Ciśnienie w cylindrach, ciśnienie sprężania

Postprzez s4v4g3 » 25 maja 2010, 18:57

Witam,
czy ktoś wie może jakie powinno być ciśnienie na / w cylindrach ?
Oraz jakie powinno być ciśnienie oleju ?
Mazda 6, 04'r. 136 kucyków.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 25 maja 2010, 19:02

ok. 30 ATM, wprawdzie serwis podaje inny wartosci np. 32,
ale jest to zalezne od temperatury silnika i oleju ..itp.
powinno byc na rowno na wszystkich czterech, w okolicy 30 ATM,
a mierzy sie przez swiece i po odlaczeniu wytyczek od wtryskow.
pompa oleju daj przy
1000 obr/mni. -1,5 ATM
a przy 3000 -3,5 ATM
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 25 maja 2010, 19:06

Dzięki za info – a jaka jest dopuszczalna różnica w ciśnieniu?
Jeżeli na np 4 cylindrze będzie 28 atm?
No i w ciśnieniu oleju to samo ..
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 25 maja 2010, 22:16

nie wiem!
generalnie powinno byc rowno a wszelkie roznicy wskazuja na wyeksplatowanie lub uszkodzenie silnika/pompy..
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 25 maja 2010, 22:48

Mi głównie chodzi o to, aby sprawdzić to ciśnienie, gdyż panewka któraś się starła (na dnie miski olejowej było kilka opiłek – nie mam pojęcie kiedy to się stało). Silnik chodzi jak "pszczółka". Nie kopci, nie stuka, puka itd – chciałem wymieniać panewki + szlif wału ale to ksozt 3000-3500 tyś zł. A do tego 4 mechaników mówiło, abym nic z tym nie robił skoro nic się nie dzieje.
Sprawdzę tylko ciśneinei na cylindrach i pompy oleju – jeżeli tam wsio jest ok, to panewek i wału nie ruszam nawet.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 26 maja 2010, 10:56

s4v4g3 napisał(a): A do tego 4 mechaników mówiło, abym nic z tym nie robił skoro nic się nie dzieje.

ja jestem innego zdania, tzn., ze jest to niepoprawna decyzja!
predzej czy poznej wyjdzie problem na swialto dzienne,np. w postaci defektu silnika,
bo gdzies cos sie wytarlo i jest tam luz,absoltunie!
a nawet jesli jest on minimalny, to przy dieslu i tak jest to stan krytyczny..
ale trzymym kciuki !
polecam to sprawdzenie cisnien, ale ono w kwestji tych opilkow metalu niewiele powie..
powodzenia.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 26 maja 2010, 12:16

Enduro napisał(a):ja jestem innego zdania, tzn., ze jest to niepoprawna decyzja!
predzej czy poznej wyjdzie problem na swialto dzienne,np. w postaci defektu silnika,
bo gdzies cos sie wytarlo i jest tam luz,absoltunie!
a nawet jesli jest on minimalny, to przy dieslu i tak jest to stan krytyczny..
ale trzymym kciuki !
polecam to sprawdzenie cisnien, ale ono w kwestji tych opilkow metalu niewiele powie..
powodzenia.
Enduro


Też an początku chciałem naprawiać, ale po konsultacji z kilkoma mechanikami stwierdziłem, że nie będę tego robił.
Koszt byłby około 3500 tyś zł.
Jeżeli coś będzie się działo to wtedy będę robił bo koszt tak czy siak będzie taki sam.
No chyba, że wał już będzie w takim stanie, że nie będzie dało rady szlifować. Ale wtedy kupie używany DOBRY wał i cena i tak będzie taka sama.

Aha i jeszcze jedno – jeżeli sprężanie na cylindrach będzie w normie i ciśnienie oleju to da mi pewność, że nigdzie nie ucieka przecież olej itd. i panewki prawdopodobnie były już wcześniej "starte". No chyba, że się mylę.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Enduro » 26 maja 2010, 13:36

s4v4g3 napisał(a):........jeżeli sprężanie na cylindrach będzie w normie i ciśnienie oleju to da mi pewność,

ze gora silnika jest sprawna, tzn zawory szczelne, tloki bez uszkodzen, pierscienie okay
i pompa pompuje odpowiednio, i nic wiecej..
P.S.
jesli panewka jest nadtarta/wytarta a wal jeszcze nie puka,
to jest spora szansa wymiany zestawu panewek na nominalne tzn bez szlifu
i uratowania silnika no i kasy, w jakims tam stopniu...
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s4v4g3 » 26 maja 2010, 13:43

Enduro napisał(a):ze gora silnika jest sprawna, tzn zawory szczelne, tloki bez uszkodzen, pierscienie okay
i pompa pompuje odpowiednio, i nic wiecej..
P.S.
jesli panewka jest nadtarta/wytarta a wal jeszcze nie puka,
to jest spora szansa wymiany zestawu panewek na nominalne tzn bez szlifu
i uratowania silnika no i kasy, w jakims tam stopniu...
pozdr.
E.


Chciałem tylko panewki wymienić i tu koszt byłby jakiś 1000 zł. Ale wtedy nie wyciąga się wału – więc nie wiadomo by było w jakim jest stanie.
A wyciągnięcie wału to już koszt ohoho... Trzeba silnik wyciągać ze skrzynią itd.
Nie chodzi tu o oszczędzanie kasy – ale wymieniając panewki i tak muszę wał wyjąć i na 99% są na nim rysy czy coś – więc szlif zapewne też musiałby być, bo ciężko wtedy dobrać rozmiar panewek...
A teraz sprawdzę ciśnienie tu i tam, wymienię podkładki pod wtryskami, jeszcze alternator mam do zrobienia (piszczy z rana), zacisk hamulca tył – są luzy na prowadnicach i do tego jeszcze ucieka gdzieś powietrze koło silnika i jeszcze wymiana klocków z tyłu:D
Więc do zrobienia jest DUŻO;/
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Pankuba » 26 maja 2010, 23:12

s4v4g3 napisał(a):Dzięki za info – a jaka jest dopuszczalna różnica w ciśnieniu?
Jeżeli na np 4 cylindrze będzie 28 atm?
No i w ciśnieniu oleju to samo ..


Jeśli dobrze pamiętam, różnica nie powinna przekraczać 10% w stosunku do najwyższego wskazania w jednym z cylindrów.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez s4v4g3 » 27 maja 2010, 08:38

Pankuba napisał(a):Jeśli dobrze pamiętam, różnica nie powinna przekraczać 10% w stosunku do najwyższego wskazania w jednym z cylindrów.


No coś takiego też gdzieś wyczytałem kiedyś.
Teraz czekam aż będzie miejsce dla mojej Madzi w RBS na Buraczanej we Wrocku. Mam nadzieje, że chłopcy sobie poradzą ...
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6