Bierze olej (spalanie oleju) – diesel

Postprzez Steve » 21 kwi 2010, 11:04

dziara napisał(a):U Jaksy..................

No to podjedz tam i wyjasnij, daleko nie masz ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dziara » 22 kwi 2010, 08:08

Właśnie dziś się wybieram..
dziara
 

Postprzez Steve » 23 kwi 2010, 10:09

dziara napisał(a):Właśnie dziś się wybieram..

I jakie efekty ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dziara » 24 kwi 2010, 05:42

Efekty takie:Zaraz po odkręceniu korka wlewu oleju na pracującym silniku wydobywa się mały obłok dymku (nie jest zbyt czarny-raczej siwy)..później już nie.Nie słychać bulgotu, a wcześniej tak było. Jaksa mówi, że tak jak teraz to normalne..Pojeździmy zobaczymy.
dziara
 

Postprzez Steve » 25 kwi 2010, 20:38

dziara napisał(a):..... Jaksa mówi, że tak jak teraz to normalne..Pojeździmy zobaczymy.

A olej bierze ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dziara » 29 kwi 2010, 20:42

Bierze..A jakże by nie..Jakieś 2l/10tyś (trochę mokra jakaś uszczelka od spodu silnika- ale bez wycieków).I dymi trochę przy ostrym przyspieszaniu.Może to pierścionki??Ale po ostatniej wymianie sprzęgło+2M używany mam dość tego samochodu.
dziara
 

Postprzez Steve » 30 kwi 2010, 10:59

dziara napisał(a):Bierze..A jakże by nie..Jakieś 2l/10tyś (trochę mokra jakaś uszczelka od spodu silnika- ale bez wycieków).I dymi trochę przy ostrym przyspieszaniu.Może to pierścionki??

Raczej nie podkladki – u mnie przy walnietych podkladkach nic nie dymil z rury.
dziara napisał(a):..... mam dość tego samochodu.

Trudno sie dziwic. Więc chyba trzeba pogonic klamota ....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez dziara » 2 maja 2010, 11:44

Pewnie tak trzeba będzie zrobić...Ale najpierw niech odrobi włożone pieniądze...
dziara
 

Postprzez kixi4 » 24 maja 2010, 21:51

Mam dla was zagadkę.. Od jakiegoś czasu problem z m6 2004 121km diesel. po odpaleniu zimnego silnika nic, po przejechaniu kilku km i zgaszeniu po jakimś czasie ponowne odpalenie i niebieski dym, nieraz wcale, nieraz lekko, nieraz mocno.. raz na cztery-pięć odpaleń zadymi, jak zadymi i pochodzi chwile na wolnych to po przegazowaniu chmura niebieskiego dymu, nieraz nic, może pół godziny chodzić na wolnych i nic.. Przeważnie dymi gdy jest ciepły, ale tak jak piszę nie zawsze. Podczas jazdy nie dymi. Co to może być??? nowe podkładki pod wtryskami, nowe uszczelniacze zaworowe – bez zmian.. co radzicie? Bo nieraz pod supermarketem to aż wstyd ;)
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Postprzez seba_M6 » 25 maja 2010, 20:58

Cześć,
Myślę że mój problem pasuje do tego tematu, i na pewno znajdzie się ktoś kto mi podpowie od czego zacząć....

Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Mazdy 6, 136Km, 2003r, przebieg 130tyś (niby potwierdzony w Aso Mazda).
Od jakiegoś czasu, a może od samego początku tylko wcześniej nie zwracałem na to uwagi, po wciśnięciu gazu z rury wali czarny dym. Wiadomo że CiTD dymią jak się im dowali, ale czarna chmura widoczna w lusterku to raczej przesada, przy spokojnym dodawaniu gazu też kopci.
EGR był czyszczony, było sporo syfu, ale dymienie nie ustało. Intercooler też był wymieniony w Aso na nowy, bo był nieszczelny, dalej to samo.
Dodatkowo moja 'szóstka' ma dość spory apetyt na olej – jakieś 0,5l na 3tyś. Leję Dexelię 5W30.
Po przeszukaniu forum może to być problem z uszczelkami pod wtryskami, samymi wtryskami, turbiną, tylko od czego zacząć? Mam drobną obawę, że po wizycie w Aso mogę trochę zbiednieć a diagnoza może nie być trafna.
Może jesteście w stanie dać namiary na dobrych fachowców od tego typu diesli w okolicach Gliwic albo Rybnika? Chyba że lepiej skorzystać z Aso?
Seba_M6
M6 2.0 CDTi 136KM
Początkujący
 
Od: 2 sty 2009, 15:13
Posty: 4
Skąd: Czerwionka
Auto: Mazda M6 2.0 CDTi 136KM, kombi

Postprzez kwaśny » 25 maja 2010, 21:24

podkladki pod wtryskami, odkrec korek od oleju i jak dymi to masz diagnoze pozdro
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 21:05
Posty: 56
Auto: M6 GY 03r CiTD

Postprzez maselek » 25 maja 2010, 21:42

@seba_M6

Wymiana podkładek+sprawdzenie smoka w ASO – 700 zł <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez forex » 25 maja 2010, 21:56

Dortann napisał(a):A mi nic a nic nie chce pić oleju moja Madzia oprócz napędowego. Może jakaś dziwna ona jest.

To pewnie masz awarie i powinienes jechac do serwisu <lol>
Początkujący
 
Od: 16 lis 2007, 19:33
Posty: 25
Skąd: łódz
Auto: 6 2.0 D combi

Postprzez Enduro » 25 maja 2010, 22:24

kwaśny napisał(a):podkladki pod wtryskami, odkrec korek od oleju i jak dymi to masz diagnoze pozdro

dokladnie tak , i to jak najszybciej je wymien no i miske trzeba tez odkrecic no i smoka oczyscic, co do dymienia to zalecam kontrole przelewem lub w Aso testerem wtryskow,
bo to, wg mnie, no ale moge sie mylic, sa uszkodzone lub wyeksplatowane...
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Jaksa » 25 maja 2010, 23:56

Wymiana podkładek+sprawdzenie smoka w ASO – 700 zł

To z materiałami czy bez ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez skubiszek » 26 maja 2010, 09:17

u mnie wymiana podkładek uspokoiła silnik ale dymienie z korka oleju pozostało. Co do wymiany za podkładki zapłaciłem 115zł+wymiana i czyszczenie smoka i egr+ wymiana oleju (własnego) u swojego mechanika za tą operację zapłaciłem 160zł
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez Enduro » 26 maja 2010, 10:58

skubiszek napisał(a):u mnie wymiana podkładek uspokoiła silnik ale dymienie z korka oleju pozostało. ...

lepiej sprawdz cisnienie na cylindrych.
byc moze, ze masz przedmuchy przez uszkodzone lub pozlepiane pierscienie tlokowe..
powodz.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez maselek » 26 maja 2010, 20:23

Jaksa napisał(a):To z materiałami czy bez ?


Materiały mnie nie interesuję, płacę 700 zł i odbieram (właśnie jutro rano ASO wymienia podkładki)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez krzysztof161 » 27 maja 2010, 20:43

Moja Madzia tak samo jak Twoja potrafi w ten sam sposób brzydko zakopcić . Nie pomogły nowe podkładki pod wtryskami i ustawienie zaworów. Apetyt na olej też posiada (2l na 10 tyś.). Ostatnio przestałem się tym wszystkim przejmować. Jednego jestem pewin , że następnego diesla nie kupię .Przeraża mnie to co pisze się na forum o nowych Mazdach z DPF-em. Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 21:12
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 ON 136 PS 2003 r.

Postprzez kixi4 » 28 maja 2010, 14:27

Popieram! Zraziłem się do diesli i nigdy więcej!! Im nowszy diesel tym gorzej i to nie tylko w mazdzie tylko wszyscy narzekają.. Żona jeździ lancerem w benzynie który ma 15 lat i naprawdę nigdy nic nie było robione oprócz części eksploatacyjnych oczywiście, a tu w mazdzie raz wtrysk, zaraz podkładki pod wtryski, sprawdzanie smoka, błędy egr itd.. a tu jeszcze kopcić zaczął.. Strach mam jechać gdzieś w trasę, bo w głowie rodzi się pytanie czy smok jest czysty? czy podkładki się nie wyklepią? teraz czy oleju starczy.. Chcę ją sprzedać, ale najpierw chciałbym to zrobić, żeby mieć czyste sumienie ;) Trochę poczytałem różne fora i wydaje mi się, że winna jest turbina, która nie jest szczelna i puszcza olej do wydechu, najpierw myślałem, że gumki zaworowe, ale po założeniu nowych bez zmian, po odpaleniu zimnego silnika nic nie kopci, ale po rozgrzaniu gdy pochodzi na wolnych ten olej nachodzi do części gorącej turbiny i po przegazowaniu wypala go dając niezły obłok niebieskiego dymu, który po chwili ustaje, bo gdyby pierścienie puszczały to im więcej gazu i obrotów tym tego dymu byłoby więcej, a tu jest odwrotnie. A do tego jeszcze ostatnio zauważułem, że podczas jazdy na zimnym silniku gdy turbina się rozpędza lub zwalnia słychać lekkie wycie-buczenie więc chyba najpierw wezmę się za turbo.. A może ma ktoś inny pomysł?
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 22:14
Posty: 107
Skąd: kalisz
Auto: Mazda5 Sport 2.3i 166KM A/T 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6