekawostka:Właściciel tego samochodu udał się do ASO mazdy w celu nabycia podkładek do nowo założonego silnika(profilaktycznie),a tam do powiedziano mu,że mają na miejscu tylko 3,czwartą mogą sprowadzić z Belgi(ceny nie będe pisał bo była powalająca).A najciekawsz była teoria że te podkładki wyglądają tak jak te stare czyli takie z tymi trzema wypustami a dopiero po założeniu w silniku robią się okrągłe tak jak te nowe.Wnioski wyciągnijcie sami.Pozdrawiam!
gpies
 

Postprzez topik » 4 lip 2010, 21:49

Witam. Ktoś wcześniej pisał, że razem ze smokiem należy sprawdzić jeszcze pompę oleju. Sprawdziłeś w jakim stanie jest pompa oleju? Może jest brudna. Chociaż najpierw smok powinien się zabrudzić. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Grzyby » 4 lip 2010, 23:10

A powodem nie mógł być brak (lub za niski poziom) oleju? Bo nie wspominałeś o tym.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez gpies » 5 lip 2010, 10:44

Nie znam przeszłości tego samochodu.Jak przyjechał do mnie to oleju było mało ale też duża jego część została wychlapana przez tą dziure którą wybiła korba,a wcześniej mógł być stan prawidłowy.Tego nikt nie wie.Napewno wcześniej było kilka prób odpaleń i ten silnik nawet próbował zapalać na trzy tłoki.
Pompa oleju miała wyrwane śruby od uderzeń korbą i była troche porozbijana ale nie wyglądała na zabrudzoną,tak zresztą jak i smok.
gpies
 

Postprzez Hubix » 8 lip 2010, 22:48

Witam

Kupiłem swoją Mazdę z Belgii z przebiegiem 153 tys. km.

Pierwsze co kupiłem filtry i olej, od razu przy tym odkręciłem miskę.

Moje spostrzeżenia były następujące:

misa była odkręcana prawdopodobnie 2 razy w Belgii – ślady dwóch silikonów na misce i bloku. Smok był czysty, jedyne co to dwa oczka w tej siateczce były zatkane (oczek wiadome ,że jest bardzo dużo). Na dnie misy było bardzo dużo mułu który usunąłem. Smok faktycznie dziwnie nisko jest w misie. Zakręciłem misę na czerwonym silikonie i jest OK do tej pory.

Olej w każdym samochodzie jaki miałem wymieniałem co 12 tys km i chyba tak zostanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Jaksa » 9 lip 2010, 00:04

Hubix napisał(a):ślady dwóch silikonów na misce i bloku
Swiadczy o tym ze aluminiowy "plaster" byl demontowany( o ile dobrze opisałes co widziałes ) , tej czesci nie demontuje sie aby wyczyscic smok ( sitko ) demontuje sie aby dokonac naprawy dolu silnika ( czyt. wału korbowego ,panewek ) Pytanie kto to robil i czy zgodnie z procedurami naprawczymi , rozne widziałem naprawy silników mazdy , niestety coraz czesciej robią to ludzie nie mając w ogole wiedzy w temacie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Hubix » 9 lip 2010, 17:26

Jaksa źle zrozumiałeś.

Chodziło mi o misę. Silnik nie był naprawiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Jaksa » 9 lip 2010, 23:14

Ok , to jest duzy plus :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tolkos » 11 lip 2010, 21:57

Witam,

U mnie przebieg 57000, i tu pytanie które padło wcześniej ale odpowiedzi nie znalazłem, a mianowicie, po odkręceniu korka wlewu oleju żadnego dymu nie miałem, ale buhało cały czas normalnym powietrzem, i początkowo wraz z tym powietrzem wyrzuciło kilka kropel oleju, i po tych kilku kroplach leciało tylo powietrze, Czy w takim momencie jest coś nie halo u mnie, czy mam sie przygotowac na wymiane podkładek pod wtryskami, bo smok i tak wyczyszcze. Zastanawia mnie ten temat bo generalnie nie mam żadnego problemu z madzią chodzi bez żadnego problemu, nie kopci ani oleju nie bierze.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 10:00
Posty: 10
Skąd: śląsk, Pyskowice
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Hubix » 11 lip 2010, 22:53

Moim skromnym zdaniem zawsze jakiś olej troszkę poleci chociażby z wałka rozrządu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6